Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας κατέθεσαν 27 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με πρωτοβουλία της Αναπλ. Τομεάρχη Παιδείας, Μερόπης Τζούφη, για τη στήριξη των μαθητών των Ειδικών Λυκείων και των ΕΝΕΕΓΥΛ.
Όπως αναφέρουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, κατά την περίοδο της πανδημίας, οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι οικογένειές τους δέχτηκαν μεγάλη επιβάρυνση λόγω του εγκλεισμού και της βίαιης αποκοπής τους από την εκπαιδευτική καθημερινότητα.
Στο ίδιο διάστημα, το υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων περιορίστηκε στην έκδοση εγκυκλίων και οδηγιών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση των εν λόγω μαθητών, παραγνωρίζοντας ωστόσο την ετοιμότητα του προσωπικού να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις και τη δυνατότητα συμμετοχής των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία από απόσταση.
Η απόφαση της κυβέρνησης για επαναλειτουργία των σχολείων προβλέπει -και ορθώς- την επιστροφή των μαθητών της Γ’ τάξης του ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ, ώστε να συνεχιστεί η φοίτηση και να καλυφθεί η διδακτική ύλη ενόψει των Πανελλήνιων εξετάσεων. Ωστόσο, όπως τονίζουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τους τελειόφοιτους μαθητές των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και πιο συγκεκριμένα, των μαθητών της Δ’ τάξης του Λυκείου του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου (ΕΝΕΕΓΥΛ) και της Γ’ τάξης των Ειδικών Λυκείων.
Επειδή η απουσία προγραμματισμού για τους τελειόφοιτους μαθητές των ΣΜΕΑΕ δημιουργεί μια σειρά από παιδαγωγικά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα, ενώ ναρκοθετεί την πρόσβασή τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν την Υπουργό:
-Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε οι τελειόφοιτοι μαθητές των Ειδικών Λυκείων και των ΕΝΕΕΓΥΛ να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους ανεμπόδιστα, καθώς και να διασφαλίσουν τη συμμετοχή τους στις Πανελλήνιες εξετάσεις;
-Πως αναμένεται να υποστηριχθεί τεχνικά η δυνατότητα συμμετοχής των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Υπάρχει πρόβλεψη για προμήθεια κατάλληλου και εξατομικευμένου ειδικού εξοπλισμού;
-Υπάρχει πρόβλεψη επιμόρφωσης του εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού, τόσο για την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όσο και για την προετοιμασία που απαιτείται για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων τον ερχόμενο Σεπτέμβριο;
Ακολουθεί ολόκληρη η Ερώτηση:
- προς την κα. Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: «Στήριξη των μαθητών των Ειδικών Λυκείων και των ΕΝΕΕΓΥΛ»
Κατά την περίοδο της πανδημίας, οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι οικογένειές τους δέχτηκαν μεγάλη επιβάρυνση λόγω του εγκλεισμού και της βίαιης αποκοπής τους από την εκπαιδευτική καθημερινότητα.
Στο ίδιο διάστημα, το υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων περιορίστηκε στην έκδοση εγκυκλίων και οδηγιών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση των εν λόγω μαθητών, παραγνωρίζοντας ωστόσο:
• την ετοιμότητα του προσωπικού να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις,
• τη δυνατότητα συμμετοχής των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία από απόσταση.
Η απόφαση της κυβέρνησης για επαναλειτουργία των σχολείων προβλέπει -και ορθώς- την επιστροφή των μαθητών της Γ’ τάξης του ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ, ώστε να συνεχιστεί η φοίτηση και να καλυφθεί η διδακτική ύλη ενόψει των Πανελλήνιων εξετάσεων. Ωστόσο, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τους τελειόφοιτους μαθητές των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και πιο συγκεκριμένα, των μαθητών της Δ’ τάξης του Λυκείου του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου (ΕΝΕΕΓΥΛ) και της Γ’ τάξης των Ειδικών Λυκείων.
• τη δυνατότητα συμμετοχής των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία από απόσταση.
Η απόφαση της κυβέρνησης για επαναλειτουργία των σχολείων προβλέπει -και ορθώς- την επιστροφή των μαθητών της Γ’ τάξης του ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ, ώστε να συνεχιστεί η φοίτηση και να καλυφθεί η διδακτική ύλη ενόψει των Πανελλήνιων εξετάσεων. Ωστόσο, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τους τελειόφοιτους μαθητές των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και πιο συγκεκριμένα, των μαθητών της Δ’ τάξης του Λυκείου του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου (ΕΝΕΕΓΥΛ) και της Γ’ τάξης των Ειδικών Λυκείων.
Επειδή η απουσία προγραμματισμού για τους τελειόφοιτους μαθητές των ΣΜΕΑΕ δημιουργεί μια σειρά από παιδαγωγικά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα, ενώ ναρκοθετεί την πρόσβασή τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Ερωτάται η αρμόδια υπουργός:
1. Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε οι τελειόφοιτοι μαθητές των Ειδικών Λυκείων και των ΕΝΕΕΓΥΛ να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους ανεμπόδιστα, καθώς και να διασφαλίσουν τη συμμετοχή τους στις Πανελλήνιες εξετάσεις;
2. Πως αναμένεται να υποστηριχθεί τεχνικά η δυνατότητα συμμετοχής των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Υπάρχει πρόβλεψη για προμήθεια κατάλληλου και εξατομικευμένου ειδικού εξοπλισμού;
3. Υπάρχει πρόβλεψη επιμόρφωσης του εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού, τόσο για την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όσο και για την προετοιμασία που απαιτείται για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων τον ερχόμενο Σεπτέμβριο;
2. Πως αναμένεται να υποστηριχθεί τεχνικά η δυνατότητα συμμετοχής των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Υπάρχει πρόβλεψη για προμήθεια κατάλληλου και εξατομικευμένου ειδικού εξοπλισμού;
3. Υπάρχει πρόβλεψη επιμόρφωσης του εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού, τόσο για την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όσο και για την προετοιμασία που απαιτείται για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων τον ερχόμενο Σεπτέμβριο;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Τζούφη Μερόπη
Τζούφη Μερόπη
Αβραμάκης Ελευθέριος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γκαρά Αναστασία
Δρίτσας Θεόδωρος
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Θραψανιώτης Μανόλης
Καρασαρλίδου Φρόσω
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρά
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κώστας
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Νοτοπούλου Κατερίνα
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαηλιού Γεώργιος
Παπανάτσιου Κατερίνα
Πούλου Γιώτα
Ραγκούσης Ιωάννης
Σκουρλέτης Πάνος
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκούφα Μπέττυ
Σπίρτζης Χρήστος
Φίλης Νίκος
Ψυχογιός Γεώργιος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου