🔊Ν. Γκαρά: «Υποβαθμίζουν και κλείνουν σχολικές μονάδες
στον Έβρο-Σε απόγνωση μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί»
-Κενά σε εκπαιδευτικούς
σχεδόν σε όλα τα σχολεία του Νομού
Τις αιφνιδιαστικές και αναίτιες υποβαθμίσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων και τα κενά που διαπιστώνονται σε εκπαιδευτικούς στον Έβρο φέρνει με ερώτησή της στη Βουλή των Ελλήνων η Βουλευτής Έβρου και Αν. Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης Ενημέρωσης και Επικοινωνίας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νατάσα Γκαρά.
Όπως αναφέρει η κα Γκαρά, η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ4582/30-08-2022) προέβλεπε την κατάργηση έξι σχολικών μονάδων στον Έβρο, του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Λουτρού, του Δημοτικού Σχολείου Δαδιάς, του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Πρωτοκκλησίου, του Νηπιαγωγείου Λουτρού, του Νηπιαγωγείου Γονικού και του Νηπιαγωγείου Στέρνας.
Αλγεινή ωστόσο εντύπωση προκάλεσαν οι προκλητικές
υποβαθμίσεις των Δημοτικών Σχολείων Κυπρίνου και Λαβάρων από 6θέσια σε 4θέσια,
χωρίς την ύπαρξη καμίας σχετικής Απόφασης. Σε ένα άνευ προηγουμένου μπαράζ
υποβαθμίσεων και καταργήσεων, ακολούθησε το κλείσιμο του Δημοτικού Σχολείου
Ασπρονερίου, και πάλι χωρίς κάποια σχετική Απόφαση. Μάλιστα, το σχολείο έκλεισε
αιφνιδιαστικά δύο ημέρες μετά τον Αγιασμό, χωρίς καμία προηγούμενη
προειδοποίηση. Οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται πλέον να φοιτήσουν σε
σχολεία του Διδυμοτείχου ή των Μεταξάδων, για τα οποία θα είναι αναγκασμένοι/ες
να διανύουν 40 ή 56 χιλιόμετρα αντίστοιχα καθημερινά. Το γεγονός έχει
προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στους μικρούς μαθητές και στις μικρές μαθήτριες,
στους γονείς τους και στον οικογενειακό τους προγραμματισμό και προϋπολογισμό,
αλλά και στο εκπαιδευτικό προσωπικό που θα μετακινηθεί αναγκαστικά, υπομένοντας
τις συνέπειες στην εργασιακή αλλά και στην οικογενειακή του κατάσταση.
Ταυτόχρονα,
επισημαίνει η Βουλευτής, οι τακτικές που ακολουθεί το Υπουργείο τα τελευταία
χρόνια με συγχωνεύσεις και υποβαθμίσεις των σχολικών μονάδων σκοπεύουν στην
τεχνητή μείωση των κενών και στην κατάργηση οργανικών θέσεων. Έτσι οι
προσλήψεις αναπληρωτών δεν αντιστοιχούν στα πραγματικά κενά. Για αυτούς τους
λόγους διαπιστώνονται κενά σχεδόν σε όλα τα σχολεία του Έβρου, τα οποία
εντοπίζονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση κυρίως σε ειδικότητες των εικαστικών
και της θεατρικής αγωγής, ενώ η δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχει ανάγκη από
ειδικότητες καθηγητών που στελεχώνουν τα ΕΠΑΛ. Προβλήματα δημιουργούνται επίσης
από έκτακτα κενά, όπως αυτό που έχει δημιουργηθεί στο Δημοτικό Σχολείο Καμαριώτισσας
Σαμοθράκης, όπου δεν υπάρχει δάσκαλος/δασκάλα για ένα τμήμα.
Επιπλέον, διαπιστώνει η κα Γκαρά, ότι υποβάθμιση και κατάργηση σχολείων είναι το αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης στρατηγικής πολιτικής εγκατάλειψης της περιοχής μας από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, η οποία αντί να δημιουργεί κίνητρα και να επενδύει στη γνώση, για την ακριτική περιοχή του Έβρου, δεν είναι αυτονόητη ούτε η πλήρης και απρόσκοπτη πρόσβαση στη μόρφωση.
Τέλος, η κα Γκαρά ρωτά την αρμόδια Υπουργό:
-
Για ποιο λόγο προέβη σε υποβάθμιση και
κλείσιμο σχολικών μονάδων στον Έβρο, χωρίς αυτό να προβλέπεται σε κάποια
Υπουργική Απόφαση, μάλιστα μετά το άνοιγμα των σχολείων, δημιουργώντας σωρεία
προβλημάτων σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς; Θα αναιρεθούν αυτές οι
αιφνίδιες και αναίτιες αποφάσεις;
- Πόσο άμεσα θα καλυφθούν τα κενά σε
εκπαιδευτικούς, ώστε να διεξάγεται ομαλά η λειτουργία των
σχολείων και η συνεχιζόμενη και πλήρης μόρφωση των μαθητών και μαθητριών;
-
Ποια είναι η μέριμνα του Υπουργείου,
αναφορικά με τα όσα υπάγονται στην αρμοδιότητά του, για την ανάσχεση της εγκατάλειψης της
περιοχής;
Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2022
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς
Υπουργό
Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Αιφνιδιαστικές
και αναίτιες υποβαθμίσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων στον Έβρο»
Αιφνιδιαστικές αποφάσεις για κλείσιμο και υποβάθμιση σχολικών μονάδων στον Έβρο, καθώς και κενά σε δασκάλους και καθηγητές προκαλούν έντονη απογοήτευση σε μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και κατοίκους του Νομού που βλέπουν τον τόπο να ερημώνει.
Με την από 30/08/2022 Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών (ΦΕΚ 4582) καταργήθηκαν στον Έβρο από το σχολικό έτος 2022-2023 έξι σχολικές μονάδες (Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Λουτρού, Δημοτικό Σχολείο Δαδιάς, Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Πρωτοκκλησίου, Νηπιαγωγείο Λουτρού, Νηπιαγωγείο Γονικού και Νηπιαγωγείο Στέρνας).
Ωστόσο, η δυσάρεστη έκπληξη ήρθε με την προκλητική υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου Κυπρίνου, από 6θέσιο σε 4θέσιο, η οποία δεν προβλεπόταν στην ως άνω αναφερθείσα Απόφαση. Το ίδιο συνέβη και με το Δημοτικό Σχολείο Λαβάρων, το οποίο επίσης υποβαθμίστηκε από 6θέσιο σε 4θέσιο, χωρίς να έχει υπάρξει καμία σχετική Απόφαση. Το γεγονός που ξεχείλισε το ποτήρι σε αυτές τις άνευ προηγουμένου -άνευ Υπουργικών Αποφάσεων- τακτικές υποβάθμισης σχολικών μονάδων στον Έβρο ήταν η αιφνιδιαστική απόφαση για κλείσιμο του Δημοτικού Σχολείου Ασπρονερίου δύο ημέρες μετά τον Αγιασμό και την ομαλή έναρξη των μαθημάτων (14/09) και δεκατέσσερις μετά την έναρξη λειτουργίας του (01/09)! Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ασπρονερίου καλούνται τώρα να διανύσουν 40 χιλιόμετρα κάθε μέρα προς και από το Διδυμότειχο ή 56 χιλιόμετρα προς και από το σχολείων των Μεταξάδων, με ό,τι αυτό σημαίνει για την αναστάτωση στον οικογενειακό προγραμματισμό σε καιρούς μάλιστα ανεξέλεγκτης ακρίβειας.
Ταυτόχρονα, σχεδόν σε όλα τα σχολεία του Νομού υπάρχουν ελλείψεις σε δασκάλους και καθηγητές, εξαιτίας της πολιτική απόκρυψης των κενών που ακολουθεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου. Οι τακτικές συγχωνεύσεων και υποβαθμίσεων που σημειώνονται τα τελευταία χρόνια σκοπεύουν ακριβώς στην τεχνητή μείωση των κενών, με αποτέλεσμα οι προσλήψεις αναπληρωτών και αναπληρωτριών που γίνονται να μην ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες, αλλά επιπλέον να χάνονται και οι οργανικές θέσεις των σχολείων που κλείνουν. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Έβρου τα κενά που εντοπίζονται αφορούν σε ειδικότητες κυρίως εικαστικών και θεατρικής αγωγής, ενώ τα κενά για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αφορούν κυρίως σε ειδικότητες που στελεχώνουν τα ΕΠΑΛ. Επιπλέον, κενές θέσεις που χρήζουν επίσης άμεσης κάλυψης είναι κενά που δημιουργούνται λόγω έκτακτων ζητημάτων, όπως στο Δημοτικό Σχολείο της Καμαριώτισσας Σαμοθράκης, όπου για ένα τμήμα δεν υπάρχει δάσκαλος/α.
Η υποβάθμιση και κατάργηση σχολείων είναι τελικά το αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης στρατηγικής πολιτικής εγκατάλειψης της περιοχής μας. Δυστυχώς, με αυτήν εγκαταλείπονται και τα νέα παιδιά και οι γονείς τους που επιθυμούν και επιμένουν να ζουν στον Έβρο. Αντί η πολιτεία να δημιουργεί κίνητρα και να επενδύει στη γνώση, για την ακριτική περιοχή του Έβρου δεν είναι αυτονόητη ούτε η πλήρης και απρόσκοπτη πρόσβαση στη μόρφωση.
Επειδή, δεν υπήρξε καμία Υπουργική Απόφαση για υποβάθμιση ή για κλείσιμο σχολικών μονάδων στον Έβρο πέρα από την με ΦΕΚ 4528/30-08-2022.
Επειδή, η κάλυψη όλων κενών σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι προϋπόθεση για την ομαλή λειτουργία των σχολείων και τη συνεχιζόμενη και πλήρη μόρφωση των μαθητών και μαθητριών.
Επειδή, η υποβάθμιση και κατάργηση των σχολικών μονάδων στον ακριτικό Νομό του Έβρου συντελεί δραματικά στην ερήμωση της περιοχής.
Ερωτάται
η αρμόδια Υπουργός:
- Για ποιο λόγο προέβη σε υποβάθμιση και κλείσιμο σχολικών μονάδων στον Έβρο, χωρίς αυτό να προβλέπεται σε κάποια Υπουργική Απόφαση, μάλιστα μετά το άνοιγμα των σχολείων, δημιουργώντας σωρεία προβλημάτων σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς; Θα αναιρεθούν αυτές οι αιφνίδιες και αναίτιες αποφάσεις;
- Πόσο άμεσα θα καλυφθούν τα κενά σε εκπαιδευτικούς, ώστε να διεξάγεται ομαλά η λειτουργία των σχολείων και η συνεχιζόμενη και πλήρης μόρφωση των μαθητών και μαθητριών;
-
Ποια είναι η μέριμνα του Υπουργείου,
αναφορικά με τα όσα υπάγονται στην αρμοδιότητά του, για την ανάσχεση της εγκατάλειψης της
περιοχής;
Η ερωτώσα
Βουλευτής
Γκαρά Αναστασία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου