Πέμπτη 27 Ιουλίου 2017

Θέμα: Δόθηκε λύση στο ζήτημα της αδυναμίας χρήσης ηλεκτρονικού χρήματος για τους δικαιούχους σε τραπεζικούς λογαριασμούς που τελούν υπό κατάσχεση.




Αθήνα, 27 Ιουλίου 2017


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Θέμα: Δόθηκε λύση στο ζήτημα της αδυναμίας χρήσης ηλεκτρονικού χρήματος για τους δικαιούχους σε τραπεζικούς λογαριασμούς που τελούν υπό κατάσχεση.


Άμεσα λύθηκε το θέμα με τους κατασχεμένους λογαριασμούς που ανέδειξε πρόσφατα η κα. Γκαρά με την ερώτηση προς το Υπουργείο Οικονομικών και προκάλεσε μια σειρά ενεργειών. Το ζήτημα αφορά την αδυναμία χρήσης ηλεκτρονικού χρήματος και χτισίματος του αφορολόγητου για τους πολίτες με χρέη προς το δημόσιο, οι οποίοι είναι δικαιούχοι σε λογαριασμούς υπό κατάσχεση.

Από τον τρέχοντα μήνα Ιούλιο του 2017, έγινε άρση των κωλυμάτων σε όλα τα τραπεζικά ιδρύματα με αποτέλεσμα οι δικαιούχοι των τραπεζικών λογαριασμών υπό κατάσχεση να έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το ακατάσχετο ποσό των 1250 ευρώ με όποιον τρόπο οι ίδιοι επιθυμούν και τους εξυπηρετεί (αναλήψεις, μεταφορές, ηλεκτρονικές πληρωμές και αγορές, χρήση της χρεωστικής κάρτας για αγορές κ.ά), καθώς γίνεται άμεσα πλέον η αποδέσμευση του ποσού από το ηλεκτρονικό σύστημα των τραπεζών, εφόσον η δέσμευση προέρχεται αποκλειστικά και μόνον από έναν φορέα.
Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται για όλους τους πολίτες ανεξαιρέτως και η δυνατότητα συγκέντρωσης της ελάχιστης δαπάνης ώστε να εξασφαλίζεται η έκπτωση του αφορολόγητου ποσού, που προβλέπεται σύμφωνα με τα νέα δεδομένα για το "χτίσιμο" του αφορολόγητου (ν. 4446/2016).  

Η άμεση κινητοποίηση του Υπουργείου Οικονομικών και οι συντονισμένες προσπάθειες που έγιναν σε συνεργασία με την Ένωση Τραπεζών ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που απασχολεί χιλιάδες συμπολίτες μας αποτελεί μια χειροπιαστή απόδειξη του συνεχούς αγώνα που δίνουμε για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, μέσα στα στενά δημοσιονομικά πλαίσια που καλούμαστε να δραστηριοποιηθούμε.

Η προστασία των αναφαίρετων δικαιωμάτων όλων μας στην ισότητα και στην ισονομία καθώς και η διαφύλαξη της ασφάλειας των πολιτών καθ' όλες τις οικονομικές τους συναλλαγές αποτελεί για εμάς προτεραιότητα, για την οποία θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε καθημερινά.



Το Γραφείο Τύπου

Τρίτη 18 Ιουλίου 2017

Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών κατέθεσε η Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Έβρου κ. Αναστασία Γκαρά σχετικά με την αδυναμία χρήσης ηλεκτρονικού χρήματος σε τραπεζικούς λογαριασμούς που τελούν υπό κατάσχεση.





Αθήνα, 17 Ιουλίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Θέμα: Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών κατέθεσε η Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Έβρου κ. Αναστασία Γκαρά σχετικά με  την αδυναμία χρήσης ηλεκτρονικού χρήματος σε τραπεζικούς λογαριασμούς που τελούν υπό κατάσχεση.

Μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου φέρνει στο προσκήνιο η Βουλευτής Έβρου Α. Γκαρά το ζήτημα της αδυναμίας χρήσης ηλεκτρονικού χρήματος για τους πολίτες με χρέη προς το Δημόσιο, οι οποίοι είναι δικαιούχοι σε τραπεζικούς λογαριασμούς υπό κατάσχεση. Το ζήτημα αφορά ένα μεγάλο μέρος συμπολιτών μας, οι οποίοι όντας ήδη σε δυσχερή οικονομική κατάσταση λόγω των οφειλών, μπαίνουν σε μια ιδιόμορφη διαδικασία χρήσης του τραπεζικού τους λογαριασμού, την οποία και ορίζει το κάθε Τραπεζικό Ίδρυμα ξεχωριστά.
Συγκεκριμένα, η κα. Γκαρά αναδεικνύει το γεγονός πως έχοντας θεσπίσει ουσιαστικά στο παρελθόν ως ακατάσχετες μόνο τις καταθέσεις ενός και μοναδικού στο χρηματοπιστωτικό σύστημα δηλωθέντος ως ακατάσχετου λογαριασμού και μέχρι του ύψους των 1250 ευρώ μηνιαίως, ανεξαρτήτως προελεύσεως αυτών (δηλαδή ανεξάρτητα από το εάν αφορούν ποσά μισθοδοσίας, σύνταξης ή περιοδικά καταβαλλόμενου ασφαλιστικού βοηθήματος), χωρίς να έχει προβλεφθεί το ακατάσχετο του καθεαυτού λογαριασμού, δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στους πολίτες, και κυρίως δίνεται στη δυνατότητα στο κάθε Τραπεζικό Ίδρυμα να αντιμετωπίζει τους πελάτες του μεμονωμένα, χωρίς να προστατεύονται τα ίσα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις του οφειλέτη εν γένει.
Η θέσπιση του ακατάσχετου ποσού των 1250 ευρώ έχει ως σκοπό κάθε φυσικό πρόσωπο να διασφαλίσει ένα αποδεκτό επίπεδο διαβίωσης, ακόμη και αν ο μισθός του είναι κατώτερος ή ανώτερος αυτού. Ωστόσο, έχει εντοπιστεί πως σε κάποια πιστωτικά ιδρύματα οι όροι της χρήσης του λογαριασμού κάθε πελάτη, στον οποίο έχει πραγματοποιηθεί κατάσχεση, είναι άκρως περιοριστικοί, σε αντίθεση με άλλα ιδρύματα όπου δίνεται η δυνατότητα να χρησιμοποιείται το ποσό των 1250 ευρώ με τον τρόπο που επιθυμούν οι πελάτες, χωρίς κανένα περιορισμό.
Από τη μία ο οφειλέτης δεν έχει πλέον καθόλου το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει την κάρτα ανάληψής του, καθώς ουσιαστικά ο λογαριασμός παραμένει "μπλοκαρισμένος", δεν μπορεί  να χρησιμοποιήσει το ηλεκτρονικό σύστημα πληρωμών, με αποτέλεσμα να αποκλείεται και από τη δυνατότητα "χτισίματος" του αφορολόγητου, καθώς κατά την ετήσια φορολογική του εκκαθάριση δεν θα έχει τη δυνατότητα να συγκεντρώσει το ποσοστό της ελάχιστης δαπάνης με ηλεκτρονική συναλλαγή που προβλέπεται ώστε να εκμεταλλευτεί την έκπτωση του αφορολόγητου ποσού.
Από την άλλη  δίνεται η δυνατότητα στους δικαιούχους σε άλλα Τραπεζικά Ιδρύματα να χρησιμοποιούν το ποσό των 1250 ευρώ με τον τρόπο που οι ίδιοι επιθυμούν (αναλήψεις, μεταφορές, ηλεκτρονικές πληρωμές και αγορές, χρήση της χρεωστικής κάρτας για αγορές κ.ά.) χωρίς αυτό να προκαλεί κανένα πρόβλημα στον υφιστάμενο κανονισμό για τους ακατάσχετους λογαριασμούς.
Η κα. Γκαρά, μαζί με ακόμη 37 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που συνυπογράφουν, θέτει βασικά ερωτήματα προς τον Υπουργό Οικονομικών  τόσο για τις ενέργειες, στις οποίες προτίθεται να προχωρήσει ώστε να διασφαλιστεί η ίση μεταχείριση των πολιτών από τα Τραπεζικά Ιδρύματα, όσο και για τις προθέσεις του Υπουργείου να εξασφαλίσει τη δυνατότητα χρήσης ηλεκτρονικού χρήματος για τους οφειλέτες με λογαριασμούς υπό κατάσχεση, με στόχο κυρίως τη συγκέντρωση της ελάχιστης δαπάνης ώστε να εξασφαλίζεται η έκπτωση του αφορολόγητου ποσού.
Η υπεράσπιση και η προστασία των πολιτών που έχουν υποστεί σοβαρά πλήγματα από την οικονομική κρίση των τελευταίων ετών, αποτελεί για την Κυβέρνηση σημαντική προτεραιότητα και για το λόγο αυτό οι διευκρινίσεις, αλλά και οι ενέργειες προς επίλυση του προβλήματος, από το Υπουργείο Οικονομικών είναι απαραίτητες ώστε όλοι οι πολίτες αυτής της χώρας, οφειλέτες ή μη, να αντιμετωπίζονται με ίσους όρους κατά τις τραπεζικές και οικονομικές τους συναλλαγές.


Το Γραφείο Τύπου



* Ακολουθεί η ερώτηση όπως κατατέθηκε

Αθήνα, 17 Ιουλίου 2017
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό  Οικονομικών
ΘΕΜΑ: Αδυναμία χρήσης ηλεκτρονικού χρήματος σε τραπεζικούς λογαριασμούς υπό κατάσχεση
Με τη διάταξη του άρθρου 31 παρ. 2 του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4336/2015 (ΦΕΚ 94 Α'/ 14-08-2015), ισχύει το ακατάσχετο των καταθέσεων σε πιστωτικά ιδρύματα για έναν και μοναδικό ατομικό ή κοινό λογαριασμό σε ένα μόνο πιστωτικό ίδρυμα για κάθε φυσικό πρόσωπο μέχρι το ποσό των 1250 ευρώ μηνιαίως.  Για την εφαρμογή της διάταξης αυτής απαιτείται η υποβολή ηλεκτρονικής δήλωσης στο πληροφοριακό σύστημα της Φορολογικής Διοίκησης, με την οποία γνωστοποιείται από το φυσικό πρόσωπο ο μοναδικός τραπεζικός λογαριασμός  (ΠΟΛ. 1222/2015 κ ΠΟΛ. 1182/2014). Από  την ανωτέρω διάταξη προκύπτει ότι προστατεύονται ως ακατάσχετες μόνο οι καταθέσεις του ενός και μοναδικού στο χρηματοπιστωτικό σύστημα δηλωθέντος ως ακατάσχετου λογαριασμού και μέχρι του ύψους των 1250 ευρώ μηνιαίως, ανεξαρτήτως προελεύσεως αυτών (δηλαδή ανεξάρτητα από το εάν αφορούν ποσά μισθοδοσίας, σύνταξης ή περιοδικά καταβαλλόμενου ασφαλιστικού βοηθήματος). Αυτή η προστασία έχει ως σκοπό κάθε φυσικό πρόσωπο να διασφαλίσει ένα αποδεκτό επίπεδο διαβίωσης, ακόμη και αν ο μισθός του είναι κατώτερος αυτού.
 Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις παραπάνω νομοθετικές διατάξεις προκύπτει το ακατάσχετο του ποσού των 1250 ευρώ για τον συγκεκριμένο λογαριασμό, όχι  όμως και το ακατάσχετο του ίδιου του λογαριασμού.
Το γεγονός αυτό προκαλεί μια σειρά ουσιαστικών προβλημάτων στους πολίτες.
Πρώτον, με την καταγγελία ενός λογαριασμού δεσμεύεται ολόκληρο το διαθέσιμο ποσό, που βρίσκεται σε αυτόν σε περιπτώσεις που υπάρχουν οφειλές προς το Δημόσιο (ΔΟΥ, ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ, ΟΤΑ), ακόμα και αν αυτό είναι μικρότερο των 1250 ευρώ.
Δεύτερον, όταν υπάρχουν οφειλές προς το Δημόσιο, η Ανεξάρτητη Αρχή  Δημοσίων Εσόδων οφείλει να αποστείλει στους οφειλέτες την «ατομική ειδοποίηση υπερημερίας», η οποία δυστυχώς πολλές φορές δεν φτάνει εγκαίρως στους ενδιαφερομένους. Με τη συμπλήρωση 30 ημερών από την αποστολή αυτής της ειδοποίησης, το Δημόσιο αποκτά το δικαίωμα να προχωρήσει στη λήψη αναγκαστικών μέτρων μεταξύ των οποίων και στη δέσμευση του τραπεζικού λογαριασμού.
Επομένως,  δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις οφειλετών του δημοσίου που αντιλήφθηκαν τη δέσμευση του τραπεζικού τους λογαριασμού τυχαία και εκ των υστέρων κατά την προσπάθεια κάποιας ηλεκτρονικής συναλλαγής ή άλλων πληρωμών.
Παράλληλα,  η κατάσχεση χρηματικών απαιτήσεων του οφειλέτη που πραγματοποιείται στα χέρια τρίτων, για παράδειγμα η κατάσχεση μισθών, συντάξεων, ενοικίων, επιδοτήσεων, εφάπαξ βοηθημάτων, απαιτήσεων από πελάτες κάποιου τραπεζικού ιδρύματος, μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμα και χωρίς καμία προειδοποίηση του οφειλέτη.
Με την επιτυχή δήλωση του τραπεζικού λογαριασμού ως ακατάσχετου, προστατεύονται οι καταθέσεις σε αυτόν αποκλειστικά το λογαριασμό μέχρι τα 1250 ευρώ μηνιαίως και δύναται το φυσικό πρόσωπό να κάνει ανάληψη του ποσού αυτού από το Πιστωτικό Ίδρυμα με τη διαδικασία που αυτό προβλέπει και στην οποία δεν εμπλέκεται το Υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται από την Α.Α.Δ.Ε. .
Ως εκ τούτου το κάθε Πιστωτικό  Ίδρυμα ορίζει μόνο του τον τρόπο απόδοσης του ποσού των 1250 ευρώ στον πελάτη. Αυτό στην πράξη προκαλεί σοβαρά προβλήματα, καθώς πολίτες με τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις, όντας στη διαδικασία της κατάσχεσης του λογαριασμού τους, δεν αντιμετωπίζονται με τις ίδιες πολιτικές.
Υπάρχουν δηλαδή αρκετές μαρτυρίες, όπου δίνεται η δυνατότητα να χρησιμοποιείται το ποσό των 1250 ευρώ με τον τρόπο που επιθυμούν οι πελάτες, χωρίς κανένα περιορισμό ( αναλήψεις, μεταφορές, ηλεκτρονικές πληρωμές και αγορές, χρήση της χρεωστικής κάρτας για αγορές κ.ά.)
Αντιθέτως, υπάρχουν και μαρτυρίες, όπου σε άλλα πιστωτικά ιδρύματα οι όροι της χρήσης του λογαριασμού κάθε πελάτη, στον οποίο έχει πραγματοποιηθεί κατάσχεση, είναι άκρως περιοριστικοί. Ο πελάτης δεν έχει πλέον καθόλου το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει την κάρτα ανάληψής του, καθώς ουσιαστικά ο λογαριασμός παραμένει "μπλοκαρισμένος", δεν μπορεί  να πραγματοποιήσει πληρωμές με τη χρεωστική κάρτα αλλά ούτε και να χρησιμοποιήσει το ηλεκτρονικό σύστημα πληρωμών. Έχει τη δυνατότητα μόνο με τη φυσική παρουσία του στην Τράπεζα να κάνει ανάληψη έως 840 ευρώ (σύμφωνα με τους περιορισμού των capital controls) και να αξιοποιήσει το υπόλοιπο ποσό είτε με ηλεκτρονικές πληρωμές (ενοίκιο, ΔΕΚΟ, λογαριασμοί κλπ.) είτε με μεταφορά σε κάποιο ασφαλή λογαριασμό τρίτου. Το γεγονός αυτό εκτός από τις πρακτικές δυσκολίες τις οποίες προκαλεί, συντελεί και στο ζήτημα ασφάλειας των πολιτών, καθώς η μεταφορά μεγάλων χρηματικών ποσών σε μετρητά θέτει σε κίνδυνο τους ίδιους τους πολίτες, οι οποίοι εξαναγκάζονται να κυκλοφορούν έχοντας μαζί τους το συνολικό ποσό της ανάληψης.
Το πιο σημαντικό ζήτημα που προκύπτει από όλα τα παραπάνω, πέρα του οικονομικού περιορισμού των πολιτών, είναι πως ο πελάτης αυτών των τραπεζών  δεν έχει τη δυνατότητα της ηλεκτρονικής πληρωμής με τη χρήση κάρτας κατά τις καθημερινές του συναλλαγές και με αυτόν τον τρόπο αποκλείεται από τη δυνατότητα "χτισίματος" του αφορολόγητου (ν. 4446/2016). Συνολικά, ο οφειλέτης με τον τρόπο αυτό επιβαρύνεται περαιτέρω την ήδη περιορισμένη οικονομική του κατάστασης λόγω των οφειλών, καθώς κατά την ετήσια φορολογική του εκκαθάριση δεν θα έχει τη δυνατότητα να συγκεντρώσει το ποσοστό της ελάχιστης δαπάνης με ηλεκτρονική συναλλαγή και με τα μέσα πληρωμής με κάρτα που προβλέπεται ώστε να εκμεταλλευτεί την έκπτωση του αφορολόγητου ποσού.
Επειδή η θέσπιση της χρήσης του πλαστικού χρήματος  με σκοπό την αποτελεσματικότερη πάταξη της φοροδιαφυγής αποτελεί ένα από τα σημαντικά επιτεύγματα της διακυβέρνησής μας,
Επειδή καθίσταται αναγκαίο οι πολίτες να αντιμετωπίζονται με ίσους όρους κατά τις τραπεζικές και οικονομικές τους συναλλαγές,
Επειδή η προάσπιση των οικονομικά αδύνατων στρωμάτων της κοινωνίας αποτελεί για εμάς πρωταρχικό στόχο,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Σε ποιές ενέργειες προτίθεται να προχωρήσει ώστε να διασφαλιστεί η ίση μεταχείριση των πολιτών από τα Τραπεζικά Ιδρύματα;
2. Πως προτίθεται το Υπουργείο να εξασφαλίσει τη δυνατότητα χρήσης ηλεκτρονικού χρήματος για τους οφειλέτες με λογαριασμούς υπό κατάσχεση, με στόχο κυρίως τη συγκέντρωση της ελάχιστης δαπάνης ώστε να εξασφαλίζεται η έκπτωση του αφορολόγητου ποσού;

Οι ερωτώντες Βουλευτές
Γκαρά Αναστασία
Μπαλαούρας Μάκης
Αντωνίου Χρήστος
Αυλωνίτου Ελένη
Βάκη Φωτεινή
Βαρδάκης Σωκράτης
Γάκης Δημήτρης
Γιαννακίδης Στάθης
Γκιόλας Ιωάννης
Εμμανουηλίδης Δημήτρης
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν 
Θεοφύλακτος Γιάννης
Καββαδία Αννέτα
Καρασαρλίδου Φρόσω
Καστόρης Αστέριος
Κατσαβριά- Σιωροπούλου Χρυσούλα
Κυρίτσης Γιώργος
Λάππας Σπύρος
Μανιός Νίκος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μηταφίδης Τριαντάφυλλος
Μιχελογιαννάκης Ιωάννης
Μορφίδης Κώστας
Μπάρκας Κώστας
Μπγιάλας Χρήστος
Ντζιμάνης Γιώργος
Ουρσουζίδης Γεώργιος
Παπαδόπουλος Σάκης
Παπαφιλίππου Γιώργος
Παυλίδης Κώστας
Πρατσόλης Αναστάσιος (Τάσος)
Ρίζος Δημήτρης
Σκούφα Ελισσάβετ- Μπέττυ
Στογιαννίδης Γρηγόρης
Συρμαλένιος Νίκος
Τζαμακλής Χάρης
Τριανταφύλλου Μαρία
Τσόγκας Γιώργος
Ψυχογιός Γιώργος

Πέμπτη 13 Ιουλίου 2017

Έκδοση ΚΥΑ Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων που αφορά τους αναρτημένους δασικούς χάρτες και την εξυπηρέτηση των αγροτών




Αθήνα, 13/07/2017

Έκδοση ΚΥΑ Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων που αφορά τους αναρτημένους δασικούς χάρτες και την εξυπηρέτηση των 
αγροτών

Εκδόθηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β΄ 2355) του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Ευάγγελου Αποστόλου, και του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτη Φάμελλου, η οποία αφορά στην εφαρμογή των διατάξεων που αφορούν την τακτοποίηση γεωργικών εκμεταλλεύσεων σε δασικού χαρακτήρα εκτάσεις σε περιοχές των αναρτημένων δασικών χαρτών.
Με την ΚΥΑ αυτή καθορίζεται ο τρόπος συνεργασίας της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Αγροπεριβάλλοντος του ΥΠΕΝ, της ΕΚΧΑ ΑΕ και του ΟΠΕΚΕΠΕ όσον αφορά τον τρόπο ταυτοποίησης των γεωργικών εκμεταλλεύσεων σε δασικού χαρακτήρα εκτάσεις και την ενημέρωση των πολιτών που επηρεάζονται από την ανάρτηση των δασικών χαρτών.
Η ΚΥΑ ορίζει τον ΟΠΕΚΕΠΕ ως φορέα ενημέρωσης των αγροτών που δηλώνουν εκτάσεις στο ΟΣΔΕ και επηρεάζονται από την ανάρτηση των δασικών χαρτών, τη Γενική Διεύθυνση Δασών και τις Αποκεντρωμένες Δασικές Υπηρεσίες ως φορείς διαχείρισης και υποδοχής των αιτήσεων των αγροτών και την ΕΚΧΑ ως φορέα κατασκευής εφαρμογής που θα βοηθήσει τη Δασική Υπηρεσία για τη γρηγορότερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Όπως είχε εξαγγελθεί και τηρώντας τη δέσμευση της κυβέρνησης η ΚΥΑ αυτή εξυπηρετεί καθοριστικά τους αγρότες που θέλουν να τακτοποιήσουν την έκτασή τους και να διασφαλίσουν την επιδότησή τους. Με βάση την ΚΥΑ δεν απαιτείται η προσκόμιση βεβαίωσης ένταξης της έκτασης στο ΟΣΔΕ, αλλά ταυτοποίηση της έκτασης μόνο με την προσκόμιση του τοπογραφικού διαγράμματος. Η Δασική Υπηρεσία, θα βεβαιώνει με ενέργειές της και επί της εφαρμογής της ΕΚΧΑ ότι η έκταση είναι ενταγμένη στο ΟΣΔΕ κατά τα χρόνια 2014 έως 2017.

Συνοπτικά, με βάση και τις προηγούμενες διατάξεις που νομοθετήθηκαν πρόσφατα, ισχύουν τα εξής:
Εφόσον η έκταση έχει χαρακτηριστεί ΔΑ ή ΧΑ (και δεν είναι ιδιωτικό χορτολίβαδο), τότε οι ενδιαφερόμενοι πολίτες μπορούν έως τις 27/7/2017 να υποβάλλουν αίτηση ατελώς στο Δασαρχείο της περιοχής τους:
·         είτε για εξαγορά της έκτασης εφόσον η εκχέρσωση έχει γίνει προ του 1975,
·         είτε για χρήση (έγκριση επέμβασης) της έκτασης εφόσον η εκχέρσωση έχει γίνει μέχρι το 2007
1) Εάν αιτηθούν την εξαγορά, τότε θα χρειαστεί να υποβάλλουν στο Δασαρχείο:
·         Αίτηση εξαγοράς
·         Τοπογραφικό διάγραμμα με συντεταγμένες κορυφών, βασιζόμενες στο Εθνικό Γεωδαιτικό Σύστημα Αναφοράς (ΕΓΣΑ 87)
·         Αποδεικτικό χρήσης της έκτασης προ του 1975
2) Εάν αιτηθούν τη χρήση (έγκριση επέμβασης), τότε θα χρειαστεί να υποβάλλεις στο Δασαρχείο:
·         Αίτηση χρήσης (έγκριση επέμβασης)
·         Τοπογραφικό διάγραμμα με συντεταγμένες κορυφών, βασιζόμενες στο Εθνικό Γεωδαιτικό Σύστημα Αναφοράς (ΕΓΣΑ 87)

Από τα ανωτέρω, και παρά τα κινδυνολογικά δημοσιεύματα,  προκύπτει ότι όλες οι αιτήσεις είναι ατελώς, δηλαδή χωρίς κόστος για τους αγρότες, και ότι διασφαλίζονται όλες οι επιδοτήσεις, δηλαδή υποστηρίζεται ο αγροτικός κόσμος και το περιβάλλον και αποκαθίσταται η κανονικότητα.



ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ!

Δασικοί χάρτες

Μάθε και δράσε ως 27 Ιουλίου 2017!

Οι δασικοί χάρτες είναι η εκπλήρωση μιας συνταγματικής επιταγής εδώ και 40 χρόνια.
Η κυβέρνηση έχει θεσμοθετήσει τα κατάλληλα εργαλεία ώστε να μη θιγούν τα συμφέροντα
των πολιτών από την ανάρτηση των δασικών χαρτών.

Τα διαθέσιμα εργαλεία είναι τα ακόλουθα:

A. Εφόσον η έκτασή σου έχει χαρακτηριστεί ΔΑ ή ΧΑ (και δεν είναι ιδιωτικό
χορτολίβαδο), τότε μπορείς ως τις 27/7/2017:

1. Να υποβάλλεις αίτηση ατελώς στο Δασαρχείο της περιοχής σου:

 είτε για εξαγορά της έκτασης εφόσον η εκχέρσωση έχει γίνει προ του 1975,
 είτε για χρήση (έγκριση επέμβασης) της έκτασης εφόσον η εκχέρσωση έχει γίνει
μέχρι το 2007

Εάν αιτηθείς την εξαγορά, τότε θα χρειαστεί να υποβάλλεις στο Δασαρχείο:
i. Αίτηση εξαγοράς
ii. Τοπογραφικό διάγραμμα με συντεταγμένες κορυφών, βασιζόμενες στο
Εθνικό Γεωδαιτικό Σύστημα Αναφοράς (ΕΓΣΑ 87)
iii. Αποδεικτικό χρήσης της έκτασης προ του 1975

Εάν αιτηθείς τη χρήση (έγκριση επέμβασης), τότε θα χρειαστεί να υποβάλλεις στο
Δασαρχείο:
i. Αίτηση χρήσης (έγκριση επέμβασης)
ii. Τοπογραφικό διάγραμμα με συντεταγμένες κορυφών, βασιζόμενες στο
Εθνικό Γεωδαιτικό Σύστημα Αναφοράς (ΕΓΣΑ 87)


2. Να υποβάλλεις αίτηση ατελώς για την υπαγωγή σε προφανές σφάλμα του δασικού
χάρτη

Εάν θεωρείς ότι υπάρχει προφανές σφάλμα στον χάρτη (μπορείς να δεις τις κατηγορίες στην
Υπουργική Απόφαση 153394/919/12.04.2017 (Β´ 1366)), όπως για παράδειγμα τον
χαρακτηρισμό ως δάσους ανέκαθεν γεωργικής καλλιέργειας, λόγω αδιαμφησβήτητου
σφάλματος στη φωτοερμηνεία, τότε μπορείς:

i. Να υποβάλλεις ατελώς αίτηση πρόδηλου σφάλματος μέσω της ειδικής
εφαρμογής που υπάρχει στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα της ΕΚΧΑ ΑΕ,
www.ktimatologio.gr
ii. Να υποβάλλεις ατελώς αίτηση πρόδηλου σφάλματος απευθείας στη
Διεύθυνση Δασών της περιοχής σου.


3. Να υποβάλλεις αντίρρηση επί του χαρακτήρα της έκτασης.

i. Η αντίρρηση υποβάλλεται εφόσον υπάρχει αμφισβήτηση για την
φωτοερμηνεία που έχει γίνει στο δασικό χάρτη και τον χαρακτήρα που
παρουσιάζεται σε αυτόν.
ii. Τα τέλη αντίρρησης είναι μειωμένα έως και 80% σε σχέση με το παρελθόν
και υπάρχουν στην ΚΥΑ 151585/323/3.2.2017 (ΦΕΚ Β´ 347/08.02.2017)
iii. Στην ίδια ΚΥΑ υπάρχουν οι περιπτώσεις που οι αντιρρήσεις υποβάλλονται
ατελώς (για παράδειγμα κληροτεμάχια από διανομή τα οποία φαίνονται ως
ΔΑ ή ΧΑ στον χάρτη).
iv. Η αντίρρηση υποβάλλεται μέσω της εφαρμογής της ΕΚΧΑ ΑΕ στην ιστοσελίδα
www.ktimatologio.gr


4. Χρήση και των τριών εργαλείων


Εφόσον θέλεις να χρησιμοποιήσεις και τα τρία εργαλεία ή δύο από αυτά μαζί, μπορείς να το
κάνεις χωρίς περιορισμό ως τις 27/7/2017. Σε αυτή την περίπτωση:

i. Θα εξεταστεί πρώτα η αίτηση πρόδηλου σφάλματος
ii. Εφόσον απορριφθεί το πρόδηλο σφάλμα, θα εξεταστεί η αντίρρηση από τις
ΕΠΕΑ
iii. Εάν απορριφθεί και η αντίρρηση, τότε θα εξεταστεί το αίτημα εξαγοράς ή
έγκρισης επέμβασης.


Σε όλες τις περιπτώσεις η αίτηση αυτή θα εξαιρέσει την έκτασή σου από τη μερική κύρωση
του χάρτη, θα διασφαλίσει την επιδότησή σου και με την ολική κύρωση του χάρτη θα
βρίσκεται σε νόμιμη αλλαγή χρήσης και δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα για τις
επιδοτήσεις.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
B. Εάν η έκτασή σου έχει οποιονδήποτε άλλο χαρακτηρισμό εκτός από ΔΑ ή ΧΑ,
δηλαδή είναι ΔΔ, ΑΔ, ΧΧ, ή ΑΧ, τότε μπορείς ως τις 27/7/2017:

1. Να υποβάλλεις αίτηση ατελώς για την υπαγωγή σε προφανές σφάλμα του δασικού
χάρτη

Εάν θεωρείς ότι υπάρχει προφανές σφάλμα στον χάρτη (μπορείς να δεις τις κατηγορίες στην
Υπουργική Απόφαση 153394/919/12.04.2017 (Β´ 1366)), όπως για παράδειγμα τον
χαρακτηρισμό ως δάσους ανέκαθεν γεωργικής καλλιέργειας, λόγω αδιαμφησβήτητου
σφάλματος στη φωτοερμηνεία, τότε μπορείς:

i. Να υποβάλλεις ατελώς αίτηση πρόδηλου σφάλματος μέσω της ειδικής
εφαρμογής που υπάρχει στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα της ΕΚΧΑ ΑΕ,
www.ktimatologio.gr
ii. Να υποβάλλεις ατελώς αίτηση πρόδηλου σφάλματος απευθείας στη
Διεύθυνση Δασών της περιοχής σου.


2. Να υποβάλλεις αντίρρηση επί του χαρακτήρα της έκτασης.

i. Η αντίρρηση υποβάλλεται εφόσον υπάρχει αμφισβήτηση για την
φωτοερμηνεία που έχει γίνει στο δασικό χάρτη και τον χαρακτήρα που
παρουσιάζεται σε αυτόν.
ii. Τα τέλη αντίρρησης είναι μειωμένα έως και 80% σε σχέση με το παρελθόν
και υπάρχουν στην ΚΥΑ 151585/323/3.2.2017 (ΦΕΚ Β´ 347/08.02.2017)
iii. Στην ίδια ΚΥΑ υπάρχουν οι περιπτώσεις που οι αντιρρήσεις υποβάλλονται
ατελώς (για παράδειγμα κληροτεμάχια από διανομή τα οποία φαίνονται ως
ΔΑ ή ΧΑ στον χάρτη).
iv. Η αντίρρηση υποβάλλεται μέσω της εφαρμογής της ΕΚΧΑ ΑΕ στην ιστοσελίδα
www.ktimatologio.gr


3. Χρήση και των δύο εργαλείων


Εφόσον θέλεις να χρησιμοποιήσεις και τα δύο εργαλεία, μπορείς να το κάνεις χωρίς
περιορισμό ως τις 27/7/2017. Σε αυτή την περίπτωση:

i. Θα εξεταστεί πρώτα η αίτηση πρόδηλου σφάλματος
ii. Εφόσον απορριφθεί το πρόδηλο σφάλμα, θα εξεταστεί η αντίρρηση από τις
ΕΠΕΑ


4. Χρήση άλλων διαθέσιμων εργαλείων της δασικής νομοθεσίας

Εφόσον τα παραπάνω δύο εργαλεία δεν λύσουν το πρόβλημα, η δασική νομοθεσία
περιλαμβάνει εργαλεία τα οποία δίνουν λύσεις. Μερικά από αυτά είναι:

 Νομοθεσία περί δασωμένων αγρών (Άρθρο 67, Ν. 998/79)
o Εφόσον έχεις τίτλους που αναγόνται προ του 1946 και η έκταση
χαρακτηρίζεται ως δασική (όχι δάσος), τότε αυτή μπορεί να τεθεί εκτός
δασικής νομοθεσίας
o Εφόσον οι τίτλοι σου είναι νεότεροι, αλλά όχι μετά το 2004 και η έκταση
χαρακτηρίζεται ως δασική (όχι δάσος), τότε αυτή μπορεί να παραχωρηθεί
για γεωργική ή δενδροκομική καλλιέργεια.


 Νομοθεσία περί παραχωρητηρίων
o Στη νομοθεσία υπάρχει ήδη διαδικασία για την παραχώρηση
καστανοτεμαχίων
o Με νόμο που θα ψηφιστεί τον Ιούλιο θα μπορούν όσοι κατέχουν προσωρινά
παραχωρητήρια από τη δασική υπηρεσία να τα κάνουν οριστικά μέσα σε
τρία χρόνια. Γι αυτές τις περιπτώσεις δεν θα χρειάζεται η υποβολή
αντίρρησης.


 Νομοθεσία περί άρσης αναδασώσεων λόγω πραγματικών ή νομικών αιτιών (παρ. 4
άρθρου 44 Νόμου 998/79)


Μην ακούς διάφορους που λένε ότι δεν θα γίνει τίποτα και δεν χρειάζεται να κάνεις καμία
κίνηση για την περιουσία σου.



Τα εργαλεία θεσμοθετήθηκαν και υπάρχουν. Χρησιμοποίησέ τα έως τις 27/7/2017 και
τακτοποίησε τη γη σου. Μόνο όφελος θα έχεις!

Πέμπτη 6 Ιουλίου 2017

Σαράντα τρεις (43) βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητάμε δια βίου εκπαίδευση, φροντίδα και εργασία για τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες


Κατατέθηκε αναφορά από 43 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ  η Αίτηση - Υπόμνημα του Συλλόγου Γονέων και Φίλων του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Κατερίνης, με την οποία υποβάλλεται το αίτημα για τη σύσταση - δημιουργία μετα-γυμνασιακής εκπαιδευτικής δομής για ΑμεΑ, στο πλαίσιο της δια βίου εκπαίδευσης, φροντίδας και εργασίας τους.



Η προτεινόμενη νέα δομή πρέπει να αποσκοπεί, μέσω της ένταξης των ΑμεΑ στη δια βίου μάθηση, στην πλήρη ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και του αισθήματος αξιοπρέπειας, στην ανάπτυξη  της προσωπικότητας τους, των δεξιοτήτων και της δημιουργικότητάς τους, αλλά και στη δυνατότητα των ατόμων με αναπηρίες να συμμετέχουν αποτελεσματικά σε μια ελεύθερη κοινωνία.



Ακολουθεί η Αναφορά όπως κατατέθηκε: 



Προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων
ΑΝΑΦΟΡΑ
1. Για τον κ. Υπουργό  Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,
2. Για την κ. Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και
3. Για τον κ. Υπουργό Υγείας

Θέμα: «Αναγκαία η σύσταση - δημιουργία μετα-γυμνασιακής εκπαιδευτικής δομής για ΑμεΑ στο πλαίσιο της δια βίου εκπαίδευσης, φροντίδας και εργασίας τους».

Οι Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ κ. Χαρίλαος Τζαμακλής, κ. Αναγνωστοπούλου Σία, κ. Αντωνίου Χρήστος, κ. Αυλωνίτου Ελένη, κ. Βαγιωνάκη Βάλια, κ. Βάκη Φωτεινή, κ. Βράντζα Παναγιώτα, κ. Γεννιά Γεωργία, κ. Γεωργοπούλου-Σαλτάρη Έφη, κ. Γιαννακίδης Στάθης, κ. Γκάρα Αναστασία, κ. Γκιόλας Ιωάννης, κ. Ζεϊμπέκ Χουσεϊν, κ. Καββαδία Αννέτα, κ. Καραναστάσης Απόστολος, κ. Καρασαρλίδου Φρόσω, κ. Καστόρης Αστέριος, κ. Κατσαβριά-Σιωροπούλου Χρυσούλα, κ. Κοζομπόλη Παναγιώτα, κ. Κουράκης Αναστάσιος, κ. Μηταφίδης Τριαντάφυλλος, κ. Μιχαηλίδης Ανδρέας, κ. Μιχελής Αθανάσιος, κ. Μιχελογιαννάκης Ιωάννης, κ. Μορφίδης Ιωάννης, κ. Μουμουλίδης Θέμης, κ. Μπαλαούρας Γεράσιμος, κ. Ντζιμάνης Γεώργιος, κ. Ξυδάκης Νίκος, κ. Ουρσουζίδης Γεώργιος, κ. Παπαδόπουλος Νικόλαος, κ. Παυλίδης Κώστας, κ. Ρίζος Δημήτρης, κ. Ριζούλης Ανδρέας, κ. Σαρακιώτης Ιωάννης, κ. Σεβαστάκης Δημήτρης, κ. Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ), κ. Σταματάκη Ελένη, κ. Σταμπουλή Αφροδίτη, κ. Συρίγος Αντώνιος, κ. Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος, κ. Τσίρκας Βασίλης και κ. Τσόγκας Γεώργιος καταθέτουν προς τους κ.κ. Υπουργούς Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Υγείας ως αναφορά την Αίτηση – Υπόμνημα του Συλλόγου Γονέων και Φίλων του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Κατερίνης, την οποία συνυπογράφουν οι Πρόεδροι των Συλλόγων Γονέων από εβδομήντα πέντε (75) Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. της χώρας. Με την Αίτηση-Υπόμνημα αιτούνται την σύσταση μετα-γυμνασιακής εκπαιδευτικής δομής για ΑμεΑ στο πλαίσιο της Δια Βίου Εκπαίδευσης, φροντίδας και εργασίας τους.
Η Πολιτεία οφείλει να διασφαλίζει ένα εκπαιδευτικό σύστημα ένταξης των Ατόμων με Αναπηρία σε όλα τα επίπεδα και δια βίου μάθησης που αποσκοπεί στην πλήρη ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και του αισθήματος αξιοπρέπειας, στην ανάπτυξη  της προσωπικότητας τους, των δεξιοτήτων και της δημιουργικότητάς τους αλλά και στη δυνατότητα των ατόμων με αναπηρίες να συμμετέχουν αποτελεσματικά σε μια ελεύθερη κοινωνία. Οι πολίτες - άτομα με αναπηρίες πρέπει να είναι σε θέση να έχουν πρόσβαση στη γενική τριτοβάθμια εκπαίδευση, στην επαγγελματική κατάρτιση, στην εκπαίδευση ενηλίκων και στη δια βίου μάθηση, χωρίς διακρίσεις και σε ίση βάση με τους άλλους.
Βάσει των προαναφερθέντων, επισυνάπτεται το σχετικό υπόμνημα. Παρακαλούμε για την απάντηση και τις δικές σας ενέργειες και να μας ενημερώσετε σχετικά.
                                                                                                                    
Αθήνα, 5 Ιουλίου 2017

Οι καταθέτοντες Βουλευτές
Τζαμακλής Χαρίλαος
Αναγνωστοπούλου Σία
Αντωνίου Χρήστος
Αυλωνίτου Ελένη
Βαγιωνάκη Βάλια
Βάκη Φωτεινή
Βράντζα Παναγιώτα
Γεννιά Γεωργία
Γεωργοπούλου – Σαλτάρη Έφη
Γιαννακίδης Στάθης
Γκάρα Αναστασία
Γκιόλας Ιωάννης
Ζεϊμπέκ Χουσεϊν
Καββαδία Αννέτα
Καραναστάσης Απόστολος
Καρασαρλίδου Φρόσω
Καστόρης Αστέριος
Κατσαβριά- Σιωροπούλου Χρυσούλα
Κοζομπόλη Παναγιώτα
Κουράκης Αναστάσιος
Μηταφίδης Τριαντάφυλλος
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Μιχελής Αθανάσιος
Μιχελογιαννάκης Ιωάννης
Μορφίδης Κώστας
Μουμουλίδης Θέμης
Μπαλαούρας Γεράσιμος
Ντζιμάνης Γεώργιος
Ξυδάκης Νίκος
Ουρσουζίδης Γεώργιος
Παπαδόπουλος Νικόλαος
Παυλίδης Κώστας
Ρίζος Δημήτρης
Ριζούλης Ανδρέας
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σεβαστάκης Δημήτρης
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Σταματάκη Ελένη
Σταμπουλή Αφροδίτη
Συρίγος Αντώνιος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίρκας Βασίλης
Τσόγκας Γεώργιος