Τρίτη 20 Απριλίου 2021

Επιστροφή στα δημόσια ταμεία, των υπέρογκων ποσών που δόθηκαν μέσω του προγράμματος ΣΥΝ ΕΡΓΑΣΙΑ, ως προς το ύψος του μισθού εργαζομένων, λόγω κακής νομοθέτησης της Κυβέρνησης Μητσοτάκη

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Επιστροφή στα δημόσια ταμεία, των υπέρογκων ποσών που δόθηκαν μέσω του προγράμματος ΣΥΝ ΕΡΓΑΣΙΑ, ως προς το ύψος του μισθού εργαζομένων, λόγω κακής νομοθέτησης της Κυβέρνησης Μητσοτάκη


Ερώτηση προς τους Υπουργούς Παιδείας και Ανάπτυξης κατέθεσαν 60 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ–Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Παιδείας της Κ.Ο. Νίκου Φίλη και θέμα της τη στήριξη των νέων επιστημόνων, όπως έκανε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το προηγούμενο διάστημα.

 

Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης επισημαίνουν:

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ υλοποίησε ένα συνεκτικό σχέδιο πολιτικών, αφενός με σημαντικές θεσμικές παρεμβάσεις για τη θέση των νέων ερευνητών στο δημόσιο ερευνητικό σύστημα αφετέρου αυξάνοντας σημαντικά τις δημόσιες δαπάνες.
Ο αναπροσανατολισμός των πόρων του ΕΠ-ΑΝΑΔ-ΕΔΒΜ), η ίδρυση και λειτουργία του ΕΛΙΔΕΚ, οι προκήρυξη 150 νέων μόνιμων θέσεων ερευνητών οδήγησε το ποσοστό δαπανών Έρευνας και Ανάπτυξης (Ε&Α) επί του ΑΕΠ σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.
Ο ιδιωτικός τομέας ενισχύθηκε μέσα απΕρώτηση προς τον Υπουργό Εργασίας κατέθεσαν 49 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία του βουλευτή Ηρακλείου Σωκράτη Βαρδάκη και θέμα της την επιστροφή στα δημόσια ταμεία των υπέρογκων ποσών που δόθηκαν μέσω του προγράμματος ΣΥΝ ΕΡΓΑΣΙΑ, ως προς το ύψος του μισθού εργαζομένων, λόγω κακής νομοθέτησης της Κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης επισημαίνουν:
​Η ΣΥΝ ΕΡΓΑΣΙΑ προβλέπει ότι στους εργαζομένους των επιχειρήσεων-εργοδοτών που εντάσσονται στον μηχανισμό, καταβάλλεται οικονομική ενίσχυση βραχυχρόνιας εργασίας που ανέρχεται σε ποσοστό 60% επί των καθαρών αποδοχών των εργαζομένων, που αντιστοιχούν στον χρόνο κατά τον οποίο δεν εργάζονται.
Το Υπουργείο δεν είχε προβλέψει ανώτατο όριο (πλαφόν) μισθού. Συνέπεια αυτού ήταν, όλο το προηγούμενο διάστημα των έξι μηνών, και συγκεκριμένα από τις 15 Ιουνίου 2020 έως και τον Δεκέμβριο του 2020, να καταβληθούν ενισχύσεις άνω του με καθυστέρηση θεσπισμένου πλαφόν έως 6.500 μηνιαίου μισθού.
Η ασάφεια αυτή, άφησε το παράθυρο ανοιχτό σε ορισμένους επιτήδειους, οι οποίοι δήλωσαν υπέρογκους μισθούς στο πρόγραμμα Συν-Εργασία ακόμη και της τάξεως των 60.000 και 80.000 ευρώ για να εισπράξουν υψηλές επιδοτήσεις, με αποτέλεσμα η επιδότηση να φτάσει ακόμη και τις 18.000 ευρώ ή και τις 24.000 ευρώ μηνιαίως.
Περί τα μέσα Δεκεμβρίου του 2020 και αφού ήδη το πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ είχε εφαρμοστεί για 6 ολόκληρους μήνες, το υπουργείο Εργασίας αποφάσισε να θεσπίσει πλαφόν έως 6.500 μηνιαίου μισθού.
Η διάταξη που προστέθηκε ισχύει από την ημερομηνία δημοσίευσής της, δηλαδή από 23/12/20, ενώ όλο το προηγούμενο διάστημα των έξι μηνών, και συγκεκριμένα από τις 15 Ιουνίου 2020 έως και τον Δεκέμβριο του 2020 υπήρξαν περιπτώσεις, ψευδών δηλώσεων, ως προς το ύψος του μισθού εργαζομένων.

Ερωτάται ο Αρμόδιος Υπουργός:

Πόσες είναι οι περιπτώσεις καταβολής ενισχύσεων άνω του με καθυστέρηση θεσπισμένου πλαφόν έως 6.500 μηνιαίου μισθού και ποιό το συνολικό ποσό που έχασε το ελληνικό δημόσιο;
Πόσο υπολογίζεται ότι είναι συνολικά το ποσό που δόθηκε ως ενίσχυση σε περιπτώσεις ψευδών δηλώσεων;
Πότε και με ποια διαδικασία θα ζητηθεί η επιστροφή των ποσών αυτών στα δημόσια ταμεία;
Θα καταλογισθούν πολιτικές ευθύνες για αυτή την “κακή” νομοθέτηση, η οποία κόστισε, άγνωστο μέχρι σήμερα τεράστια χρηματικά ποσά στο ελληνικό δημόσιο;

Για την ενημέρωση της Βουλής και των πολιτών, ζητάμε την κατάθεση στοιχείων, για όλες τις περιπτώσεις δηλώσεων ψευδών ή υπόπτως υπέρογκων μηνιαίων αμοιβών εργαζομένων σε αναστολή, που έχουν εντοπιστεί, κατά το χρονικό διάστημα από τον Ιούνιο του 2020 έως και τον Δεκέμβριο του 2020.

Ερωτώνται οι αρμόδιοι κ.κ. Υπουργοί:

Πώς σχεδιάζουν τα αρμόδια Υπουργεία να αξιοποιήσουν τους πόρους της νέας χρηματοδοτικής περιόδου ΕΣΠΑ 2021-2027; Ποιος είναι ο σχεδιασμός αναφορικά με την πολιτική στήριξης των νέων ερευνητών κατά την νέα Προγραμματική Περίοδο σε ό,τι αφορά το ύψος των πόρων και τον αριθμό των ωφελούμενων νέων ερευνητών;
Θα συνεχιστεί το πρόγραμμα Απόκτηση Ακαδημαϊκής Διδακτικής Εμπειρίας και με την ίδια ένταση κατά την επόμενη προγραμματική περίοδο;
Θα συνεχιστεί το φιλόδοξο πρόγραμμα υποτροφιών σε υποψήφιους διδάκτορες και μετά-διδάκτορες ερευνητές του ΙΚΥ που ενεργοποιήθηκε το 2015;
Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί το αρμόδιο Υπουργείο ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία και οι σκοποί του ΕΛΙΔΕΚ, καθώς και η συνέχιση της επαρκούς χρηματοδότησής του και ειδικά με δράσεις για τους νέους επιστήμονες, πέραν των πόρων που έχει εξασφαλίσει η προηγούμενη κυβέρνηση;
Πώς σκοπεύει το αρμόδιο Υπουργείο να στηρίξει τους νέους επιστήμονες μέσα από τους πόρους του ταμείου ανάκαμψης;

Ακολουθεί η Ερώτηση:

Ερώτηση και ΑΚΕ
Προς τον κ. Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων

Θέμα: «Επιστροφή στα δημόσια ταμεία, των υπέρογκων ποσών που δόθηκαν μέσω του προγράμματος ΣΥΝ ΕΡΓΑΣΙΑ, ως προς το ύψος του μισθού εργαζομένων, λόγω κακής νομοθέτησης της Κυβέρνησης Μητσοτάκη»

Με το νόμο 4690/2020 άρθρο 31, θεσπίστηκε ο μηχανισμός ενίσχυσης της απασχόλησης με τη μορφή οικονομικής ενίσχυσης βραχυχρόνιας εργασίας, που καλείται “ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ”, με σκοπό τη διατήρηση των θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα.

Στην παράγραφο 3α) του εν λόγω άρθρου, προβλέπεται ότι στους εργαζομένους των επιχειρήσεων-εργοδοτών που εντάσσονται στον μηχανισμό, καταβάλλεται οικονομική ενίσχυση βραχυχρόνιας εργασίας που ανέρχεται σε ποσοστό 60% επί των καθαρών αποδοχών των εργαζομένων, που αντιστοιχούν στον χρόνο κατά τον οποίο δεν εργάζονται.
Το Υπουργείο, παρεμπιπτόντως, στον σχετικό νόμο, δεν είχε προβλέψει ανώτατο όριο (πλαφόν) μισθού, βάσει του οποίου πραγματοποιείται η καταβολή του ποσού της αποζημίωσης. Συνέπεια αυτού ήταν, όλο το προηγούμενο διάστημα των έξι μηνών, και συγκεκριμένα από τις 15 Ιουνίου 2020 έως και τον Δεκέμβριο του 2020, να καταβληθούν ενισχύσεις άνω του με καθυστέρηση θεσπισμένου πλαφόν εως 6.500 μηνιαίου μισθού.

Ταυτόχρονα η ασάφεια αυτή, άφησε το παράθυρο ανοιχτό σε ορισμένους επιτήδειους, οι οποίοι δήλωσαν υπέρογκους μισθούς στο πρόγραμμα Συν-Εργασία ακόμη και της τάξεως των 60.000 και 80.000 ευρώ για να εισπράξουν υψηλές επιδοτήσεις, με αποτέλεσμα η επιδότηση να φτάσει ακόμη και τις 18.000 ευρώ ή και τις 24.000 ευρώ μηνιαίως .
Μετά την διαπίστωση των περιστατικών αυτών, από αρμόδια στελέχη του Υπουργείου Εργασίας, και αφού το Ελληνικό Δημόσιο υπέστη τεράστια οικονομική ζημιά, από την παράλειψη νομοθέτησης πλαφόν, στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, περί τα μέσα Δεκεμβρίου του 2020 και αφού ήδη το πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ είχε εφαρμοστεί για 6 ολόκληρους μήνες , το υπουργείο Εργασίας αποφάσισε να θεσπίσει πλαφόν έως 6.500 μηνιαίου μισθού.

Ειδικότερα με την παράγραφο 2 του άρθρου 112 του ν. 4764/2020 (Α` 256/23-12-2020), στην παράγραφο 3 α) του άρθρου 31 του νόμου 4690/2020, προστέθηκαν δύο τελευταία εδάφια ως εξής: “Ο ονομαστικός μισθός που λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό της οικονομικής ενίσχυσης βραχυχρόνιας εργασίας δεν μπορεί να υπερβαίνει το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών του άρθρου 38 του ν. 4387/2016 (Α’ 104), δηλαδή 6.500 ευρώ. Υπερβάλλοντα ποσά που θα καταβληθούν από την ημερομηνία δημοσίευσης του παρόντος και εφεξής αναζητούνται με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 2 της υπό στοιχεία οικ. 23103/478/13.6.2020 κοινής υπουργικής απόφασης (Β΄ 2274).”

Επειδή, η διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 112 του ν.4764/2020 ισχύει από την ημερομηνία δημοσίευσής της, δηλαδή από 23/12/20.
Επειδή, όλο το προηγούμενο διάστημα των έξι μηνών, και συγκεκριμένα από τις 15 Ιουνίου 2020 έως και τον Δεκέμβριο του 2020 υπήρξαν περιπτώσεις καταβολής ενισχύσεων, άνω του με καθυστέρηση θεσπισμένου πλαφόν εως 6.500 μηνιαίου μισθού.
Επειδή, όλο το προηγούμενο διάστημα των έξι μηνών, και συγκεκριμένα από τις 15 Ιουνίου 2020 έως και τον Δεκέμβριο του 2020 υπήρξαν περιπτώσεις, ψευδών δηλώσεων, ως προς το ύψος του μισθού εργαζομένων.
Επειδή η κακή σας νομοθέτηση είχε ως αποτέλεσμα το Ελληνικό Δημόσιο να υποστεί τεράστια ζημία.

Ερωτάται ο Αρμόδιος Υπουργός:

1. Πόσες είναι οι περιπτώσεις καταβολής ενισχύσεων άνω του με καθυστέρηση θεσπισμένου πλαφόν εως 6.500 μηνιαίου μισθού και ποιό το συνολικό ποσό που έχασε το ελληνικό δημόσιο;

2. Πόσο υπολογίζεται ότι είναι συνολικά το ποσό που δόθηκε ως ενίσχυση σε περιπτώσεις ψευδών δηλώσεων;

3. Πότε και με ποια διαδικασία θα ζητηθεί η επιστροφή των ποσών αυτών στα δημόσια ταμεία;

4. Θα καταλογισθούν πολιτικές ευθύνες για αυτή την “κακή” νομοθέτηση , η οποία κόστισε , άγνωστο μέχρι σήμερα τεράστια χρηματικά ποσά στο ελληνικό δημόσιο;

Για την ενημέρωση της Βουλής και των πολιτών, ζητάμε την κατάθεση στοιχείων, για όλες τις περιπτώσεις δηλώσεων ψευδών ή υπόπτως υπέρογκων μηνιαίων αμοιβών εργαζομένων σε αναστολή, που έχουν εντοπιστεί, κατά το χρονικό διάστημα από τον Ιούνιο του 2020 έως και τον Δεκέμβριο του 2020.

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Βαρδάκης Σωκράτης

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αθανασίου Αθανάσιος (Νάσος)

Αλεξιάδης Τρύφων

Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)

Αραχωβίτης Σταύρος

Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)

Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος

Βαγενά Άννα

Βέττα Καλλιόπη

Γιαννούλης Χρήστος

Γκαρά Αναστασία (Νατάσα)

Γκιόλας Ιωάννης

Ελευθεριάδου Σουλτάνα (Τάνια)

Ζειμπέκ Χουσεΐν

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Θραψανιώτης Εμμανουήλ

Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)

Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)

Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)

Κουρουμπλής Παναγιώτης

Λάππας Σπυρίδων

Μάλαμα Κυριακή

Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης )

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μουζάλας Ιωάννης

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μπουρνούς Ιωάννης

Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Ξενογιαννακοπούλου Μαρία -Ελίζα (Μαριλίζα)

Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)

Παπανάτσιου Αικατερίνη

Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)

Πολάκης Παύλος

Πούλου Παναγιού (Γιώτα)

Σαντορινιός Νεκτάριος

Σαρακιώτης Ιωάννης

Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)

Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)

Συρμαλένιος Νικόλαος

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Φάμελλος Σωκράτης

Φίλης Νικόλαος

Φωτίου Θεανώ

Χαρίτου Δημήτριος

Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης

Χρηστίδου Ραλλία

Ψυχογιός Γεώργιος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου