Η Ν. Γκαρά μιλά στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alfa και την Κυριακή Μπασκάκη.
Οι ευχές της για τις γιορτές συνοδεύονται από έναν απολογισμό για τη χρονιά που κοντεύει στο τέλος της, αλλά και από προτάσεις και προβληματισμούς για τη χρονιά που έρχεται.
Συνέντευξη στην εκπομπή "Οι Απέναντι" στον Δέλτα FM 102.3 παραχώρησε η Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ του Έβρου Ν. Γκαρά.
Το σάλο που έχει προκληθεί από την "επιχείρηση" της Αστυνομίας στο Κουκάκι, σχολιάζει η βουλευτής Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ Νατάσα Γκαρά, υπογραμμίζοντας την πολιτική εντολή που υπάρχει από πίσω.
Ακόμη, αναφέρεται στον προϋπολογισμό της κυβέρνησης, που ψηφίστηκε και ο οποίος διαψεύδει τις προσδοκίες των πολιτών σε όλα τα επίπεδα.
Συνέντευξη στο Status Radio 94.2 παραχώρησε η Βουλευτής Έβρου ΣΥΡΙΖΑ Ν. Γκαρά. Στη συζήτησε αναφέρθηκε στον Προϋπολογισμό του 2020, στις περικοπές που περιέχει σε κοινωνικές παροχές, στον αντιαναπτυξιακό και αντιεπενδυτικό του χαρακτήρα, αλλά και στα βάρη που προσθέτει - αντί να ελαφρύνει - στις "πλάτες" των μικρών και μεσαίων εισοδημάτων.
Συνέντευξη παραχώρησε στον ρ/σ Κόκκινο Καβάλας η Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Έβρου Ν. Γκαρά σχετικά με τις προσφυγικές ροές στο Ν. Έβρο
«Τα σύνορα φυλάσσονται επαρκώς κι είναι επικίνδυνο να βγαίνει η Κυβέρνηση και να διατυμπανίζει καθημερινά ότι πρέπει να φυλαχτούν καλύτερα τα σύνορα», τόνισε, μιλώντας στο «Κόκκινο Καβάλας», η βουλευτής Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ, Νατάσα Γκαρά.
Χαρακτήρισε ως «άλλο ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα της Κυβέρνησης, διότι όσοι γνωρίζουν την περιοχή έχουν την απορία για το που μπορεί να αναπτυχθεί συρματόπλεγμα».
Διευκρίνισε ότι πέραν του φράκτη που κατασκευάστηκε το 2012, όλη η υπόλοιπη περιοχή είναι σύνορα με την Τουρκία, κι ως εκ τούτου, ένας συρμάτινος φράχτης μπορεί να προσκρούει σε διακρατικές συμφωνίες.
Υπογράμμισε ότι το πρόβλημα στον Έβρο, τους τελευταίους μήνες, σχετίζεται με τη διαχείριση των προσφυγικών ροών. Όπως υπενθύμισε, επειδή ο Έβρος δεχόταν πολύ μεγάλες προσφυγικές ροές επί δεκαετίες, από το 2015, η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δημιούργησε μια επιπλέον Υπηρεσία Ασύλου στο Έβρο, ώστε να γίνεται άμεση καταγραφή των προσφύγων και των μεταναστών, και, στη συνέχεια, να πηγαίνουν είτε στο εξωτερικό, είτε σε κέντρα φιλοξενίας.
«Έτσι δεν υπήρχε συμφόρηση στον Έβρο, δεν βλέπαμε ομάδες ανθρώπων να περπατούν στο δρόμο, κι ούτε είχαμε περιστατικά καταστροφών σε χωράφια», είπε. «Όμως, αυτό που παρατηρούμε τους τελευταίους μήνες είναι ότι δεν υπάρχει καμία διαχείριση. Ήδη έχει αποψιλωθεί η Αστυνομία, αντί να ενισχυθεί (παρά τις υποσχέσεις του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη), όπως και οι Υπηρεσίες Ασύλου και Υποδοχής, με αποτέλεσμα εκατοντάδες να περνούν τον Έβρο και να παραμένουν εγκλωβισμένοι».
Ερώτηση κατέθεσαν τριάντα τρεις Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για τη μεγάλη και αναίτια καθυστέρηση εφαρμογής της μεταρρύθμισης του ΣΥΡΙΖΑ που εξασφάλιζε τη διαφάνεια και τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών ύδατος μεταξύ των οποίων η Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Έβρου, Ν. Γκαρά.
Προς τους κ.κ. Υπουργούς
- Περιβάλλοντος και Ενέργειας
- Εσωτερικών
ΘΕΜΑ: «Εφαρμογή των κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος»
Η Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων 135275/2017 (ΦΕΚ Β’ 1751/22.05.2017) όπως αυτή τροποποιήθηκε και ισχύει ορίζει το πλαίσιο για την κοστολόγηση και τιμολόγηση των υπηρεσιών ύδατος, με βάση το άρθρο 9 της Οδηγίας Πλαίσιο για το Νερό, 2000/60/ΕΚ. Με την απόφαση εισάγονται ενιαίοι και διαφανείς κανόνες για όλους τους παρόχους υπηρεσιών ύδατος, αλλά και διασφαλίζεται η πρόσβαση σε υπηρεσίες νερού για όλους.
Στόχος της απόφασης υπήρξε η διασφάλιση της βιωσιμότητας των υπηρεσιών ύδατος, με μείωση των απωλειών στα δίκτυα, την προώθηση της εξοικονόμησης νερού και της επαναχρησιμοποίησης, αλλά και η προστασία ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και νοικοκυριών χαμηλών εισοδημάτων. Με την απόφαση δημιουργήθηκε το πλαίσιο για κοινωνικό και περιβαλλοντικό τιμολόγιο στις υπηρεσίες ύδρευσης ενώ παράλληλα αναιρέθηκε η αιρεσιμότητα σε ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις, που είχαν θέσει οι ευρωπαϊκοί θεσμοί, λόγω καθυστερήσεων -στο θέμα αυτό- των κυβερνήσεων προ του 2015.
Ειδικά σε ό,τι αφορά το περιβαλλοντικό κόστος και το κόστος πόρου, προβλέπεται μηχανισμός ανάκτησης και ανταπόδοσης, μέσω Ειδικού Λογαριασμού του Πράσινου Ταμείου, για την υλοποίηση των δράσεων που απαιτούνται για την επίτευξη της καλής οικολογικής κατάστασης των υδάτινων σωμάτων, που απαιτεί η Οδηγία 2000/60/ΕΚ.
Τα δεδομένα κοστολόγησης, τιμολόγησης και ανάκτησης κόστους των παρόχων υπηρεσιών ύδατος, αποτελούν αντικείμενο του Μηχανισμού Παρακολούθησης, που ορίζεται στο άρθρο 13 της εν λόγω απόφασης , μέσω του οποίου οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (μέσω της τότε Ειδικής Γραμματείας Υδάτων) διασφαλίζουν την εφαρμογή των ενιαίων κανόνων. Προκειμένου να διευκολυνθεί τόσο η δημόσια διοίκηση όσο και οι πάροχοι υπηρεσιών νερού, τέθηκε σε λειτουργία τον Ιανουάριο του 2019 κατάλληλο πληροφοριακό σύστημα όπου οι πάροχοι υπηρεσιών νερού εισάγουν στοιχεία σε σχέση με την ανάκτηση κόστους, το πρόγραμμα παρεμβάσεων/επενδύσεων σε υποδομές, την ποιότητα πόσιμου νερού, την επεξεργασία υγρών αποβλήτων κλπ.
Για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή της ως άνω απόφασης και την περαιτέρω αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων εκδόθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, διευκρινιστική εγκύκλιος στις 13.06.2018 (ΑΔΑ: 66ΒΖ4653Π8-ΓΣ7) στην οποία ορίζονται και οι προθεσμίες που τίθενται για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς αλλά και τα δεδομένα που πρέπει να εισάγουν οι πάροχοι υπηρεσιών ύδατος στο πληροφοριακό σύστημα.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει και η Έκθεση Ενισχυμένης Εποπτείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα (Νοέμβριος 2019), η εικόνα που παρουσιάζεται σήμερα είναι κατώτερη των προσδοκιών. Από τους 456 χρήστες του συστήματος, στοιχεία για το 2017 έχουν υποβάλει μόνο οι 128 (28%) και σε πολλές περιπτώσεις τα στοιχεία είναι ελλιπή και μη αξιόπιστα.
Η κατάργηση της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων δημιουργεί επιπλέον προβλήματα, τόσο για το Μηχανισμό Παρακολούθησης όσο και για τη συνολικότερη εφαρμογή του πλαισίου κοστολόγησης και τιμολόγησης, αλλά και για την ορθολογική και διάφανη λειτουργία των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης.
Επειδή η ορθή και διαφανής κοστολόγηση και τιμολόγηση των υπηρεσιών ύδατος είναι ευρωπαϊκή υποχρέωση
Επειδή η μεγάλη καθυστέρηση εφαρμογής της μπορεί να οδηγήσει σε νέα αιρεσιμότητα στα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία
Επειδή η πολιτεία οφείλει να δίνει κατάλληλα κίνητρα προς την κατεύθυνση της εξοικονόμησης νερού και προστασίας των υδάτινων σωμάτων
Επειδή η Ελλάδα οφείλει να έχει κοινωνικό και περιβαλλοντικό τιμολόγιο στις υπηρεσίες ύδατος Επειδή οι φορείς που παρέχουν υπηρεσίες ύδρευσης και αποχέτευσης οφείλουν να έχουν διάφανη τιμολόγηση υπηρεσιών, περιορισμό των απωλειών και του μη παραγωγικού κόστους και χρηστή διοίκηση
Επειδή η πολιτεία οφείλει να διασφαλίζει την πρόσβαση σε ικανοποιητικές υπηρεσίες για πολίτες και παραγωγικές δραστηριότητες,
Επειδή η πολιτεία οφείλει να διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρξει αναίτια αύξηση των χρεώσεων για τις υπηρεσίες ύδατος
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί και ζητούνται να καταθέσουν τα σχετικά έγγραφα:
Τι μέτρα προτίθενται να λάβουν τα αρμόδια Υπουργεία προκειμένου να εφαρμοστεί η απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων;
Πως θα καταστεί πλήρως λειτουργικός ο Μηχανισμός Παρακολούθησης και θα προχωρήσουν άμεσα οι φορείς στην παροχή ορθών και αξιόπιστων στοιχείων;
Ποιοι φορείς και πάροχοι υπηρεσιών έχουν προχωρήσει σε αποφάσεις κοστολόγησης και τιμολόγησης;
Για ποιο λόγο δεν εισάγονται τα απαραίτητα στοιχεία στο Μηχανισμό Παρακολούθησης και πως θα αντιμετωπίσουν τα αρμόδια Υπουργεία θέματα ποιότητας πόσιμου νερού και απωλειών δικτύων που δεν δημοσιοποιούνται;
Παρακαλούνται οι αρμόδιοι Υπουργοί να καταθέσουν όλα τα έγγραφα των παρόχων υπηρεσιών ύδατος προς εφαρμογή της απόφασης της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων 135275/2017 καθώς και τις αντίστοιχες αποφάσεις των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και των Διευθύνσεων Υδάτων αυτών.
Παρέμβαση Ν. Γκαρά για την «ατζέντα» της Επιτροπής Περιφερειών: να γίνει η Επιτροπή «μέσο» προβολής καλών πρακτικών και παραδειγμάτων.
Σημαντικές προτάσεις για τα θέματα στα οποία μπορεί να επικεντρώσει τη δουλειά της από το νέο έτος η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής, κατέθεσε η Βουλευτής Έβρου Ν. Γκαρά.
Η κα Γκαρά τόνισε ότι η Επιτροπή Περιφερειών, πέρα από τη διαλογική συζήτηση, την ανταλλαγή απόψεων και την ενημέρωση των ίδιων των Βουλευτών, μπορεί να λειτουργήσει και ως ένα «μέσο» προβολής καλών πρακτικών και παραδειγμάτων, προκειμένου, συμπολίτες μας να έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να μιμηθούν τις καλές πρακτικές.
Με αυτό το σκεπτικό πρότεινε ως θέματα που πρέπει να απασχολήσουν την Επιτροπή το επόμενο διάστημα τα εξής: • Ενεργειακές Κοινότητες στην Περιφέρεια που έχουν αρχίσει να λειτουργούν, αξιοποιώντας το πλαίσιο των Α.Π.Ε.
• Γυναικείους και Αγροτικούς Συνεταιρισμούς αλλά και Συνεταιρισμούς Νέων Αγροτών που έχουν ξεκινήσει από νέους επιστήμονες κυρίως για την αξιοποίηση αγροτικών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων και αυτούς που έχουν εξαγωγική δραστηριότητα
• Τουριστικές και Αναπτυξιακές Δραστηριότητες μέσα σε Προστατευόμενες Περιοχές Natura και η σχέση τους και η συμβολή τους στην Τοπική Οικονομία
• Ανάδειξη μέσα από την Επιτροπή των Δομών Υποστήριξης Γυναικών και Τέκνων στην Περιφέρεια και δράσεις για την ενημέρωση και την επικοινωνία των Γυναικών στις Δομές
• Συζήτηση για δραστηριότητες γύρω από το πετυχημένο Τεχνικό Πρόγραμμα Φιλόδημος και πως μπορούν να είναι χρήσιμα και αποδοτικά τέτοια ευέλικτα χρηματοδοτικά εργαλεία, ώστε να μειώνεται η «απόσταση» μεταξύ Κεντρικού Κράτους από τις Περιφέρειες και τους Δήμους
• Συζήτηση για το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης στην Αλιεία
• Ανάδειξη ζητημάτων Κυκλικής Οικονομίας. Τοποθέτηση πάνω σε καλά παραδείγματα και πρακτικές αλλά και σε πρωτότυπες ιδέες.
Την αναβάθμιση και ενίσχυση του θεσμού των σχολικών τροχονόμων ζητούν 30 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με επικεφαλής την αναπληρώτρια τομεάρχη Παιδείας Μερόπη Τζούφη.
Όπως σημειώνουν οι βουλευτές, ο θεσμός του σχολικού τροχονόμου είναι επιτυχημένος και απαραίτητος, εξασφαλίζοντας την ασφαλή μετάβαση και αποχώρηση των μαθητών από τα σχολεία. Σύμφωνα με όσα επισημαίνουν, οι σχολικοί τροχονόμοι εργάζονται εθελοντικά και λαμβάνουν αποζημίωση, ωστόσο, δεν διαθέτουν ασφαλιστική κάλυψη σε περιπτώσεις ατυχημάτων.
Ακολουθεί η ερώτηση όπως κατατέθηκε:
-
Προς τον κο Υπουργό Εσωτερικών
-
Προς την κα Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων
Θέμα:
Ασφάλιση σχολικών τροχονόμων και μετατροπή της εργασίας τους από εθελοντική σε
σχέση εξαρτημένης εργασίας.
Ο θεσμός του σχολικού τροχονόμου τέθηκε
σε εφαρμογή το 1997 με στόχο την οδική ασφάλεια των πεζών μαθητών κατά τις
μετακινήσεις του προς και από τα σχολεία. Από την έναρξη ισχύος του θεσμού
(15-Σεπτ-1997), οι σχολικοί τροχονόμοι αντιμετωπίζονται από το κράτος ως
«εθελοντές», οι οποίοι λαμβάνουν ελάχιστες αμοιβές υπό τη μορφή εξόδων
μετακίνησης.
Η εν λόγω αποζημίωση δύναται να
μειωθεί σημαντικά όταν η υπηρεσία δεν προσφέρεται όλες τις ημέρες της εβδομάδας
ή για όσες ημέρες η υπηρεσία προσφέρεται μόνο κατά την μετάβαση ή κατά την
αναχώρηση από τη σχολική μονάδα.
Επιπρόσθετα, οι σχολικοί τροχονόμοι
εργάζονται δίχως καμία ασφαλιστική κάλυψη και δίχως ιατρική και φαρμακευτική
κάλυψη και περίθαλψη. Σοβαρά ζητήματα προκύπτουν σε περιπτώσεις που εμπλέκονται
σε ατυχήματα, όπως στην πρόσφατη περίπτωση μιας σχολικής τροχονόμου στη
Χαλκιδική, η οποία υπέστη σοβαρά τραύματα στα κάτω άκρα, κατά τη διάρκεια της
«εθελοντικής» της εργασίας.
Δεδομένου ότι:
Ο θεσμός του σχολικού τροχονόμου είναι απαραίτητος
για την ασφαλή μετάβαση και αποχώρηση των μαθητών προς και από τις σχολικές
μονάδες, ιδιαίτερα στη χώρα μας, όπου η κατάσταση του οδικού δικτύου και η
οδηγική συμπεριφορά δεν ευνοούν τους πεζούς.
Οι
εργαζόμενοι αμείβονται για την «εθελοντική» τους εργασία υπό τη μορφή
αποζημίωσης για προσχηματικά έξοδα μετακίνησης.
Κάθε εργαζόμενος δικαιούται ασφαλιστικής κάλυψης και
ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
Προτίθενται
να λάβουν μέτρα προκειμένου η εργασία των σχολικών τροχονόμων να μετατραπεί από
εθελοντική σε εξαρτημένη σχέση εργασίας;
Προτίθενται
να μεριμνήσουν ώστε οι σχολικοί τροχονόμοι να απολαμβάνουν ασφαλιστική κάλυψη
και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη;
Η ένταξη της Ενδυμασίας της Θράκης στις Παραδοσιακές Ενδυμασίες της Προεδρικής Φρουράς είναι πια γεγονός.
Η εκδήλωση παρουσίασης και ένταξης της Θρακιώτικης Φορεσιάς πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί στο Στρατόπεδο Γεώργιος Τζαβέλλας στην Αθήνα, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλου.
Οι Εύζωνες θα φορούν από εδώ και πέρα την Θρακιώτικη Φορεσιά με “επίσημη πρώτη” την 14η Μαΐου του 2020, την ακριβή επέτειο της συμπλήρωσης 100 χρόνων από την Απελευθέρωση της Θράκης.
Συγχαρητήρια στους Δήμους και τους Θρακικούς Συλλόγους για τη μεγάλη τους συμβολή ώστε να γίνει πραγματικότητα ένα πάγιο αίτημα όλων των Θρακιωτών.
Θα μου επιτρέψετε να πάρω την ευκαιρία από την ερώτηση που
έκανε προηγούμενος συνάδελφος, ο κ. Γκίκας, αν δεν κάνω λάθος και μας ρώτησε αν
έχουμε δει τις δημοσκοπήσεις για το τι λένε οι επαγγελματίες, τι λένε οι
έμποροι σε σχέση με την αγορά και αν είναι πολύ πιο αισιόδοξοι.
Εγώ με τη σειρά μου θα ήθελα να καλέσω τους καλούς και τις
καλές συναδέλφους να κάνουν μία βόλτα στην αγορά της Αλεξανδρούπολης, της
Ορεστιάδας, του Διδυμοτείχου και να ρωτήσουν τους επαγγελματίες και τους
εμπόρους για τα μηνύματα τα οποία θα σας δώσουν για το πώς πάει η αγορά σε
αυτήν την περίοδο.
Δυστυχώς, σε εμάς τα μηνύματα που στέλνουν δεν είναι τόσο
αισιόδοξα όσο εσείς περιγράψατε, μπορεί να έχουμε βέβαια διαφορετικές πληροφορίες.
Ωστόσο θα παρακαλούσα και θα συνιστούσα να κατεβείτε από το ροζ ωραίο συννεφάκι
που φτιάχνουν οι δημοσκόποι και τα ΜΜΕ, να προσγειωθούμε στην πραγματικότητα
και να αντιμετωπίσουμε με σοβαρές πολιτικές τα πραγματικά προβλήματα της χώρας.
Αγαπητοί και αγαπητές συνάδελφοι, λοιπόν, έχουμε έναν
προϋπολογισμό στα χέρια μας, ο οποίος είναι ο δεύτερος προϋπολογισμός εκτός
μνημονίων και όμως είναι ένας προϋπολογισμός που μοιάζει σαν προϋπολογισμός
εντός καθεστώτος μνημονίων. Αν και η Νέα Δημοκρατία δημιούργησε αρκετές
προσδοκίες με ψεύτικες υποσχέσεις στον προϋπολογισμό αποτυπώνεται η ξεκάθαρη
διάψευση της. Φωτογραφίζεται η πολιτική της εξαπάτηση.
Υποσχεθήκατε, κύριοι, ελαφρύνσεις στη μεσαία τάξη και στήριξη
των αδυνάμων. Υποσχεθήκατε κατάργηση φόρων. Υποσχεθήκατε ανάπτυξη, αλλά
ανάπτυξη για ποιους; Υποσχεθήκατε αρκετά. Όμως, οι ελαφρύνσεις και η στήριξη
στη μεσαία τάξη διαψεύστηκαν, το κοινωνικό κράτος και το δίχτυ προστασίας στους
αδύναμους διαλύεται σιγά-σιγά, η ανάπτυξη αφορά μόνο στους λίγους πολύ πλούσιους
φίλους σας, η αριστεία σας μέσω του παλαιοκομματικού και πελατειακού συστήματος
επιστρέφει ξανά στη χώρα.
Παράλληλα, οι δαπάνες για τα υπουργικά σας γραφεία
αυξάνονται, το κόστος λειτουργίας της Προεδρίας της Κυβέρνησης τριπλασιάζεται,
δημιουργείται ένα κρατικοδίαιτο σύστημα μόνο για τα δικά σας παιδιά, η
διαφάνεια και η αξιοκρατία πάνε περίπατο από τη χώρα μας, ο Διαματάρης και ο
Πατέρας είναι το πραγματικό σας προσωπείο, το ξεπούλημα της χώρας είναι η πρώτη
σας προτεραιότητα και το δηλώνετε δια στόματος Υπουργών σας, η επιστροφή στην
κανονικότητα σας είναι ένα γεγονός προοιωνίζοντας βέβαια και την επιστροφή στην
κρίση, τις ανισότητες, τη φτώχεια, αλλά και τα μνημόνια. Την νύφη, βέβαια,
δυστυχώς θα πληρώσουν για άλλη μία φορά τα χαμηλά και τα μεσαία στρώματα.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δυστυχώς, στον προϋπολογισμό
που φέρνετε προς συζήτηση δεν καταγράφονται πολιτικές δίκαιης και βιώσιμης
ανάπτυξης, δεν καταγράφονται πολιτικές που να ενσωματώνουν την περιβαλλοντική
προστασία παρά τα ωραία μεγάλα λόγια του κ. Μητσοτάκη, δεν καταγράφονται
πολιτικές στήριξης της παραγωγής και της εργασίας ούτε καν των επενδύσεων.
Μεγάλοι πληττόμενοι της πολιτικής σας
είναι οι νέοι, οι εργαζόμενοι, οι αγρότες, η μεσαία τάξη και οι μικρές και
μεσαίες επιχειρήσεις. Και πιο συγκεκριμένα θα αναφερθώ σε μερικούς τομείς. Στον
αγροτικό τομέα ο προϋπολογισμός, δυστυχώς, είναι μειωμένος κατά 50 εκατομμύρια,
χρήματα τα οποία στερούνται από το αναπτυξιακό κομμάτι στον αγροτικό κλάδο. Δεν
προβλέπεται καμία μείωση φόρου στους συνεταιρισμένους αγρότες, όπως ήδη είχε
προϋπολογιστεί επί ΣΥΡΙΖΑ. Εξαφανίστηκε η εξαγγελία του κ. Μητσοτάκη για
έκπτωση στο αγροτικό πετρέλαιο, μέτρο το οποίο και αυτό είχε προϋπολογιστεί επί
ΣΥΡΙΖΑ. Εξαπατήσατε τους αγρότες και σε αυτό;
Επίσης, δυστυχώς δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την πρόσληψη
των αναγκαίων εκατόν ογδόντα μόνιμων κτηνιάτρων και γεωπόνων με την προκήρυξη
αυτή να είναι στον αέρα.
Στον τομέα της παιδείας τώρα καταγράφεται μείωση στις δαπάνες
για δημόσιες σχολικές υποδομές και πανεπιστήμια. Φρούδες οι ελπίδες που
δημιουργήσατε για την κατασκευή νέων παιδικών σταθμών και νηπιαγωγείων, τη
συντήρηση σχολικών μονάδων, οι οποίοι στηρίζουν κυρίως τους νέους γονείς. Οι
προβλέψεις οδηγούν σε ιδιωτικοποιήσεις και δίδακτρα ακόμη και στην πρωτοβάθμια
και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ούτε αυτό μπορείτε να το κρύψετε δια στόματος
Υπουργών σας και αυτό.
Μείωση καταγράφεται ακόμη και στις δράσεις του αθλητισμού και
του πολιτισμού, αναγκαίες δράσεις για τη νεολαία μας. Επιπλέον, δεν
καταγράφεται καμία οικονομική πίστωση για προσλήψεις προσωπικού ούτε στη
γενική ούτε στην ειδική αγωγή, ψεύτικες υποσχέσεις της Νέας Δημοκρατίας και
εδώ.
Ούτε στον τομέα της υγείας, όμως, προβλέπονται δαπάνες για
νέες προσλήψεις προσωπικού.
Σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση της έρευνας, δυστυχώς, έχουμε
μία δραματική μείωση του προϋπολογισμού επιστρέφοντας σε επίπεδα προ τεσσάρων
ετών. Αν συνυπολογίσουμε σε όλα αυτά και την πολιτική σας στον τομέα της
εργασίας, αλλά και του περιορισμού του κοινωνικού κράτους επιβεβαιώνεται ότι οι
νέοι απουσιάζουν πλήρως από την πολιτική σας στρατηγική, αλλά και το ενδιαφέρον
σας.
Στον τομέα της εργασίας, λοιπόν, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη
για τις τέσσερις χιλιάδες θέσεις εργασίας που έχουν δημιουργηθεί μέσω
προγραμμάτων του ΟΑΕΔ και είναι ήδη σε ισχύ. Άρα, προβλέπετε συν τέσσερις
χιλιάδες ανέργους στη χώρα μας. Ο προϋπολογισμός του ΟΑΕΔ είναι κατά πολύ
μειωμένος, άρα δεν προβλέπεται και κανένα νέο πρόγραμμα στήριξης της εργασίας
και κυρίως αυτά που αφορούν στους νέους επιστήμονες. Νέες θέσεις καλά
αμειβόμενες υποσχόταν ο κ. Μητσοτάκης. Δεν φαίνονται στον προϋπολογισμό. Δεν
υπάρχει καμία αναφορά, επίσης, για την αύξηση του κατώτατου μισθού, άλλη μία
εξαπάτηση της Νέας Δημοκρατίας προς τους νέους.
Παράλληλα, καταγράφεται μείωση στο σύνολο των προνοιακών
επιδομάτων και συγκεκριμένα μειώνονται τα προνοιακά επιδόματα για ΑμεΑ,
οικογενειακά επιδόματα, το επίδομα ενοικίου. Σημειώνεται ότι ήδη μειώθηκε το
επίδομα πετρελαίου, θέρμανσης, ενώ αυξήθηκαν οι λογαριασμοί της ΔΕΗ. Παράλληλα,
καταργείται το μεταφορικό ισοδύναμο για τις νησιωτικές περιοχές.
Και ερωτώ: Όταν ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά προβλήματα
είναι το δημογραφικό πώς ακριβώς συγκρατείτε την ανάστροφη πορεία του;
Ακόμα και το επίδομα γέννας που θεσμοθετείτε και είναι θετικό
δεν καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες με το ποσό που προϋπολογίζετε, ενώ, όπως
είπα, μειώνετε παράλληλα τα οικογενειακά επιδόματα.
Πάμε και στις επιχειρήσεις τώρα -και θα μου δώσετε άλλο ένα
λεπτό, κύριε Πρόεδρε- όπου υπάρχει η μεγάλη εξαπάτηση της μεσαίας τάξης από τη
Νέα Δημοκρατία. Αλήθεια, η μείωση φόρου στις επιχειρήσεις εστίασης που είχατε
υποσχεθεί και μάλιστα, διά στόματος του σημερινού Πρωθυπουργού σε ποιον
διάδρομο χάθηκε; Μιλάμε ή όχι για εξαπάτηση και εδώ;
Μειώνετε, κύριοι, τη φορολογία, αλλά η μείωση αφορά στις
μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις; Όχι, βέβαια. Μόνο το 2%, οι πολύ μεγάλες
επιχειρήσεις θα δουν πραγματικές μειώσεις. Στα μεσαία στρώματα η ελάφρυνση θα
είναι από 17 ευρώ τον μήνα έως 17 ευρώ τον χρόνο, οι δε μισθωτοί θα δουν τη
δραματική μείωση των 2 ευρώ.
Η μεγάλη σφαγή, βέβαια, της μεσαίας τάξης, από ό,τι φαίνεται,
από τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης, θα έρθει με το ασφαλιστικό.
Τι άλλο προβλέπει ο προϋπολογισμός που επιβαρύνει τη μεσαία
τάξη; Αύξηση φόρου φυσικών προσώπων, έσοδα από το πρόστιμο για 30% σε κάρτες
και Airbnb, αύξηση του ΕΝΦΙΑ από την αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών.
Επίσης, στον προϋπολογισμό δεν περιλαμβάνεται κατάργηση
τέλους επιτηδεύματος, κατάργηση εισφοράς αλληλεγγύης και η μείωση της
προκαταβολής φόρου, που είχε προϋπολογίσει ο ΣΥΡΙΖΑ, αναγκαία για τη μικρή και
μεσαία τάξη. Παράλληλα, μειώνετε κατά πολύ το κοινωνικό μέρισμα για χιλιάδες
δικαιούχους, δημιουργώντας πρόβλημα στην ενίσχυση της κατανάλωσης και της
μικρής τοπικής αγοράς.
Τέλος, κύριοι Υπουργοί, τον Απρίλιο του 2019 ψηφίστηκε από
την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ο ν. 4608, που αφορούσε στην ίδρυση της Αναπτυξιακής
Τράπεζας. Σε αυτό το νομοσχέδιο το άρθρο 41 προβλέπει την ενίσχυση σε μορφή
επιχορήγησης για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών μικρών και πολύ μικρών
επιχειρήσεων, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην παραμεθόριο και σε λιγότερο
ανεπτυγμένες περιοχές. Τα χρήματα ήταν ήδη εξασφαλισμένα επί της Κυβέρνησης
ΣΥΡΙΖΑ και το πρόγραμμα είναι ζωτικής σημασίας για επιχειρήσεις σε ακριτικές
περιοχές, όπως και ο Έβρος.
Θα εφαρμόσετε τον νόμο; Θα προχωρήσετε στην ενίσχυση των
μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων. Δεν περιγράφεται τίποτα στον προϋπολογισμό
σας.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου
ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι -και κλείνω, κύριε Πρόεδρε- ο
προϋπολογισμός που συζητάμε σήμερα είναι αντιαναπτυξιακός, αντιλαϊκός,
αντικοινωνικός και βαθιά μνημονιακός. Ο πρώτος προϋπολογισμός της Νέας
Δημοκρατίας αποτυπώνει την εποχή της εξαπάτησης, της συναλλαγής, του τέλους των
διαψεύσεων, το τέλος των ψευδών υποσχέσεων.
Επιστροφή στη μνημονιακή πελατειακή
δεξιά κανονικότητα, λοιπόν.
Ερώτηση για την επέκταση των δικτύων διανομής φυσικού αερίου στην Π.Α.Μ.Θ. κατέθεσαν 19 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ μεταξύ των οποίων η Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Έβρου κ. Αναστασία Γκαρά.
Ακολουθεί η ερώτηση όπως κατατέθηκε:
Προς τους κ.κ. Υπουργούς • Ανάπτυξης και Επενδύσεων • Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Θέμα: «Κατασκευή επέκτασης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου στις έξι μεγάλες πόλεις της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ΠΑΜΘ»
Όπως γνωρίζετε έχει από καιρό δρομολογηθεί η κατασκευή επέκτασης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου στις έξι μεγάλες πόλεις της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία δημοπράτησης του έργου από τη ΔΕΔΑ με τον πρώτο διαγωνισμό προμηθειών να έχει προκηρυχθεί. Με τον Ν. 4643/2019 (Απελευθέρωση Αγοράς Ενέργειας, εκσυγχρονισμός της ΔΕΗ, ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ και στήριξη των ΑΠΕ) αποφασίσατε μεταξύ άλλων την πλήρη ιδιωτικοποίηση της ΔΕΔΑ, με κίνδυνο να ανατραπεί ο παραπάνω σχεδιασμός και να επιβαρυνθούν οικονομικά οι κάτοικοι της ΠΑΜΘ. Επειδή η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης σηκώνει το βάρος του εθνικού ενεργειακού σχεδιασμού που καθιστά τη χώρα ενεργειακή πύλη, καθώς από αυτήν διέρχονται ήδη ή αναμένεται να διέλθουν υπερεθνικοί αγωγοί φυσικού αερίου, ενώ οι κάτοικοί της, λόγω και των κλιματολογικών συνθηκών, παρουσιάζουν υψηλότατους δείκτες ενεργειακής φτώχειας. Επειδή ο σχεδιασμός της ΔΕΔΑ προβλέπει τη δυνατότητα γεωγραφικής επέκτασης των δικτύων φυσικού αερίου με δωρεάν ή χαμηλό κόστος εγκατάστασης για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, καθώς και με χαμηλά τιμολόγια. Επειδή το συγκεκριμένο έργο χρηματοδοτείται κατά 50% από κονδύλια του ΕΣΠΑ, ενώ ο χαμηλότοκος δανεισμός από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων τελεί υπό την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί: -Θα προχωρήσουν οι δημόσιοι διαγωνισμοί της ΔΕΔΑ και η κατασκευή των δικτύων διανομής φυσικού αερίου, όπως σήμερα έχουν σχεδιαστεί στις μεγάλες πόλεις της ΠΑΜΘ; -Πώς θα διασφαλιστεί η διατήρηση των εγγυήσεων και της χρηματοδότησης που έχει επιτύχει ως δημόσιος φορέας η ΔΕΔΑ για την κάλυψη της επέκτασης σε όλες τις περιοχές και για την επίτευξη χαμηλού κόστους εγκατάστασης και χρήσης των δικτύων φυσικού αερίου για όλους τους πολίτες και τις επιχειρήσεις;
24 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων, η Βουλευτής Έβρου κ. Ν. Γκαρά κατέθεσαν ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων σχετικά με ζητήματα στελέχωσης, οργάνωσης και μη-καταβολής του επιμισθίου στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στο εξωτερικό.
Ακολουθεί η ερώτηση όπως κατατέθηκε:
Προς την κ. υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: «Σοβαρά προβλήματα στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού. Ζητήματα στελέχωσης, οργάνωσης και μη-καταβολής του επιμισθίου στους εκπαιδευτικούς»
Η διαχρονική ύπαρξη ελληνικών κοινοτήτων καθώς και η μετανάστευση πολλών νέων προς τις χώρες του εξωτερικού επιτάσσουν την ουσιαστική στήριξη και αναβάθμιση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης της Διασποράς. Ωστόσο, η οικονομική κρίση και οι πολιτικές λιτότητας που εφαρμόστηκαν είχαν άμεσο αντίκτυπο στην ομαλή λειτουργία των σχολείων.
Από το 2010 έως το 2015, η χρηματοδότηση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό μειώθηκε κατά 84%, οδηγώντας στο κλείσιμο σχολικών μονάδων και σε περικοπή του επιμισθίου των αποσπασμένων εκπαιδευτικών από τα πέντε στα τρία χρόνια. Παράλληλα, δημιούργησε σημαντικά προβλήματα στελέχωσης των σχολείων και αμφισβήτησε την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έθεσε ως προτεραιότητα την ουσιαστική υποστήριξη των σχολικών μονάδων του εξωτερικού. Από το 2017 και έπειτα, τα διαθέσιμα κονδύλια αυξήθηκαν, ενώ ο προϋπολογισμός του 2019 ήταν αυξημένος κατά +15% σε σχέση με το 2018 και κατά +41% σε σχέση με το 2017 (Διάγραμμα 1 & 2).
Η αύξηση του προϋπολογισμού και η έξοδος από το μνημονιακό πλαίσιο επέτρεψε την επιμήκυνση της καταβολής του επιμισθίου για το πρώτο έτος της παράτασης της απόσπασης των εκπαιδευτικών (3+1 έτη). Η συγκεκριμένη ρύθμιση εφαρμόζεται κατά το τρέχον σχολικό έτος, υποστηρίζοντας οικονομικά τους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται και αντιμετωπίζοντας καίρια ζητήματα στελέχωσης των σχολικών μονάδων (Ν. 4610/2019).
Επιπρόσθετα, οι πρόσφατες δράσεις υποστήριξης και αναβάθμισης της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό περιλαμβάνουν:
• τον ανασχεδιασμό του θεσμικού πλαισίου (Ν. 4415/2016), ώστε να ανταποκρίνεται στις αυξημένες ανάγκες των μαθητών ελληνικής καταγωγής, καθώς και των ατόμων μη-ελληνικής καταγωγής που επιθυμούν να έρθουν σε επαφή με την ελληνική γλώσσα και πολιτισμό, • τη διατήρηση της οργανικής θέσης των εκπαιδευτικών που αποσπώνται (Ν. 4547/2018), • τη σύσταση νέου Συντονιστικού Γραφείου Εκπαίδευσης Βαλκανίων στο Βουκουρέστι, • την ίδρυση νέων σχολείων και ΤΕΓ σε Ευρώπη, Αφρική και Αυστραλία, • τη στελέχωση των Εδρών Νεοελληνικών Σπουδών σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, • τον καθορισμό κριτηρίων για την επιλογή Συντονιστών Εκπαιδευτικών Εξωτερικού και τη συγκρότηση επιτροπής επιλογής τους, • την προετοιμασία για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), • την έγκαιρη διαδικασία αποσπάσεων και παρατάσεων αποσπάσεων των εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2018-2019, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά.
Η δέσμη των συγκεκριμένων μέτρων επανέφερε σε σημαντικό βαθμό την κανονικότητα στα σχολεία του εξωτερικού, αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών και αντιμετώπισε τα προβλήματα υποστελέχωσης. Παράλληλα, συνέβαλλε στην εκ νέου εγκαθίδρυση και ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης της Πολιτείας με τις ελληνικές κοινότητες και τους φορείς του εξωτερικού και δημιούργησε το έδαφος ώστε να ξεκινήσει ο απαραίτητος διάλογος για τις ποιότητες της εκπαίδευσης και το περιεχόμενο των σπουδών.
Ωστόσο, το νέο σχολικό έτος δεν έχει ξεκινήσει ομαλά για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού, καθώς μια σειρά από προβλήματα και παραλείψεις θέτουν σε αμφισβήτηση τις πρωτοβουλίες κανονικοποίησης των περασμένων ετών.
Σύμφωνα με καταγγελίες του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του ελληνικού λυκείου Νυρεμβέργης και δημοσιεύματα που είδαν το φως της δημοσιότητας1, το σχολείο αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα λειτουργίας λόγω των πολλών διδακτικών κενών. Από το συνολικό εβδομαδιαίο πρόγραμμα των 260 ωρών, οι 87 ώρες παραμένουν κενές και για τις τρεις τάξεις του λυκείου. Τα δημοσιεύματα αναφέρουν πως το πρόβλημα είναι γνωστό στο υπουργείο Παιδείας από τις αρχές της χρονιάς και αφορά τόσο το λύκειο όσο και το γυμνάσιο. Προβληματισμός καταγράφεται και για την τοποθέτηση του νέου συντονιστή εκπαίδευσης, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα στις αρχές Σεπτεμβρίου και αναμένεται να συνταξιοδοτηθεί λόγω ηλικίας τους επόμενους μήνες.
Τις ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία της Βαυαρίας επισημαίνει και η τοπική ΕΛΜΕ με επιστολή προς την υπουργό και την υφυπουργό Παιδείας, κάνοντας λόγο για κενά που ξεπερνούν τις 300 ώρες διδασκαλίας στα τρία γυμνάσια και τα δυο λύκεια του Μονάχου και της Νυρεμβέργης2.
Στο ίδιο μήκος κύματος, ελλείψεις διδακτικού προσωπικού καταγράφονται στο ελληνικό λύκειο Στουτγάρδης, το μοναδικό λύκειο στο κρατίδιο της Βάδης-Βυρτεμβέργης. Σύμφωνα με επιστολή του 15μελούς μαθητικού συμβουλίου του σχολείου προς το υπουργείο Παιδείας, στο εν λόγω σχολείο καταγράφονται σοβαρές ελλείψεις καθηγητών από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ακόμα και σε μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις3.
Προβλήματα καταγράφονται και με την καταβολή του επιδόματος εξωτερικού (επιμίσθιο) στους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς, που χορηγείται προκειμένου να καλυφθούν πάγια μηνιαία έξοδα διαμονής και διαβίωσης και το οποίο επιμηκύνθηκε κατά ένα έτος (3+1) από την απερχόμενη κυβέρνηση. Όπως επισημαίνουν η ΕΛΜΕ και ο Σύλλογος Ελλήνων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, με επιστολές που απέστειλαν στο υπουργείο Παιδείας, το επιμίσθιο δεν έχει καταβληθεί εδώ και τρεις μήνες. Επίσης, η εν λόγω καθυστέρηση δεν εντοπίζεται μόνο στη Γερμανία, αλλά και σε άλλες χώρες, προκαλώντας αναστάτωση και επιπρόσθετες δυσκολίες στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τις κοινότητες4.
Λαμβάνοντας υπόψη πως:
• το υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων είναι υποχρεωμένο να υποστηρίζει απρόσκοπτα την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, τόσο σε επίπεδο χρηματοδότησης όσο και σε επίπεδο έγκαιρης στελέχωσης με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς,
• η ελληνόγλωσση εκπαίδευση καλείται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διάδοση της ελληνικής γλώσσας και την παιδαγωγική υποστήριξη των μαθητών/τριών ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή ένταξη τους στις κοινωνίες που διαβιούν και ταυτόχρονα να διατηρούνται οι δεσμοί τους με τη χώρα,
• η δέσμη μέτρων των τελευταίων ετών συνέβαλλε στην επίλυση χρόνιων προβλημάτων, προς όφελος των μαθητών και των εκπαιδευτικών,
• το ποσοστό κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών ήταν αυξημένο για το σχολικό έτος 2018-2019 και ο διοικητικός μηχανισμός του υπουργείου Παιδείας έχει την απαραίτητη τεχνογνωσία ώστε να εξασφαλιστεί η έγκαιρη τοποθέτηση εκπαιδευτικών στα σχολεία, τα ΤΕΓ και τις Έδρες Νεοελληνικών Σπουδών,
Ερωτάται η αρμόδια υπουργός:
1. Ποιο είναι το ποσοστό κάλυψης εκπαιδευτικών κενών στα σχολεία ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης ανά τον κόσμο και τι προτίθεται να πράξει ώστε να καλυφθούν άμεσα τα εναπομείναντα κενά, ειδικά στο γυμνάσιο και λύκειο της Νυρεμβέργης και στο λύκειο της Στουτγάρδης;
2. Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί ώστε να αποκατασταθεί η δυσλειτουργία με την καταβολή του επιμισθίου στους εκπαιδευτικούς; Ποιοι είναι οι λόγοι καθυστέρησης μιας προγραμματισμένα μηνιαίας διαδικασίας πληρωμής; Αποτελεί γραφειοκρατικό ζήτημα ή συνιστά πολιτική επιλογή;
3. Ποιος είναι ο προϋπολογισμός του υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό (επιμίσθια εκπαιδευτικών, δαπάνες σχολικών μονάδων και έξοδα αρχικής και τελικής μετακίνησης) για το οικονομικό έτος 2020;
4. Εξετάζεται η επιμήκυνση καταβολής του επιμισθίου εξωτερικού κατά το δεύτερο χρόνο παράτασης της απόσπασης (3+2), δεδομένης της βελτίωσης των δημοσιονομικών μεγεθών της χώρας, αποκαθιστώντας μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς στα επίπεδα προ κρίσης;
5. Ποιοι είναι οι λόγοι παράκαμψης της διαφανούς διαδικασίας επιλογής συντονιστών εκπαίδευσης εξωτερικού από ευρεία επιτροπή και η τοποθέτηση συντονιστών με υπουργική απόφαση; Ποια είναι τα κριτήρια επιλογής, πότε και από ποιόν συλλέχθηκαν βιογραφικά σημειώματα και από ποιον κρίθηκαν τα στελέχη της εκπαίδευσης, που καλούνται να διαδραματίσουν κεντρικό ρόλο στην παιδαγωγική και διοικητική υποστήριξη της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό;
« Η Γεωργία Ακριβείας μπορεί να μετασχηματίσει την
παραγωγή και την οικονομία του αγροτοκτηνοτροφικού τομέα»
Την πρόθεση της
Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας να υλοποιήσει το πολύ σημαντικό έργο «Ψηφιακός Μετασχηματισμός
Γεωργικού Τομέα» που προκηρύχθηκε
τον Φεβρουάριο του 2019 – επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ζήτησε από τον νέο Γ.Γ.
Αγροτικής Πολιτικής και Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων, η Νατάσα Γκαρά, κατά την
τοποθέτησή της στην Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής.
Το συγκεκριμένο
πρόγραμμα,με προβλεπόμενη χρηματοδότηση
33,5 εκ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, που βρισκόταν στο στάδιο
του ελέγχου, προέβλεπε την εγκατάσταση
6.500 επίγειων σταθμών με τους οποίους θα συλλέγονται πολύτιμα δεδομένα. Σε
πρώτη φάση θα αφορούσε το μισό του συνόλου των καλλιεργήσιμων εκτάσεων της
χώρας, δηλαδή περίπου 15 εκ. στρέμματα.
Η κα Γκαρά τόνισε στην
ομιλία της τη σημασία αυτή η «συλλογή δεδομένων» να είναι μία ανοιχτή δημόσια
δομή και περιουσία, την οποία θα μπορεί να χρησιμοποιεί ο κάθε ενδιαφερόμενος
επιστήμονας ή παραγωγός.
Παράλληλα, διευκρίνισε
ότι υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον από πολλές εταιρείες και οργανισμούς οι οποίοι
περιμένουν πότε θα λειτουργήσει αυτή η δημόσια υποδομή δεδομένων ώστε να
μπορέσουν στη συνέχεια με δικές τους πλακέτες ή πατέντες να τα αξιοποιήσουν.
Επιπλέον, ρώτησε τον Γ.Γ.
αν έχεισκεφτεί ή εξετάσει να δώσει νέα
κίνητρα που θα προωθήσουν τη χρήση της Ευφυούς Γεωργίας, ή αν έχει σκεφτεί να
δοθούν κίνητρα ώστε να προχωρήσει η κατασκευή πλατφόρμας ή άλλων συστημάτων που
θα «κουμπώνουν» και θα συνδέονται με την κεντρική δημόσια δομή δεδομένων του
γεωργικού χώρου.
«Ο τομέας και η εφαρμογή της Γεωργίας Ακριβείας θα
μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μία μικρή ή μεγάλη σύγχρονη επανάσταση» επισήμανε
η Βουλευτής Έβρου, Ν. Γκαρά, κατά την τοποθέτησή της στην Επιτροπή Περιφερειών
της Βουλής των Ελλήνων.
Η κα Γκαρά τόνισε ότι η εφαρμογή της Γεωργία
Ακριβείας μπορεί να αλλάξει όλο τον τρόπο της αγροτικής παραγωγής, όπως επίσης
και της χρήσης των αγροτικών προϊόντων - συμπεριλαμβανομένης και της διατροφής - αλλά
και να μετασχηματίσει αυτόν τον πολύ μεγάλο τομέα της εθνικής οικονομίας.
Παράλληλα, η Βουλευτής από τον Έβρο επισήμανε πως η
Γεωργία Ακριβείας μπορεί να επηρεάσει και τον Πανεπιστημιακό Τομέα, την Έρευνα,
την Τεχνολογία, με τη δημιουργία νέων, σύγχρονων πληροφοριακών συστημάτων,
αξιοποιώντας και την επιστήμη της Ρομποτικής.
Επιπλέον, η κα Γκαρά διευκρίνισε ότι με την
εκτεταμένη χρήση της Γεωργίας Ακριβείας ανοίγεται μία νέα προοπτική για νέα
επαγγέλματα, όχι μόνο αυτά των Γεωργικών Συμβούλων, αλλά και τεχνικών πάνω στις
ψηφιακές πλατφόρμες, νέων ερευνητών που θα φτιάξουν πατέντες για τη χρήση των
πληροφοριακών συστημάτων, αλλά και εξειδικευμένων γεωπόνων, εδαφολόγων και όσων
ασχολούνται με την ποιότητα τροφίμων.
Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής της η κα Γκαρά
επισήμανε το θετικό αντίκτυπο που μπορεί να έχει η σύνδεση της Γεωργίας Ακριβείας
με το brandingστα τρόφιμα με μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα, γεγονός
που, σύμφωνα και με έρευνες, μπορεί να δημιουργήσει πολύ μεγάλο αριθμό νέων
θέσεων εργασίας εφόσον συνδυαστεί και με τον τομέα της σίτισης.
Τέλος, η κα Γκαρά σημείωσε ως θετικό το γεγονός ότι
τα τέσσερα Γεωπονικά Πανεπιστήμια της χώρας - μεταξύ των οποίων και αυτό της
Ορεστιάδας – είναι εκείνα που έχουν αναλάβει την οργάνωση της εξέλιξης και του
μετασχηματισμού του γεωργικού χώρου, γεγονός που δείχνει ότι στο άμεσο μέλλον
μπορούν και πρέπει να «ανοίξουν» και νέες ειδικότητες επιστημόνων στα εν λόγω
ιδρύματα ώστε σε αυτούς να στηριχθεί η εφαρμογή της Γεωργίας Ακριβείας και της
Κτηνοτροφίας Ακριβείας.
«Ο αγροτικός τομέας της χώρας μας χρειάζεται σχέδιο και πολιτικές λύσεις, αλλά η αποτίμηση του κυβερνητικού έργου της ΝΔ στον πρωτογενή τομέα, ύστερα από πέντε μήνες διακυβέρνησης, δείχνει πρωτοφανή τελμάτωση» τονίζουν σε ερώτησή τους προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων 51 βουλευτές του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Διαβάστε ολόκληρη την επίκαιρη επερώτηση :
ΘΕΜΑ: Η ανυπαρξία κυβερνητικής πολιτικής προκαλεί τον αγροτικό κόσμο και αυξάνει τη δυσαρέσκειά του
Ο αγροτικός τομέας της χώρας μας χρειάζεται σχέδιο και πολιτικές λύσεις, αλλά η αποτίμηση του κυβερνητικού έργου της ΝΔ στον πρωτογενή τομέα, ύστερα από πέντε μήνες διακυβέρνησης, δείχνει πρωτοφανή τελμάτωση, αδυνατώντας να δώσει ένα στοιχειώδες ορατό στίγμα στον αγροτικό κόσμο της χώρας μας. Έως σήμερα, πέρα από τις μεγαλόστομες υποσχέσεις, το μόνο ουσιαστικό επίτευγμα της κυβέρνησης της ΝΔ είναι η διεκπεραίωση όσων λύσεων δρομολόγησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Παρά τις περί αντιθέτου υποσχέσεις, προεκλογικές και μετεκλογικές, αποδεικνύεται ότι βρίσκεται σε πλήρη απραξία. Σε πλήρη αντίθεση με τις προεκλογικές εξαγγελίες της ΝΔ, το φορολογικό νομοσχέδιο δεν φέρνει κανένα ουσιαστικό όφελος για τους αγρότες. Αντίθετα επεφύλασσε και ένα νέο χαράτσι για όλα τα αλιευτικά σκάφη, που θα ισχύσει από 1.1.2020. Οι πενιχρές φοροελαφρύνσεις δεν αφορούν την συντριπτική πλειοψηφία τους. Η οριακή μείωση της φορολογίας αγγίζει (με βάση τα στοιχεία των εισοδημάτων από αγροτική δραστηριότητα με δικαίωμα μείωσης φόρου του φορολογικού έτους 2017) λιγότερο από το 10% των αγροτών. Για δε τους συνεταιρισμένους αγρότες, δεν υπάρχει ούτε μια πρόταση που να ενισχύει τη διακίνηση των προϊόντων και του εισοδήματος των μικρομεσαίων αγροτών, διαμέσου των συνεταιριστικών οργανώσεων.
Στο ασφαλιστικό, μετά από την αναστάτωση και την οργή που προκάλεσαν οι αρχικές δηλώσεις του Υπουργού Εργασίας, η Κυβέρνηση αναγκάστηκε σε άτακτη υποχώρηση και παραδοχή ότι ο νόμος Κατρούγκαλου οδηγούσε σε χαμηλότερο και λογικότερο ασφάλιστρο, το οποίο θα διατηρηθεί. Ερωτηματικό, ωστόσο, παραμένει ο ακριβής σχεδιασμός και ο υπολογισμός της σύνταξης του αγρότη.
Για δε το κόστος παραγωγής και τις εξαγγελίες της ΝΔ προς την κατεύθυνση της μείωσής του, τα έως σήμερα ήδη εφαρμοσμένα μέτρα της κυβέρνησης δείχνουν ακριβώς το αντίθετο, αφού με τις πρόσφατες αυξήσεις στην ηλεκτρική ενέργεια, εξανεμίστηκε ουσιαστικά η μείωση του αγροτικού τιμολογίου που έφερε η μείωση του ΦΠΑ από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο. Όπως φαίνεται ήδη από τον πρώτο προϋπολογισμό που κατέθεσε η κυβέρνηση της ΝΔ, η πρόσφατη υπόσχεση του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη για έκπτωση στο αγροτικό πετρέλαιο δεν τηρείται, και αντ’ αυτού βλέπουμε πρόβλεψη για σημαντική αύξηση των εσόδων από τον ΕΦΚ πετρελαίου.
Όσον αφορά στην Αγροτική Ανάπτυξη, στον προϋπολογισμό του 2020 περικόπτεται σχεδόν το 6% (62 εκατ. ευρώ) και μάλιστα από το αναπτυξιακό μέρος του προϋπολογισμού του Υπουργείου. Το δε γεγονός ότι βγαίνουν τα αποτελέσματα ένταξης σε ένα - ένα από τα μέτρα του ΠΑΑ που είχαν προκηρυχθεί από το 2018 και τις αρχές του 2019 (Μικρές εκμεταλλεύσεις, Σχέδια Βελτίωσης κλπ) είναι το απλό επιστέγασμα της δουλειάς που είχε ολοκληρωθεί ήδη από τον Ιούνιο.
Ακόμη, υλοποιείται μια στρεβλή πολιτική με την υπέρμετρη αύξηση της ισχύος φωτοβολταϊκών σε γη υψηλής παραγωγικότητας, που οδηγεί στην απώλεια της γης αυτής από την παραγωγική διαδικασία, που εντέλει αντιστρατεύεται την αγροτική ανάπτυξη. Δεν υπάρχει λοιπόν συγκεκριμένο σχέδιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση και αυτό αντικατοπτρίζεται στη μείωση του σχετικού προϋπολογισμού και στην καθυστέρηση στην πορεία του ΠΑΑ. Από τη σταθερή και συγκεκριμένη διαμορφωμένη θέση της χώρας μας πάνω στα σημαντικά και κρίσιμα ζητήματα της νέας ΚΑΠ, σήμερα η διαπραγματευτική πολιτική του Υπουργείου είναι ασαφής και εντελώς υποτονική. Όμως, από αυτήν τη διαπραγματευτική στάση εξαρτάται η βιωσιμότητα των μικρών και μεσαίων εκμεταλλεύσεων και η αγροτική ανάπτυξη στη χώρα μας και η άγνοια, η έλλειψη ετοιμότητας και πολιτικού σθένους μπορεί να αποβούν ολέθρια.
Αλλά και στις κλαδικές πολιτικές που χρειάζονται τούτη την ώρα, παρατηρείται μια χαρακτηριστική ολιγωρία. Για την ελιά και το ελαιόλαδο, τα σοβαρά προβλήματα της φετινής ελαιοκομικής περιόδου και η χαμηλή τιμή, φαίνεται ότι δεν κινητοποιούν την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου. Παρά το γεγονός ότι ήδη από την Άνοιξη του 2019, έχει σταλεί προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετική υποστηρικτική στοιχειοθέτηση και αίτημα κατ’ εξαίρεση στήριξης του τομέα, κυριαρχεί κι εδώ η ίδια γενική απραξία που χαρακτηρίζει τη σημερινή ηγεσία. Παρόμοια εικόνα παρουσιάζουν και άλλα κρίσιμα προϊόντα, όπως το ροδάκινο και το βαμβάκι.
Στην κτηνοτροφία, τον τελευταίο καιρό παρατηρείται ανυπαρξία ελέγχων στην αγορά και τις ελληνοποιήσεις σε γάλα, τυριά (αλλά και σε άλλα προϊόντα). Μια κατάσταση που ασφαλώς θα ευνοήσει την ανάκαμψη των αθέμιτων πρακτικών από ορισμένους γαλακτοβιομήχανους και την επακόλουθη πίεση στις τιμές παραγωγού, που τώρα, χάρις στην επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στόχευση και ένταση των ελέγχων αλλά και τη θεσμοθέτηση αυστηρότερου κυρωτικού πλαισίου, ανακάμπτουν. Αν συνεχίσει αυτή η ύποπτη ολιγωρία, ο κλάδος της κτηνοτροφίας απειλείται με κατάρρευση. Ταυτόχρονα, εμείς οι βουλευτές της αντιπολίτευσης, καταθέσαμε τροπολογία που θα επίλυε ένα παλαιό πρόβλημα των κτηνοτρόφων και θα διευκόλυνε την κυβέρνηση η οποία, δυστυχώς, δεν έγινε αποδεκτή. Επίσης, η προσπάθεια που συστηματικά κατέβαλε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για σύσταση διεπαγγελματικής Οργάνωσης στην Φέτα, δεν ολοκληρώνεται, ενώ αντίθετα καταργήθηκε και το σχετικό ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο που δημιουργήθηκε τον Ιούνιο του 2019.
Αρνητικά είναι και τα δείγματα όσον αφορά στην ενεργοποίηση εναλλακτικών μορφών στήριξης που υπάρχουν διαθέσιμα, για αξιοποίηση στην κατεύθυνση της ενίσχυσης των παραγωγών μας. Με 60 περίπου εκατ. ευρώ για ενισχύσεις ήσσονος σημασίας deminimis να παραμένουν αναξιοποίητα, ενώ οι ανάγκες των αγροτών πληθαίνουν, την στιγμή που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στήριξε με περίπου 100 εκατ. ευρώ τους Έλληνες παραγωγούς από τα οποία περίπου 50 εκατ. ευρώ για την κτηνοτροφία.
Έπειτα από την επαναφορά στην υπηρεσία 100 υπαλλήλων που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα από τον κ. Μητσοτάκη, φροντίσαμε για τη στοιχειώδη στελέχωση του Υπουργείου με 180 νέους μόνιμους υπαλλήλους, η προκήρυξη των οποίων εκκρεμεί. Βέβαια το πιο ανησυχητικό είναι ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη στον προϋπολογισμό του 2020 για την κάλυψη της δαπάνης τους. Ακόμη, ενώ είχε διασφαλιστεί η στελέχωση των Περιφερειών με 172 μόνιμους κτηνιάτρους, και αυτή η προκήρυξη αγνοείται. Εκτός εάν η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ θεωρεί ότι η Αφρικανική Πανώλη, οι ελληνοποιήσεις, η στήριξη των κτηνοτρόφων καλύπτεται με την πρόσληψη 50 κτηνιάτρων για έναν χρόνο, με αδιαφανείς διαδικασίες, εκτός ΑΣΕΠ.
Για δε την ασφάλιση των παραγωγών, αγνοείται η διαδικασία αλλαγής του κανονισμού που ξεκινήσαμε σαν κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, μέσω της ανάθεσης των απαραίτητων αναλογιστικών μελετών το 2018. Η σημερινή Πολιτική Ηγεσία πρέπει να εξηγήσει στον αγροτικό κόσμο γιατί επιχειρεί να ισοπεδώσει το δημόσιο, αλληλέγγυο αλλά και ταυτόχρονα κοινωνικά δίκαιο χαρακτήρα του Οργανισμού και να αφαιρέσει το δίκτυ ασφαλείας του κάθε παραγωγού. Πρέπει να δοθούν σαφείς απαντήσεις στους παραγωγούς για το πως η ξεπερασμένη λογική του «τα δίνω όλα στους ιδιώτες» στην περίπτωση της χώρας μας, δεν θα αποτελέσει κρίσιμο λόγο απώλειας της βιωσιμότητας στις μικρές γεωργικές εκμεταλλεύσεις λόγω αύξησης των ασφαλίστρων και απώλειας της ασφαλιστικής κάλυψης.
Η προετοιμασία της πρωτογενούς παραγωγής για την αντιμετώπιση και προσαρμογή στην κλιματική κρίση χρειάζεται μια εθνική στρατηγική που να βασίζεται στην έρευνα, και να συμπεριλαμβάνει πρωτίστως έναν σύγχρονο και όχι διαλυμένο ΕΛΓΑ.
Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ χρησιμοποίησε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία προκειμένου να στηρίξει την τευτλοκαλλιέργεια στην χώρα μας. Έτσι, χορηγήθηκε αυξημένη συνδεδεμένη ενίσχυση, δόθηκαν έκτακτες οικονομικές ενισχύσεις de minimis, εξοφλήθηκαν όλες οι παλιές οφειλές, ενώ παρεμβάσεις έγιναν και για τη στήριξη της ίδιας της Βιομηχανίας. Η λογική που επικρατεί σήμερα για τη στήριξη των παραγωγών, όπως εκφράστηκε από κυβερνητικά χείλη προς τους παραγωγούς, δημιουργεί βάσιμες αμφιβολίες για το κατά πόσο η κυβέρνηση της ΝΔ επιθυμεί τη συνέχιση της τευτλοκαλλιέργειας στην Ελλάδα και μια βιώσιμη λύση, τόσο για τους παραγωγούς όσο και για τη Βιομηχανία. Διαπιστώνεται ακόμη η απουσία πολιτικών που να λαμβάνουν υπόψη τη νησιωτικότητα της χώρας μας, ενώ και για τη μελισσοκομία η αδράνεια δεν μπορεί να συνεχίσει ως δικαιολογία.
Ένα νέο ολοκληρωμένο πλαίσιο για την αλιεία είναι απόλυτης προτεραιότητας για τον εκσυγχρονισμό και τη δυνατότητα περαιτέρω ανάπτυξής του κλάδου, αλλά και την προστασία των αλιέων -ιδιαίτερα της μεγάλης πλειοψηφίας τους που είναι οι παράκτιοι αλιείς μας- αλλά παρόλα αυτά παρατηρείται όχι μόνο αδράνεια αλλά και ένα νέο χαράτσι για τα όλα τα αλιευτικά σκάφη, που θα ισχύσει από 1.1.2020.
Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση έως τώρα έχει αποτύχει στο να πάρει στοιχειώδη μέτρα αγροτικής πολιτικής, ενώ οι τελευταίες υπαναχωρήσεις και συνεχείς κυβιστήσεις, με τελευταία αυτή για το ασφαλιστικό των αγροτών, δείχνουν ξεκάθαρα τη μηδενική προτεραιότητα που δίνεται στον κλάδο από πλευράς κυβέρνησης, την απουσία σχεδίου εθνικής αγροτικής πολιτικής και την απαξίωση που εν τέλει επιδεικνύουν για την πρωτογενή παραγωγή, τον Έλληνα αγρότη και την αγροτική ανάπτυξη.
Ύστερα από τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
• Ποια είναι η εθνική στρατηγική που έχει χαραχθεί για την νέα ΚΑΠ με έμφαση στην χρηματοδότηση της ΚΑΠ και στην εξωτερική σύγκλιση, με μέλημα τη στήριξη των μικρών και μεσαίων εκμεταλλεύσεων; • Πότε προβλέπεται να προκηρυχθούν τα νέα μέτρα του ΠΑΑ, τα οποία είχε ήδη σχεδιάσει η προηγούμενη κυβέρνηση; • Γιατί προβλέπεται μειωμένη χρηματοδότηση της Αγροτικής Ανάπτυξης; • Πότε θα δουν οι Έλληνες αγρότες τις ουσιαστικές φορολογικές και ασφαλιστικές ελαφρύνσεις που εξαγγείλατε; • Γιατί δε δίνονται κίνητρα για τους συνεταιρισμένους αγρότες της χώρας μας; • Προτίθεστε και αν ναι, πότε, να λάβετε μέτρα μείωσης του κόστους παραγωγής στα αγροτικά εφόδια, την ηλεκτρική ενέργεια και το αγροτικό πετρέλαιο; • Ποιες είναι οι πολιτικές που έχετε σχεδιάσει σε κρίσιμα και εμβληματικά προϊόντα και ιδιαίτερα στην ελιά και το λάδι, αλλά και το ροδάκινο και το βαμβάκι, και σε ποια συγκεκριμένα μέτρα προτίθεστε να προβείτε για τη στήριξη του εισοδήματος των παραγωγών που πλήττεται από τις χαμηλές τιμές; • Ποια είναι η στρατηγική σας για την μελισσοκομία και την αλιεία και πότε θα αρχίσει να εφαρμόζεται; • Θα στελεχωθεί το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με μόνιμο προσωπικό μέσω ΑΣΕΠ και οι Περιφέρειες με κτηνιάτρους μέσω ΑΣΕΠ αντίστοιχα, ούτως ώστε να καταφέρουν να ανταποκριθούν στο τιτάνιο έργο τους και αν ναι πότε; • Πόσο θα συνεχίζεται η παρατηρούμενη πλημμελής λειτουργία των ελεγκτικών μηχανισμών και δη, στον κρίσιμο για τους κτηνοτρόφους μας τομέα του γάλακτος και γαλακτοκομικών; • Γιατί παρά τα σχετικά αιτήματα δεν έχουν ενεργοποιηθεί οι διαθέσιμοι πόροι, όπως αυτοί των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (deminimis) για την αποζημίωση μη καλυπτόμενων από τον ΕΛΓΑ ζημιών ; • Εάν και που θα διοχετευθεί τελικά η φετινή τευτλοπαραγωγή, και τι θα συστήσετε στους τευτλοπαραγωγούς να σπείρουν την ερχόμενη άνοιξη; • Μπορείτε να διαβεβαιώσετε τους Έλληνες αγρότες ότι δεν θα αυξηθούν τα καταβαλλόμενα ασφάλιστρα της αγροτικής παραγωγής μέσω της εισόδου των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών και ότι θα στηρίξετε τον εκσυγχρονισμό του ΕΛΓΑ; • Ποιο είναι το σχέδιο αντιμετώπισης και τα συγκεκριμένα μέτρα που προτίθεται να λάβει η Κυβέρνηση για την Κλιματική Κρίση και πώς εμπλέκονται οι αρμόδιοι Οργανισμοί και Υπηρεσίες του Υπουργείου;