Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2023

Απαράδεκτες και αδιαφανείς διαδικασίες αντικατάστασης και επιλογής Προϊσταμένων στις Ειδικές Υπηρεσίες του ΕΣΠΑ

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Απαράδεκτες και αδιαφανείς διαδικασίες αντικατάστασης και επιλογής Προϊσταμένων στις Ειδικές Υπηρεσίες του ΕΣΠΑ

Κοινοβουλευτική ερώτηση με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αλέξη Χαρίτση και την συνυπογραφή των Αναπληρωτών Τομεαρχών Χάρη Μαμουλάκη και Γιάννη Σαρακιώτη προς τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κατέθεσαν 50 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία με αφορμή τις απαράδεκτες και αδιαφανείς διαδικασίες αντικατάστασης και επιλογής προϊσταμένων στις Ειδικές Υπηρεσίες του ΕΣΠΑ.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τονίζουν στην ερώτησή τους ότι από την αρχή της θητείας της η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έκρυψε τις προθέσεις της: ομνύοντας προεκλογικά στην αριστεία και στην αξιοκρατία, αμέσως μόλις ανέλαβε τη διακυβέρνηση, με τον περίφημο νόμο για το «επιτελικό κράτος», αύξησε υπέρμετρα τις θέσεις μετακλητών υπαλλήλων, κατήργησε το Μητρώο Επιτελικών Στελεχών, κατήργησε προκηρύξεις για την πλήρωση θέσεων σε φορείς του ευρύτερου δημοσίου τομέα κλπ. Έτσι και στο ΕΣΠΑ, ενώ παρέλαβε μια καθ’ όλα έτοιμη να συνεχιστεί διαδικασία επιλογής προϊσταμένων, που για πρώτη φορά επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ θεσπίστηκε για τις Ειδικές Υπηρεσίες του ΕΣΠΑ και την Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ Α.Ε., προσπάθησε να βρει κάθε πιθανό τρόπο για να την ματαιώσει. Στην αρχή με την έωλη δικαιολογία ότι έχει παρέλθει για το Δημόσιο η προθεσμία για την ολοκλήρωσή του, στη συνέχεια, αφού μάλλον η γνωμοδότηση που αναζήτησε από εξωτερικό ανάδοχο και όχι από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους δεν είχε το επιθυμητό περιεχόμενο, με τη δικαιολογία ότι αναμένεται η απόφαση του ΣτΕ.

Παράλληλα, όμως, με όλες αυτές τις επικλήσεις «νομιμότητας» στα υπουργεία είχε ήδη ξεκινήσει διαδικασία «ξηλώματος» με την τεχνική της «αναδιάρθρωσης» Ειδικών Υπηρεσιών, συγχωνεύσεις και καταργήσεις, προκειμένου να τοποθετηθούν νέοι προϊστάμενοι χωρίς την προβλεπόμενη διαδικασία. Όπως επισημαίνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, το τελευταίο διάστημα δε, καταγράφεται σειρά περίεργων αντικαταστάσεων Προϊσταμένων στις Υπηρεσίες της Εθνικής Αρχής Συντονισμού (ΕΑΣ), του Υπουργείου Υγείας, ανακατατάξεις στις Υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης κ.ά.

Τέλος, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ σημειώνουν ότι επί 3,5 χρόνια διακυβέρνησης της ΝΔ, με απίστευτες και έωλες προφάσεις και διάφορα τεχνάσματα, στις Υπηρεσίες του ΕΣΠΑ δεν έχει γίνει καμία απολύτως ενέργεια για να συνεχιστεί η ανασταλείσα λόγω των εθνικών εκλογών του Ιουλίου 2019 διαδικασία επιλογής προϊσταμένων. Στο ίδιο διάστημα, όμως, έχει γίνει σωρεία αλλαγών/ανακατατάξεων/αντικαταστάσεων σε υπηρεσίες και προϊστάμενους, που δεν είναι καθόλου σαφές τι σκοπό εξυπηρετούν. Αντιθέτως, έχει δημιουργηθεί κλίμα αναστάτωσης και δυσαρέσκειας μεταξύ των εργαζομένων στις νευραλγικές αυτές Υπηρεσίες, που συμβάλλουν τα μέγιστα στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας.

Ερωτούν δε τον αρμόδιο Υπουργό:

1. Πόσοι προϊστάμενοι έχουν αντικατασταθεί/αντικαθίστανται από ποιες θέσεις και ποιες Ειδικές Υπηρεσίες και για ποιους λόγους;

2. Για ποιους λόγους δεν έχει εκκινήσει η προκήρυξη της διαδικασίας επιλογής προϊσταμένων όπως ο ίδιος δεσμεύτηκε στην Ολομέλεια της Βουλής αμέσως μετά την ψήφιση του ν. 4914/2022;

3. Σε ποιες ενέργειες έχει ή πρόκειται να προβεί για την άμεση προκήρυξη της διαδικασίας επιλογής προϊσταμένων του άρθρου 39 του ν. 4314/2014;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων

ΘΕΜΑ: «Απαράδεκτες και αδιαφανείς διαδικασίες αντικατάστασης και επιλογής Προϊσταμένων στις Ειδικές Υπηρεσίες του ΕΣΠΑ».


Με τον ν. 4314/2014 (Α΄ 265) θεσπίσθηκαν οι κανόνες για τον συντονισμό, τη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή των αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014-2020 (ΕΣΠΑ 201-2020) και ρυθμίζονται τα θέματα προσωπικού των Ειδικών Υπηρεσιών, που αποτελούν τις δημόσιες δομές διαχείρισης και συντονισμού των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων (Κεφάλαιο Θ’). Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του εν λόγω νόμου «Η επιτυχής λειτουργία των δομών, αλλά και η αποτελεσματική εφαρμογή των διαδικασιών συναρτάται άμεσα µε την ποιότητα, την επάρκεια αλλά και την οργάνωση του ανθρώπινου δυναμικού που στελεχώνει τις δομές και επιτελεί τις λειτουργίες … Έτσι, µε το σχέδιο νόμου εισάγονται νέες ρυθμίσεις όσον αφορά στη στελέχωση των ειδικών υπηρεσιών ΕΣΠΑ, µε σκοπό την διασφάλιση του υψηλού επιπέδου και της αναγκαίας εξειδίκευσης των στελεχών που εργάζονται σε αυτές. Κύρια στοιχεία του νέου συστήματος αποτελούν η περιγραφή ενιαίου, διαφανούς και αξιοκρατικού συστήματος επιλογής, τοποθέτησης, εξέλιξης, εκπαίδευσης, ανταμοιβής και διοίκησης του ανθρώπινου δυναμικού των δομών ΕΣΠΑ, η εξασφάλιση ανεξαρτησίας του προσωπικού στη βάση περιγεγραµµένων διαδικασιών και η απλοποίηση των διοικητικών πράξεων που απαιτούνται για στελέχωση όλων των δομών του ΕΣΠΑ, οι οποίες, όντας εκτός των οργανωτικών δομών των Υπουργείων και των Περιφερειών, θα στελεχώνονται µε ευθύνη της ΜΟΔ Α.Ε., στη βάση μηχανισμού εγκεκριμένου από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.».
Έτσι, στο άρθρο 39 του ν. 4314/2014 ορίζεται ότι οι Προϊστάμενοι των Ειδικών Υπηρεσιών και των Μονάδων τους, της Κεντρικής Υπηρεσίας της ΜΟΔ ΑΕ και ο Προϊστάμενος της Εθνικής Αρχής Συντονισμού επιλέγονται μετά από δημόσια εσωτερική προκήρυξη, που πραγματοποιείται από την ΜΟΔ ΑΕ. Ως προς τη διαδικασία επιλογής, η οποία αφορά στον καθορισμό τυπικών, ουσιαστικών και πρόσθετων προσόντων και στη διενέργεια γραπτών εξετάσεων και συνεντεύξεων, τον καθορισμό των αρμοδίων οργάνων κλπ, το άρθρο 39 παρείχε στον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας εξουσιοδότηση για την έκδοση σχετικής απόφασης στη βάση εισήγησης του Διοικητικού Συμβουλίου της ΜΟΔ Α.Ε.


Τι έκανε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ
Κατά την περίοδο της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – και αφού αντιμετωπίστηκαν τα πολλαπλά προβλήματα που παρέλαβε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – εκδόθηκε κατ’ αρχάς η υπ’ αρ. 133426/ΕΥΘΥ972/5.12.2017 απόφαση του Υπουργού και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης (η οποία στη συνέχεια τροποποιήθηκε με όμοιες αποφάσεις), με την οποία καθορίσθηκαν η διαδικασία, τα όργανα και τα κριτήρια επιλογής Προϊσταμένων οργανικών μονάδων των Ειδικών Υπηρεσιών και της Κεντρικής Υπηρεσίας της ΜΟΔ Α.Ε. Η εν λόγω υπουργική απόφαση ήταν το αποτέλεσμα μιας άψογης συνεργασίας με τους υπηρεσιακούς παράγοντες των αρμόδιων φορέων (ΕΑΣ, ΜΟΔ Α.Ε.).
Κατ’ εφαρμογή αυτής δημοσιεύθηκε από τη ΜΟΔ Α.Ε. η υπ’ αρ. 5003/19.12.2017 δημόσια εσωτερική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Στη συνέχεια, συστάθηκαν οι Επιτροπές για την αξιολόγηση και την εξέταση τυχόν ενστάσεων (με συμμετοχή μελών του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού – ΑΣΕΠ, του ΕΚΔΔΑ, μέλη ΔΕΠ κ.α.) και η ΜΟΔ Α.Ε. διοργάνωσε και έφερε εις πέρας τη διαδικασία της υποβολής υποψηφιοτήτων, τη γραπτή διαδικασία για το σύνολο των υποψηφίων και τη διεξαγωγή συνεντεύξεων για ικανό αριθμό υποψηφίων ενώ ολοκληρώθηκε και η διαδικασία τοποθέτησης για όσους είχαν ολοκληρώσει επιτυχώς και τη συνέντευξη.
Η διαδικασία ανεστάλη υποχρεωτικά με την προκήρυξη των εθνικών εκλογών του Ιουλίου 2019.

Τι έκανε/κάνει η κυβέρνηση της ΝΔ
Η κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε μια καθ’ όλα έτοιμη να συνεχιστεί διαδικασία προκειμένου να ολοκληρωθούν σταδιακά οι τοποθετήσεις για το σύνολο των θέσεων ευθύνης στις Ειδικές Υπηρεσίες του ΕΣΠΑ και την Κ.Υ. της ΜΟΔ Α.Ε.

• Περίπου έναν (1) χρόνο μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης και ενώ ήδη έχουν κυκλοφορήσει φήμες για ματαίωση της διαδικασίας επιλογής, που είχε ξεκινήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, τον Μάιο 2020, ανακαλύφθηκε ένα «πρόβλημα» στη διαδικασία: η προθεσμία που ο νόμος προέβλεπε για την ολοκλήρωσή της είχε παρέλθει. Αν και από το ίδιο το γράμμα του νόμου (αλλά και την πάγια θέση της νομολογίας του ΣτΕ) καταφανώς προκύπτει ότι η τασσόμενη προθεσμία εμπίπτει στην κατηγορία των ενδεικτικών και όχι αποκλειστικών για το Δημόσιο προθεσμιών, ανατέθηκε – μέσω της ΜΟΔ Α.Ε. – σε Νομικό Γραφείο η σύνταξη Γνωμοδότησης (έναντι αμοιβής 12.500 ευρώ) προκειμένου να απαντηθεί το «ερώτημα». Αν και γεννά απορίες η ανάγκη πρόσληψης εξωτερικού αναδόχου για παροχή γνώμης ενώ ο Υπουργός θα μπορούσε να απευθύνει ερώτημα στο Γραφείο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, εν πάση περιπτώσει, θα ανέμενε κανείς να γίνει γνωστό τουλάχιστον στους ενδιαφερόμενους το περιεχόμενο της παρασχεθείσας γνωμοδότησης. Αλλά αυτό – για άγνωστους λόγους – ουδέποτε έγινε. Μάλλον το περιεχόμενό της δεν ήταν το επιθυμητό και ικανό να οδηγήσει στη ματαίωση της διαδικασίας.

• Στη συνέχεια, ανακαλύφθηκε ένα άλλο «πρόβλημα»: μια αίτηση ακύρωσης που εκκρεμούσε ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας στο οποίο είχαν προσφύγει (ήδη από το 2018) τρεις (3) υποψήφιοι που είχαν αποκλειστεί επειδή δεν κατείχαν το τυπικό προσόν της προϋπηρεσίας. Βέβαια, η αίτηση ακύρωσης εκκρεμούσε ενώπιον του ΣτΕ ήδη από το 2018 και δεν υπήρχε απόφαση αναστολής που να απαγορεύει τη συνέχιση της διαδικασίας. Στην προκειμένη περίπτωση πλην του ότι είναι πρωτοφανές για τη Διοίκηση να αναστέλλει διαδικασίες χωρίς να υπάρχει σχετική υποχρέωση, γεννά απορίες και το γεγονός ότι κατά τη συζήτηση της υπόθεσης (18/6/2020) ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων δεν παρέστη. Φτάνουμε έτσι στον Φεβρουάριο 2021, με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου άπρακτη, που το ΣτΕ απορρίπτει (όπως ήταν αναμενόμενο) την αίτηση ακύρωσης κρίνοντας συνταγματική τη διαδικασία επιλογής των προϊσταμένων.

• Αφού περνάει άλλο ένας χρόνος χωρίς καμία ενέργεια για τη συνέχιση της ανασταλείσας διαδικασίας, τον Μάρτιο του 2022, ο Υπουργός Ανάπτυξης φέρνει προς ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο (πλέον ν. 4914/2022) για τη διαχείριση, τον έλεγχο, τον συντονισμό και την υλοποίηση του ΕΣΠΑ 2021-2027.
Με τις μεταβατικές διατάξεις (άρθρο 66, παρ. 17-19) του νόμου αυτού:
α) παύει να ισχύει (και τυπικά πλέον αφού επί της ουσίας είχε ήδη καταργηθεί αμέσως μετά τις εκλογές) η ως άνω δημόσια εσωτερική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επιλογή προϊσταμένων των Ειδικών Υπηρεσιών για όσες θέσεις δεν έχουν πληρωθεί με την ήδη διενεργηθείσα διαδικασία, ενώ κατόπιν νομοτεχνικής βελτίωσης (που προέκυψε μετά τις έντονες αντιδράσεις του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ και άλλων κομμάτων της αντιπολίτευσης κατά την επεξεργασία του σχετικού νομοσχεδίου στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή και τη συζήτησή του στην Ολομέλεια της Βουλής) προστέθηκε ότι όσοι υποψήφιοι είχαν λάβει μέρος στη γραπτή εξέταση στο πλαίσιο της καταργούμενης δημόσιας πρόσκλησης μπορούν να διατηρήσουν τη βαθμολογία τους στον επόμενο διαγωνισμό εφόσον το δηλώσουν.
β) θεσπίζεται διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής των προϊσταμένων οργανικών μονάδων των Ειδικών Υπηρεσιών του παρόντος, των Ειδικών Υπηρεσιών του ν. 4314/2014 και της Κεντρικής Υπηρεσίας της ΜΟΔ ΑΕ, που τοποθετούνται μεταβατικά έως την τοποθέτηση προϊσταμένων που θα προκύψουν από τον νέο διαγωνισμό, που προβλέπεται ότι θα ολοκληρωθεί έως 30/6/2023.
Κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου (και πλέον ν. 4914/2022) στην Ολομέλεια της Βουλής, ο ερωτώμενος Υπουργός δήλωνε ότι «δεν θέλουμε να δώσουμε καμία εντύπωση ότι η επαναπροκήρυξη σημαίνει κατάργηση, ότι δηλαδή, θέλουμε να σταματήσουμε και να αλλάξουν τη διαδικασία. Το αντίθετο. Επαναλαμβάνεται από την αρχή. Είμαστε σύμφωνοι με αυτή τη διαδικασία επιλογής προϊσταμένων που είχε νομοθετήσει η προηγούμενη κυβέρνηση … δεσμευόμαστε ότι μέχρι το αργότερο τις 30 Ιουνίου του 2023 θα έχουν τελειώσει όλοι, θα έχουν τοποθετηθεί άπαντες… Επαναλαμβάνω ότι μέχρι 30-6-2023 δεσμευόμαστε να έχει λήξει διαδικασία… Τονίζω ότι σκοπός μας είναι με τον κ. Τσακίρη να προκηρύξουμε τη διαδικασία αμέσως μετά την ψήφιση του νόμου, να μην χάσουμε καθόλου χρόνο δηλαδή, έτσι ώστε να διασφαλίσουμε ότι η περίοδος των μεταβατικώς διορισθέντων προϊσταμένων θα είναι κατά το δυνατόν πιο σύντομη».

• Από τη δέσμευση για προκήρυξη της διαδικασίας «αμέσως μετά την ψήφιση του νόμου» (Μάρτιο 2022) φτάνουμε στο τέλος Αυγούστου 2022, όχι για την προκήρυξη της διαδικασίας αλλά για να εκδοθούν οι υπουργικές αποφάσεις (υπ’ αρ. 78563 και 78564) για τη σύσταση, συγκρότηση και λειτουργία Επιτροπής Αξιολόγησης και τη διαδικασία της αξιολόγησης και επιλογής Προϊσταμένων, που τοποθετούνται μεταβατικά και στον Δεκέμβριο 2022 – Ιανουάριο 2023 για να διενεργηθούν συνεντεύξεις για όσους έχουν προταθεί από τον Υπουργό/Περιφερειάρχη/ΓΓ να αναλάβουν θέσεις ευθύνης.

Επισημαίνεται δε, ότι η όλη μεταβατική διαδικασία συνίσταται σε έλεγχο των απαιτούμενων τυπικών προσόντων και διεξαγωγή συνέντευξης για τον υποψήφιο που προτείνει ο Υπουργός ή ο Περιφερειάρχης ή ο Γενικός/Ειδικός Γραμματέας, στον οποίο υπάγεται η Ειδική Υπηρεσία. Εξαιρούνται από τη διαδικασία αξιολόγησης όσοι προτεινόμενοι από τον Υπουργό, τον Περιφερειάρχη ή τον ΓΓ, έχουν αξιολογηθεί στο παρελθόν από την Επιτροπή του άρθρου 7 παρ. 2 περ. α του ν. 2860/2000 ή έχουν τοποθετηθεί μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας του άρθρου 39 του ν. 4314/2014 (και της υπ’ αρ. 5003/19.12.2017 δημόσια εσωτερική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος) για οποιαδήποτε θέση ευθύνης οποιασδήποτε Υπηρεσίας του ΕΣΠΑ. Με λίγα λόγια: επιστροφή στην προηγούμενη κατάσταση του ν. 2860/2000, η ανάγκη για την αντικατάσταση της οποίας έχει αποτυπωθεί στον νόμο για το ΕΣΠΑ 2014-2020 (ν. 4314). Η δε σύμφωνη γνώμη του ΑΣΕΠ δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη «νομιμοποίηση» των αδικαιολόγητων καθυστερήσεων και των προφάσεων προκειμένου να μην συνεχιστεί η διαδικασία επιλογής των προϊσταμένων.

Από την αρχή της θητείας της η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έκρυψε τις προθέσεις της: ομνύοντας προεκλογικά στην αριστεία και την αξιοκρατία, αμέσως μόλις ανέλαβε τη διακυβέρνηση, με τον περίφημο νόμο για το «επιτελικό κράτος», αύξησε υπέρμετρα τις θέσεις μετακλητών υπαλλήλων, κατήργησε το Μητρώο Επιτελικών Στελεχών, κατήργησε προκηρύξεις για την πλήρωση θέσεων σε φορείς του ευρύτερου δημοσίου τομέα κλπ. Έτσι και στο ΕΣΠΑ, ενώ βρήκε σε προχωρημένο στάδιο υλοποίησης μια διαδικασία επιλογής προϊσταμένων, που για πρώτη φορά επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ θεσπίστηκε για τις Υπηρεσίες του ΕΣΠΑ (η οποία μάλιστα φέρει και την έγκριση των θεσμών αφού αποτέλεσε μέρος των υποχρεώσεων της χώρας για τις μεταρρυθμίσεις στον τομέα της δημόσιας διοίκησης) προσπάθησε να βρει κάθε πιθανό τρόπο για να την ματαιώσει. Στην αρχή με την έωλη δικαιολογία ότι έχει παρέλθει για το Δημόσιο η προθεσμία για την ολοκλήρωσή του, στη συνέχεια, αφού μάλλον η γνωμοδότηση που αναζήτησε από εξωτερικό ανάδοχο και όχι από το ΝΣΚ δεν είχε το επιθυμητό περιεχόμενο, με τη δικαιολογία ότι αναμένεται η απόφαση του ΣτΕ. Επιλεκτική ευαισθησία ως προς τη συνταγματικότητα θα χαρακτήριζε κανείς τη συγκεκριμένη, βέβαια, λαμβάνοντας υπόψη τις γενικότερες συνθήκες και ειδικά το μείζον ζήτημα των υποκλοπών.
Παράλληλα, όμως, με όλες αυτές τις επικλήσεις «νομιμότητας» στα υπουργεία είχε ήδη ξεκινήσει διαδικασία «ξηλώματος» με την τεχνική της «αναδιάρθρωσης» Ειδικών Υπηρεσιών, συγχωνεύσεις και καταργήσεις, προκειμένου να τοποθετηθούν νέοι προϊστάμενοι χωρίς την προβλεπόμενη διαδικασία (Επιτελικές Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Υπουργείου Εσωτερικών). Το τελευταίο διάστημα δε, καταγράφεται σειρά περίεργων αντικαταστάσεων Προϊσταμένων στις Υπηρεσίες της Εθνικής Αρχής Συντονισμού (ΕΑΣ), του Υπουργείου Υγείας, ανακατατάξεις στις Υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης κ.α.
Εν ολίγοις, επί 3,5 χρόνια διακυβέρνησης της ΝΔ, με απίστευτες και έωλες προφάσεις και διάφορα τεχνάσματα, στις Υπηρεσίες του ΕΣΠΑ δεν έχει γίνει ΚΑΜΙΑ απολύτως ενέργεια για να συνεχιστεί η ανασταλείσα λόγω των εθνικών εκλογών του Ιουλίου 2019 διαδικασία επιλογής προϊσταμένων. Στο ίδιο διάστημα, όμως, έχει γίνει σωρεία αλλαγών/ανακατατάξεων/αντικαταστάσεων σε υπηρεσίες και προϊστάμενους, που δεν είναι καθόλου σαφές τι σκοπό εξυπηρετούν. Αντιθέτως, έχει δημιουργηθεί κλίμα αναστάτωσης και δυσαρέσκειας μεταξύ των εργαζομένων στις νευραλγικές αυτές Υπηρεσίες, που συμβάλλουν τα μέγιστα στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Πόσοι προϊστάμενοι έχουν αντικατασταθεί/αντικαθίστανται από ποιες θέσεις και ποιες Ειδικές Υπηρεσίες και για ποιους λόγους;
2. Για ποιους λόγους δεν έχει εκκινήσει η προκήρυξη της διαδικασίας επιλογής προϊσταμένων όπως ο ίδιος δεσμεύτηκε στην Ολομέλεια της Βουλής αμέσως μετά την ψήφιση του ν. 4914/2022;
2. Σε ποιες ενέργειες έχει ή πρόκειται να προβεί για την άμεση προκήρυξη της διαδικασίας επιλογής προϊσταμένων του άρθρου 39 του ν. 4314/2014;


Οι ερωτώντες βουλευτές

Χαρίτσης Αλέξανδρος (Αλέξης)
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Σαρακιώτης Ιωάννης

Αβραμάκης Ελευθέριος
Αδαμοπούλου Αγγελική
Αλεξιάδης Τρύφων
Αναγνωστοπούλου Σία
Αραχωβίτης Σταύρος
Αυγέρη Θεοδώρα
Αυλωνίτης Αλέξανδρος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία
Γκιόλας Ιωάννης
Δραγασάκης Ιωάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Σουλτάνα
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Κάτσης Μάριος
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρά
Λάππας Σπυρίδων
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μουζάλας Ιωάννης
Μπακαδήμα Φωτεινή
Μπαλάφας Ιωάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραΐτης Αθανάσιος
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαδόπουλος Αθανάσιος
Παπαηλιού Γεώργιος
Παπανάτσιου Αικατερίνη
Πέρκα Θεοπίστη
Πούλου Παναγιού
Ραγκούσης Ιωάννης
Σκουρλέτης Παναγιώτης
Σκουρολιάκος Παναγιώτης
Σκούφα Μπέττυ
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τζούφη Μερόπη
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νικόλαος
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου