Παρασκευή 24 Ιουλίου 2020

Ν. Γκαρά: «Απελευθέρωση απολύσεων και συνθήκες γαλέρας στην ιδιωτική εκπαίδευση φέρνει η ΝΔ»


Ομιλία της Βουλευτή Έβρου στην Επιτροπή Μορφωτικών για το σχέδιο νόμου της ΝΔ για την ιδιωτική εκπαίδευση

Την επαναφορά από την Κυβέρνηση συνθηκών γαλέρας στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια κατήγγειλε κατά την ομιλία της στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η Βουλευτής Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ, Νατάσα Γκαρά.

Η συζήτηση διεξήχθη μετά από την κατάθεση από την Κυβέρνηση της ΝΔ νομοσχεδίου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες επείγουσες διατάξεις».

Η κα Γκαρά τόνισε πως η Κυβέρνηση Μητσοτάκη φέρνει ένα νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση που θα ζήλευε και ο πιο σκληρός τεχνοκράτης του ΔΝΤ:

·    Απελευθερώνονται οι απολύσεις εκπαιδευτικών άμεσα και αναιτιολόγητα. Κάθε εκπαιδευτικός θα μπορεί να απολύεται οποιαδήποτε στιγμή μέσα στη χρονιά.

· Απελευθερώνεται το ωράριο των εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα αυτοί να ενδέχεται να δουλεύουν  από τις 8 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ με διάσπαρτες ώρες διδασκαλίας μέσα στην ημέρα.

·   Δικαιούται ο κάθε Σχολάρχης να θέτει δικά του επιπλέον κριτήρια για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αυθαίρετα χωρίς να τίθεται πλαίσιο από τον νόμο.

·    Επιχειρείται να καθιερωθεί το μοντέλο «μισή δουλειά – μισός μισθός» που βρήκε την ευκαιρία η ΝΔ να εφαρμόσει με αφορμή τον κορονοϊό και τώρα βλέπουμε να επιχειρείται η μονιμοποίηση του μέτρου.

·    Ο Σχολάρχης θα επιτρέπεται να συμμετέχει και στις συνελεύσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, μέτρο που θα εντείνει τον αυταρχισμό εις βάρος των εκπαιδευτικών ενώ ο ίδιο θα αποφασίζει μόνος τα πάντα για το πώς θα προχωρούν οι  «πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες».

·   Επιτρέπεται η συστέγαση των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων με κέντρα ξένων γλωσσών, ΙΕΚ ή κολέγια, γεγονός που θα δημιουργήσει εκπαιδευτήρια πολυκαταστήματα, τα «Mall της εκπαίδευσης», γεγονός που επιβεβαιώνει ότι στην Κυβέρνηση βλέπουν τους μαθητές ως πελάτες και ευκαιρία για να κάνουν «μπίζνες» και να εξυπηρετηθούν συμφέροντα.

     «Αρκετοί Σχολάρχες προσφέρουν παχυλές χορηγίες στο κόμμα της Νέας Δημοκρατίας και αυτό είναι τοις πάσι γνωστό», τόνισε χαρακτηριστικά η κα Γκαρά. 

    Παράλληλα η κα Γκαρά υπενθύμισε τα όσα ψήφισε η Κυβέρνηση της ΝΔ σε προηγούμενο νομοσχέδιο για την Παιδεία, μόλις έναν μήνα πριν: αύξηση των μαθητών ανά τμήμα εν μέσω πανδημίας από 22 σε 25, επαναφορά της διαγωγής, επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων και εκδικητικών διατάξεων για τους αναπληρωτές και πολλά ακόμη.

   Κλείνοντας, η Βουλευτής από τον Έβρο, σημείωσε πως όταν η κα Κεραμέως μιλά για «αναβάθμιση» και «εκσυγχρονισμό» των υπηρεσιών στην εκπαίδευση, δείχνει να ακολουθεί πιστά τα όσα περιγράφει ο Όργουελ στο έργο του «1984», σχετικά με την «Νέα Ομιλία» και το πως οι λέξεις αποκόπτονται πλήρως από την αρχική τους σημασία.

     Τέλος, η κα Γκαρά τόνισε πως οι ισοπεδωτικές διατάξεις που φέρνει τώρα η Κυβέρνηση της ΝΔ στην ιδιωτική εκπαίδευση και αρχίζουν να θυμίζουν σε αγριότητα τα όσα εφάρμοσαν οι νεοφιλελεύθεροι της Σχολής του Σικάγο δεκαετίες πριν, είναι βέβαιο πως προλειαίνουν το έδαφος για να χρησιμοποιηθούν αύριο ως «πρόπλασμα» για την εφαρμογή τους και στην δημόσια εκπαίδευση.

 Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία:

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΚΑΡΑ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Πριν από ένα μήνα, περίπου, συζητούσαμε ένα άλλο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που είχε τον τίτλο «αναβάθμιση των σχολείων και άλλες διατάξεις».

Σήμερα, έρχεται ένα καινούργιο νομοσχέδιο, το οποίο, ονομάζεται «εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης». Αυτό που έρχεται έντονα στο νου μου είναι ο Τζορτζ Όργουελ και το γνωστό του έργο «1984».

Πρώτον, διότι, με αφορμή την πανδημία επιχειρήσατε, κυρία Υπουργέ, να βάλετε κάμερες μέσα στις τάξεις και να μετατρέψετε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς σε πρωταγωνιστές κάποιου ριάλιτι, φανερώνοντας ουσιαστικά την άγνοια που έχετε πάνω σε ζητήματα εκπαίδευσης. Όμως, ευτυχώς για όλους μας το μέτρο αυτό καταργήθηκε στην πράξη. Το κατήργησε η ίδια η ζωή και προφανώς, η αντίδραση της ελληνικής κοινωνίας.

Ο δεύτερος λόγος, όμως, που μου θυμίζετε τον Όργουελ, είναι ο τρόπος, με τον οποίο, επιχειρείτε συνειδητά να παραποιήσετε το νόημα των λέξεων, θυμίζοντας τη «γλωσσοκάθαρση» και τη σύσταση της «Νέας Ομιλίας» που περιγράφονται στο εν λόγω έργο της παγκόσμιας λογοτεχνίας.

Στο προηγούμενο νομοσχέδιο επαναφέρατε μεταξύ άλλων τη διαγωγή των μαθητών εν έτη 2020. Αυξήσατε τους μαθητές ανά τμήμα, από 22 σε 25 και όλο αυτό εν μέσω πανδημίας. Οι ρυθμίσεις αυτές ονομάστηκαν από εσάς, αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας. Επίσης, επαναφέρατε την Τράπεζα Θεμάτων, που τη μοναδική χρονιά που εφαρμόστηκε στο εκπαιδευτικό μας σύστημα στο παρελθόν, πετσόκοψε χιλιάδες μαθητές.

Βάλατε, επιπλέον, περισσότερες εξετάσεις στο Γυμνάσιο, προβλέψατε τιμωρητικές διατάξεις για τους Αναπληρωτές Εκπαιδευτικούς, δημιουργήσατε ένα σχολείο δύο ταχυτήτων, υπονομεύοντας το δημόσιο σχολείο και κάνοντας το πιο ακριβό για τις λαϊκές οικογένειες, χτυπώντας τον πυρήνα των αναγκών της μέσης λαϊκής οικογένειας.

Παράλληλα, καταργήσατε το μάθημα της Κοινωνιολογίας, ακολούθησαν τα Καλλιτεχνικά και όλα αυτά, την επαναφορά, δηλαδή, αναχρονιστικών και αντιδραστικών ρυθμίσεων, την βαφτίσατε «αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου».

Σήμερα, με το παρόν σχέδιο νόμου συνεχίζετε στο ίδιο μοτίβο. Αυτή τη φορά τη σκυτάλη παίρνει η ιδιωτική εκπαίδευση και ο «εκσυγχρονισμός», όπως τον βαφτίσατε και πάλι, με τη λογική της νέας ομιλίας, για την οποία, έγραφε ο Όργουελ και των λέξεων που αποκόπτονται πλήρως από την αρχική του σημασία.

Επαναφέρετε, λοιπόν, συνθήκες εργασιακής γαλέρας για τους εκπαιδευτικούς στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, που έχω την αίσθηση πως θα ζήλευε και ο πιο σκληρός τεχνοκράτης του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Κατά την τοποθέτησή σας εδώ, κυρία Υπουργέ, επιχειρηματολογήσατε επί μακρόν υπέρ των απολύσεων εκπαιδευτικών.

Απελευθερώνετε, λοιπόν, με το νομοσχέδιο τις απολύσεις και ο εκπαιδευτικός θα επιτρέπεται να απολύεται άμεσα και αναιτιολόγητα οποιαδήποτε στιγμή μέσα στη χρονιά. Απελευθερώνετε το ωράριο και με αυτόν τον τρόπο μπορεί οι εκπαιδευτικοί να εργάζονται από τις 8 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ, με διάσπαρτες ώρες διδασκαλίας μέσα στην ημέρα. Για τις πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες που προβλέπετε στο νόμο, θα αποφασίζει τα πάντα ο ιδιοκτήτης, ανεξάρτητα από οποιαδήποτε εκπαιδευτική ή παιδαγωγική αρχή.

Επίσης, επιχειρείτε να μονιμοποιήσετε και στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια το μοντέλο «μισή δουλειά - μισός μισθός». Άλλωστε, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, αξιοποιώντας την πανδημία επιχειρεί το μοντέλο αυτό σε όλους τους εργασιακούς χώρους. Επιπλέον, δίνετε τη δυνατότητα ο εκάστοτε Σχολάρχης να είναι αυτός που θα εφαρμόζει επιπρόσθετα κριτήρια για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, χωρίς να τίθεται κάποιο πλαίσιο μέσα στο νόμο, ο οποίος, προτείνεται.

Κλείνετε το μάτι με αυτόν τον τρόπο σε φαινόμενα αυταρχισμού εις βάρος των εκπαιδευτικών και όλοι μπορούμε να κατανοήσουμε τι σημαίνει για τη λειτουργία της εκπαίδευσης το να υπάρχουν εκπαιδευτικοί, οι οποίοι, λειτουργούν υπό τη σπάθη ή υπό το αυταρχικό βλέμμα και τις απαιτήσεις ενός Σχολάρχη. Προτείνετε, όμως και το εξής παράδοξο σε αυτό το νομοσχέδιο. Να επιτρέπεται η συμμετοχή του Σχολάρχη στις συνελεύσεις των συλλόγων διδασκόντων. Αναρωτιέμαι από πού εμπνέεστε τέτοιες διατάξεις. Μεταξύ άλλων, στο παρόν σχέδιο νόμου εισηγείστε διάταξη που επιτρέπει τη συστέγαση των ιδιωτικών σχολείων με κέντρα ξένων γλωσσών, με ΙΕΚ ή κολέγια.

Επιχειρείτε δηλαδή να δημιουργήσετε με αυτόν τον τρόπο εκπαιδευτήρια πολυκαταστήματα τα Mall της εκπαίδευσης, θα μπορούσαμε να τα ονομάσουμε. Επιβεβαιώνετε για άλλη μία φορά, ότι η Νέα Δημοκρατία αντιμετωπίζει, δυστυχώς, τους μαθητές πρώτιστα ως «πελάτες» και όχι ως μαθητές. Δυστυχώς, αντιλαμβάνεστε το εκπαιδευτικό σύστημα ως μία ευκαιρία για να κάνετε δουλειές, για να κάνετε μπίζνες και να υπηρετήσετε όλα όσα σας φέρνουν έτοιμα -λόγω συμφερόντων- που εξυπηρετείτε. Άλλωστε αρκετοί σχολάρχες προσφέρουν «παχυλές» χορηγίες στο κόμμα της Νέας Δημοκρατίας και αυτό είναι τοις πάσι γνωστό.

Είναι προφανές κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πως οι ισοπεδωτικές διατάξεις  που φέρνετε τώρα στην ιδιωτική εκπαίδευση, διατάξεις που αρχίζουν να θυμίζουν σε αγριότητα εις βάρος των δικαιωμάτων των εργαζομένων, το δόγμα και τα όσα εφάρμοσαν οι νεοφιλελεύθεροι της σχολής του Σικάγο. Είναι βέβαιο λέω, πως τα φέρνετε τώρα στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια ως πρόπλασμα αντιδραστικών διατάξεων, που θα επιχειρήσετε να εφαρμόσετε και στη δημόσια εκπαίδευση. Υπάρχουν άλλωστε πολιτευτές της Νέας Δημοκρατίας που με άρθρα τους αυτές τις ημέρες μιλούν για το νέο ιδιωτικό σχολείο, που θα αλλάξει και το δημόσιο. Δεν είναι τυχαίο.

Δυστυχώς και κλείνω το υπό συζήτηση νομοσχέδιο δεν εκσυγχρονίζει σε καμία περίπτωση την ιδιωτική εκπαίδευση, παρά απορυθμίζει και τις εργασιακές σχέσεις, αλλά και τη φύση της ίδιας της εκπαίδευσης.

Ευχαριστώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου