Παρασκευή 1 Απριλίου 2022

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη οδηγεί σε εξαθλίωση τα ταξί, δεν εφαρμόζει βασικές διατάξεις του νόμου 4530/2018

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη οδηγεί σε εξαθλίωση τα ταξί, δεν εφαρμόζει βασικές διατάξεις του νόμου 4530/2018

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσαν 46 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία του αρμόδιου Τομεάρχη Νίκου Παππά και θέμα: «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη οδηγεί σε εξαθλίωση τα ταξί, δεν εφαρμόζει βασικές διατάξεις του νόμου 4530/2018». Την ερώτηση συνυπογράφει και η Γραμματέας της ΚΟ Όλγα Γεροβασίλη.

Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης επισημαίνουν:

- Ο νόμος 4530/2018 της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ έβαλε κανόνες και όρια στο έργο που αντιστοιχεί σε κάθε φορέα της μεταφοράς και φρόντισε για τη δίκαιη αντιμετώπιση του μικρομεσαίου ιδιοκτήτη ταξί (ΕΔΧ) και των λοιπών επαγγελματιών (ΕΙΧ) σε σχέση με τις υποχρεώσεις τους και τη φορολογία.

- Με τη νομοθετική μας πρωτοβουλία, θεσμοθετήσαμε ειδική πλατφόρμα, όπου θα πρέπει να δηλώνεται ηλεκτρονικά, ώστε να ελέγχεται και να φορολογείται, κάθε μεταφορά με ΕΙΧ, χωρίς, όμως, μέχρι σήμερα να έχει ενεργοποιηθεί πλήρως.

- Επίσης, καταστήσαμε παράνομες τις πρακτικές εις βάρος των επαγγελματιών είτε προέρχονται από εταιρείες παροχής μεταφορικού έργου που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας με ΑΦΜ εταιρείας μάρκετινγκ ενώ παρέχουν διαμεσολαβητικό έργο είτε από άλλες περιπτώσεις παροχής μεταφοράς στη μισή τιμή από αυτή που ορίζει ο νόμος.

- Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ φρόντισε να εκδώσει, ως τον Ιούλιο του 2019, το σύνολο των Υπουργικών Αποφάσεων που απαιτεί ο νόμος 4530/2018. Επί δυόμισι χρόνια, όμως, η κυβέρνηση της Ν.Δ.:

● Δεν φροντίζει για την εφαρμογή της προβλεπόμενης (από το άρθρο 20 του νόμου) τήρησης στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ψηφιακού μητρώου συμβάσεων, στο οποίο καταχωρούνται, μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής, πριν την έναρξή τους και με ευθύνη των εκμισθωτών ή σε περίπτωση διαμεσολάβησης και των φορέων διαμεσολάβησης, όλα τα στοιχεία των συμβάσεων ΕΙΧ.

● Δεν φροντίζει για την εφαρμογή της νομοθεσίας (νόμος 4607/2019, άρθρο 75), που απαγορεύει την πληρωμή για λογαριασμό τρίτων. Οι ψηφιακές πλατφόρμες δεν δικαιούνται να πληρώνονται για λογαριασμό του επαγγελματία ταξί.

● Αφαίρεσε από το υπουργείο κάθε δυνατότητα ενδελεχούς ελέγχου, αποσπώντας από το Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών Μεταφορών (ΣΕΕΜΕ), που υπάγονταν σε αυτό, το σύνολο των πάσης φύσεως αρμοδιοτήτων, οι οποίες ασκούνται πλέον από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας και τα όργανα της, στη λογική του περίφημου επιτελικού κράτους.

● Παρά τις διαμαρτυρίες των επαγγελματιών ΕΔΧ στις κατά τόπους διευθύνσεις Τροχαίας για τη συνεχή υποκλοπή έργου από τα ιδιωτικά αυτοκίνητα του νόμου 4093/12, δεν λαμβάνει μέτρα και δεν εντέλει τις διευθύνσεις για επισταμένους ελέγχους.

● Ροκανίζει τον νόμο με τροποποιήσεις, που τον αλλοιώνουν, όπως η κατάργηση της διάταξης που υποχρέωνε τους Δήμους να δημιουργήσουν πιάτσες εντός των ορίων ευθύνης τους.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Πότε προτίθεται να εφαρμόσει πλήρως τις διατάξεις του νόμου 4530/18 και ειδικά το άρθρο 20 περί τήρησης στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ψηφιακού μητρώου συμβάσεων, στο οποίο καταχωρούνται, μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής, πριν την έναρξή τους και με ευθύνη των εκμισθωτών ή σε περίπτωση διαμεσολάβησης και των φορέων διαμεσολάβησης, όλα τα στοιχεία των συμβάσεων ΕΙΧ;
Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει για να πατάξει την καταγγελλόμενη εκτεταμένη και συστηματική υποκλοπή ΕΔΧ μεταφορικού έργου από οδηγούς ΕΙΧ; Πως προτίθεται να επιβάλει την πιστή εφαρμογή του νόμου 4607/2019 (άρθρο 75) για πληρωμή του κόμιστρου από τον πελάτη στον επαγγελματία οδηγό και όχι στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, ώστε να μη δυσχεραίνεται η φορολόγησή τους και να εξασφαλίζονται τα έσοδα του δημοσίου;
Προτίθεται να επαναφέρει την ελάχιστη διάρκεια μίσθωσης (6 ώρες) και την ελάχιστη τιμή (180 ευρώ) στις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. (νόμος 4530/2018) που τις μειώσατε στο μισό, αντιλαμβανόμενοι -έστω και τώρα- ως κυβέρνηση την ανάγκη προστασίας των επαγγελματιών ΕΔΧ;

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης​:

 

Αθήνα, 1 Απριλίου 2022
ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη οδηγεί σε εξαθλίωση τα ταξί, δεν εφαρμόζει βασικές διατάξεις του νόμου 4530/2018»

Ο νόμος 4530/2018 της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ έβαλε κανόνες και όρια στο έργο που αντιστοιχεί σε κάθε φορέα της μεταφοράς και φρόντισε για τη δίκαιη αντιμετώπιση του μικρομεσαίου ιδιοκτήτη ταξί (ΕΔΧ) και των λοιπών επαγγελματιών (ΕΙΧ) σε σχέση με τις υποχρεώσεις τους και τη φορολογία. Κρίθηκε δε από την πλειονότητα των επαγγελματιών του κλάδου ως νόμος-πρότυπο.

Με τη νομοθετική μας πρωτοβουλία, θεσμοθετήσαμε ειδική πλατφόρμα, όπου θα πρέπει να δηλώνεται ηλεκτρονικά, ώστε να ελέγχεται και να φορολογείται, κάθε μεταφορά με ΕΙΧ, χωρίς, όμως, μέχρι σήμερα να έχει ενεργοποιηθεί πλήρως.
Επίσης, καταστήσαμε παράνομες τις πρακτικές εις βάρος των επαγγελματιών είτε προέρχονται από εταιρείες παροχής μεταφορικού έργου που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας με ΑΦΜ εταιρείας μάρκετινγκ ενώ παρέχουν διαμεσολαβητικό έργο είτε από άλλες περιπτώσεις παροχής μεταφοράς στη μισή τιμή από αυτή που ορίζει ο νόμος.

Στόχος της Πολιτείας αποτέλεσε και πρέπει να αποτελεί η προστασία του δημόσιου χαρακτήρα των υπηρεσιών αστικής μεταφοράς (με οχήματα ως 9 θέσεις), καθώς μόνο έτσι μπορεί να διασφαλιστεί το δικαίωμα του πολίτη στην οικονομική, ποιοτική και ασφαλή μετακίνηση. Μια μετακίνηση με σύγχρονα «πράσινα» ταξί, από δίκαια αμειβόμενους επαγγελματίες οδηγούς και όχι από εξαθλιωμένους, καταπονημένους σωματικά και ψυχικά επαγγελματίες και, βεβαίως, χωρίς φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού, μονοπωλιακών πρακτικών και χειρισμού κομίστρων.

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ φρόντισε να εκδώσει, ως τον Ιούλιο του 2019, το σύνολο των Υπουργικών Αποφάσεων που απαιτεί ο νόμος 4530/2018. Επί δυόμισι χρόνια, όμως, η κυβέρνηση της Ν.Δ.:
• Δεν φροντίζει για την εφαρμογή της προβλεπόμενης (από το άρθρο 20 του νόμου) τήρησης στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ψηφιακού μητρώου συμβάσεων, στο οποίο καταχωρούνται, μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής, πριν την έναρξή τους και με ευθύνη των εκμισθωτών ή σε περίπτωση διαμεσολάβησης και των φορέων διαμεσολάβησης, όλα τα στοιχεία των συμβάσεων ΕΙΧ.
• Δεν φροντίζει για την εφαρμογή της νομοθεσίας (νόμος 4607/2019, άρθρο 75), που απαγορεύει την πληρωμή για λογαριασμό τρίτων. Οι ψηφιακές πλατφόρμες δεν δικαιούνται να πληρώνονται για λογαριασμό του επαγγελματία ταξί.
• Αφαίρεσε από το υπουργείο κάθε δυνατότητα ενδελεχούς ελέγχου, αποσπώντας από το Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών Μεταφορών (ΣΕΕΜΕ), που υπάγονταν σε αυτό, το σύνολο των πάσης φύσεως αρμοδιοτήτων, οι οποίες ασκούνται πλέον από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας και τα όργανα της, στη λογική του περίφημου επιτελικού κράτους.
• Παρά τις διαμαρτυρίες των επαγγελματιών ΕΔΧ στις κατά τόπους διευθύνσεις Τροχαίας για τη συνεχή υποκλοπή έργου από τα ιδιωτικά αυτοκίνητα του νόμου 4093/12, δεν λαμβάνει μέτρα και δεν εντέλει τις διευθύνσεις για επισταμένους ελέγχους.
• Ροκανίζει τον νόμο με τροποποιήσεις, που τον αλλοιώνουν, όπως η κατάργηση της διάταξης που υποχρέωνε τους Δήμους να δημιουργήσουν πιάτσες εντός των ορίων ευθύνης τους.

Όλα αυτά συμβαίνουν ενώ βρισκόμαστε σε μια περίοδο και ένα οικονομικό κλίμα, που καθιστούν τον βιοπορισμό των επαγγελματιών ΕΔΧ αδύνατο. Οι συνθήκες που διαμόρφωσε η αποτυχημένη διαχείριση της πανδημίας και των οικονομικών της επιπτώσεων έχουν μειώσει τη ζήτηση των υπηρεσιών ταξί από τους πολίτες, ενώ το ενεργειακό κόστος λειτουργίας των οχημάτων έχει διπλασιαστεί, με την κυβέρνηση Μητσοτάκη να αρνείται να ικανοποιήσει το αίτημα όλων των επαγγελματιών για μείωση του ΕΦΚ στο κατώτατο δυνατό όριο.
Επειδή οι επαγγελματίες των ταξί ασφυκτιούν και αγωνιούν για το μέλλον του επαγγέλματός τους.
Επειδή η απροθυμία της κυβέρνησης Μητσοτάκη να λύσει τα ουσιαστικά προβλήματα του κλάδου επιφέρει επιβαρύνσεις και για τον πολίτη/επιβάτη, μέσω της μέσω της αύξησης των κόμιστρων.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Πότε προτίθεται να εφαρμόσει πλήρως τις διατάξεις του νόμου 4530/18 και ειδικά το άρθρο 20 περί τήρησης στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ψηφιακού μητρώου συμβάσεων, στο οποίο καταχωρούνται, μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής, πριν την έναρξή τους και με ευθύνη των εκμισθωτών ή σε περίπτωση διαμεσολάβησης και των φορέων διαμεσολάβησης, όλα τα στοιχεία των συμβάσεων ΕΙΧ;
2. Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει για να πατάξει την καταγγελλόμενη εκτεταμένη και συστηματική υποκλοπή ΕΔΧ μεταφορικού έργου από οδηγούς ΕΙΧ; Πως προτίθεται να επιβάλει την πιστή εφαρμογή του νόμου 4607/2019 (άρθρο 75) για πληρωμή του κόμιστρου από τον πελάτη στον επαγγελματία οδηγό και όχι στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, ώστε να μη δυσχεραίνεται η φορολόγησή τους και να εξασφαλίζονται τα έσοδα του δημοσίου;
3. Προτίθεται να επαναφέρει την ελάχιστη διάρκεια μίσθωσης (6 ώρες) και την ελάχιστη τιμή (180 ευρώ) στις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. (νόμος 4530/2018) που τις μειώσατε στο μισό, αντιλαμβανόμενοι -έστω και τώρα- ως κυβέρνηση την ανάγκη προστασίας των επαγγελματιών ΕΔΧ;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Παππάς Νικόλαος

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αθανασίου Νάσος

Αλεξιάδης Τρύφων

Αμανατίδης Γιάννης

Αναγνωστοπούλου Σία

Αραχωβίτης Σταύρος

Αυγέρη Δώρα

Βαγενά Άννα

Βέττα Καλλιόπη

Γεροβασίλη Όλγα

Γιαννούλης Χρήστος

Γκαρά Νατάσα

Δρίτσας Θεόδωρος

Ελευθεριάδου Τάνια

Ζαχαριάδης Κώστας

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Καλαματιανός Διονύσης

Κασιμάτη Νίνα

Κατρούγκαλος Γιώργος

Κάτσης Μάριος

Καφαντάρη Χαρά

Λάππας Σπύρος

Μάλαμα Κυριακή

Μάρκου Κώστας

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μουζάλας Γιάννης

Μπαλάφας Γιάννης

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μπουρνούς Γιάννης

Μωραΐτης Θάνος

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα

Πέρκα Θεοπίστη

Πούλου Παναγιού

Σαντορινιός Νεκτάριος

Σκουρολιάκος Πάνος

Σκουφά Μπέττυ

Σπίρτζης Χρήστος

Τόλκας Άγγελος

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Τσίπρας Γιώργος

Φίλης Νικόλαος

Φωτίου Θεανώ

Χρηστίδου Ραλλία

Ψυχογιός Γιώργος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου