Ο βουλευτές Αν. Μακεδονίας-Θράκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσαν ερώτηση στον υπουργό Οικονομικών, σχετικά με τα προβλήματα που παρουσιάζονται κατά τη διαδικασία συμψηφισμού των απαιτήσεων των επιχειρήσεων της Περιφέρειας ΑΜΘ από τη καταβολή της επιδότησης του εργοδοτικού κόστος κατά τα έτη 2010-2015 με ληξιπρόθεσμες οφειλές τους προς το δημόσιο και τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης.
Όπως αναφέρουν, σύμφωνα με την προβλεπόμενη σήμερα διαδικασία, οι επιχειρήσεις που δεν έχουν οφειλές είναι υποχρεωμένες να δημιουργήσουν, προκειμένου να τις εξοφλήσουν με συμψηφισμό απαιτήσεων από τον ΟΑΕΔ. Όπως γίνεται αντιληπτό, σε περίπτωση που ακολουθηθεί αυτή η διαδικασία, οι επιχειρήσεις δεν θα λαμβάνουν ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα, οι οποίες είναι απαραίτητες για την απρόσκοπτη συνέχεια των χρηματοδοτήσεων.
Προκειμένου λοιπόν να ξεπεραστούν τα γραφειοκρατικά προβλήματα που προκαλούνται και να στηριχτούν οι επιχειρήσεις, οι βουλευτές ερωτούν, τον υπουργός Οικονομικών εάν θα αποδεχθεί το αίτημα των Επιμελητηρίων ΑΜ-Θ και θα προβεί στις απαραίτητες νομοτεχνικές ρυθμίσεις ώστε να λυθεί το πρόβλημα των επιχειρήσεων που δεν έχουν φορολογικές και ασφαλιστικές εκκρεμότητες, ώστε να εξοφληθούν οι απαιτήσεις των επιχειρήσεων από την επιδότηση κόστους για τα έτη 2010-2015.
Ακολουθεί η ερώτηση όπως κατατέθηκε:
Αθήνα, 10 Ιουνίου 2021
Ερώτηση
Προς τον Υπουργό Οικονομικών
Θέμα: Συμψηφισμός απαιτήσεων στο πλαίσιο της διαδικασίας του αρ.87 του ν. 4706/2020 για τις επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν ληξιπρόθεσμες οφειλές
Στο αρθ. 3 της υπ’ αριθ. ΚΥΑ 47284/359 ορίζεται η διαδικασία εκκαθάρισης από τον ΟΑΕΔ τόσο των υφιστάμενων όσο και των μελλοντικών απαιτήσεων της Φορολογικής Διοίκησης και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης. Η εκκαθάριση αφορά την εξόφληση των απαιτήσεων των επιχειρήσεων της ΑΜ-Θ από την επιδότηση του εργοδοτικού κόστους των ετών 2010-2015. Σύμφωνα με επιστολή τους τα Επιμελητήρια της ΑΜ-Θ, αναφέρουν τα σοβαρά προβλήματα που προκύπτουν από την απουσία πρόβλεψης για την εξυπηρέτηση των περιπτώσεων που μία επιχείρηση δεν έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη Φορολογική Διοίκηση και τους Φ.Κ.Α..
Έτσι, οι επιχειρήσεις που δεν έχουν οφειλές είναι υποχρεωμένες να δημιουργήσουν, προκειμένου να τις εξοφλήσουν με συμψηφισμό απαιτήσεων από τον ΟΑΕΔ. Όπως γίνεται αντιληπτό, σε περίπτωση που ακολουθηθεί αυτή η διαδικασία, οι επιχειρήσεις δεν θα λαμβάνουν ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα, οι οποίες είναι απαραίτητες για την απρόσκοπτη συνέχεια των χρηματοδοτήσεων.
Οι διοικήσεις των Επιμελητηρίων ζητούν την παράλληλη πρόβλεψη για τις επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν ληξιπρόθεσμες οφειλές & προτείνουν έναν παρόμοιο τρόπο με αυτόν που προβλέπεται από την παράγραφο 1 του άρθρου 1, της ΓΔΟΥ 504/29.5.2021 (ΦΕΚ 2236) που αφορά το μέτρο ενίσχυσης με την μορφή επιδότησης των παγίων δαπανών. Δηλαδή, τη δημιουργία ενός πιστωτικού λογ/σμού που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί έως την 31η Δεκεμβρίου του 2022 για αποπληρωμή τρεχουσών φορολογικών οφειλών έτους 2021 και 2022, που καθίστανται πληρωτέες από τη 1η Ιουλίου 2021 και μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2022 ή και τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών 2021 και 2022 που καθίστανται πληρωτέες από 1η Ιουλίου μέχρι 31 Δεκεμβρίου.
Επειδή, τα γραφειοκρατικά προβλήματα που προκαλούνται λόγω της παράβλεψης για τις επιχειρήσεις που δεν έχουν ασφαλιστικές και φορολογικές εκκρεμότητες αποτελούν τροχοπέδη.
Επειδή, η οικονομική συγκυρία για την ΑΜ-Θ είναι εξαιρετικά δυσμενής και κάθε στήριξη κρίνεται απολύτως αναγκαία.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
1. Θα αποδεχθεί το αίτημα των Επιμελητηρίων ΑΜ-Θ και θα προβεί στις απαραίτητες νομοτεχνικές ρυθμίσεις ώστε να λυθεί το πρόβλημα των επιχειρήσεων που δεν έχουν φορολογικές και ασφαλιστικές εκκρεμότητες, ώστε να εξοφληθούν οι απαιτήσεις των επιχειρήσεων από την επιδότηση κόστους για τα έτη 2010-2015;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Γκαρά Αναστασία
Ελευθεριάδου Σουλτάνα (Τάνια)
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Χαρίτου Δημήτρης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου