👉 Ερώτηση για τον πρωτοφανή σιδηροδρομικό αποκλεισμό με τον οποίο βρίσκεται αντιμέτωπη η Θράκη τα τελευταία 2 χρόνια, κατέθεσε η Βουλευτής Έβρου και Αν. Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ενημέρωσης & Επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, Νατάσα Γκαρά. Την ερώτηση συνυπογράφουν ακόμη 18 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ.
Πιο συγκεκριμένα η κα Γκαρά υπενθυμίζει πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., ήδη από το καλοκαίρι του 2019, αμέσως μετά από τη διεξαγωγή των εθνικών εκλογών, έλαβε την απόφαση τα δρομολόγια των τρένων από και προς τη Θράκη, να σταματούν στην πόλη της Δράμας.
Μία απόφαση που, δυστυχώς, ισχύει μέχρι σήμερα και αυξάνει τα βάρη και τα κόστη για τους κατοίκους της Θράκης - αλλά και τους επισκέπτες στην περιοχή - υποσκάπτει τις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής, διογκώνει τα κόστη για τη μεταφορά των προϊόντων, δυναμιτίζει τη δυναμική των εξαγωγών και την ανάπτυξη των «συνδυασμένων μεταφορών» στην περιοχή της Θράκης, με επίκεντρο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Για όλα τα παραπάνω προβλήματα η κυβέρνηση της ΝΔ, στην πραγματικότητα ουδέποτε μέχρι σήμερα επεδίωξε, με σοβαρούς ορούς, να δώσει λύση, με αποτέλεσμα το πρόβλημα δύο χρόνια τώρα να διογκώνεται.
Η Βουλευτής Έβρου σημειώνει πως στις 31.05.2021 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. σε ανακοίνωσή της έκανε λόγο για επαναφορά των αμαξοστοιχιών στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, από την Τετάρτη 02.06.2021, απόφαση όμως που μέχρι σήμερα δεν έχει υλοποιηθεί.
Κατόπιν όλων των παραπάνω η κα Γκαρά ρωτά τον αρμόδιο Υπουργό:
❓ 1. Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προχωρήσει η κυβέρνηση ώστε να επιστρέψουν το συντομότερο τα τρένα στη Θράκη και να σταματήσει αυτός ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της περιοχής, που κοντεύει να συμπληρώσει 2 χρόνια;
❓ 2. Σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει ώστε να μην επαναληφθούν στο μέλλον εικόνες που παρουσιάζουν και καθιστούν την περιοχή της Θράκης αποκομμένη και χωρίς βασικές υποδομές στις μεταφορές, όπως το τρένο;
❓ 3. Τι προτίθεται η κυβέρνηση να κάνει με το μεγάλο αναπτυξιακό project της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, ένα έργο που δρομολόγησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, κρίσιμο για την αναβάθμιση συνολικά των υποδομών και των μεταφορών στην ευρύτερη περιοχή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης;
❓ 4. Πως σχεδιάζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να συνδράμει και να βοηθήσει, μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου, τις επιχειρήσεις της περιοχής της Θράκης, ώστε να μειωθούν τα κόστη για τη μεταφορά των προϊόντων και για να ενισχυθούν οι εξαγωγές;
🔊 Αναλυτικά η Ερώτηση, έτσι όπως κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων:
Αθήνα, 5 Ιουλίου 2021
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών
Θέμα: «Η κυβέρνηση αδιαφορεί για τον σιδηροδρομικό αποκλεισμό ολόκληρης της Θράκης και του Έβρου»
Εδώ και δύο περίπου χρόνια η περιοχή της Θράκης και του Έβρου βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν πρωτοφανή στα χρονικά, σιδηροδρομικό αποκλεισμό, που όμοιό του και για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα δεν έχουν ξαναζήσει οι ακρίτες κάτοικοι της Θράκης, τα τελευταία πολλά χρόνια.
Πιο συγκεκριμένα, ήδη από το καλοκαίρι του 2019 η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε, αμέσως μετά τις εθνικές εκλογές που διεξήχθησαν εκείνη την περίοδο, επικαλούμενη διάφορά προβλήματα και προφάσεις, έλαβε την απόφαση να σταματούν τα δρομολόγια των τρένων στην πόλη της Δράμας, αφήνοντας, εκτός «κάδρου» και μετακινήσεων ολόκληρη τη Θράκη.
Επρόκειτο για μία ιδιαίτερα προβληματική και προσβλητική απόφαση που εκτός από τα επιπλέον βάρη και την ταλαιπωρία για τους κατοίκους της Θράκης και τους επισκέπτες, υπέσκαπτε τις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής, διόγκωνε τα κόστη για τη μεταφορά των προϊόντων των επιχειρήσεων και «δυναμίτιζε» τη δυναμική των εξαγωγών.
Παράλληλα, η απουσία του τρένου έβαζε τέλος και στην ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών στην περιοχή της Θράκης. Ένα «project», με επίκεντρο πάντα το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, για το οποίο η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, είχε δρομολογήσει πολλές θετικές εξελίξεις.
Για όλα τα παραπάνω προβλήματα η κυβέρνηση της ΝΔ, στην πραγματικότητα ουδέποτε μέχρι σήμερα επεδίωξε, με σοβαρούς ορούς, να ασχοληθεί μαζί τους και να δώσει λύση. Αποτέλεσμα; Το πρόβλημα δύο χρόνια τώρα όχι απλά παραμένει αλλά να διογκώνεται κιόλας.
Στις 31.05.2021 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. σε ανακοίνωσή της έκανε λόγο για επαναφορά των αμαξοστοιχιών στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη από την Τετάρτη 02.06.2021 και έπειτα. Δυστυχώς μέχρι και σήμερα, έναν ολόκληρο μήνα μετά τις ανακοινώσεις και την ημερομηνία που το τρένο, υποτίθεται, πως θα ξανασφύριζε στη Θράκη και θα την ένωνε με την υπόλοιπη Ελλάδα, δεν έχει γίνει το παραμικρό. Ο εμπαιγμός των κατοίκων της Θράκης από ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και κυβέρνηση συνεχίζεται στο ακέραιο.
Επειδή δεν νοείται η κυβέρνηση να κάνει λόγο για την ανάπτυξη και στήριξη της Θράκης και την ίδια στιγμή να είναι κομμένα τα τρένα στην περιοχή εδώ και δύο χρόνια
Επειδή δεν νοείται να ακούμε και να διαβάζουμε ανιστόρητες δηλώσεις περί «ασύμφορου» τρένου για τη Θράκη
Επειδή η απόφαση της κυβέρνησης να εγκαταλείψει την Θράκη για 2 χρόνια χωρίς τρένο εκπέμπει ένα πολύ λάθος μήνυμα - προς όλες τις κατευθύνσεις – για αυτήν την ευαίσθητη περιοχή
Επειδή δεν νοείται μία ακόμη τουριστική περίοδος να βρει την περιοχή της Θράκης δίχως τρένα αλλά και να συνεχιστεί η καθημερινή ταλαιπωρία και επιβάρυνση των κατοίκων της περιοχής
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προχωρήσει η κυβέρνηση ώστε να επιστρέψουν το συντομότερο τα τρένα στη Θράκη και να σταματήσει αυτός ο απαράδεκτος σιδηροδρομικός αποκλεισμός της περιοχής, που κοντεύει να συμπληρώσει 2 χρόνια;
2. Σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει ώστε να μην ξαναδούμε να επαναλαμβάνονται στο μέλλον εικόνες που παρουσιάζουν και καθιστούν την περιοχή της Θράκης αποκομμένη και χωρίς βασικές υποδομές στις μεταφορές, όπως είναι το τρένο;
3. Τι προτίθεται η κυβέρνηση να κάνει με το μεγάλο αναπτυξιακό project της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, ένα έργο που δρομολόγησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, κρίσιμο για την αναβάθμιση συνολικά των υποδομών και των μεταφορών στην ευρύτερη περιοχή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης;
4. Πως σχεδιάζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να συνδράμει και να βοηθήσει, μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου, τις επιχειρήσεις της περιοχής της Θράκης, ώστε να μειωθούν τα κόστη για τη μεταφορά των προϊόντων και για να ενισχυθούν οι εξαγωγές;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Γκαρά Αναστασία
Αλεξιάδης Τρύφων
Αναγνωστοπούλου Σία
Βαρδάκης Σωκράτης
Γιαννούλης Χρήστος
Γκιόλας Γιάννης
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Μάλαμα Κυριακή
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Νοτοπούλου Κατερίνα
Παπαδόπουλος Σάκης
Παππάς Νίκος
Πέρκα Θεοπίστη
Ραγκούσης Γιάννης
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νίκος
Χαρίτου Δημήτρης
Χρηστίδου Ραλλία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου