Δευτέρα 27 Απριλίου 2020

Ερώτηση 41 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ με θέμα «Επιτελικό Κράτος: αντισυνταγματική κατάληψη θέσης και σταδιοδρομίας δημοσίων υπαλλήλων από μετακλητούς υπαλλήλους στην Τεχνική Υπηρεσία του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου

Ερώτηση 41 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ με θέμα «Επιτελικό Κράτος: αντισυνταγματική κατάληψη θέσης και σταδιοδρομίας δημοσίων υπαλλήλων από μετακλητούς υπαλλήλους στην Τεχνική Υπηρεσία του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου

Ερώτηση 41 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ με θέμα «Επιτελικό Κράτος: αντισυνταγματική κατάληψη θέσης και σταδιοδρομίας δημοσίων υπαλλήλων από μετακλητούς υπαλλήλους στην Τεχνική Υπηρεσία του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου. Διαδικασία ανάθεσης χωρίς διαγωνισμό για την υλοποίηση έργου 4,5 εκατομμυρίων ευρώ»

Ερώτηση κατέθεσαν 41 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με θέμα «Επιτελικό Κράτος: αντισυνταγματική κατάληψη θέσης και σταδιοδρομίας δημοσίων υπαλλήλων από μετακλητούς υπαλλήλους στην Τεχνική Υπηρεσία του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου. Διαδικασία ανάθεσης χωρίς διαγωνισμό για την υλοποίηση έργου 4,5 εκατομμυρίων ευρώ».
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τονίζουν ότι οι διατάξεις, με τις οποίες συστάθηκε η Τεχνική Υπηρεσία στο καταργημένο από τον Ιούλιο του 2019 και επανασυσταθέν από τον Ιανουάριο του 2020 Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, επιφυλάσσουν μια πρωτοφανή εξέλιξη στο χώρο της Δημόσιας Διοίκησης προβλέποντας τη δυνατότητα πλήρωσης της θέσης του Διευθυντή της Τεχνικής Υπηρεσίας από μετακλητό υπάλληλο, ο οποίος διορίζεται με απόφαση του Υπουργού Μετανάστευσης. Επιπλέον με το ίδιο νομοθετικό πλαίσιο και προνομιακούς όρους, ως προς τις προβλεπόμενες αποδοχές, συστήνονται και οκτώ (8) θέσεις ΠΕ και ΤΕ στους κόλπους της δημόσιας υπηρεσίας που πληρούνται αποκλειστικά από μετακλητούς υπαλλήλους, τα «ειδικότερα καθήκοντα» των οποίων, ανατίθενται μάλιστα από τον Υπουργό Μετανάστευσης με την απόφαση διορισμού τους.
Περαιτέρω, σε ό,τι αφορά το μετακλητό Διευθυντή της Τεχνικής Υπηρεσίας που σύμφωνα με την αναδρομική απόφαση διορισμού του είχε ήδη επιλεγεί και ξεκινήσει να παρέχει τις υπηρεσίες του στο Υπουργείο την Κυριακή 8 Μαρτίου, δηλαδή μόλις 9 ημέρες μετά τη δημοσίευση της σχετικής διάταξης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, το όνομά του αναγράφεται στις πληροφορίες Υπουργικής Απόφασης της Τεχνικής Υπηρεσίας με θέμα την ανάθεση δημόσιας σύμβασης με «διαδικασία διαπραγμάτευσης», χωρίς προκήρυξη, για τη διαμόρφωση και βασική συντήρηση δομών στη Μαλακάσα, συνολικής δαπάνης τεσσεράμισι εκατομμυρίων ευρώ. Ως νομικό έρεισμα για την διαδικασία της πρόσκλησης σε έναν μόνο αποδέκτη για διαπραγμάτευση χωρίς διαγωνισμό (VITAEL ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ Α.Ε.), που διεκπεραιώθηκε από τον μετακλητό Διευθυντή και υπογράφηκε από τον άμεσο προϊστάμενό του, Υπουργό Μετανάστευσης, αναφέρεται η αδυναμία τήρησης των προβλεπόμενων προθεσμιών λόγω «κατεπείγουσας ανάγκης, οφειλόμενης σε γεγονότα απρόβλεπτα για την αναθέτουσα αρχή» που «δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να απορρέουν από δική τους ευθύνη».

Επιπλέον οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τονίζουν πως σύμφωνα με τη συνοδευτική Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους το ύψος της δαπάνης για την κάλυψη του μισθολογικού κόστους του μετακλητού Διευθυντή ανέρχεται στο ποσό των εξήντα πέντε χιλιάδων ευρώ (65.000€) για το χρονικό διάστημα μέχρι τις 31-12-2021, ενώ το αντίστοιχο επίδομα ευθύνης για έναν εν ενεργεία δημόσιο υπάλληλο που θα κάλυπτε για ίσο χρονικό διάστημα τη θέση θα ανερχόταν μόνο σε εξήμισι χιλιάδες ευρώ (6.500€), δηλαδή στο 10% του κόστους που καλείται να καταβάλει το κράτος, ενώ την ίδια στιγμή σύμφωνα με την ως άνω Έκθεση η δαπάνη από τη σύσταση των οκτώ (8) θέσεων μετακλητών υπαλλήλων που κρίνονται απαραίτητοι στην Τεχνική Υπηρεσία ανέρχεται στο ποσό των τετρακοσίων δέκα χιλιάδων ευρώ (410.000€) για το χρονικό διάστημα μέχρι τις 31-12-2021 οπότε καταργούνται οι εν λόγω θέσεις, αν στο μεταξύ δεν προβλεφθεί παράταση ισχύος τους.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν τους υπουργούς Μετανάστευσης και Επικρατείας κ. Γ. Γεραπετρίτη μεταξύ άλλων:
-Με ποια αιτιολογία προκρίθηκε η πλήρωση της θέσης του Διευθυντή της Τεχνικής Υπηρεσίας από μετακλητό και όχι από δημόσιο υπάλληλο, εφόσον παρέχεται διαζευκτική ευχέρεια στις σχετικές διατάξεις; Ποιο είναι το βιογραφικό του ιδιώτη που επελέγη, ποια η προηγούμενη επαγγελματική του δραστηριότητα και ποια η συνάφεια αυτής με τα καθήκοντα της θέσης ευθύνης που ανέλαβε; Πως τεκμηριώνεται η καταλληλότητα του συγκεκριμένου έναντι των υποψηφίων για τη θέση που προέρχονται από το σώμα των δημοσίων υπαλλήλων;
-Που θεμελιώνεται ο κατεπείγων χαρακτήρας της ανάθεσης του έργου συνολικής δαπάνης 4,5 εκατομμυρίων ευρώ στη Μαλακάσα; Ποιες ειδικές συνθήκες συντρέχουν στις συγκεκριμένες Δομές που δικαιολογούν την παράκαμψη της διαγωνιστικής διαδικασίας για ένα τέτοιο πολυδάπανο έργο και γιατί ο μετακλητός Διευθυντής, που με τόση σπουδή τοποθετήθηκε στην Τεχνική Υπηρεσία του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, αδυνατεί να τηρήσει τις προβλεπόμενες προθεσμίες που θέτει ο νόμος των Δημοσίων Συμβάσεων;
Ακολουθεί η ερώτηση όπως κατατέθηκε:
ΘΕΜΑ: «Επιτελικό Κράτος: αντισυνταγματική κατάληψη θέσης και σταδιοδρομίας δημοσίων υπαλλήλων από μετακλητούς υπαλλήλους στην Τεχνική Υπηρεσία του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου. Διαδικασία ανάθεσης χωρίς διαγωνισμό για την υλοποίηση έργου 4,5 εκατομμυρίων ευρώ»
Με τη μη σχετική – ως προς το αντικείμενο του σχεδίου νόμου στο οποίο εισήχθη («Ασφαλιστική μεταρρύθμιση και ψηφιακός μετασχηματισμός Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης e-ΕΦΚΑ») – και εκπρόθεσμη τροπολογία 185/30/26-2-2020, για την οποία η Αξιωματική Αντιπολίτευση είχε εκφράσει τις έντονες αντιρρήσεις της, συστάθηκε Τεχνική Υπηρεσία στο καταργημένο από τον Ιούλιο του 2019 και επανασυσταθέν από τον Ιανουάριο του 2020 Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου.
Παρά τη λειτουργία Διεύθυνσης Τεχνικής Υποστήριξης και Προμηθειών στο εν λόγω Υπουργείο, η Τεχνική Υπηρεσία συστάθηκε ως οργανική μονάδα σε επίπεδο Διεύθυνσης και ορίζεται ως αυτοτελής. Με αυτό τον τρόπο, ο Υπουργός, παράλληλα με «το σχεδιασμό, τη χάραξη και την εφαρμογή της κυβερνητικής μεταναστευτικής πολιτικής», αναλαμβάνει και την άμεση συνεννόηση με τη νέα Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών.
Παράλληλα, οι διατάξεις επιφυλάσσουν μια πρωτοφανή εξέλιξη στο χώρο της Δημόσιας Διοίκησης προβλέποντας τη δυνατότητα πλήρωσης της θέσης του Διευθυντή της Τεχνικής Υπηρεσίας (ΠΕ Μηχανικού) από μετακλητό υπάλληλο, ο οποίος διορίζεται με απόφαση του Υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου και αναλογική εφαρμογή των διατάξεων περί Επιτελικού Κράτους για τις αποδοχές του (ν.4622/2019). Επιπλέον με το ίδιο νομοθετικό πλαίσιο και προνομιακούς όρους, ως προς τις προβλεπόμενες αποδοχές, συστήνονται και οκτώ (8) θέσεις ΠΕ και ΤΕ στους κόλπους της δημόσιας υπηρεσίας που πληρούνται αποκλειστικά από μετακλητούς υπαλλήλους, τα «ειδικότερα καθήκοντα» των οποίων, ανατίθενται μάλιστα από τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου με την απόφαση διορισμού τους.
Περαιτέρω, σε ό,τι αφορά το μετακλητό Διευθυντή της Τεχνικής Υπηρεσίας που σύμφωνα με την αναδρομική απόφαση διορισμού του είχε ήδη επιλεγεί και ξεκινήσει να παρέχει τις υπηρεσίες του στο Υπουργείο την Κυριακή 8 Μαρτίου, δηλαδή μόλις 9 ημέρες μετά τη δημοσίευση της σχετικής διάταξης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (A` 43/28.02.2020), το όνομά του αναγράφεται στις πληροφορίες Υπουργικής Απόφασης της Τεχνικής Υπηρεσίας με θέμα την ανάθεση δημόσιας σύμβασης με «διαδικασία διαπραγμάτευσης», χωρίς προκήρυξη, για τη διαμόρφωση και βασική συντήρηση δομών στη Μαλακάσα, συνολικής δαπάνης τεσσεράμισι εκατομμυρίων ευρώ (4.445.098,07€). Ως νομικό έρεισμα για την διαδικασία της πρόσκλησης σε έναν μόνο αποδέκτη για διαπραγμάτευση χωρίς διαγωνισμό (VITAEL ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ Α.Ε.), που διεκπεραιώθηκε από τον μετακλητό Διευθυντή και υπογράφηκε από τον άμεσο προϊστάμενό του, Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, αναφέρεται η αδυναμία τήρησης των προβλεπόμενων προθεσμιών λόγω «κατεπείγουσας ανάγκης, οφειλόμενης σε γεγονότα απρόβλεπτα για την αναθέτουσα αρχή» που «δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να απορρέουν από δική τους ευθύνη».
Κατόπιν των παραπάνω και,
Επειδή σύμφωνα με τη συνοδευτική Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους το ύψος της δαπάνης για την κάλυψη του μισθολογικού κόστους του μετακλητού Διευθυντή ανέρχεται στο ποσό των εξήντα πέντε χιλιάδων ευρώ (65.000€) για το χρονικό διάστημα μέχρι τις 31-12-2021, ενώ το αντίστοιχο επίδομα ευθύνης για έναν εν ενεργεία δημόσιο υπάλληλο που θα κάλυπτε για ίσο χρονικό διάστημα τη θέση θα ανερχόταν μόνο σε εξήμισι χιλιάδες ευρώ (6.500€), δηλαδή στο 10% του κόστους που καλείται να καταβάλει το κράτος,
Επειδή σύμφωνα με την ως άνω Έκθεση η δαπάνη από τη σύσταση των οκτώ (8) θέσεων μετακλητών υπαλλήλων που κρίνονται απαραίτητοι στην Τεχνική Υπηρεσία ανέρχεται στο ποσό των τετρακοσίων δέκα χιλιάδων ευρώ (410.000€) για το χρονικό διάστημα μέχρι τις 31-12-2021 οπότε καταργούνται οι εν λόγω θέσεις, αν στο μεταξύ δεν προβλεφθεί παράταση ισχύος τους,
Επειδή η στελέχωση των δημοσίων υπηρεσιών από μετακλητούς υπαλλήλους με την κατάληψη θέσεων εντός της υπαλληλικής ιεραρχίας καταστρατηγεί τις συνταγματικές διατάξεις του άρθρου 103 καθώς και τις αρχές της αξιοκρατικής επιλογής, της διαφάνειας και της ισότητας,
Επειδή σταδιακά κλιμακώνονται ενέργειες που καταδεικνύουν – όχι μόνο την κυβερνητική ανακολουθία και αμετροέπεια των εξαγγελιών περί αξιοκρατίας του Επιτελικού Κράτους, αλλά και τις πραγματικές προθέσεις της Κυβέρνησης για βαθμιαία μείωση του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων στις δομές των δημοσίων υπηρεσιών προκειμένου να αυξάνεται αντίστοιχα το προσωπικό, του οποίου την πρόσληψη και την απομάκρυνση αποφασίζει κατά βούληση και ανέλεγκτα,
Επειδή σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο, στο οποίο ερείδεται η πρόσκληση για την διαμόρφωση και συντήρηση των Δομών στη Μαλακάσα ύψους 4,5 εκατομμυρίων ευρώ, η ανάθεση χωρίς διαγωνιστική προκήρυξη πρέπει να αιτιολογείται ειδικά και να τεκμηριώνεται ο κατεπείγων χαρακτήρας της,
Επειδή η εργαλειοποίηση της πανδημίας του κορωνοϊού εκ μέρους της Κυβέρνησης λαμβάνει πλέον χώρα σε ανεξέλεγκτο βαθμό,
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Με ποιο σκεπτικό κρίθηκε απαραίτητη η σύσταση Τεχνικής Υπηρεσίας στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου τη στιγμή που συμπεριλαμβάνεται στον Οργανισμό του η Διεύθυνση Τεχνικής Υποστήριξης και Προμηθειών; Γιατί η αρμοδιότητα ανάθεσης έργων Δομών Υποδοχής και Κέντρων Κράτησης αφαιρέθηκε από την ως άνω λειτουργούσα καθ’ ύλην αρμόδια Διεύθυνση και ανατέθηκε στην Τεχνική Υπηρεσία; Ποια ειδική αιτιολογία επέτασσε τη σύσταση της εν λόγω οργανικής μονάδας ως αυτοτελούς Διεύθυνσης και τη λογοδοσία αυτής απευθείας στον Υπουργό, χωρίς ενδιάμεση ανάμιξη του υπηρεσιακού μηχανισμού;
2. Γιατί προβλέφθηκε, κατά παράβαση του Συντάγματος και του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα, η δυνατότητα κάλυψης της θέσης προϊσταμένου Δημόσιας Υπηρεσίας από μετακλητό υπάλληλο, χωρίς τήρηση διαδικασίας επιλογής αλλά και με μισθοδοσία που αυξάνει το δημοσιονομικό κόστος;
3. Με ποια αιτιολογία προκρίθηκε η πλήρωση της θέσης του Διευθυντή της Τεχνικής Υπηρεσίας από μετακλητό και όχι από δημόσιο υπάλληλο, εφόσον παρέχεται διαζευκτική ευχέρεια στις σχετικές διατάξεις; Ποιο είναι το βιογραφικό του ιδιώτη που επελέγη, ποια η προηγούμενη επαγγελματική του δραστηριότητα και ποια η συνάφεια αυτής με τα καθήκοντα της θέσης ευθύνης που ανέλαβε; Πως τεκμηριώνεται η καταλληλότητα του συγκεκριμένου έναντι των υποψηφίων για τη θέση που προέρχονται από το σώμα των δημοσίων υπαλλήλων;
4. Ποιες ανάγκες εξυπηρετούν οι οκτώ θέσεις που συστάθηκαν στους κόλπους της δημόσιας Τεχνικής Υπηρεσίας και ποια είναι τα ειδικότερα καθήκοντα που θα κληθούν να εκπληρώσουν οι μετακλητοί υπάλληλοι, τα οποία δε μπορούν να ανατεθούν σε δημοσίους υπαλλήλους;
5. Για ποιο λόγο πάγιες και διαρκείς ανάγκες της Δημόσιας Διοίκησης καλύπτονται από μετακλητούς υπαλλήλους που υπόκεινται άνευ ετέρου σε κομματική σκοπιμότητα και εκφεύγουν των υποχρεώσεων πολιτικής ουδετερότητας και αμεροληψίας που ισχύουν για τους δημοσίους υπαλλήλους;
6. Που θεμελιώνεται ο κατεπείγων χαρακτήρας της ανάθεσης του έργου συνολικής δαπάνης 4,5 εκατομμυρίων ευρώ στη Μαλακάσα; Ποιες ειδικές συνθήκες συντρέχουν στις συγκεκριμένες Δομές που δικαιολογούν την παράκαμψη της διαγωνιστικής διαδικασίας για ένα τέτοιο πολυδάπανο έργο και γιατί ο μετακλητός Διευθυντής, που με τόση σπουδή τοποθετήθηκε στην Τεχνική Υπηρεσία του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, αδυνατεί να τηρήσει τις προβλεπόμενες προθεσμίες που θέτει ο νόμος των Δημοσίων Συμβάσεων;
7. Με δεδομένη την πρόσληψη των πρώτων 28 εκ των 46 επιλεγέντων της 9Κ/2018, επανερχόμαστε στο ερώτημα που είχε τεθεί την 31/1/2020 με την Επίκαιρη Επερώτηση 64 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ: Ποιος είναι ο ετήσιος και ποιος ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου ως προς τις προσλήψεις τακτικού προσωπικού για την κάλυψη των πάγιων και διαρκών αναγκών που υπάρχουν;

Οι ερωτώντες βουλευτές
ΒΕΡΝΑΡΔΑΚΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΝΑΣΟΣ
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΣΙΑ
ΑΡΑΧΩΒΙΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
ΒΑΡΔΑΚΗΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ
ΒΕΤΤΑ ΚΑΛΛΙΟΠΗ
ΒΙΤΣΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΓΚΑΡΑ ΝΑΤΑΣΑ
ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
ΖΟΥΡΑΡΙΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ
ΖΕΙΜΠΕΚ ΧΟΥΣΕΙΝ
ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟΣ ΔΙΟΝΥΣΗΣ – ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΚΑΡΑΣΑΡΛΙΔΟΥ ΦΡΟΣΩ
ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ ΧΑΡΑ
ΛΑΠΠΑΣ ΣΠΥΡΟΣ
ΜΑΛΑΜΑ ΚΥΡΙΑΚΗ
ΜΑΜΟΥΛΑΚΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΜΑΡΚΟΥ ΚΩΣΤΑΣ
ΜΕΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΜΟΥΖΑΛΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΜΠΑΛΑΦΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΜΠΑΡΚΑΣ ΚΩΣΤΑΣ
ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ
ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
ΠΕΡΚΑ ΘΕΟΠΙΣΤΗ
ΠΟΛΑΚΗΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΠΟΥΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΣΚΟΥΡΟΛΙΑΚΟΣ ΠΑΝΟΣ
ΣΚΟΥΦΑ ΜΠΕΤΤΥ
ΣΠΙΡΤΖΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΤΕΛΙΓΙΟΡΙΔΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑ
ΤΖΟΥΦΗ ΜΕΡΟΠΗ
ΤΣΙΠΡΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΦΑΜΕΛΛΟΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ
ΦΙΛΗΣ ΝΙΚΟΣ
ΧΡΗΣΤΙΔΟΥ ΡΑΛΛΙΑ
ΨΥΧΟΓΙΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου