ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Υγείας
Θέμα: «Δυσβάσταχτο το κόστος για τους εργαζομένους που υποχρεούνται ακόμα και σήμερα να πληρώνουν για τη διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου Covid – 19»
Παρότι εδώ και αρκετούς μήνες, σύμφωνα με την κυβέρνηση, το μοναδικό μέτρο προστασίας από την πανδημία για τον γενικό πληθυσμό είναι η σύσταση για χρήση μάσκας όπου υπάρχει συνωστισμός, καθώς έχουν αρθεί οι περισσότεροι περιορισμοί που ίσχυαν προηγουμένως, εντούτοις σύμφωνα με την παρ. 1, άρθρ. 14, ν.5007 (ΦΕΚ 241/Α’/23.12.22), «Η ισχύς του άρθρου 205 του ν. 4820/2021 (Α’ 130), περί της υποχρέωσης επίδειξης πιστοποιητικού ή βεβαίωσης εμβολιασμού ή νόσησης από τους εργαζόμενους στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, παρατείνεται, από τη λήξη της, έως την 31η.3.2023».
Όπως προβλέπει το άρθρο 205 του ν.4820/2021 (Α’ 130), «Οι εργαζόμενοι στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, οι οποίοι έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό απέναντι στον κορωνοϊό COVID-19 ή έχουν νοσήσει εντός των τελευταίων ενενήντα (90) ημερών, υποχρεούνται, όπως επιδεικνύουν στον προϊστάμενο της οργανικής μονάδας όπου υπηρετούν ή στον εργοδότη τους, αντίστοιχα, Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19 της Ε.Ε. […] ή βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου της παρ. 1 του άρθρου 5 της υπ’ αρ. 2650/10.4.2020 (Β’ 1298) κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Επικρατείας, ή ισοδύναμο πιστοποιητικό ή βεβαίωση τρίτης χώρας, εφόσον υφίστανται.
Το πιστοποιητικό ή η βεβαίωση του πρώτου εδαφίου ελέγχεται από τον εργοδότη μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής της παρ. 1α του άρθρου 33 του ν. 4816/2021 (Α’ 118), τηρουμένων και των λοιπών διατάξεων του ανωτέρω άρθρου. Η υποχρέωση επίδειξης ισχύει έως τις 31η.3.2023».
Ουσιαστικά, με το τελευταίο αυτό ΦΕΚ δίνεται μία τρίμηνη παράταση στην ούτως ή άλλως ακατανόητη υποχρέωση των εργαζομένων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα να υποδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή βεβαίωση διαγνωστικού ελέγχου (rapid test) σε περίπτωση που ο εργαζόμενος δεν έχει ολοκληρώσει τον εμβολιασμό του.
Σύμφωνα όμως με την παρ. 2, άρθρ. 9 της ΚΥΑ Δ1α/ΓΠ. οικ. 75297/2022 - ΦΕΚ 7005/Β/31-12-2022, «Πλήρως εμβολιασμένοι θεωρούνται: α) όσοι έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 και επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού με ταυτόχρονο έλεγχο ταυτοπροσωπίας του κατόχου και β) όσοι έχουν εμβολιαστεί για κορωνοϊό COVID-19 με την πρώτη δόση του εμβολίου των δύο (2) δόσεων, κατόπιν νοσούν από κορωνοϊό COVID-19 και επιδεικνύουν πιστοποιητικό πλήρους κάλυψης-ανάρρωσης και εμβολιασμού με ταυτόχρονο έλεγχο ταυτοπροσωπίας του κατόχου. Το πιστοποιητικό πλήρους κάλυψης-ανάρρωσης και εμβολιασμού της περ. β) του προηγούμενου εδαφίου έχει ισχύ έξι (6) μηνών από τον πρώτο θετικό έλεγχο για κορωνοϊό COVID-19, που πραγματοποιείται σύμφωνα με την παρ. 3. Όσοι ενήλικοι έχουν εμβολιαστεί και έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον εννέα (9) μηνών από τη χορήγηση της δεύτερης δόσης ή, στην περίπτωση μονοδοσικών εμβολίων, από τη χορήγηση της μοναδικής δόσης, θεωρούνται πλήρως εμβολιασμένοι εφόσον έχουν λάβει και την αναμνηστική δόση».
Μία μεγάλη μερίδα, δηλαδή, των εργαζομένων, ακόμη και εκείνοι που έχουν πραγματοποιήσει τις δύο δόσεις του εμβολίου, υποχρεούνται ακόμα και σήμερα, που το κύμα ακρίβειας έχει συνθλίψει τα νοικοκυριά, να καταβάλουν κάθε εβδομάδα από την τσέπη τους το αντίτιμο της διενέργειας των απαραίτητων rapid tests, προκειμένου να μπορούν να προσέλθουν στην εργασία τους.
Επειδή, η παράταση της υποχρέωσης διενέργειας rapid test για τους εργαζομένους, τη στιγμή μάλιστα που εδώ και μήνες δεν ισχύουν περιοριστικά μέτρα για τον γενικό πληθυσμό είναι παράλογη
Επειδή, το κόστος διενέργειας των rapid tests είναι δυσβάσταχτο για τους εργαζόμενους, ιδιαίτερα την περίοδο αυτή που έχει εκτιναχθεί το κόστος διαβίωσης και τα νοικοκυριά στενάζουν από την ακρίβεια
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
Ποιος ο λόγος παράτασης της υποχρέωσης διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου Covid για τους εργαζομένους που δεν έχουν ολοκληρώσει πλήρως τον εμβολιασμό τους, σύμφωνα με τα κριτήρια της παρ. 2, άρθρ. 9 της ΚΥΑ Δ1α/ΓΠ.οικ. 75297/2022 - ΦΕΚ 7005/Β/31-12-2022, όταν έχουν αρθεί τα περιοριστικά μέτρα για τον γενικό πληθυσμό;
Προτίθεται να τροποποιήσει το άρθρ. 205 του ν.4820/2021 (Α’ 130), ώστε να απαλλάξει τους εργαζομένους από το δυσβάσταχτο κόστος της διενέργειας των διαγνωστικών ελέγχων Covid;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Βαρδάκης Σωκράτης
Αθανασίου Αθανάσιος (Νάσος)
Αλεξιάδης Τρύφων
Αυλωνίτης Χρήστος-Αλέξανδρος
Βαρεμένος Γεώργιος
Γκαρά Αναστασία (Νατάσα)
Γκιόλας Ιωάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καλαματιανός Διονύσιος-Χαράλαμπος
Κασιμάτη Ειρήνη ( Νίνα)
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Κουρουμπλής Παναγιώτης
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μπακαδήμα Φωτεινή
Μπαλάφας Ιωάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)
Ξενογιαννακοπούλου Μαρία - Ελίζα (Μαριλίζα)
Παπαδόπουλος Αθανάσιος
Παπανάτσιου Αικατερίνη
Πολάκης Παύλος
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Φίλης Νικόλαος
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτριος (Τάκης)
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος
Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2023
Δυσβάσταχτο το κόστος για τους εργαζομένους που υποχρεούνται ακόμα και σήμερα να πληρώνουν για τη διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου Covid – 19
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου