Τρίτη 28 Μαρτίου 2023

Η ανακολουθία της κυβέρνησης δεν έχει τέλος - Η σύμβαση των πρόδρομων εργασιών στο μετρό της Θεσσαλονίκης προηγήθηκε της συγκοινωνιακής μελέτης καθορισμού των σταθμών του

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Η ανακολουθία της κυβέρνησης δεν έχει τέλος - Η σύμβαση των πρόδρομων εργασιών στο μετρό της Θεσσαλονίκης προηγήθηκε της συγκοινωνιακής μελέτης καθορισμού των σταθμών του

ΕΡΩΤΗΣΗ και ΑΚΕ

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: «Η ανακολουθία της κυβέρνησης δεν έχει τέλος. Η σύμβαση των πρόδρομων εργασιών στο μετρό της Θεσσαλονίκης προηγήθηκε της συγκοινωνιακής μελέτης καθορισμού των σταθμών του»

Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα, υπεγράφη η σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες που αφορά την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης δυτικά. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 24 μήνες και αφορά σειρά πρόδρομων εργασιών στα βορειοδυτικά του δικτύου Μετρό Θεσσαλονίκης, με σημείο εκκίνησης το τέρμιναλ στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών, η εκτέλεση των αρχαιολογικών εργασιών, των διερευνητικών εργασιών των δικτύων κοινής ωφελείας, των εργασιών κυκλοφοριακών παρακάμψεων και λοιπών απαιτούμενων εργασιών, στους χώρους του έργου της βορειοδυτικής επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς και στον χώρο επέκτασης του αμαξοστασίου Πυλαίας.
Η βορειοδυτική επέκταση, ενδέχεται να αποτελείται από δύο ξεχωριστές γραμμές ή και να σχηματίζει ένα loop, μία περίπου κυκλική ενιαία διαδρομή. Σε αυτή τη διαδρομή θα γίνονται οι παρακάτω οκτώ στάσεις:
Επτάλοφος (Πλατεία Επταλόφου, Ελ.Βενιζέλου και Χαλκίδη, Αμπελόκηποι)
Μενεμένη (Δενδροποτάμου και Αριστοτέλους/Ελευθερίου Βενιζέλου, Μενεμένη)
Κορδελιό (28ης Οκτωβρίου και Καραολή-Δημητρίου, Γήπεδο Αγροτικού Αστέρα Ευόσμου)
Εύοσμος (Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής, Πεύκων, Πρωτομαγιάς, Αποστόλου και Γληνού)
Ηλιούπολη (πρότερη ονομασία Ομόνοια) (Θεμιστοκλέους και Αυγέρη και Α` Πάροδος Γληνού και 9ης Μαΐου, Εσωτερική Περιφερειακή, Ηλιούπολη) Σταυρούπολη (Λαγκαδά και Λυκούργου, Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης) Πολίχνη (πρότερη ονομασία Αγία Βαρβάρα, οδός Δαβάκη, Σ.Ο.Α., Στρατόπεδο Παύλου Μελά ή με εναλλακτική χωροθέτηση Λαγκαδά και Δαβάκη Νεάπολη (Πάρκο Ρουμανικών, Νεάπολη).

Ταυτόχρονα πάλι, σε πρόσφατο δημοσίευμα, ανακοινώνεται ότι εκπονείται συγκοινωνιακή μελέτη που ουσιαστικά θα διαμορφώσει έναν επίκαιρο, έπειτα από δεκαετίες, συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τον πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας/Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ), κ. Μπίλλια, η μελέτη αυτή «θα μας υποδείξει τη βέλτιστη χάραξη για τις επεκτάσεις του μετρό προς την βορειοδυτική Θεσσαλονίκη σε πρώτο χρόνο και αμέσως μετά προς το αεροδρόμιο `Μακεδονία`. Επίσης με βάση την συγκοινωνιακή μελέτη θα προχωρήσει η αναγκαία αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών, η θαλάσσια αστική συγκοινωνία και ίσως και τραμ».
Σύμφωνα με τον π. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, με τη συγκεκριμένη μελέτη (Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης), που ολοκληρώνεται το επόμενο διάστημα, θα καθοριστεί το πού θα κατασκευαστούν οι σταθμοί της επέκτασης στα βορειοδυτικά, κάτι που σημαίνει ότι ενδέχεται να γίνουν τροποποιήσεις στον υφιστάμενο χάρτη, που έδινε ως χάραξη την εξής (με κυκλική μορφή): Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Επτάλοφος – Μενεμένη – Κορδελιό – Εύοσμος – Ηλιούπολη – Σταυρούπολη – Πολίχνη – Νεάπολη (μήκος περίπου 11 χλμ.).
Από τις παραπάνω δύο ενημερώσεις διαπιστώνει κανείς μία ανακολουθία ως προς το σχεδιασμό των έργων. Πρώτα δηλαδή υπογράφεται η σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες, που αφορά την εκτέλεση ενός πλήθους σημαντικών εργασιών, όπως αρχαιολογικών, των διερευνητικών εργασιών των δικτύων κοινής ωφελείας, κ.λ.π. και στη συνέχεια ολοκληρώνεται η συγκοινωνιακή μελέτη, που θα καθορίσει το που θα κατασκευαστούν οι σταθμοί της επέκτασης. Επίσης, στις ενδεχόμενες τροποποιήσεις που θα φέρει η συγκοινωνιακή μελέτη στον υφιστάμενο χάρτη των σταθμών της επέκτασης του μετρό βορειοδυτικά, είναι προφανές ότι θα προκληθούν περαιτέρω καθυστερήσεις αλλά και αύξηση του κόστους του έργου. Εύλογα οι πολίτες της Θεσσαλονίκης διερωτώνται μήπως στην ουσία η έναρξη των πρόδρομων εργασιών αποτελεί επικοινωνιακό πυροτέχνημα καθώς, πως θα γίνουν οι εργασίες αυτές, χωρίς να έχει καθοριστεί από πριν ο χώρος που θα γίνουν;
Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
1. Γιατί προηγήθηκε η σύναψη της σύμβασης των πρόδρομων εργασιών για την βορειοδυτική επέκταση του μετρό στη Θεσσαλονίκη, από την ολοκλήρωση και κατάθεση της συγκοινωνιακής μελέτης, που περιλαμβάνει και την περιοχή αυτή;
2. Δεν πρέπει η σύμβαση για την εκτέλεση των αρχαιολογικών π.χ. εργασιών να έχει λάβει υπόψη της, τη συγκοινωνιακή μελέτη καθορισμού των σταθμών του μετρό;
3. Να κατατεθεί, αν έχει ολοκληρωθεί, το παραδοτέο της σύμβασης συγκοινωνιακής μελέτης; Αν όχι πότε θα ολοκληρωθεί;

Και παρακαλούμε να κατατεθεί προς ενημέρωση της Βουλής και των πολιτών η σύμβαση των πρόδρομων εργασιών


Οι ερωτώντες Βουλευτές
Παππάς Νίκος

Γιαννούλης Χρήστος

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αθανασίου Αθανάσιος (Νάσος)

Αλεξιάδης Τρύφωνας

Αναγνωστοπούλου Σία

Αυγέρη Δώρα

Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος

Βαρδάκης Σωκράτης

Γκιόλας Γιάννης

Γκαρά Αναστασία

Δρίτσας Θεόδωρος

Ζουράρις Κώστας

Κατρούγκαλος Γιώργος

Κάτσης Μάριος

Καφαντάρη Χαρά

Κόκκαλης Βασίλης

Λάππας Σπύρος

Μάλαμα Κυριακή

Μαμουλάκης Χάρης

Μάρκου Κωνσταντίνος

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μουζάλας Γιάννης

Μπαλάφας Γιάννης

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Νοτοπούλου Κατερίνα

Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα

Πούλου Παναγιού

Σκούφα Μπέττυ

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Φάμελλος Σωκράτης

Φωτίου Θεανώ

Χατζηγιαννάκης Μίλτος

Χρηστίδου Ραλλία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου