Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) είναι δημόσια σχολεία ενηλίκων που απευθύνονται σε πολίτες 18 ετών και άνω, οι οποίοι δεν έχουν ολοκληρώσει την εντεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Με το θεσμό αυτό παρέχεται η δυνατότητα να αποκτήσουν τίτλο ισότιμο με το απολυτήριο Γυμνασίου (Ν.2525/1997) όσοι και όσες δεν κατάφεραν να αποκτήσουν τέτοιο τίτλο σε μικρότερη ηλικία.
Σήμερα, λειτουργούν 76 ΣΔΕ στις 13 Περιφέρειες της χώρας. Φοιτούν σε αυτά άτομα που προέρχονται από οικονομικά- πολιτισμικά μη προνομιούχες κοινωνικές ομάδες, άνεργοι, επισφαλώς εργαζόμενοι, πρόσφυγες, Ρομά, κρατούμενοι (12 ΣΔΕ λειτουργούν σε Καταστήματα Κράτησης), κ.ά. και το εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα αποσκοπεί στην υποστήριξη των εκπαιδευομένων σε ατομικό, κοινωνικό και επαγγελματικό επίπεδο
Το πρόγραμμα στα ΣΔΕ είναι ταχύρρυθμο και διαρκεί 18 μήνες, 2 σχολικά έτη, που διακρίνονται σε δύο εννεάμηνες περιόδους. Το ωρολόγιο εβδομαδιαίο πρόγραμμα καλύπτει 25 ώρες (20 ώρες καλύπτονται από Γραμματισμούς, 2 ώρες από Συμβουλευτικές Υπηρεσίες και 3 ώρες από εργαστήρια διαφόρων δραστηριοτήτων - projects).
Στις 28 Αυγούστου ανακοινώθηκαν οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα Σ.Δ.Ε., μειωμένες κατά 100 εκπαιδευτικούς, σε σχέση με πέρσι. Η μείωση αυτή των εκπαιδευτικών όχι μόνο δυσχεραίνει σημαντικά τη στελέχωση των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας αλλά και υπονομεύει ουσιαστικά το δικαίωμα στη μορφωτική εξέλιξη για τους φοιτούντες σε αυτά. Για το ζήτημα υπήρξαν ανακοινώσεις ΕΛΜΕ και διάφορα σχετικά δημοσιεύματα (παρατίθενται στο κείμενο της ερώτησης)
Επειδή
η σημασία και η αξία των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας στο πεδίο της Διά Βίου Μάθησης έχει αναγνωριστεί από την κοινωνία όλα τα προηγούμενα χρόνια
η ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης πολιτών 18 ετών και άνω έχει μεγάλη σημασία αναφορικά με την σύνδεση τους με την αγορά εργασίας
τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας προσφέρουν σε πολίτες από μη ευνοημένες κοινωνικές τάξεις τη δυνατότητα απόκτησης γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων που θα επιτρέψουν την πληρέστερη συμμετοχή τους στο οικονομικό, κοινωνικό και πολιτισμικό γίγνεσθαι
τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας προσφέρουν πράγματι μια δεύτερη ευκαιρία σε πολίτες που αποκλείστηκαν στα εφηβικά τους χρόνια από το αγαθό της γνώσης, συχνά χωρίς δική τους ευθύνη, να επανασυνδεθούν με τα μορφωτικά και πολιτιστικά αγαθά
τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας προσφέρουν σημαντική ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των εκπαιδευομένων, γεγονός με πολλαπλές ωφέλιμες συνέπειες για την οικονομική-κοινωνική τους ανέλιξη
Ερωτάται η κυρία Υπουργός:
1. Θα υπάρξουν άμεσα συμπληρωματικές αποσπάσεις επιπλέον εκπαιδευτικών, ώστε να καλυφθούν πλήρως με το απαραίτητο προσωπικό οι ανάγκες των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, προκειμένου να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία αυτών των τόσο ευαίσθητων σχολικών μονάδων;
2. Θα υπάρξουν τοποθετήσεις μονίμων εκπαιδευτικών σε οργανικές θέσεις στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, ώστε να εξασφαλιστεί η καλύτερη λειτουργία τους, από εκπαιδευτικούς με μόνιμη σταθερή εργασία σε ένα εκπαιδευτικό θεσμό με ιδιαιτερότητες, όπου η αποκτώμενη εμπειρία αποβαίνει πολλαπλά σε όφελος πρωτίστως των φοιτούντων;
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο:
Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Στήριξη των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας»
Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) είναι δημόσια σχολεία ενηλίκων που απευθύνονται σε πολίτες 18 ετών και άνω, οι οποίοι δεν έχουν ολοκληρώσει την εντεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Με τον θεσμό αυτό παρέχεται η δυνατότητα να αποκτήσουν τίτλο ισότιμο με το απολυτήριο Γυμνασίου (Ν.2525/1997) όσοι και όσες δεν κατάφεραν να αποκτήσουν τέτοιο τίτλο σε μικρότερη ηλικία.
Σήμερα, λειτουργούν 76 ΣΔΕ στις 13 Περιφέρειες της χώρας. Φοιτούν σε αυτά άτομα που προέρχονται από οικονομικά - πολιτισμικά μη προνομιούχες κοινωνικές ομάδες, άνεργοι, επισφαλώς εργαζόμενοι, πρόσφυγες, Ρομά, κρατούμενοι (12 ΣΔΕ λειτουργούν σε Καταστήματα Κράτησης), κ.ά. και το εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα αποσκοπεί στην υποστήριξη των εκπαιδευομένων σε ατομικό, κοινωνικό και επαγγελματικό επίπεδο.
Το πρόγραμμα στα ΣΔΕ είναι ταχύρρυθμο και διαρκεί 18 μήνες, 2 σχολικά έτη, που διακρίνονται σε δύο εννεάμηνες περιόδους. Το ωρολόγιο εβδομαδιαίο πρόγραμμα καλύπτει 25 ώρες (20 ώρες καλύπτονται από Γραμματισμούς, 2 ώρες από Συμβουλευτικές Υπηρεσίες και 3 ώρες από εργαστήρια διαφόρων δραστηριοτήτων - projects).
Στις 28 Αυγούστου ανακοινώθηκαν οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα ΣΔΕ, μειωμένες κατά 100 εκπαιδευτικούς, σε σχέση με πέρσι. Η μείωση αυτή των εκπαιδευτικών όχι μόνο δυσχεραίνει σημαντικά τη στελέχωση των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας αλλά και υπονομεύει ουσιαστικά το δικαίωμα στη μορφωτική εξέλιξη για τους φοιτούντες σε αυτά. Για το ζήτημα υπήρξαν ανακοινώσεις ΕΛΜΕ και διάφορα σχετικά δημοσιεύματα.
(ενδεικτικά: https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/anakoinoseis/330723_o-arithmos-ton-apospasmenon-meiothike-fetos-kata-100-ekpaideytikoys
https://www.ipaidia.gr/paideia/dramatiki-meiosi-apospaseon-ekpaideutikon-sta-sxoleia-deuteris-eukairias
https://www.anaplirotes.gr/anoikth-epistolh-dramatiki-meiwhs-apospasewn-sta-sde/ )
Επειδή η σημασία και η αξία των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας στο πεδίο της Διά Βίου Μάθησης έχει αναγνωριστεί από την κοινωνία όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Επειδή η ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης πολιτών 18 ετών και άνω έχει μεγάλη σημασία αναφορικά με την σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας.
Επειδή τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας προσφέρουν σε πολίτες από μη ευνοημένες κοινωνικές τάξεις τη δυνατότητα απόκτησης γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων που θα επιτρέψουν την πληρέστερη συμμετοχή τους στο οικονομικό, κοινωνικό και
πολιτισμικό γίγνεσθαι.
Επειδή τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας προσφέρουν πράγματι μια δεύτερη ευκαιρία σε πολίτες που αποκλείστηκαν στα εφηβικά τους χρόνια από το αγαθό της γνώσης, συχνά χωρίς δική τους ευθύνη, να επανασυνδεθούν με τα μορφωτικά και πολιτιστικά αγαθά.
Επειδή τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας προσφέρουν σημαντική ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των εκπαιδευομένων, γεγονός με πολλαπλές ωφέλιμες συνέπειες για την οικονομική - κοινωνική τους ανέλιξη.
Ερωτάται η κυρία Υπουργός:
1. Θα υπάρξουν άμεσα συμπληρωματικές αποσπάσεις επιπλέον εκπαιδευτικών, ώστε να καλυφθούν πλήρως με το απαραίτητο προσωπικό οι ανάγκες των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, προκειμένου να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία αυτών των τόσο ευαίσθητων σχολικών μονάδων;
2. Θα υπάρξουν τοποθετήσεις μονίμων εκπαιδευτικών σε οργανικές θέσεις στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, ώστε να εξασφαλιστεί η καλύτερη λειτουργία τους, από εκπαιδευτικούς με μόνιμη σταθερή εργασία σε ένα εκπαιδευτικό θεσμό με ιδιαιτερότητες, όπου η αποκτώμενη εμπειρία αποβαίνει πολλαπλά σε όφελος πρωτίστως των φοιτούντων;
Οι ερωτώσες/ώντες Βουλεύτριες/τες
Χρηστίδου Ραλλία
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αγαθοπούλου Ειρήνη- Ελένη
Αθανασίου Αθανάσιος (Νάσος)
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αλεξιάδης Τρύφων
Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)
Αυλωνίτης Αλέξανδρος- Χρήστος
Βαγενά Άννα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία (Νατάσσα)
Γκιόλας Ιωάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Σουλτάνα (Τάνια)
Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καλαματιανός Διονύσιος
Κατρούγκαλος Γεώργιος
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Κάτσης Μάριος
Καφαντάρη Χαρά
Λάππας Σπυρίδων
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Μουζάλας Ιωάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Παπαχριστόπουλος Αθανάσιος
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Ιωάννης
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τζάκρη Θεοδώρα
Τζούφη Μερόπη
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νικόλαος
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτριος
Ψυχογιός Γεώργιος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου