Πέμπτη 29 Ιουλίου 2021

Ν. Γκαρά: «Τινάζουν στον αέρα το Κτηματολόγιο και το βαφτίζουν ΄΄μεταρρύθμιση΄΄»

 

Στήριξη της Βουλευτή Έβρου και στην κινητοποίηση των εργαζομένων στα ΚΕΠ για προσλήψεις 

Σκληρή επίθεση στην κυβέρνηση για την επαναφορά του αποτυχημένου μοντέλου διακυβέρνησης των προηγούμενων δεκαετιών και στον τομέα της Κτηματογράφησης, εξαπέλυσε από το βήμα της Βουλής η Αν. Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ενημέρωσης & Επικοινωνίας και Βουλευτής Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Νατάσα Γκαρά. 

Η κα Γκαρά υπογράμμισε πως η κυβέρνηση βαφτίζει «επιτάχυνση» και «εκσυγχρονισμό» την παραπομπή της ολοκλήρωσης των κτηματογραφήσεων για «κάποια στιγμή στο μέλλον», και μάλιστα χωρίς να τίθεται κάποια χρονική δέσμευση: «2 χρόνια δεν κάνατε κάτι για να εκδικαστούν οι ενστάσεις στις Επιτροπές, και τώρα ξαφνικά αποφασίζετε να αναρτήσετε Κτηματολόγιο με εκκρεμότητες, τις οποίες θα λύσετε κάποια στιγμή στο μέλλον, ίσως και πότε. Είναι σαν να λέτε ότι δεν υπάρχει Κτηματολόγιο», ανέφερε χαρακτηριστικά η Βουλευτής.

Κατηγόρησε τη ΝΔ πως επιλέγοντας να διαλύσει το Πρόγραμμα Κτηματογράφησης λίγο πριν την ολοκλήρωσή του, τινάζει στον αέρα συμβάσεις με πάνω από 50 εταιρείες και 5.000 έμπειρα στελέχη (μηχανικούς, δικηγόρους, πληροφορικάριους και άλλες ειδικότητες). Επίσης, για το θέμα της εισαγωγής διαμεσολαβητών και διαπιστευμένων μηχανικών, η κυβέρνηση επιλέγει και εδώ αντί να ενισχύσει το κύρος του φορέα θεσπίζοντας ένα αυστηρό πλαίσιο, να τον διαβάλλει, στήνοντας ένα παράλληλο μηχανισμό προσλήψεων έξω από το Κτηματολόγιο, για να βολέψει γαλάζια παιδιά.

Η κα Γκαρά στην τοποθέτησή της δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στη σημερινή πανελλαδική απεργία των εργαζομένων στα ΚΕΠ, οι οποίοι ζητούν άμεσες προσλήψεις ώστε να στελεχωθούν οι υπηρεσίες και να μπορούν να εξυπηρετούνται οι πολίτες. Οι εργαζόμενοι υπενθυμίζουν πως το τελευταίο διάστημα, ιδιαίτερα κατά την περίοδο της πανδημίας, τα ΚΕΠ της χώρας σηκώνουν πολύ μεγάλο βάρος, αναλαμβάνοντας αρμοδιότητες και από άλλους φορείς. 

Η Βουλευτής Έβρου υπενθύμισε, επίσης, και τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις που προχώρησε ο ΣΥΡΙΖΑ στη χώρα, κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησής του και παρά την οικονομική ασφυξία, όπως οι χρήσεις γης, η χάραξη του αιγιαλού, τα ειδικά και περιφερειακά  χωροταξικά σχέδια, η περαίωση του Κτηματολογίου από το 25% στο 60%, μέσα σε δύο μόλις χρόνια κ.α.

Τέλος, σημείωσε πως με διατάξεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για το Κτηματολόγιο η ΝΔ βάλλει και  εναντίον του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ), αποδυναμώνοντας τον δημόσιο χαρακτήρα του, διαβάλλοντας το κύρος και την εγκυρότητα του. Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε καταφέρει την πολύ επιτυχημένη λειτουργία του ΕΚΟΜΕ, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην ανάδειξη μιας νέας βιομηχανίας και στην προσέλκυση επενδύσεων στη χώρα μας.

Κλείνοντας η κα Γκαρά τόνισε: «οι υπηρεσίες όπως είναι το Κτηματολόγιο, οι δασικοί χάρτες, τα χωροταξικά σχέδια είναι αναγκαία για την ανάπτυξη, όπως και η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών. Ωστόσο, η μεταφορά υπηρεσιών σε ψηφιακό περιβάλλον, δε σημαίνει ούτε ότι λύνουμε τα προβλήματα, ούτε ότι κάνουμε μεταρρύθμιση στο κράτος. Οι ψηφιακές υπηρεσίες πρέπει να εξυπηρετούν τους πολίτες και τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης και εγχώριας παραγωγικής ανασυγκρότησης. Δεν μπορούν να χρησιμοποιούνται ως επικοινωνιακό κάλυμμα της αδράνειας και των συμφερόντων της Κυβέρνησης».


Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία:

Ευχαριστώ κ. Πρόεδρε

Συζητάμε σήμερα, εν μέσω θέρους, και με φαστ-τρακ διαδικασίες χωρίς ουσιαστική διαβούλευση, όπως συνηθίζει η Κυβέρνηση της ΝΔ, το νομοσχέδιο για το Κτηματολόγιο.

Η ευρεία διαβούλευση, ειδικότερα με τους ειδήμονες, τους τεχνικούς και τους επιστήμονες θα ήταν πολύ χρήσιμη σε ότι αφορά τη βέλτιστη εφαρμογή, πόσο μάλλον όταν συζητάμε για ένα κρίσιμο, μείζον, εθνικό - θα έλεγα -  θέμα για την ελληνική κοινωνία, όπως είναι το Κτηματολόγιο που αφορά στη διαχείριση της ιδιοκτησίας των πολιτών.

Το πρώτο μέρος που αφορά στην Κτηματογράφηση, στην ουσία πρόκειται για την τροποποίηση του νόμου 4512 του 2018 του ΣΥΡΙΖΑ.

Επιτρέψτε μου να υπενθυμίσω πως ο ΣΥΡΙΖΑ κατά την κυβερνητική του θητεία, με τη χώρα σε οικονομική ασφυξία, επεδίωξε και κατάφερε να προχωρήσουν στη χώρα οι σημαντικές εκείνες μεταρρυθμίσεις, που μετέτρεπαν την Ελλάδα σε ένα σοβαρό, ευρωπαϊκού επιπέδου,  κράτος δικαίου, ιδιαίτερα αναγκαίο αν θέλουμε να συζητάμε για ανάπτυξη.

Τέτοιες μεταρρυθμίσεις ήταν το Κτηματολόγιο, οι δασικοί χάρτες, η χάραξη του αιγιαλού, οι χρήσεις γης, τα ειδικά και περιφερειακά χωροταξικά σχέδια.

Πραγματικά, επιμένω, αν θέλουμε να μιλάμε για ανάπτυξη και για νέες επενδύσεις, πρέπει να δημιουργήσουμε ένα κράτος δικαίου και να λύσουμε βασικά ζητήματα παροχής υπηρεσιών.

Αυτό είναι αναγκαίο, όχι μόνο για τον εκσυγχρονισμό του συστήματος, αλλά και για να πατάξουμε τα περιθώρια και τις πρακτικές διαπλοκής, που στοχευμένα έχουν «διασωθεί» τόσα χρόνια, επειδή αρκετοί εξυπηρετούνταν.

Με τον νόμο 4512 του 2018 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, παρέλαβε την περαίωση του Κτηματολογίου περίπου στο 25%, ωστόσο, ολοκλήρωσε μέσα σε 2 μόνο χρόνια το 60%. Κάλυψε, δηλαδή, το χαμένο έδαφος δεκαετιών, από τις προηγούμενες κυβερνήσεις που έκλειναν το μάτι στη μίζα και τη διαπλοκή.

Και σήμερα, ξέρετε, το Κτηματολόγιο θα είχε ολοκληρωθεί αν συνεχιζόταν οι ρυθμοί και οι στόχοι που είχε θέσει ο ΣΥΡΙΖΑ, και δεν έμπαινε φρένο από τη σημερινή Κυβέρνηση.

Σήμερα, όμως, επαναφέρετε το ίδιο αναποτελεσματικό μοντέλο διακυβέρνησης προηγούμενων δεκαετιών.

Υποστηρίζετε ότι η Κτηματογράφηση θα ολοκληρώνεται, από εδώ και στο εξής, πριν από την έκδοση των Επιτροπών Υποθέσεων Κτηματογράφησης, καθώς «για πρώτη φορά θα αναγράφονται στο κτηματολογικό φύλλο του κάθε ακινήτου οι εκκρεμότητες ως προς τα δικαιώματα».

Ουσιαστικά, παραμένουν οι εκκρεμότητες. Αυτό κάνετε! Αυτή η ρύθμιση ανατρέπει όλο τον πυρήνα λειτουργίας του Κτηματολογίου!

Ο σκοπός του δεν είναι άλλος από το να ξέρουμε στη χώρα ποια δικαιώματα έχει καθαρά ο καθένας σε κάθε ακίνητο και αυτό να αποτυπώνεται επ’ ακρίβεια  σε χάρτη, ώστε να μην υπάρχουν αντιδικίες που μπλοκάρουν την αξιοποίηση των ακινήτων, τις επενδύσεις και να βάζει τέλος στους καταπατητές δημοσίων εκτάσεων.

Εσείς όμως, ενώ 2 χρόνια δεν κάνατε κάτι για να εκδικαστούν οι ενστάσεις στις επιτροπές, αποφασίζετε τώρα να αναρτήσετε το Κτηματολόγιο με εκκρεμότητες, τις οποίες θα λύσετε κάποια στιγμή στο μέλλον, αν, όποτε, ίσως τις λύσετε ποτέ. Άρα δεν έχουμε κτηματολόγιο!

Συνεπώς, αυτό που εσείς σήμερα ονομάζετε «επιτάχυνση» και «εκσυγχρονισμό» του κτηματολογίου, δεν είναι τίποτα άλλο από την παραπομπή της ολοκλήρωσης των κτηματογραφήσεων για κάποια στιγμή στο μέλλον, μέσω μιας πρόωρης και υποτιθέμενης «περαίωσης» των υποθέσεων.

Και μάλιστα, όχι μόνο δεν προβλέπετε καμία χρονική δέσμευση για το πότε θα έχουν ολοκληρωθεί οι κτηματογραφήσεις, αλλά κλείνετε το Πρόγραμμα Κτηματογράφησης λίγο πριν την επιτυχή ολοκλήρωσή του, τινάζοντας στον αέρα συμβάσεις με πάνω από 50 εταιρείες και 5.000 έμπειρα, εξειδικευμένα στελέχη (μηχανικούς, δικηγόρους, στελέχη της πληροφορικής κλπ). Και αυτό το ονομάζετε επικοινωνιακά «ολοκλήρωση».

Ένα ακόμη ζήτημα που προκύπτει από το παρόν νομοσχέδιο αφορά στην εισαγωγή του θεσμού των διαμεσολαβητών και των διαπιστευμένων μηχανικών, για τη διόρθωση των ανακριβειών.

Και εδώ, αντί να στελεχώσετε τις κενές οργανικές θέσεις του φορέα του Κτηματολογίου,  επιλέγετε, όπως ακριβώς κάνατε και στον ΕΦΚΑ και σε άλλα Υπουργεία και υπηρεσίες, να στήσετε έναν παράλληλο μηχανισμό έξω από το Κτηματολόγιο.

Αντί να αυξήσετε, λοιπόν, το κύρος του φορέα, επιλέγετε να το καταστήσετε διάτρητο.  Διότι ενώ σε άλλες χώρες υπάρχει ένα σφιχτό και αυστηρό πλαίσιο, εδώ το πλαίσιο που εισηγείστε είναι τόσο χαλαρό, που εύκολα μπορούμε να συμπεράνουμε πως βρήκατε άλλο έναν τρόπο για να βολέψετε γαλάζια παιδιά.

Τέλος, δεν μπορώ να μη σχολιάσω τις διατάξεις που αφορούν στο ΕΚΟΜΕ. Ένα εργαλείο που ίδρυσε και λειτούργησε με επιτυχία η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, που προσέλκυσε πολλές εγχώριες και διεθνείς παραγωγές, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην ανάδειξη μιας νέας βιομηχανίας και στην προσέλκυση επενδύσεων στη χώρα μας.

Με το άρθρο 38, λοιπόν, αποδυναμώνετε τον δημόσιο χαρακτήρα του ΕΚΟΜΕ, παίρνετε κατά το δοκούν ιδιώτες ελεγκτές, και επιτρέπετε στον εκάστοτε διευθύνοντα σύμβουλο να κόβει και να ράβει, όπως αυτός επιθυμεί, διαβάλλοντας κατά αυτόν τον τρόπο το κύρος και την εγκυρότητα του φορέα.

Κύριε, Υπουργέ,

Με ευκαιρία της παρουσίας σας σήμερα, θα ήθελα να σας θέσω ένα αρκετά σοβαρό ζήτημα.

Όπως γνωρίζετε, σήμερα οι εργαζόμενοι στα ΚΕΠ πραγματοποιούν πανελλαδική απεργία ζητώντας 1.000 άμεσες έκτακτες προσλήψεις και συνθήκες ασφάλειας στην εργασία τους. Όπως αναφέρουν, το τελευταίο διάστημα έχουν μεταφερθεί αρκετές αρμοδιότητες στα ΚΕΠ χωρίς να έχουν στελεχωθεί οι υπηρεσίες ή να ενισχύεται και να στηρίζεται η εργασία τους. Ειδικά την περίοδο της πανδημίας, τα ΚΕΠ εξυπηρετούν μεγάλο πλήθος πολιτών, σηκώνουν μεγάλο βάρος στις υπηρεσίες, αναλαμβάνοντας αρμοδιότητες και από άλλους φορείς.

Σας καταθέτω αναλυτικά τα αιτήματα και το υπόμνημα της Ομοσπονδίας. Και αναμένουμε άμεσα τις απαντήσεις και τις ενέργειές σας.

Κυρίες και κύριοι, 

Οι υπηρεσίες όπως είναι το κτηματολόγιο, οι δασικοί χάρτες, τα χωροταξικά σχέδια είναι αναγκαία για την ανάπτυξη, όπως και η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών. Ωστόσο, η μεταφορά υπηρεσιών σε ψηφιακό περιβάλλον, δε σημαίνει ούτε ότι λύνουμε τα προβλήματα, ούτε ότι κάνουμε μεταρρύθμιση στο κράτος.

Οι ψηφιακές υπηρεσίες πρέπει να εξυπηρετούν τους πολίτες και τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης και εγχώριας παραγωγικής ανασυγκρότησης. Κυρίως όμως πρέπει να εξυπηρετούν τους πολίτες. Δεν μπορούν όμως να χρησιμοποιούνται ως επικοινωνιακό κάλυμμα της αδράνειας και των συμφερόντων της Κυβέρνησης.

Σας ευχαριστώ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου