Ερώτηση με θέμα: «Ενσωμάτωση και όχι αποδυνάμωση των δημόσιων δομών πρωτοβάθμιας φροντίδας στη μάχη κατά της πανδημίας» κατέθεσαν εξήντα (60) βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με πρωτοβουλία του Tομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτη Φάμελλου. Σύμφωνα με την από 3.4.2020 ανακοίνωση της Ένωσης Νοσοκομειακών Ιατρών Θεσσαλονίκης (ΕΝΙΘ), οι Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Μακεδονίας προχώρησαν στο κλείσιμο των Περιφερειακών Ιατρείων (ΠΙ) -όσων είχαν μείνει σε λειτουργία- της περιφέρειας αρμοδιότητάς τους και στην παράλληλη μετακίνηση γιατρών, από τα Κέντρα Υγείας (ΚΥ), τα Περιφερειακά Ιατρεία (ΠΙ) και τα Τοπικά Ιατρεία (ΤΙ) αρμοδιότητάς της, σε νοσοκομεία για στελέχωση των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ). Η ενέργεια αυτή υποδηλώνει, εμμέσως, την επιλογή του Υπουργείου Υγείας να μην προχωρήσει στις αναγκαίες προσλήψεις επικουρικών γιατρών αλλά καλύψει τις έκτακτες ανάγκες στη μάχη αντιμετώπισης της πανδημίας, μόνο με μετακινήσεις προσωπικού από άλλες θέσεις ευθύνης, θέσεις που παραμένουν σημαντικές και απαραίτητες σε αυτή τη χρονική στιγμή, όπως τονίζουν οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Η επιλογή αυτή έχει επιπλέον ως αποτέλεσμα να αποδυναμωθούν οι δομές της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας που περιθάλπουν ηλικιωμένους, ΑΜΕΑ, χρόνια πάσχοντες, καρκινοπαθείς, έκτακτα περιστατικά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Β΄ περιφέρεια Θεσσαλονίκης όπου όλα τα περιφερειακά ιατρεία έχουν κλείσει ήδη από τα τέλη Μαρτίου, το προσωπικό μετακινείται στα ΚΥ, μεταφέρονται γιατροί και υγειονομικοί στα νοσοκομεία και έτσι οι πολίτες στερούνται τις υπηρεσίες της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
Το Δελτίο Τύπου της 3.4.2020 του Υπουργείου για την ένταξη της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στην αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού και ο αλγόριθμος για την αντιμετώπιση κρούσματος που δημοσίευσε ο ΕΟΔΥ σύμφωνα με τον οποίο τα αρχικά στάδια παρακολούθησης και αντιμετώπισης αναφέρονται στον οικογενειακό γιατρό, έρχονται σε αντίθεση με τις ως άνω εντολές των ΥΠΕ Μακεδονίας, αποδεικνύοντας ότι δεν υπάρχει ενιαία γραμμή στην πολιτική των Υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας. Αποδεικνύεται συνεπώς η απόλυτη αντίφαση στις οδηγίες και στις πρακτικές του ίδιου Υπουργείου, τη χρονική περίοδο μάλιστα κορύφωσης της μάχης με την πανδημία, υπογραμμίζουν στην ερώτησή τους οι βουλευτές.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ καλούν τον Υπουργό να ανακαλέσει άμεσα τις εντολές για τη μετακίνηση του προσωπικού της ΠΦΥ και για το κλείσιμο των Περιφερειακών Ιατρείων και να ενσωματώσει τις δημόσιες δομές ΠΦΥ στη μάχη κατά της πανδημίας ώστε, όλοι οι πολίτες, ισότιμα, να έχουν πρόσβαση στη δημόσια υγεία και ένα γιατρό δίπλα τους. Επισημαίνουν τέλος, αν δεν γίνει αυτό θα δημιουργήσουν ένα νέο πρόβλημα αντί να λύσουν τα υφιστάμενα προβλήματα.
Με βάση τα ως άνω δεδομένα, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός :
Θα στηρίξει η κυβέρνηση τις δημόσιες δομές ΠΦΥ (Κέντρα Υγείας, ΤΟΜΥ και με ΠΙ) εφόσον αυτή αποτελεί ένα κρίσιμο πυλώνα του ΕΣΥ και ένα στήριγμα για τη δωρεάν περίθαλψη της πλειοψηφίας του πληθυσμού, καθώς και το πρώτο «φίλτρο» προς τα νοσοκομεία των ύποπτων κρουσμάτων με Covid 19;
Θα ανακαλέσει και πότε τις εντολές των ΥΠΕ για περιορισμό λειτουργίας των ΠΙ και των ΚΥ;
Πως δικαιολογείται η αντίφαση ανάμεσα στις εντολές των ΥΠΕ για αποδυνάμωση της πρωτοβάθμιας φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ) και στην ανακοίνωση της 3.4.2020 του Υπουργείου Υγείας για ενίσχυση της ΠΦΥ;
Θα δοθεί η δυνατότητα στους γιατρούς του ΕΣΥ της ΠΦΥ να δώσουν την μάχη κατά της πανδημίας στον «φυσικό» τους χώρο ή θα διακόψει το Υπουργείο και οι ΥΠΕ αυτή τη σχέση στη φροντίδα υγείας μεταξύ των γιατρών και των πολιτών της χώρας;
Θα αφήσετε χωρίς υγειονομική στήριξη του πολίτες της περιφέρειας και ιδιαίτερα της επαρχίας και των μικρών και απομακρυσμένων οικισμών, όπου ο πολίτες, οι ηλικιωμένοι και οι ευπαθείς ομάδες έχουν μόνο στήριγμα τους γιατρούς και τους νοσηλευτές της ΠΦΥ;
Πότε και σε ποιες περιοχές θα ενσωματωθούν στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του Υπουργείου περισσότερα «Κέντρα Υγείας αναφοράς» για κορωνοϊό και πόσοι γιατροί-νοσηλευτές θα τα ενισχύσουν;
Θα ανακαλέσει και πότε τις εντολές των ΥΠΕ για περιορισμό λειτουργίας των ΠΙ και των ΚΥ;
Πως δικαιολογείται η αντίφαση ανάμεσα στις εντολές των ΥΠΕ για αποδυνάμωση της πρωτοβάθμιας φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ) και στην ανακοίνωση της 3.4.2020 του Υπουργείου Υγείας για ενίσχυση της ΠΦΥ;
Θα δοθεί η δυνατότητα στους γιατρούς του ΕΣΥ της ΠΦΥ να δώσουν την μάχη κατά της πανδημίας στον «φυσικό» τους χώρο ή θα διακόψει το Υπουργείο και οι ΥΠΕ αυτή τη σχέση στη φροντίδα υγείας μεταξύ των γιατρών και των πολιτών της χώρας;
Θα αφήσετε χωρίς υγειονομική στήριξη του πολίτες της περιφέρειας και ιδιαίτερα της επαρχίας και των μικρών και απομακρυσμένων οικισμών, όπου ο πολίτες, οι ηλικιωμένοι και οι ευπαθείς ομάδες έχουν μόνο στήριγμα τους γιατρούς και τους νοσηλευτές της ΠΦΥ;
Πότε και σε ποιες περιοχές θα ενσωματωθούν στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του Υπουργείου περισσότερα «Κέντρα Υγείας αναφοράς» για κορωνοϊό και πόσοι γιατροί-νοσηλευτές θα τα ενισχύσουν;
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Θέμα: «Ενσωμάτωση και όχι αποδυνάμωση των δημόσιων δομών πρωτοβάθμιας φροντίδας στη μάχη κατά της πανδημίας»
Σύμφωνα με την από 3.4.2020 ανακοίνωση της ένωσης των Νοσοκομειακών Ιατρών Θεσσαλονίκης (ΕΝΙΘ), οι Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Μακεδονίας προχώρησαν στο κλείσιμο των Περιφερειακών Ιατρείων (ΠΙ) -όσων είχαν μείνει σε λειτουργία- της περιφέρειας αρμοδιότητάς τους και παράλληλα στη μετακίνηση γιατρών από τα Κέντρα Υγείας (ΚΥ), τα Περιφερειακά Ιατρεία (ΠΙ) και τα Τοπικά Ιατρεία (ΤΙ) αρμοδιότητάς της, σε νοσοκομεία για στελέχωση των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ). Η ενέργεια αυτή υποδηλώνει εμμέσως την επιλογή του Υπουργείου Υγείας να μην προχωρήσουν οι αναγκαίες προσλήψεις επικουρικών γιατρών αλλά να καλυφθούν οι έκτακτες ανάγκες στην μάχη αντιμετώπισης της πανδημίας μόνο με μετακινήσεις προσωπικού από άλλες θέσεις ευθύνης, που επίσης είναι σημαντικές και απαραίτητες σε αυτή τη χρονική στιγμή.
Η διοίκηση της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας ενημέρωσε στις 27/3/2020 τους γιατρούς των Κέντρων Υγείας ότι θα μετακινούνται εκ περιτροπής, για πρωινή εργασία στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών των νοσοκομείων της Θεσσαλονίκης. Αντίστοιχες επιλογές εφαρμόζονται και στις άλλες υγειονομικές περιφέρειες της χώρας. Με αυτές τις λανθασμένες κινήσεις των Υγειονομικών Περιφερειών αδυνατίζουν έως και μηδενίζονται οι δημόσιες πρωτοβάθμιες υπηρεσίες στον πληθυσμό, ιδιαίτερα της υπαίθρου, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες του Υπουργείου Υγείας και του ΕΟΔΥ για την εμπλοκή της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στην αντιμετώπιση του κορωνοϊού, ενώ, ταυτόχρονα, μηδενίζει τις υπηρεσίες υγείας προς όλους τους υπόλοιπους ασθενείς.
Σύμφωνα με τους ιατρούς, ο ρόλος των υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας σε αυτή την πανδημία μπορεί να είναι εξαιρετικά σημαντικός. Η πλειονότητα των περιστατικών (80%) παρουσιάζει ελαφρά ή μέτρια συμπτωματολογία και αυτό που χρειάζεται είναι σωστή αξιολόγηση από τον οικογενειακό τους ιατρό, κατ’ οίκον νοσηλεία με ενισχυμένη παρακολούθηση και μέσα προστασίας και έγκαιρη παραπομπή των βαρύτερων περιστατικών στο ειδικό κέντρο ή/και στο νοσοκομείο αναφοράς, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Ο στόχος για την μείωση της μετάδοσης του ιού στην κοινότητα και για την υποστήριξη των ασθενών μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την ενισχυμένη λειτουργία των υπηρεσιών της ΠΦΥ.
Την ίδια ημέρα (27/3) που κοινοποιήθηκαν οι οδηγίες των ΥΠΕ Μακεδονίας, ο ΕΟΔΥ δημοσίευσε αλγόριθμο αντιμετώπισης κρούσματος, στον οποίο τα αρχικά στάδια παρακολούθησης και αντιμετώπισης αναφέρονται στον οικογενειακό γιατρό και στην κατ’ οίκον νοσηλεία ασθενών, αποδεικνύοντας ότι δεν υπάρχει ενιαία γραμμή στις υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας και υπάρχει απόλυτη αντίφαση στις οδηγίες και στις πρακτικές του ίδιου Υπουργείου, τη χρονική περίοδο κορύφωσης της μάχης με την πανδημία.
Η επιλογή του Υπουργείου Υγείας για αποδυνάμωση της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας (ΠΦΥ) για να καλυφθούν θέσεις στα νοσοκομεία έχει θορυβήσει εκτός από τους γιατρούς και τους κατοίκους των περιοχών που στερούνται την ιατρική φροντίδα στην περιοχή τους. Οι δομές της ΠΦΥ περιθάλπουν ηλικιωμένους, ΑΜΕΑ, χρόνια πάσχοντες, καρκινοπαθείς, έκτακτα περιστατικά. Ως παράδειγμα αναφέρουμε ότι με βάση αυτές τις εντολές των Υγειονομικών Περιφερειών στην Β΄ περιφέρεια Θεσσαλονίκης όλα τα περιφερειακά ιατρεία έκλεισαν από τα τέλη Μαρτίου, το προσωπικό μετακινείται στα ΚΥ, μεταφέρονται γιατροί και υγειονομικοί στα νοσοκομεία και έτσι οι πολίτες θα έχουν μείωση αντί για αύξηση των υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
Επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες των κατοίκων της περιοχής, το Κέντρο Υγείας Μαδύτου θα παραμείνει κλειστό έως 9/4, λόγω εμφάνισης δύο κρουσμάτων κορωνοϊού σε μέλη του προσωπικού του, κάτι που αποτελεί μεγάλο πλήγμα για την περιοχή και συνεπάγεται επιπλέον φορτίο για τα όμορα Κέντρα Υγείας (Λαγκαδά, Σοχού και Ζαγκλιβερίου), ειδικά στις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας.
Αποτέλεσμα όλων των ανωτέρω ενεργειών, πέρα από τη σύγχυση και ανασφάλεια που δημιουργούν στον πληθυσμό και στους υγειονομικούς, είναι να αναγκάζονται ασθενείς και πολίτες να προσέρχονται, για τακτικό ή έκτακτο υγειονομικό και ιατρικό έλεγχο ή συμβουλές, στα κεντρικά νοσοκομεία , πολλαπλασιάζοντας τις μετακινήσεις και τον κίνδυνο διασποράς του κορωνοϊού λόγω συγχρωτισμού.
Λίγες μέρες αργότερα από τις εντολές μετακίνησης προσωπικού της ΠΦΥ στα νοσοκομεία στις 3.4.2020, το υπουργείο Υγείας εξέδωσε δελτίο τύπου για την ένταξη της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στην αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού. Το Υπουργείο έστω και με καθυστέρηση αναγνώρισε την μεγάλη σημασία των υπηρεσιών ΠΦΥ, όμως μέχρι σήμερα δεν έχουν ανακληθεί οι εντολές για τη μετακίνηση του προσωπικού της ΠΦΥ και του κλεισίματος των Περιφερειακών Ιατρείων, προκαλώντας σύγχυση για το ποια είναι τελικά η κατεύθυνση που δίνει το Υπουργείο Υγείας.
Επειδή όλοι οι πολίτες, ισότιμα, πρέπει να έχουν πρόσβαση στη δημόσια υγεία και ένα γιατρό δίπλα τους.
Επειδή ακόμη και σήμερα, σχεδόν ενάμιση μήνα μετά την πανδημία, η κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει στην προκήρυξη των 4.000 μόνιμων προσλήψεων υγειονομικού προσωπικού που είχε δρομολογήσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Επειδή η μεταφορά ιατρών από τις Περιφερειακές Δομές και τα Κέντρα Υγείας στα νοσοκομεία έχει ως αποτέλεσμα να αφήνει κατοίκους κωμοπόλεων, ηλικιωμένους, χρονίως πάσχοντες αλλά και άλλους ευάλωτους ασθενείς χωρίς φροντίδα.
Επειδή ακόμα και πιθανά κρούσματα του κορωνοϊού, που πρέπει να έχουν κατ’ οίκον νοσηλεία, δεν θα έχουν ένα γιατρό να τους συμβουλεύει και με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται ένα νέο πρόβλημα αντί να λυθούν τα υφιστάμενα προβλήματα.
Σύμφωνα με την από 3.4.2020 ανακοίνωση της ένωσης των Νοσοκομειακών Ιατρών Θεσσαλονίκης (ΕΝΙΘ), οι Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Μακεδονίας προχώρησαν στο κλείσιμο των Περιφερειακών Ιατρείων (ΠΙ) -όσων είχαν μείνει σε λειτουργία- της περιφέρειας αρμοδιότητάς τους και παράλληλα στη μετακίνηση γιατρών από τα Κέντρα Υγείας (ΚΥ), τα Περιφερειακά Ιατρεία (ΠΙ) και τα Τοπικά Ιατρεία (ΤΙ) αρμοδιότητάς της, σε νοσοκομεία για στελέχωση των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ). Η ενέργεια αυτή υποδηλώνει εμμέσως την επιλογή του Υπουργείου Υγείας να μην προχωρήσουν οι αναγκαίες προσλήψεις επικουρικών γιατρών αλλά να καλυφθούν οι έκτακτες ανάγκες στην μάχη αντιμετώπισης της πανδημίας μόνο με μετακινήσεις προσωπικού από άλλες θέσεις ευθύνης, που επίσης είναι σημαντικές και απαραίτητες σε αυτή τη χρονική στιγμή.
Η διοίκηση της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας ενημέρωσε στις 27/3/2020 τους γιατρούς των Κέντρων Υγείας ότι θα μετακινούνται εκ περιτροπής, για πρωινή εργασία στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών των νοσοκομείων της Θεσσαλονίκης. Αντίστοιχες επιλογές εφαρμόζονται και στις άλλες υγειονομικές περιφέρειες της χώρας. Με αυτές τις λανθασμένες κινήσεις των Υγειονομικών Περιφερειών αδυνατίζουν έως και μηδενίζονται οι δημόσιες πρωτοβάθμιες υπηρεσίες στον πληθυσμό, ιδιαίτερα της υπαίθρου, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες του Υπουργείου Υγείας και του ΕΟΔΥ για την εμπλοκή της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στην αντιμετώπιση του κορωνοϊού, ενώ, ταυτόχρονα, μηδενίζει τις υπηρεσίες υγείας προς όλους τους υπόλοιπους ασθενείς.
Σύμφωνα με τους ιατρούς, ο ρόλος των υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας σε αυτή την πανδημία μπορεί να είναι εξαιρετικά σημαντικός. Η πλειονότητα των περιστατικών (80%) παρουσιάζει ελαφρά ή μέτρια συμπτωματολογία και αυτό που χρειάζεται είναι σωστή αξιολόγηση από τον οικογενειακό τους ιατρό, κατ’ οίκον νοσηλεία με ενισχυμένη παρακολούθηση και μέσα προστασίας και έγκαιρη παραπομπή των βαρύτερων περιστατικών στο ειδικό κέντρο ή/και στο νοσοκομείο αναφοράς, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Ο στόχος για την μείωση της μετάδοσης του ιού στην κοινότητα και για την υποστήριξη των ασθενών μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την ενισχυμένη λειτουργία των υπηρεσιών της ΠΦΥ.
Την ίδια ημέρα (27/3) που κοινοποιήθηκαν οι οδηγίες των ΥΠΕ Μακεδονίας, ο ΕΟΔΥ δημοσίευσε αλγόριθμο αντιμετώπισης κρούσματος, στον οποίο τα αρχικά στάδια παρακολούθησης και αντιμετώπισης αναφέρονται στον οικογενειακό γιατρό και στην κατ’ οίκον νοσηλεία ασθενών, αποδεικνύοντας ότι δεν υπάρχει ενιαία γραμμή στις υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας και υπάρχει απόλυτη αντίφαση στις οδηγίες και στις πρακτικές του ίδιου Υπουργείου, τη χρονική περίοδο κορύφωσης της μάχης με την πανδημία.
Η επιλογή του Υπουργείου Υγείας για αποδυνάμωση της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας (ΠΦΥ) για να καλυφθούν θέσεις στα νοσοκομεία έχει θορυβήσει εκτός από τους γιατρούς και τους κατοίκους των περιοχών που στερούνται την ιατρική φροντίδα στην περιοχή τους. Οι δομές της ΠΦΥ περιθάλπουν ηλικιωμένους, ΑΜΕΑ, χρόνια πάσχοντες, καρκινοπαθείς, έκτακτα περιστατικά. Ως παράδειγμα αναφέρουμε ότι με βάση αυτές τις εντολές των Υγειονομικών Περιφερειών στην Β΄ περιφέρεια Θεσσαλονίκης όλα τα περιφερειακά ιατρεία έκλεισαν από τα τέλη Μαρτίου, το προσωπικό μετακινείται στα ΚΥ, μεταφέρονται γιατροί και υγειονομικοί στα νοσοκομεία και έτσι οι πολίτες θα έχουν μείωση αντί για αύξηση των υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
Επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες των κατοίκων της περιοχής, το Κέντρο Υγείας Μαδύτου θα παραμείνει κλειστό έως 9/4, λόγω εμφάνισης δύο κρουσμάτων κορωνοϊού σε μέλη του προσωπικού του, κάτι που αποτελεί μεγάλο πλήγμα για την περιοχή και συνεπάγεται επιπλέον φορτίο για τα όμορα Κέντρα Υγείας (Λαγκαδά, Σοχού και Ζαγκλιβερίου), ειδικά στις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας.
Αποτέλεσμα όλων των ανωτέρω ενεργειών, πέρα από τη σύγχυση και ανασφάλεια που δημιουργούν στον πληθυσμό και στους υγειονομικούς, είναι να αναγκάζονται ασθενείς και πολίτες να προσέρχονται, για τακτικό ή έκτακτο υγειονομικό και ιατρικό έλεγχο ή συμβουλές, στα κεντρικά νοσοκομεία , πολλαπλασιάζοντας τις μετακινήσεις και τον κίνδυνο διασποράς του κορωνοϊού λόγω συγχρωτισμού.
Λίγες μέρες αργότερα από τις εντολές μετακίνησης προσωπικού της ΠΦΥ στα νοσοκομεία στις 3.4.2020, το υπουργείο Υγείας εξέδωσε δελτίο τύπου για την ένταξη της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στην αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού. Το Υπουργείο έστω και με καθυστέρηση αναγνώρισε την μεγάλη σημασία των υπηρεσιών ΠΦΥ, όμως μέχρι σήμερα δεν έχουν ανακληθεί οι εντολές για τη μετακίνηση του προσωπικού της ΠΦΥ και του κλεισίματος των Περιφερειακών Ιατρείων, προκαλώντας σύγχυση για το ποια είναι τελικά η κατεύθυνση που δίνει το Υπουργείο Υγείας.
Επειδή όλοι οι πολίτες, ισότιμα, πρέπει να έχουν πρόσβαση στη δημόσια υγεία και ένα γιατρό δίπλα τους.
Επειδή ακόμη και σήμερα, σχεδόν ενάμιση μήνα μετά την πανδημία, η κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει στην προκήρυξη των 4.000 μόνιμων προσλήψεων υγειονομικού προσωπικού που είχε δρομολογήσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Επειδή η μεταφορά ιατρών από τις Περιφερειακές Δομές και τα Κέντρα Υγείας στα νοσοκομεία έχει ως αποτέλεσμα να αφήνει κατοίκους κωμοπόλεων, ηλικιωμένους, χρονίως πάσχοντες αλλά και άλλους ευάλωτους ασθενείς χωρίς φροντίδα.
Επειδή ακόμα και πιθανά κρούσματα του κορωνοϊού, που πρέπει να έχουν κατ’ οίκον νοσηλεία, δεν θα έχουν ένα γιατρό να τους συμβουλεύει και με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται ένα νέο πρόβλημα αντί να λυθούν τα υφιστάμενα προβλήματα.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Θα στηρίξει η κυβέρνηση τις δημόσιες δομές ΠΦΥ (Κέντρα Υγείας, ΤΟΜΥ και με ΠΙ) εφόσον αυτή αποτελεί ένα κρίσιμο πυλώνα του ΕΣΥ και ένα στήριγμα για τη δωρεάν περίθαλψη της πλειοψηφίας του πληθυσμού, καθώς και το πρώτο «φίλτρο» προς τα νοσοκομεία των ύποπτων κρουσμάτων με Covid 19;
2. Θα ανακαλέσει και πότε τις εντολές των ΥΠΕ για περιορισμό λειτουργίας των ΠΙ και των ΚΥ;
3. Πως δικαιολογείται η αντίφαση ανάμεσα στις εντολές των ΥΠΕ για αποδυνάμωση της πρωτοβάθμιας φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ) και στην ανακοίνωση της 3.4.2020 του Υπουργείου Υγείας για ενίσχυση της ΠΦΥ;
4. Θα δοθεί η δυνατότητα στους γιατρούς του ΕΣΥ της ΠΦΥ να δώσουν την μάχη κατά της πανδημίας στον «φυσικό» τους χώρο ή θα διακόψει το Υπουργείο και οι ΥΠΕ αυτή τη σχέση στη φροντίδα υγείας μεταξύ των γιατρών και των πολιτών της χώρας;
5. Θα αφήσει χωρίς υγειονομική στήριξη του πολίτες της περιφέρειας και ιδιαίτερα της επαρχίας και των μικρών και απομακρυσμένων οικισμών, όπου ο πολίτες, οι ηλικιωμένοι και οι ευπαθείς ομάδες έχουν μόνο στήριγμα τους γιατρούς και τους νοσηλευτές της ΠΦΥ;
6. Πότε και σε ποιες περιοχές θα ενσωματωθούν στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του Υπουργείου περισσότερα «Κέντρα Υγείας αναφοράς» για κορωνοϊό και πόσοι γιατροί-νοσηλευτές θα τα ενισχύσουν;
1. Θα στηρίξει η κυβέρνηση τις δημόσιες δομές ΠΦΥ (Κέντρα Υγείας, ΤΟΜΥ και με ΠΙ) εφόσον αυτή αποτελεί ένα κρίσιμο πυλώνα του ΕΣΥ και ένα στήριγμα για τη δωρεάν περίθαλψη της πλειοψηφίας του πληθυσμού, καθώς και το πρώτο «φίλτρο» προς τα νοσοκομεία των ύποπτων κρουσμάτων με Covid 19;
2. Θα ανακαλέσει και πότε τις εντολές των ΥΠΕ για περιορισμό λειτουργίας των ΠΙ και των ΚΥ;
3. Πως δικαιολογείται η αντίφαση ανάμεσα στις εντολές των ΥΠΕ για αποδυνάμωση της πρωτοβάθμιας φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ) και στην ανακοίνωση της 3.4.2020 του Υπουργείου Υγείας για ενίσχυση της ΠΦΥ;
4. Θα δοθεί η δυνατότητα στους γιατρούς του ΕΣΥ της ΠΦΥ να δώσουν την μάχη κατά της πανδημίας στον «φυσικό» τους χώρο ή θα διακόψει το Υπουργείο και οι ΥΠΕ αυτή τη σχέση στη φροντίδα υγείας μεταξύ των γιατρών και των πολιτών της χώρας;
5. Θα αφήσει χωρίς υγειονομική στήριξη του πολίτες της περιφέρειας και ιδιαίτερα της επαρχίας και των μικρών και απομακρυσμένων οικισμών, όπου ο πολίτες, οι ηλικιωμένοι και οι ευπαθείς ομάδες έχουν μόνο στήριγμα τους γιατρούς και τους νοσηλευτές της ΠΦΥ;
6. Πότε και σε ποιες περιοχές θα ενσωματωθούν στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του Υπουργείου περισσότερα «Κέντρα Υγείας αναφοράς» για κορωνοϊό και πόσοι γιατροί-νοσηλευτές θα τα ενισχύσουν;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Φάμελλος Σωκράτης
Ξανθός Ανδρέας
Αβραμάκης Λευτέρης
Αγαθοπούλου Ειρήνη
Αθανασίου Νάσος
Αλεξιάδης Τρύφων
Αμανατίδης Γιάννης
Αναγνωστοπούλου Σία
Αραχωβίτης Σταύρος
Αυγέρη Θεοδώρα
Αυλωνίτης Αλέξανδρος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βασιλικός Βασίλης
Βαγενά Άννα
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία (Νατάσα)
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Σουλτάνα (Τάνια)
Ζαχαριάδης Κώστας
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νίκος
Θραψανιώτης Μανώλης
Καρασαρλίδου Φρόσω
Κασιμάτη Νίνα
Κατρούγκαλος Γιώργος
Καφαντάρη Χαρά
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χάρης
Μάρκου Κώστας
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μηχαϊλίδης Ανδρέας
Μουζάλας Γιάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μπουρνούς Γιάννης
Μωραϊτης Θάνος
Νοτοπούλου Κατερίνα
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαδόπουλος Σάκης
Παπαηλιού Γιώργος
Παπανάτσιου Κατερίνα
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Πολάκης Παύλος
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Γιάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σαρακιώτης Γιάννης
Σκουρλέτης Πάνος
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκούφα Ελισάβετ (Μπέττυ)
Τζούφη Μερόπη
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γιώργος
Φίλης Νίκος
Χαρίτου Δημήτρης (Τάκης)
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γιώργος
Φάμελλος Σωκράτης
Ξανθός Ανδρέας
Αβραμάκης Λευτέρης
Αγαθοπούλου Ειρήνη
Αθανασίου Νάσος
Αλεξιάδης Τρύφων
Αμανατίδης Γιάννης
Αναγνωστοπούλου Σία
Αραχωβίτης Σταύρος
Αυγέρη Θεοδώρα
Αυλωνίτης Αλέξανδρος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βασιλικός Βασίλης
Βαγενά Άννα
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία (Νατάσα)
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Σουλτάνα (Τάνια)
Ζαχαριάδης Κώστας
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νίκος
Θραψανιώτης Μανώλης
Καρασαρλίδου Φρόσω
Κασιμάτη Νίνα
Κατρούγκαλος Γιώργος
Καφαντάρη Χαρά
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χάρης
Μάρκου Κώστας
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μηχαϊλίδης Ανδρέας
Μουζάλας Γιάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μπουρνούς Γιάννης
Μωραϊτης Θάνος
Νοτοπούλου Κατερίνα
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαδόπουλος Σάκης
Παπαηλιού Γιώργος
Παπανάτσιου Κατερίνα
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Πολάκης Παύλος
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Γιάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σαρακιώτης Γιάννης
Σκουρλέτης Πάνος
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκούφα Ελισάβετ (Μπέττυ)
Τζούφη Μερόπη
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γιώργος
Φίλης Νίκος
Χαρίτου Δημήτρης (Τάκης)
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γιώργος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου