Τρίτη 13 Απριλίου 2021

Στη Βουλή από τη Ν. Γκαρά ο αποκλεισμός εκατοντάδων μαθητών και φοιτητών στον Έβρο από την τηλεκπαίδευση

 

Ερώτηση για τον αποκλεισμό εκατοντάδων μαθητών και φοιτητών στον Έβρο από τον θεσμό της τηλεκπαίδευσης, κατέθεσε στη Βουλή η Νατάσα Γκαρά, Βουλευτής Έβρου και Αν. Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ενημέρωσης & Επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία. Την ερώτηση συνυπογράφουν ακόμη 27 Βουλευτές.

Στην ερώτηση αναδεικνύεται το τεράστιο πρόβλημα του αποκλεισμού από την τηλεκπαίδευση μαθητών και φοιτητών σε οικισμούς, λόγω έλλειψης υποδομής δικτύου ίντερνετ, με το πρόβλημα να εντοπίζεται σε τουλάχιστον τρεις περιοχές στον Έβρο (οικισμοί Λύρα, Λυκόφη και στο χωριό Αγριάνη).

Η κα Γκαρά ζητά από τους Υπουργούς να παρέμβουν άμεσα ώστε να δοθεί λύση στο πρόβλημα, υπενθυμίζοντας πως το αγαθό της εκπαίδευσης και η ίση πρόσβαση σε αυτήν, είναι δικαίωμα όλων των παιδιών.

Κλείνοντας, η Βουλευτής Έβρου ρωτά τους αρμόδιους Υπουργούς Παιδείας & Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης:

- Αν είναι στις προθέσεις του Υπουργείου η άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος της ανισότιμης συμμετοχής των μαθητών στην τηλεκπαίδευση 

- Ποια ιδιαίτερη μέριμνα θα δοθεί για να καλυφθεί η χαμένη ύλη και  για τις απουσίες των μαθητών/τριων που έγιναν, χωρίς δική τους υπαιτιότητα, αλλά από το γεγονός ότι δεν υπάρχει δίκτυο; 

- Με ποιο τρόπο θα εξασφαλίσει την αναβάθμιση των συνδέσεων διαδικτύου, στις περιοχές του Έβρου που αναφέρθηκαν, ώστε να εξασφαλιστεί η συμμετοχή μαθητών και φοιτητών στην τηλεκπαίδευση;

 

Ακολουθεί η ερώτηση όπως κατατέθηκε:

Αθήνα, 13 Απριλίου 2021

 

ΕΡΩΤΗΣΗ 

Προς τους κ.κ. Υπουργούς 

Παιδείας και Θρησκευμάτων 

Επικρατείας & Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Πιερρακάκη  


Θέμα: «Αποκλεισμένοι από την τηλεκπαίδευση μαθητές και φοιτητές σε χωριά του Έβρου»

Διανύουμε ήδη τη δεύτερη σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά με τα μαθήματα να πραγματοποιούνται μέσω τηλεκπαίδευσης, λόγω των πρωτοφανών συνθηκών που προκάλεσε η έξαρση της πανδημίας. Για δεύτερη ωστόσο χρονιά, η κυβερνητική αδιαφορία της κυβέρνησης Μητσοτάκη και ειδικότερα της Υπουργού Παιδείας κ. Κεραμέως οδήγησε στην αποτυχία διασφάλισης ισότιμης πρόσβασης στο αγαθό της εκπαίδευσης όλων ανεξαιρέτως των παιδιών. Παρά τις παραινέσεις και τις κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις που έχουμε κάνει επί του ζητήματος, η Κυβέρνηση της ΝΔ αδιαφορεί να σκύψει στα πραγματικά προβλήματα και να δώσει λύσεις.

Στον νομό Έβρου αυτή τη στιγμή, για δεύτερη σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά, παραμένουν αποκλεισμένοι από την εκπαιδευτική διαδικασία εκατοντάδες μαθητές και μαθήτριες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και φοιτητές - φοιτήτριες εξ αιτίας της αδυναμίας πρόσβασης στο διαδίκτυο. Η έλλειψη υποδομής δικτύου ίντερνετ σε κάποιες περιοχές, είτε οι πολύ χαμηλές ταχύτητες και η ποιότητα δικτύου, δεν επιτρέπουν τη σύνδεση μαθητών και μαθητριών στην εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης με αποτέλεσμα  να χάνουν τη συμμετοχή στο μάθημα και να παίρνουν απουσίες. Ομοίως δεν μπορούν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να παρακολουθήσουν τις ακαδημαϊκές διαλέξεις.

Τρεις τουλάχιστον οικισμοί στον Έβρο, η Λύρα, η Λυκόφη, αλλά κυρίως το χωριό Αγριάνη αντιμετωπίζουν ιδιαίτερο πρόβλημα, λόγω αδυναμίας πρόσβασης στο διαδίκτυο. Οι μαθητές χάνουν τα μαθήματα τους, μένουν πίσω στην ύλη και γράφουν απουσίες. Ιδιαίτερα όμως οι μαθητές και οι μαθήτριες της τρίτης Λυκείου που ετοιμάζονται να συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις, είναι αδικημένοι έναντι άλλων υποψηφίων, καθώς δεν έχουν καν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους με τηλεκπαίδευση. Επίσης, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τις διαλέξεις των Τμημάτων τους, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα ακαδημαϊκά τους καθήκοντα.

Κατά πώς βεβαιώνεται, η πλήρης πρόσβαση όλων των μαθητών/τριών, φοιτητών/τριών σε διαδίκτυο δεν είναι εξασφαλισμένη, θέτοντας ζήτημα σχετικά με την ίση πρόσβαση στην εκπαίδευση.

Επειδή, η πρόσβαση στο αγαθό της εκπαίδευσης είναι δικαίωμα των παιδιών.

Επειδή, η απρόσκοπτη φοίτηση είναι απαραίτητη για την εξέλιξη των νέων που φοιτούν

Επειδή, χάνονται σημαντικά κομμάτια της διδακτέας ύλης εξ αιτίας της έλλειψης ίντερνετ.

Επειδή, υποψήφιοι και υποψήφιες των πανελληνίων εξετάσεων παραμένουν αποκλεισμένοι από τα μαθήματά τους.

Επειδή, ο αριθμός των απουσιών μαθητών και μαθητριών συνεχώς αυξάνεται, καθώς δεν υπάρχει πρόσβαση στο ίντερνετ και δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους. 

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

1) Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου η άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος της ανισότιμης συμμετοχής των μαθητών στην τηλεκπαίδευση;

2) Ποια ιδιαίτερη μέριμνα θα δοθεί για να καλυφθεί η χαμένη ύλη και  για τις απουσίες των μαθητών/τριων που έγιναν, χωρίς δική τους υπαιτιότητα, αλλά από το γεγονός ότι δεν υπάρχει δίκτυο;

3) Με ποιο τρόπο θα εξασφαλίσει την αναβάθμιση των συνδέσεων διαδικτύου, στις περιοχές του Έβρου που αναφέρθηκαν, ώστε να εξασφαλιστεί η συμμετοχή μαθητών και φοιτητών στην τηλεκπαίδευση;

 

 Οι ερωτώντες Βουλευτές 

Γκαρά Αναστασία

 

Αβραμάκης Λευτέρης

Αναγνωστοπούλου Σία

Αυγέρη Δώρα

Βαρδάκης Σωκράτης

Γιαννούλης Χρήστος

Ζεϊμπέκ Χουσεΐν

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Καρασαρλίδου Φρόσω

Καφαντάρη Χαρά

Μάλαμα Κυριακή

Μάρκου Κώστας

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μωραΐτης Θάνος

Πούλου Γιώτα

Ραγκούσης Γιάννης

Σαρακιώτης Γιάννης

Σκουρολιάκος Πάνος

Σκούφα Μπέττυ

Σπίρτζης Χρήστος

Τζούφη Μερόπη

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Φάμελλος Σωκράτης

Φίλης Νίκος

Φωτίου Θεανώ

Χαρίτου Δημήτριος

Χρηστίδου Ραλλία

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου