Προς τον κ. Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων
Θέμα: «Να μεριμνήσει επιτέλους η Κυβέρνηση για τα δάνεια που ελήφθησαν μέσω του τέως Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ) με επιδοτούμενο επιτόκιο»
Παρά τις ήδη ψηφισμένες από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ρυθμίσεις για τα δάνεια, που ελήφθησαν μέσω του τέως Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ) με επιδοτούμενο επιτόκιο και παρά τις επανειλημμένες πιέσεις και παρεμβάσεις που έχουν γίνει από την Αξιωματική Αντιπολίτευση για υλοποίηση των ρυθμίσεων αυτών, αναπάντητο παραμένει ακόμα το ερώτημα για το αν και πότε η ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας θα μεριμνήσει για το εν λόγω θέμα, πρόβλημα μάλιστα που αφορά δεκάδες χιλιάδες οικογένειες.
Η σημερινή Κυβέρνηση δεν έχει μέχρι σήμερα προχωρήσει σε έκδοση της απαιτούμενης, βάσει της παραγράφου 1, άρθρου εικοστού πέμπτου, του νόμου 4618/2019, ΚΥΑ, δυνάμει της οποίας θα καθοριστούν τα κριτήρια ένταξης στην επιδότηση, τα ποσοστά επιδότησης της έντοκης τοκοχρεωλυτικής δόσης, τα μέγιστα ποσά της επιδοτούμενης δόσης, η μέγιστη διάρκεια της επιδότησης ανά κλίμακες οφειλής και κάθε άλλο αναγκαίο διαδικαστικό και λεπτομερειακό ζήτημα για την υλοποίηση της προβλεπόμενης επιδότησης. Στην υπ’ αριθ. 1361/18.10.19 ερώτηση που είχα καταθέσει, για τη ρύθμιση δανείων μέσω τ. ΟΕΚ με επιδοτούμενο επιτόκιο, την οποία συνυπογράφουν 28 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ο Υπουργός Εργασίας αρκέστηκε στο να περιγράψει ενέργειες και νομοθετήματα υπέρ των δανειοληπτών, στα οποία προέβη η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Εν συνεχεία, στην υπ’ αριθ. 301/09.12.19 επίκαιρη ερώτησή μου, που συζητήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής, πάλι ο αρμόδιος Υπουργός, αντί να προσεγγίσει το ζήτημα με σοβαρότητα και ευαισθησία, επέλεξε να στρέψει την συζήτηση σε άλλη κατεύθυνση, υπεκφεύγοντας να απαντήσει.
Επειδή, οι πολίτες δεν έχουν ανάγκη από λόγια αλλά από πράξεις και κυβερνήσεις που δίνουν λύσεις άμεσα σε προβλήματα που ταλαιπωρούν την κοινωνία μας. Επειδή η Κυβέρνησή ΣΥΡΙΖΑ, έδειξε για μια ακόμα φορά το κοινωνικό της πρόσωπο με την ρύθμιση των δανείων που ελήφθησαν τόσο απευθείας από τον Ο.Ε.Κ.. όσο και αυτά με επιδοτούμενο επιτόκιο. Επειδή το πρόβλημα των δανειοληπτών μέσω τ. Ο.Ε.Κ. με επιδοτούμενο επιτόκιο αφορά δεκάδες χιλιάδες οικογένειες. Επειδή από την υλοποίηση αναμένεται να ωφεληθούν δανειολήπτες που εξακολουθούν να οφείλουν και οι οποίοι, σε περίπτωση αδυναμίας αποπληρωμής των δανείων τους προς τις ανώνυμες τραπεζικές εταιρείες, θα αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο απώλειας της κατοικίας τους.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Προτίθεται να εκδώσει άμεσα την Υπουργική Απόφαση, που προβλέπεται στην παράγραφο 1 του εικοστού πέμπτου άρθρου του Νόμου 4618/2019, που ψήφισε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για την οικονομική ελάφρυνση των δανειοληπτών που έλαβαν δάνεια μέσω τ. Ο.Ε.Κ. με επιδοτούμενο επιτόκιο και αν ναι ποιο το χρονοδιάγραμμα έκδοσης αυτής; Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Την συμπερίληψη επιτυχόντων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008 στους διορισμούς των δικαστικά δικαιωθέντων εκπαιδευτικών του ίδιου διαγωνισμού και άμεση προκήρυξη για τους 10.500 διορισμούς μονίμων στη γενική εκπαίδευση, ζητούν 44 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με ερώτηση τους προς την Υπουργό Παιδείας, που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του βουλευτή Ηρακλείου, Σωκράτη Βαρδάκη.
Όπως αναφέρουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ μετά την υπ’ αριθ. 527/2015 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας καθορίστηκε ότι «ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών καθώς και από τους πίνακες 30μηνου και 24μηνου αντίκειται στις αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας», ακολούθησαν αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις οι οποίες δικαίωναν επιτυχόντες εκπαιδευτικούς του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008.
Οι εν λόγω εκπαιδευτικοί παρότι επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού δεν είχαν διοριστεί, καθώς στη θέση τους διορίστηκαν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών και τους αντίστοιχους πίνακες 24μηνου και 30μηνου, σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν.3255/2004, που προβλέπει τον διορισμό εκπαιδευτικών κατά 60% από τους διοριστέους του ΑΣΕΠ και κατά 40% από τους πίνακες αναπληρωτών.
Με τις αποφάσεις αυτές συμμορφώθηκε το Υπουργείο Παιδείας, νομοθετώντας το άρθρο 73 του ν. 4589/2019, σύμφωνα με το οποίο οι εκπαιδευτικοί αυτοί διορίζονται «εφόσον έχει εκδοθεί ως προς αυτούς, μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος (31-1-2019), αμετάκλητη απόφαση διοικητικού δικαστηρίου με την οποία έγινε δεκτή αίτηση ακυρώσεως κατά της παράλειψης διορισμού τους».
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μένουν εκτός διορισμών επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008 και μάλιστα πολλοί εξ αυτών, με θέση στον πίνακα επιτυχόντων υψηλότερη από αυτούς που διορίστηκαν με το άρθρο 73 του ν.4589/2019, οι οποίοι είτε για οικονομικούς λόγους δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν τη δικαστική οδό, είτε δεν πρόλαβαν χρονικά, καθώς τέθηκε ως προϋπόθεση η έκδοση των αμετάκλητων δικαστικών αποφάσεων να έχει προηγηθεί της έναρξης ισχύος του ν. 4589/2019.
Οι 10.500 μόνιμοι διορισμοί στη γενική εκπαίδευση, που εξήγγειλε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, και για τους οποίους εκδόθηκε σχετική ΠΥΣ και εκκρεμούσε η έγκριση της προκήρυξης του διαγωνισμού από το ΑΣΕΠ, μετά και την αλλαγή αναλογίας αποχωρήσεων - προσλήψεων στο δημόσιο (από 1:5, σε 1:1), θα έλυναν δια παντός το ζήτημα των εκπαιδευτικών που ζητούν συμπερίληψη, αλλά και σταδιακά όλων των επιτυχόντων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008, βάσει των διατάξεων του άρθρου 73 του ν. 4589/2019. Για το ζήτημα αυτό έχει γνωμοδοτήσει θετικά και ο Συνήγορος του Πολίτη (Α.Π. 260558/53112/2019).
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν την αρμόδια Υπουργό Παιδείας:
-Προτίθεται να συμπεριλάβειι τους υπόλοιπους επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008, στις διατάξεις του άρθρου 73 του ν. 4589/2019 ώστε να προχωρήσει ο διορισμός τους;
-Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για τους 10.500 μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση;
Ακολουθεί η ερώτηση:
Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Συμπερίληψη επιτυχόντων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008 στους διορισμούς των δικαστικά δικαιωθέντων εκπαιδευτικών του ίδιου διαγωνισμού, άμεση προκήρυξη για τους 10.500 διορισμούς μονίμων στη γενική εκπαίδευση»
Μετά την υπ’ αριθ. 527/2015 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας καθορίστηκε ότι «ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών καθώς και από τους πίνακες 30μηνου και 24μηνου αντίκειται στις αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας», ακολούθησαν αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις οι οποίες δικαίωναν επιτυχόντες εκπαιδευτικούς του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008.
Οι εν λόγω εκπαιδευτικοί παρότι επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού δεν είχαν διοριστεί, καθώς στη θέση τους διορίστηκαν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών και τους αντίστοιχους πίνακες 24μηνου και 30μηνου, σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν.3255/2004, που προβλέπει τον διορισμό εκπαιδευτικών κατά 60% από τους διοριστέους του ΑΣΕΠ και κατά 40% από τους πίνακες αναπληρωτών.
Με τις αποφάσεις αυτές συμμορφώθηκε το Υπουργείο Παιδείας, νομοθετώντας το άρθρο 73 του ν. 4589/2019, σύμφωνα με το οποίο οι εκπαιδευτικοί αυτοί διορίζονται «εφόσον έχει εκδοθεί ως προς αυτούς, μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος (31-1-2019), αμετάκλητη απόφαση διοικητικού δικαστηρίου με την οποία έγινε δεκτή αίτηση ακυρώσεως κατά της παράλειψης διορισμού τους».
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μένουν εκτός διορισμών επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008 και μάλιστα πολλοί εξ αυτών, με θέση στον πίνακα επιτυχόντων υψηλότερη από αυτούς που διορίστηκαν με το άρθρο 73 του ν.4589/2019, οι οποίοι είτε για οικονομικούς λόγους δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν τη δικαστική οδό, είτε δεν πρόλαβαν χρονικά, καθώς τέθηκε ως προϋπόθεση η έκδοση των αμετάκλητων δικαστικών αποφάσεων να έχει προηγηθεί της έναρξης ισχύος του ν. 4589/2019.
Οι 10.500 μόνιμοι διορισμοί στη γενική εκπαίδευση, που εξήγγειλε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, και για τους οποίους εκδόθηκε σχετική ΠΥΣ και εκκρεμούσε η έγκριση της προκήρυξης του διαγωνισμού από το ΑΣΕΠ, μετά και την αλλαγή αναλογίας αποχωρήσεων - προσλήψεων στο δημόσιο (από 1:5, σε 1:1), θα έλυναν δια παντός το ζήτημα των εκπαιδευτικών που ζητούν συμπερίληψη, αλλά και σταδιακά όλων των επιτυχόντων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008, βάσει των διατάξεων του άρθρου 73 του ν. 4589/2019. Για το ζήτημα αυτό έχει γνωμοδοτήσει θετικά και ο Συνήγορος του Πολίτη (Α.Π. 260558/53112/2019). Επειδή, κύριο μέλημα πρέπει να είναι η ισότητα και η αξιοκρατία
Επειδή, δεν υπάρχουν πλέον οι περιορισμοί του παρελθόντος στους διορισμούς
Επειδή, η εκπαίδευση σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία χρειάζεται κάθε δυνατή ενίσχυση σε προσωπικό
Επειδή, εκκρεμεί η υλοποίηση των εξαγγελθέντων από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, 10.500 μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση Ερωτάται η κα Υπουργός:
1. Προτίθεται να συμπεριλάβει τους υπόλοιπους επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008, στις διατάξεις του άρθρου 73 του ν. 4589/2019 ώστε να προχωρήσει ο διορισμός τους;
2. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για τους 10.500 μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση;
H Βουλευτής Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ κ. Γκαρά Αναστασία μίλησε σήμερα το πρωί 28/08/2020 στο ραδιόφωνο Sferikos 99.3 και στη δημοσιογράφο Όλια Γκαντανίδου για τις κινήσεις της Κυβέρνησης για την επανέναρξη της λειτουργίας των σχολείων.
«Έχουμε πολλές καθυστερήσεις στην προετοιμασία της έναρξης της σχολικής χρονιάς.
Εδώ και ενάμιση μήνα έχουμε καλέσει την κ. Κεραμέως να συστήσει μια Επιτροπή και να συζητήσουμε μέσα στη Βουλή σε διακομματικό επίπεδο, προκειμένου να σχεδιάσουμε μια χρονιά η οποία θα είναι υγειονομικά ασφαλής.
Η κ. Κεραμέως και το σύνολο της Κυβέρνησης αρνήθηκε να συνεργαστεί και να συζητήσει οποιαδήποτε πρόταση.
Σε όλες τις χώρες βλέπουμε να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα για την προστασία των παιδιών, αντιθέτως στην Ελλάδα αυξάνεται.
Να δει τους πραγματικούς αριθμούς και τις πραγματικές ανάγκες που υπάρχουν στα σχολεία η κ. Κεραμέως.
Όπως και στο άνοιγμα των σχολείων έτσι και στη συμμετοχή των παιδιών σε ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠ- ΜΕΑ και παιδικούς σταθμούς βλέπουμε ότι και εκεί υπάρχει μια αδιαφορία, μια προχειρότητα και μια ανικανότητα από την Κυβέρνηση να δώσει πραγματικές λύσεις»
Από τη συμμετοχή μου στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της τηλεόρασης Θράκη Νετ.
Συζητήσαμε για το πρωτοφανές, μείζον ζήτημα που έχει προκύψει με αποκλειστική ευθύνη της Κυβέρνησης με τα περίπου 65.000 παιδιά, 972 εξ αυτών στον Έβρο, που αποκλείονται από τη συμμετοχή τους στους παιδικούς σταθμούς, τα ΚΔΑΠ και τα ΚΔΑΠ-ΜΕΑ, παρότι διαθέτουν πλήρη φάκελο για να λάβουν voucher.
Παράλληλα, συζητήσαμε για τις παλινωδίες της Κυβέρνησης σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων, το ελλιπές κυβερνητικό σχέδιο που τελικά ήταν απλά 2 μάσκες για μαθητές και εκπαιδευτικούς - ευτυχώς δωρεάν μετά και από τις ισχυρές αντιδράσεις των γονέων και όλης της κοινωνίας - και ένα παγουρίνο.
Επισήμανα κάποιες από τις προτάσεις που έχει καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ για τη συγκυρία και ζητά:
να χωριστούν τα τμήματα και τα νέα που θα σχηματιστούν να περιλαμβάνουν μέχρι 15 μαθητές (ανά αίθουσα)
να συσταθούν τοπικές συντονιστικές επιτροπές ανά Δήμο που θα είναι υπεύθυνες για να βρεθούν δημόσιοι και δημοτικοί χώροι ( πχ παλιά σχολεία κλπ) κατάλληλοι, που μπορούν να προσαρμοστούν και να αξιοποιηθούν στα σημερινά δεδομένα
να αυξηθούν τα κονδύλια για την Παιδεία και να προχωρήσουν άμεσα οι 10.500 μόνιμες προσλήψεις στην Εκπαίδευση που η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε δρομολογήσει και εδώ και 2 χρόνια η Κυβέρνηση της ΝΔ αναιτιολόγητα έχει παγώσει
να προχωρήσουν άμεσα έκτακτες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και για να γίνει πράξη η αποσυμφόρηση των τάξεων και να προχωρήσει η ίδρυση νέων τμημάτων, αλλά και για να καλυφθούν κενά που θα προκύψουν από τις άδειες ειδικού σκοπού που αναμένεται να ζητήσουν αρκετοί εκπαιδευτικοί λόγω προβληματών υγείας ή επειδή ανήκουν στηις ευπαθείς ομάδες
Τόνισα ότι για όλα τα παραπάνω η Κυβέρνηση της ΝΔ παρότι είχε μήνες μπροστά της για να ενεργήσει και να λάβει μέτρα, δεν έχει κάνει μέχρι σήμερα το παραμικρό.
Επίσης, σημείωσα ότι η αρμόδια Υπουργός έχει επιλέξει, χρησιμοποιώντας δημιουργική στατιστική, να εμπαίζει γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, κάνοντας λόγο για τμήματα με 17 μαθητές μέσο όρο, τη στιγμή που όλοι γνωρίζουμε πως, ιδιαίτερα στα αστικά κέντρα, τα τμήματα στα σχολεία έχουν 25 μαθητές.
Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας κατέθεσαν 53 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με θέμα της την περικοπή αδειών στους νεοπροσλαμβανόμενους εκπαιδευτικούς από το Υπουργείο Παιδείας.
Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης επισημαίνουν:
- Με εγκύκλιο του το Υπουργείο ορίζει πως «η διάρκεια της άδειας ανατροφής στην περίπτωση υπάλληλου ο οποίος κατά τον χρόνο του διορισμού του έχει ήδη τέκνο ηλικίας κάτω των τεσσάρων (4) ετών ποσοτικώς περιορίζεται».
- Έτσι «εκπαιδευτικός ή μέλος Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. που κατά́ την ημερομηνία διορισμού του/της έχει τέκνο άνω των δύο ετών δεν δικαιούται άδεια ανατροφής. Εκπαιδευτικός ή μέλος Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. που κατά την ημερομηνία διορισμού έχει τέκνο κάτω των δύο ετών δικαιούται τμήμα της εννεάμηνης άδειας ανατροφής, το οποίο υπολογίζεται αναλογικά».
- Τα διαλαμβανόμενα στην εγκύκλιο για την άδεια ανατροφής τέκνου δεν βρίσκουν έρεισμα σε κάποια νομοθετική διάταξη
- Η εγκύκλιος αντιτίθεται σε διάταξη του υπαλληλικού κώδικα, ευρωπαϊκή οδηγία και άρθρο του Συντάγματος.
Ρωτούν, λοιπόν, την Υπουργό:
1. Θα προβεί σε ανάκληση της υπ’ αριθμ. 108357/Ε3/21-8-2020 εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων;
2. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί για την ενιαία εφαρμογή των διευκολύνσεων, που αφορούν την προστασία της οικογένειας και της παιδικής ηλικίας, στους εκπαιδευτικούς και μέλη Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. και σύμφωνα με το Σύνταγμα;
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης
Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: «Με περικοπή αδειών “καλωσορίζει” τους νεοπροσλαμβανόμενους εκπαιδευτικούς το υπουργείο Παιδείας»
Το υπουργείο Παιδείας, λίγες μέρες πριν το άνοιγμα των σχολείων χωρίς προετοιμασία και τη λήψη ουσιαστικών μέτρων προστασίας για τον covid-19, αποφασίζει να διαταράξει περαιτέρω το κλίμα στην κοινότητα των εκπαιδευτικών με την αρ. αριθμ. 108357/Ε3/21-8-2020 εγκύκλιο καθορίζοντας ότι «… η διάρκεια της άδειας ανατροφής στην περίπτωση υπάλληλου ο οποίος κατά́ τον χρόνο του διορισμού́ του έχει ήδη τέκνο ηλικίας κάτω των τεσσάρων (4) ετών ποσοτικώς περιορίζεται, και έχει τόση διάρκεια σε μήνες όση είναι το άθροισμα των ωρών του μειωμένου ωραρίου που θα ελάμβανε ο γονέας μέχρι τη συμπλήρωση των ετών διευκόλυνσης του μειωμένου ωραρίου του τέκνου του. Κατά́ συνέπεια, εκπαιδευτικός ή μέλος Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. που κατά́ την ημερομηνία διορισμού́ του/της έχει τέκνο άνω των δύο ετών δεν δικαιούται άδεια ανατροφής. Εκπαιδευτικός ή μέλος Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. που κατά την ημερομηνία διορισμού έχει τέκνο κάτω των δύο ετών δικαιούται τμήμα της εννεάμηνης άδειας ανατροφής, το οποίο υπολογίζεται αναλογικά …».
Τα διαλαμβανόμενα, όμως, στην εγκύκλιο για την άδεια ανατροφής τέκνου δεν βρίσκουν έρεισμα σε κάποια νομοθετική διάταξη. Η προκείμενη εγκύκλιος απέχει ακόμα και από την αριθ. 64/2008 γνωμοδότηση του ΝΣΚ, που επικαλείται το υπουργείο, ως προς το όριο ηλικίας των τεσσάρων ετών του τέκνου, που δέχεται η γνωμοδότηση. Εξάλλου, σύμφωνα με νομολογία των αρμόδιων δικαστηρίων, έχει αναγνωριστεί πλήρη εννεάμηνη άδεια ανατροφής τέκνου σε νεοδιόριστη εκπαιδευτικό, που είχε αποκτήσει τέκνο κάτω των 4 ετών πριν τον διορισμό (ΔεφΠειρ 32/2014).
Επειδή στη διάταξη του άρθρου 53 του υπαλληλικού κώδικα, όπως ισχύει, ορίζεται ότι «Ο χρόνος εργασίας του υπάλληλου που είναι γονέας μειώνεται κατά δύο (2) ώρες ημερησίως, εφόσον έχει τέκνα ηλικίας έως δύο (2) ετών, και κατά μία (1) ώρα, εφόσον έχει τέκνα ηλικίας από δύο (2) έως τεσσάρων (4) ετών. Υπάλληλος που είναι γονέας δικαιούται εννέα (9) μήνες άδεια με αποδοχές για ανατροφή παιδιού, εφόσον δεν κάνει χρήση του μειωμένου ωραρίου που προβλέπεται στο προηγούμενο εδάφιο».
Επειδή σύμφωνα με τη συμφωνία-πλαίσιο για τη γονική άδεια, όπως τροποποιήθηκε με την Οδηγία 97/75/ΕΚ του Συμβουλίου της 15.12.1997 (L 10/16.1.1998), παρέχεται ατομικό δικαίωμα γονικής άδειας στους εργαζόμενους, άνδρες και γυναίκες, λόγω γέννησης ή υιοθεσίας παιδιού, ώστε να μπορέσουν να ασχοληθούν με το παιδί αυτό, τουλάχιστον επί τρεις μήνες, μέχρι μιας ορισμένης ηλικίας, η οποία μπορεί να φθάσει μέχρι τα 8 έτη και προσδιορίζεται από τα κράτη μέλη ή/και τους κοινωνικούς εταίρους.
Επειδή ενόψει της αρχής της παρ. 1 του άρθρου 21 του Συντάγματος, σύμφωνα με την οποία τίθεται η μητρότητα και η παιδική ηλικία υπό την προστασία του Κράτους και της συνταγματικής αρχής της ισότητας, οι διευκολύνσεις ανατροφής τέκνου και χορήγησης άδειας ανατροφής τέκνου, που ισχύουν για τους δημοσίους υπαλλήλους, πρέπει να ισχύουν και για τους εκπαιδευτικούς.
Ενόψει των ανωτέρω, ερωτάται η αρμόδιος υπουργός:
1. Θα προβεί σε ανάκληση της υπ’ αριθμ. 108357/Ε3/21-8-2020 εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων; 2. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί για την ενιαία εφαρμογή των διευκολύνσεων, που αφορούν την προστασία της οικογένειας και της παιδικής ηλικίας, στους εκπαιδευτικούς και μέλη Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. και σύμφωνα με το Σύνταγμα;
Την επιτακτική ανάγκη για παράταση των συμβάσεων εργαζόμενων ΟΑΕΔ στις δομές φιλοξενίας, ιδίως εν μέσω της πανδημίας, τονίζουν σε ερώτηση τους 48 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του Γιώργου Ψυχογιού, Τομεάρχη Μετανάστευσης του ΣΥΡΙΖΑ.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τονίζουν πως εντός των επόμενων ημερών λήγει η παράταση που έχει δοθεί στο Γ’ κύκλο του Προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας του ΟΑΕΔ, χωρίς να φαίνεται διάθεση από πλευράς των αρμόδιων Υπουργείων για νέα παράταση ή ανανέωση.
Άλλωστε το ίδιο είχε συμβεί και με τους εργαζόμενους του Β’ Κύκλου τον περασμένο χειμώνα όταν, παρά τις συνεχείς οχλήσεις και προτροπές μας, η Κυβέρνηση αδιαφόρησε τόσο για την εύρυθμη λειτουργία των Δομών Φιλοξενίας όσο και για την τύχη των ανθρώπων που εργάζονταν στο πλαίσιο του προγράμματος, αν και προέρχονται από προηγούμενη μακρόχρονη ανεργία.
Μαρτυρίες από πολλές περιοχές της χώρας κάνουν λόγο για επαφές και συνεργασία του Υπουργείου με συνεργεία εργολάβων τα οποία θα υποκαταστήσουν την διεκπεραίωση των –απαραίτητων για τη λειτουργία των δομών- εργασιών για τις οποίες μεριμνούν οι εργαζόμενοι του Γ’ κύκλου του Προγράμματος του ΟΑΕΔ, όπως καθαριότητα, ηλεκτρολογικές, υδραυλικές και γενικότερα τεχνικές εργασίες. Η ανάγκη για κάλυψη των αναγκών αυτών από προσωπικό που έχει την εμπειρία και την γνώση της καθημερινότητας των δομών και ιδιαίτερα της καθαριότητας όλα τα προηγούμενα χρόνια, καθίσταται εντονότερη λαμβάνοντας υπόψη ότι βρισκόμαστε εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού, αλλά και τον συνεχιζόμενο εγκλεισμό των αιτούντων σε Δομές Φιλοξενίας.
Επιπλέον όμως μια σειρά υπηρεσιών προς τους φιλοξενούμενους επικουρούνταν από το προσωπικό της Κοινωφελούς Εργασίας όπως είναι η ψυχοκοινωνική στήριξη, η προσχολική εκπαίδευση, η υποστήριξη της πρωτοβάθμιας υγείας, αλλά και η διερμηνεία σε ορισμένες περιπτώσεις.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν τους αρμόδιους Υπουργούς Εργασίας και Μετανάστευσης:
Θα προχωρήσουν σε παράταση ή ανανέωση του Γ’ Κύκλου του Προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας, για να καλύψουν και τις αυξημένες ανάγκες των Δομών Φιλοξενίας λόγω της πανδημίας του COVID-19;
Έχουν πρόθεση να εξασφαλίσουν μοριοδότηση του προσωπικού όλων των κύκλων του Προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας του ΟΑΕΔ για τα ΚΥΤ και τις Δομές Φιλοξενίας, ώστε να αξιοποιηθεί η προϋπηρεσία τους σε επόμενες προκηρύξεις έκτακτου και τακτικού προσωπικού του Υπουργείου Μετανάστευσης;
Έχουν όντως προχωρήσει σε επαφές και συνεργασίες με ιδιώτες εργολάβους για την καθαριότητα και τις εργασίες συντήρησης των Δομών Φιλοξενίας; Αν ναι, με ποιον τρόπο θα θωρακίσετε συμβατικά την απαρέγκλιτη τήρηση της κείμενης νομοθεσίας, ώστε να διασφαλιστούν οι εργαζόμενοι, να καλυφθούν οι ανάγκες των δομών και να αποφευχθεί η κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος;
Με ποιον τρόπο θα ενισχυθούν οι Δομές Φιλοξενίας ώστε να συνεχίσει απαρέγκλιτα και απρόσκοπτα η ομαλή λειτουργία και καθαριότητα στις δομές, η παροχή πρωτοβάθμιας υγείας, η προσχολική εκπαίδευση και η ψυχοκοινωνική στήριξη των φιλοξενούμενων;
Ακολουθεί η ερώτηση:
Προς τους κ.κ. Υπουργούς • Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων • Μετανάστευσης και Ασύλου
ΘΕΜΑ: «Επιτακτική η παράταση των συμβάσεων εργαζόμενων ΟΑΕΔ στις δομές φιλοξενίας ιδίως εν μέσω της πανδημίας»
Εντός των επόμενων ημερών λήγει η παράταση που έχει δοθεί στο Γ’ κύκλο του Προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας του ΟΑΕΔ, χωρίς να φαίνεται διάθεση από πλευράς των αρμόδιων Υπουργείων για νέα παράταση ή ανανέωση.
Άλλωστε το ίδιο είχε συμβεί και με τους εργαζόμενους του Β’ Κύκλου τον περασμένο χειμώνα όταν, παρά τις συνεχείς οχλήσεις και προτροπές μας, η Κυβέρνηση αδιαφόρησε τόσο για την εύρυθμη λειτουργία των Δομών Φιλοξενίας όσο και για την τύχη των ανθρώπων που εργάζονταν στο πλαίσιο του προγράμματος, αν και προέρχονται από προηγούμενη μακρόχρονη ανεργία.
Μαρτυρίες από πολλές περιοχές της χώρας κάνουν λόγο για επαφές και συνεργασία του Υπουργείου με συνεργεία εργολάβων τα οποία θα υποκαταστήσουν την διεκπεραίωση των –απαραίτητων για τη λειτουργία των δομών- εργασιών για τις οποίες μεριμνούν οι εργαζόμενοι του Γ’ κύκλου του Προγράμματος του ΟΑΕΔ, όπως καθαριότητα, ηλεκτρολογικές, υδραυλικές και γενικότερα τεχνικές εργασίες. Η ανάγκη για κάλυψη των αναγκών αυτών από προσωπικό που έχει την εμπειρία και την γνώση της καθημερινότητας των δομών και ιδιαίτερα της καθαριότητας όλα τα προηγούμενα χρόνια, καθίσταται εντονότερη λαμβάνοντας υπόψη ότι βρισκόμαστε εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού, αλλά και τον συνεχιζόμενο εγκλεισμό των αιτούντων σε Δομές Φιλοξενίας.
Επιπλέον όμως μια σειρά υπηρεσιών προς τους φιλοξενούμενους επικουρούνταν από το προσωπικό της Κοινωφελούς Εργασίας όπως είναι η ψυχοκοινωνική στήριξη, η προσχολική εκπαίδευση, η υποστήριξη της πρωτοβάθμιας υγείας, αλλά και η διερμηνεία σε ορισμένες περιπτώσεις.
Επειδή η Κυβέρνηση για ακόμα μια φορά αδιαφορεί για την εύρυθμη λειτουργία των δομών και την τύχη πολλών συμπολιτών μας που θα επιστρέψουν σε καθεστώς ανεργίας, Επειδή διαφαίνεται η πρόθεση να ικανοποιηθεί μέρος των απαραίτητων εργασιών με την σύναψη συμβάσεων με ιδιώτες εργολάβους οι οποίοι, με βάση την εμπειρία των προηγούμενων ετών σε διάφορες υπηρεσίες, συνήθως προβαίνουν σε σοβαρές παραβιάσεις των δικαιωμάτων των εργαζόμενων, υπερχρεώνουν το Δημόσιο και παρέχουν πλημμελείς υπηρεσίες, αποσκοπώντας στα μεγαλύτερα δυνατά κέρδη χωρίς καμία λογοδοσία.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Θα προχωρήσουν σε παράταση ή ανανέωση του Γ’ Κύκλου του Προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας, για να καλύψουν και τις αυξημένες ανάγκες των Δομών Φιλοξενίας λόγω της πανδημίας του COVID-19;
2. Έχουν πρόθεση να εξασφαλίσουν μοριοδότηση του προσωπικού όλων των κύκλων του Προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας του ΟΑΕΔ για τα ΚΥΤ και τις Δομές Φιλοξενίας, ώστε να αξιοποιηθεί η προϋπηρεσία τους σε επόμενες προκηρύξεις έκτακτου και τακτικού προσωπικού του Υπουργείου Μετανάστευσης;
3. Έχουν όντως προχωρήσει σε επαφές και συνεργασίες με ιδιώτες εργολάβους για την καθαριότητα και τις εργασίες συντήρησης των Δομών Φιλοξενίας; Αν ναι, με ποιον τρόπο θα θωρακίσετε συμβατικά την απαρέγκλιτη τήρηση της κείμενης νομοθεσίας, ώστε να διασφαλιστούν οι εργαζόμενοι, να καλυφθούν οι ανάγκες των δομών και να αποφευχθεί η κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος;
4. Με ποιον τρόπο θα ενισχυθούν οι Δομές Φιλοξενίας ώστε να συνεχίσει απαρέγκλιτα και απρόσκοπτα η ομαλή λειτουργία και καθαριότητα στις δομές, η παροχή πρωτοβάθμιας υγείας, η προσχολική εκπαίδευση και η ψυχοκοινωνική στήριξη των φιλοξενούμενων;
Ερώτηση για το θέμα κατέθεσε στη Βουλή των Ελλήνων η Βουλευτής Έβρου
του ΣΥΡΙΖΑ
Την άμεση εξεύρεση λύσης για το
μείζον ζήτημα που έχει προκύψει με τα χιλιάδες παιδιά που μένουν για πρώτη φορά
εκτός βρεφονηπιακών σταθμών, ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ με εύθυνη της Κυβέρνησης, ζήτα η
Βουλευτής Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ, Νατάσα Γκαρά, με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή των
Ελλήνων.
Η κα Γκαρά στην ερώτηση τονίζει
ότι οι ερασιτεχνισμοί της Κυβέρνησης κινδυνεύουν να αφήσουν για πρώτη φορά
περίπου 65.000 παιδιά εκτός παιδικών σταθμών,
επισημαίνοντας παράλληλα πως το «Βατερλώ» της Κυβέρνησης ενδέχεται να οδηγήσει
και σε εκατοντάδες απολύσεις έμπειρου και εξειδικευμένου παιδαγωγικού και
βοηθητικού προσωπικού.
Όσον αφορά την ΠΕ Έβρου η κα
Γκαρά σημειώνει ότι 972 παιδιά των οποίων οι αιτήσεις πληρούσαν τα κριτήρια,
μένουν εκτός βρεφονηπιακών σταθμών σε όλους τους δήμους του Νομού με
αποκλειστική ευθύνη της Κυβέρνησης. Μάλιστα ο παραπάνω αριθμός αποτέλει σχεδόν
το 1/3 του συνόλου των αιτήσεων που έγιναν στην ΠΕ Έβρου.
Πιο συγκεκριμένα από το σύνολο
των 3.019 αιτήσεων που κατατέθηκαν και πληρούσαν τα κριτήρια, 524 παιδιά μένουν
εκτός από δομές στον Δήμο Αλεξανδρούπολης, 296 στον Δήμο Ορεστιάδας, 82 στον
Δήμο Διδυμοτείχου, 46 στον Δήμο Σαμοθράκης και 24 στον Δήμο Σουφλίου.
Κλείνοντας την ερώτησή της η κα
Γκαρά απευθύνεται στον αρμόδιο Υπουργό και ρωτά αν προτίθεται να μεριμνήσει για
να εξευρεθούν άμεσα οι απαραίτητοι οικονομικοί πόροι, ώστε να χορηγηθούν
voucher πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς σε όλες τις οικογένειες που
πληρούν τα κοινωνικά και εισοδηματικά κριτήρια και για πρώτη φορά φέτος απορρίφθηκαν
από το Πρόγραμμα.
Ακολουθεί η ερώτηση όπως κατατέθηκε:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό
Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων
Θέμα:
«65.000 παιδιά μένουν εκτός ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠ-ΜΕΑ και Βρεφονηπιακών Σταθμών των Δήμων
με ευθύνη της Κυβέρνησης σε όλη την Ελλάδα – Τεράστια προβλήματα και στον Έβρο»
Τεράστια
αναστάτωση αλλά και οργισμένες αντιδράσεις από την πλευρά των γονέων έχει
προκαλέσει η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της δράσης «Εναρμόνιση Οικογενειακής
και Επαγγελματικής ζωής», σύμφωνα με την οποία χιλιάδες παιδιά, παρότι οι
αιτήσεις τους πληρούσαν όλα τα κριτήρια, τελικά παρέμειναν εκτός βρεφονηπιακών
σταθμών και Κέντρων Δημιουργική Απασχόλησης (ΚΔΑΠ).
Τα
τραγικά αποτελέσματα στα οποία μας οδηγούν οι ερασιτεχνικοί χειρισμοί της Κυβέρνησης
έχουν οδηγήσει στον αποκλεισμό περίπου 65.000 παιδιών από τους βρεφονηπιακούς
σταθμούς. Μάλιστα, η Κυβέρνηση επιτρέπει αυτή την τραγική εξέλιξη τη στιγμή που
η χώρα μας βρίσκεται εν μέσω μιας πρωτόγνωρης υγειονομικής κρίσης, με έντονες
κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις που επιβάλλουν την καλύτερη δυνατή
οργάνωση και αξιοποίηση όλων των κοινωνικών δομών.
Δεν
είναι τυχαίο ότι οι εργαζόμενοι στα ΚΔΑΠ σε ανακοίνωσή τους κάνουν λόγο για κυβερνητικό
«Βατερλώ», που όχι μόνο αποκλείει χιλιάδες παιδιά από τους βρεφονηπιακούς
σταθμούς και τα ΚΔΑΠ, αλλά οδηγεί και σε εκατοντάδες απολύσεις έμπειρου και εξειδικευμένου
παιδαγωγικού και βοηθητικού προσωπικού από τις δομές.
Εξίσου
απογοητευτικά είναι και τα στοιχεία σε δομές των δήμων ΠΕ Έβρου, όπου σε σύνολο
3.019 αιτήσεων που διέθεταν πλήρη φάκελο, απορρίφθηκαν αναιτιολόγητα και με
αποκλειστική ευθύνη της Κυβέρνησης οι 972 αιτήσεις, δηλαδή σχεδόν το 1/3 του
συνόλου των αιτήσεων.
Πιο
αναλυτικά, εξαιτίας της προχειρότητας και των παλινωδιών της Κυβέρνησης και σε
αυτόν τον τομέα, 524 παιδιά (με πλήρη φάκελο) μένουν εκτός ΚΔΑΠ στον Δήμο
Αλεξανδρούπολης, 46 μένουν εκτός στον Δήμο Σαμοθράκης, 24 στον Δήμο Σουφλίου,
296 στον Δήμο Ορεστιάδας, 82 στον Δήμο Διδυμοτείχου.
Κατόπιν όλων των
παραπάνω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
- Προτίθεται να μεριμνήσει
για να εξευρεθούν άμεσα οι απαραίτητοι οικονομικοί πόροι, ώστε να χορηγηθούν voucher πριν την έναρξη της νέας σχολικής
χρονιάς σε όλες τις οικογένειες που πληρούν τα κοινωνικά και εισοδηματικά
κριτήρια και για πρώτη φορά φέτος απορρίφθηκαν από το Πρόγραμμα;
Χωρίς σχέδιο η Κυβέρνηση στο άνοιγμα των σχολείων. Έκδηλη η ανησυχία
των πολιτών
Μεγάλες καθυστερήσεις, προχειρότητα και αντιφάσεις που επιτείνουν την
αγωνία και την ανασφάλεια στους πολίτες, καταλόγισε στην Κυβέρνηση η Βουλευτής
Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ, Νατάσα Γκαρά, κατά τη συζήτηση στις επιτροπές της Βουλής για
την επανέναρξη της λειτουργίας των σχολείων.
Η κα Γκαρά επισήμανε πως παρότι ο ΣΥΡΙΖΑ ζητούσε από την Κυβέρνηση εδώ
και μήνες να πραγματοποιηθεί μία ειδική σύσκεψη για να κατατεθούν προτάσεις και
να υπάρξει η καλύτερη δυνατή προετοιμασία για το άνοιγμα των σχολείων όλων των
βαθμίδων, η Κυβέρνηση της ΝΔ επέλεξε να απωλέσει το κρίσιμο αυτό διάστημα του
καλοκαιριού, ψηφίζοντας νομοσχέδια που ικανοποιούν τους πολιτικούς «φίλους» του
κόμματός της, όπως είναι οι Σχολάρχες, οι ιδιοκτήτες δηλαδή μεγάλων ιδιωτικών
εκπαιδευτηρίων.
Παράλληλα η κα Γκαρά υπενθύμισε πως εν μέσω πανδημίας και με την
επιστημονική κοινότητα σύσσωμη να προειδοποιεί για το επερχόμενο δεύτερο κύμα
του κορωνοϊού, η Κυβέρνηση της ΝΔ επέλεξε να ψηφίσει νομοσχέδιο που αυξάνει
τους μαθητές ανά τάξη σε νηπιαγωγεία και δημοτικά από 22 σε 25.
«Αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία εν μέσω πανδημίας και αντί να λαμβάνονται
μέτρα προφύλαξης, μία Υπουργός Παιδείας να αποφασίζει την αύξηση των μαθητών
ανά τμήμα, να αυξάνει, δηλαδή, τον συνωστισμό στη σχολική αίθουσα», ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Γκαρά.
Ταυτόχρονα η κα Γκαρά διερωτήθηκε γιατί η κα Κεραμέως με αλχημείες
προσπαθεί να παρουσιάσει μία στρεβλή και ψεύτικη εικόνα για τον πραγματικό αριθμό
των μαθητών ανά τμήμα, τη στιγμή που όλοι γνωρίζουν πως ιδιαίτερα στα αστικά
κέντρα τα σχολεία είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένα και με μεγάλο αριθμό μαθητών.
Επιπλέον η Βουλευτής από τον Έβρο κατέθεσε δέσμη προτάσεων ώστε να
δημιουργηθεί το ασφαλέστερο δυνατόν υγειονομικό περιβάλλον στα σχολεία της
χώρας όπως:
·Μείωση
του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις και να
αποφεύγεται ο συνωστισμός.
·Σύσταση
τοπικών συντονιστικών για τη διαχείριση της ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων, σύμφωνα
με τις τοπικές ανάγκες και δυνατότητες.
·Εξεύρεση
χώρων για την αποσυμφόρηση των σχολείων. Υπάρχουν διαθέσιμοι και αναξιοποίητοι
χώροι.
·Άμεσες
προσλήψεις προσωπικού με προτεραιότητα στις 10.500 μόνιμες προσλήψεις
εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση, που είχε δρομολογήσει η κυβέρνηση του
ΣΥΡΙΖΑ.
·Άμεσες έκτακτες προσλήψεις Αναπληρωτών, όπου
χρειαστεί, για να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες, ώστε να μειωθεί ο αριθμός
μαθητών ανά τμήμα, αλλά και να καλυφθούν κενά που θα δημιουργηθούν από άδειες
ειδικού σκοπού.
·Πραγματοποίηση
στοχευμένων τεστ για εκπαιδευτικούς και ευπαθείς ομάδες μαθητών, χορηγώντας
επαρκή αριθμό μέτρων ατομικής προστασίας.
·Απόδοση ιδιαίτερης
βαρύτητας στην καθαριότητα των σχολικών κτιρίων, με πρόσληψη του απαραίτητου
και επαρκούς προσωπικού.
·Ειδική
μέριμνα για τα ειδικά σχολεία
Κλείνοντας η κα Γκαρά δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο κόψιμο για πρώτη
φορά από την Κυβέρνηση της ΝΔ χιλιάδων voucherσε ΚΔΑΠ και παιδικούς σταθμούς, γεγονός που αναμένεται να επιβαρύνει τον
οικογενειακό προϋπολογισμό, σε αυτές τις δύσκολες στιγμές για τους εργαζόμενους.
Τέλος, η Βουλευτής από τον Έβρο πρόσθεσε: «Η Κυβέρνηση, δυστυχώς, δεν
έχει σαφές σχέδιο λειτουργίας των σχολείων. Το ίδιο συμβαίνει, βέβαια, και με
τον τουρισμό και την οικονομία. Σας ενδιαφέρει μόνο η επικοινωνιακή διαχείριση,
να παρουσιάσετε ότι ζούμε κοντά σε μία κανονικότητα. Γι’ αυτό και επιμένετε να
ανοίξουν τα σχολεία στις 7 Σεπτεμβρίου, χωρίς καμία προετοιμασία και πρόβλεψη.
Δυστυχώς, βρίσκεστε μακριά από τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Γι’ αυτό
και δεν μπορείτε να ασκήσετε αποτελεσματική πολιτική. Προχειρότητα, αδιαφορία,
αδιαλλαξία, αντιφάσεις, αλαζονεία. Αυτό λαμβάνει η κοινωνία από εσάς, ενώ
περίμενε μέτρα στήριξης».
Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία:
Σας ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Θετική η σημερινή συνεδρίαση ενημέρωσης για το άνοιγμα των
σχολείων, αν και γίνεται με καθυστέρηση και η ενημέρωση - θα έλεγα - ότι ήταν
ελλιπής.
Δεν θα ήθελα να σχολιάσω το ύφος του κυρίου Υπουργού, του
κυρίου Κικίλια. Θα περιμένουμε να μας δώσετε στοιχεία και να αναφέρετε και να
μας ενημερώσετε για τη στρατηγική, την οποία σκοπεύετε να ακολουθήσετε σαν
Κυβέρνηση από εδώ και πέρα.
Έναν μήνα πριν, ωστόσο, όταν και συνεδρίασε η Επιτροπή
Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής σας είχαμε επισημάνει και σας καλέσαμε να
συζητήσουμε και να σχεδιάσουμε από κοινού το άνοιγμα των σχολείων. Να δούμε τα
μέτρα που πρέπει να ληφθούν, για να αντιμετωπίσουμε το δεύτερο κύμα πανδημίας.
Ένα δεύτερο κύμα για το οποίο προειδοποιούσε όλη η
επιστημονική κοινότητα. Δυστυχώς, τότε η Κυβέρνηση είχε άλλη προτεραιότητα. Προτάξατε
και σπεύσατε να φέρετε ένα νομοσχέδιο που εξυπηρετούσε τις απαιτήσεις των
σχολαρχών ιδιωτικών ιδρυμάτων τσακίζοντας τα εργασιακά δικαιώματα
εκπαιδευτικών.
Εμείς εδώ και καιρό επιμέναμε ότι είναι αναγκαίο να
σχεδιάσουμε πολιτικές πρόληψης για την αντιμετώπιση και διαχείριση του
κορωνοϊού. Να σχεδιάσουμε με ασφάλεια το άνοιγμα των σχολείων με ένα σαφές
πλαίσιο, ώστε και οι οικογένειες να κάνουν τον προγραμματισμό τους από καιρό.
Βέβαια δεν αρκεστήκατε μόνο σε αυτό. Εν μέσω πανδημίας
γνωρίζοντας πολύ καλά τους κινδύνους αποφασίσατε να αυξήσετε τον αριθμό των
μαθητών ανά τμήμα από 22 σε 25 μαθητές, ενώ επιβάλατε και τις κάμερες στις
τάξεις.
Πρέπει να αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία εν μέσω πανδημίας και
αντί να λαμβάνονται μέτρα προφύλαξης, μία Υπουργός Παιδείας να αποφασίζει την
αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, να αυξάνει, δηλαδή, τον συνωστισμό στη σχολική
αίθουσα.
Αλήθεια, κύριοι Υπουργοί, η παραίνεση «κρατάτε τις
αποστάσεις» δεν ισχύει για τα σχολεία;
Με αυτά τα δεδομένα, τις παλινωδίες και τις καθυστερήσεις της
Κυβέρνησης φτάσαμε στις χθεσινές ανακοινώσεις της Υπουργού Παιδείας. Ανακοινώσεις
απομακρυσμένες από τη λογική και την πραγματικότητα.
Ανακοινώσεις που φανερώνουν την έλλειψη σχεδίου και
ενδιαφέροντος από την Κυβέρνηση για την προστασία της κοινωνίας. Ανακοινώσεις
που φανερώνουν παράλληλα και την αλαζονεία, αλλά και την ανικανότητα των
κυβερνητικών στελεχών, που αδυνατούν να απαντήσουν στις αυξημένες αγωνίες και
ανάγκες των πολιτών.
Κύριοι Υπουργοί, πρέπει να κατανοήσετε ότι στην κοινωνία
υπάρχει διάχυτη αγωνία. Οι συνεχείς αντιφάσεις και οι παλινωδίες της Κυβέρνησης
προκαλούν κλίμα αμφισβήτησης και έλλειψη εμπιστοσύνης. Προκαλείτε τεράστια
ανησυχία σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές για το υγειονομικά ασφαλές
περιβάλλον στα σχολεία.
Την ώρα που χιλιάδες γονείς ανέμεναν να ακούσουν χθες ένα
συνεκτικό σχέδιο για τη λειτουργία των σχολείων και τα μέτρα προφύλαξης, είδαν
τους εκπροσώπους της Κυβέρνησης να μην προσδιορίζουν ούτε την ημερομηνία
έναρξης της σχολικής χρονιάς.
Είδαν μία Υπουργό να προσπαθεί με αλχημείες να πείσει ότι οι
τάξεις έχουν 17 μαθητές. Λες και δεν ξέρουμε, δεν ξέρει η ελληνική κοινωνία ότι
στα αστικά κυρίως κέντρα τα τμήματα έχουν κοντά στους 25 μαθητές.
Ξέρετε, πολλές φορές ο συμψηφισμός και η στατιστική δεν
οδηγεί μόνο σε μετριότητες, αλλά οδηγεί και σε επικίνδυνες πολιτικές.
Επίσης, την ώρα που χιλιάδες γονείς στην Ελλάδα
πληροφορούνται ότι άλλες χώρες, όπως η Ιταλία προμηθεύεται 3 εκατομμύρια μονά
θρανία, 11 εκατομμύρια μάσκες την ημέρα, 3.000 επιπλέον σχολικές μονάδες και
50.000 νέους εκπαιδευτικούς, στην Ελλάδα οι μαθητές θα λάβουν δώρο ένα
παγουρίνο από ιδιωτικό ίδρυμα και δύο μάσκες, τις οποίες μάσκες η Κυβέρνηση
σκέφτηκε να χορηγήσει δωρεάν μετά την κοινωνική κατακραυγή.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κυρίες και κύριοι Υπουργοί, σας
καλούμε να επιδείξετε σοβαρότητα και να σκύψει στις πραγματικές ανάγκες της
κοινωνίας.
Με την υγεία των παιδιών, με την υγεία των πολιτών, δεν
παίζουμε.
Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς αναζητούν από εσάς
συγκεκριμένες απαντήσεις και λύσεις, όχι αλχημείες, όχι μέσους όρους όχι άλλα
ψέματα.
Σας καλούμε, λοιπόν, ακόμη και τώρα, να μειώσετε τον αριθμό
των μαθητών ανά τμήμα, ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις και να αποφεύγεται ο
συνωστισμός. Να συστήσετε τοπικές συντονιστικές Επιτροπές για τη διαχείριση της
ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων, σύμφωνα με τις τοπικές ανάγκες και
δυνατότητες. Να βρείτε περισσότερους χώρους για την αποσυμφόρηση των σχολείων.
Υπάρχουν διαθέσιμοι και αναξιοποίητοι χώροι.
Προχωρήστε άμεσα σε προσλήψεις προσωπικού. Προχωρήστε τις
10.500 μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση, που είχε
δρομολογήσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Προχωρήστε σε έκτακτες προσλήψεις
αναπληρωτών, όπου χρειαστεί, για να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες, ώστε να
μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα, αλλά και να καλυφθούν κενά που θα
δημιουργηθούν από άδειες ειδικού σκοπού.
Δυστυχώς, η εμμονή στην ιδεοληψία σας και η άρνηση να
ενισχύσετε το δημόσιο σύστημα με προσλήψεις θέτει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία,
την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών.
Την ίδια στιγμή, κόβετε τα vouchers σε ΚΔΑΠ και παιδικούς
σταθμούς, επιβαρύνοντας τον οικογενειακό προϋπολογισμό, σε αυτές τις δύσκολες
στιγμές για τους εργαζόμενους.
Επίσης, προχωρήστε σε στοχευμένα τεστ για εκπαιδευτικούς και
ευπαθείς ομάδες μαθητών, χορηγώντας επαρκή αριθμό μέτρων ατομικής προστασίας.
Δώστε ιδιαίτερη βαρύτητα στην καθαριότητα των σχολικών κτιρίων, με πρόσληψη του
απαραίτητου και επαρκούς προσωπικού. Δείξτε ιδιαίτερη μέριμνα για τα ειδικά
σχολεία, ανταποκρινόμενοι στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε παιδιού. Ακόμη και
σήμερα, δεν ακούσαμε τίποτα για την ειδική αγωγή.
Θα επαναλάβω ότι η Κυβέρνηση, δυστυχώς, δεν έχει σαφές σχέδιο
λειτουργίας των σχολείων. Το ίδιο συμβαίνει, βέβαια, και με τον τουρισμό και
την οικονομία. Σας ενδιαφέρει μόνο η επικοινωνιακή διαχείριση, να παρουσιάσετε
ότι ζούμε κοντά σε μία κανονικότητα. Γι’ αυτό και επιμένετε να ανοίξουν τα
σχολεία στις 7 Σεπτεμβρίου, χωρίς καμία προετοιμασία και πρόβλεψη. Δυστυχώς,
βρίσκεστε μακριά από τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Γι’ αυτό και δεν
μπορείτε να ασκήσετε αποτελεσματική πολιτική. Προχειρότητα, αδιαφορία,
αδιαλλαξία, αντιφάσεις, αλαζονεία. Αυτό λαμβάνει η κοινωνία από εσάς, ενώ
περίμενε μέτρα στήριξης.
Οι παλινωδίες της Κυβέρνησης είναι συνεχείς, δημιουργώντας
κρίση εμπιστοσύνης και ανασφάλεια. Η πολιτική σας οδηγεί σε κρίση, ανεργία,
φτώχεια. Ψάχνετε, δυστυχώς, δικαιολογίες για την αποτυχία σας, ψάχνετε ευθύνες,
δημιουργείτε εχθρούς, στοχοποιείτε τους νέους ως υπεύθυνους για τη διάδοση του
ιού. Τους λέτε ότι φταίνε, αν είναι 4 με 5 σε ένα καφέ, αλλά αν είναι 25, σε
μία τάξη, είναι ασφαλές.
Σας καλούμε να σοβαρευτείτε και να αναλάβετε τις ευθύνες σας.
Να μην κουνάτε το δάχτυλο στο λαό ή την αντιπολίτευση. Η υγεία των πολιτών δεν
προσφέρεται για επικοινωνιακά και μικροκομματικά παιχνίδια.
Θέμα: «Η έναρξη του σχολικού έτους με σοβαρά κενά εκπαιδευτικών, η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα αλλά και τα ανεπαρκή μέτρα για την προστασία από τον covid 19 θέτουν σε κίνδυνο τόσο την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων όσο και την υγεία των μελών της σχολικής κοινότητας .»
Μετά τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης για τη λειτουργία των σχολείων στις 7 Σεπτεμβρίου, για το σχολικό έτος 2020-21, σειρά προβληματισμών ανακύπτουν, καθώς η κυβέρνηση εμφανίζεται για μια ακόμα φορά απροετοίμαστη, μελετώντας ακόμα πιθανά σενάρια για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.
Η απουσία σαφούς σχεδίου σε συνδυασμό με τα κενά στην εκπαίδευση και την αλματώδη αύξηση των κρουσμάτων που προσβλήθηκαν από τον covid 19 στη χώρα μας, κάθε άλλο παρά καθησυχάζει τη σχολική κοινότητα και τους γονείς των μαθητών.
Ήδη η σχολική χρονιά εκκινεί με την ψηφισμένη αύξηση των μαθητών ανά τμήμα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δημιουργώντας τμήματα μαθητών με αριθμό πολύ πάνω από τους 15 που έθεσαν αρχικά οι πολλοί επιστήμονες ως όριο ασφαλείας για την λειτουργία με φυσική παρουσία μαθητών ανά αίθουσα.
Σε όλα τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν και τα κενά, τα οποία ανακοίνωσαν οι περιφέρειες εκπαίδευσης, σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τη στιγμή που η ανάγκη πρόσληψης περισσότερων εκπαιδευτικών και δημιουργίας μικρών σε αριθμών τμημάτων κρίνεται απαραίτητη.
Παρόλα αυτά αποφασίστηκε η κανονική λειτουργία του σχολείου, με τα τμήματα αυξημένα φέτος ως προς τον αριθμό των μαθητών σε σχέση με πέρυσι και με πάρα πολλά κενά. Ενδεικτικά στο Ν. Ηρακλείου αναφέρονται πάνω από 1.100 κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δάσκαλοι, νηπιαγωγοί και ειδικότητες και 370 αναπληρωτές γενικής παιδείας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ιδίως σε φιλολόγους, μαθηματικούς, βιολόγους, χημικούς και άλλες ειδικότητες. Τέλος, είναι γνωστό ότι το μέγεθος των αιθουσών στις σχολικές μονάδες δεν επιτρέπει την ταυτόχρονη παρουσία τόσο μεγάλου αριθμού ατόμων, σύμφωνα και με τα όσα μέχρι σήμερα εφαρμόσαμε καθ υπόδειξη των ειδικών σε όλους τους κοινωνικούς χώρους. Σε ότι αφορά τα μέτρα προστασίας από τον ιό, οι επιστήμονες έχουν προσανατολιστεί στην υποχρεωτική χρήση μάσκας για τους μαθητές για τον περιορισμό της διασποράς του ιού στη σχολική κοινότητα. Αυτό σημαίνει ότι στην περίπτωση που τα απαραίτητα μέσα προστασίας δεν παρέχονται από την πολιτεία, ο οικογενειακός προϋπολογισμός επιβαρύνεται αυτόματα με την αγορά μασκών και αντισηπτικών για τους μαθητές. Για την προσωρινή αναστολή λειτουργίας σχολικού τμήματος, στην περίπτωση εμφάνισης κρούσματος σε σχολική αίθουσα, στο οποίο προσανατολίζεται η κυβέρνηση, αυτόματα απαιτείται πρόβλεψη για την παροχή ειδικής άδειας στο γονέα για το διάστημα αυτό.
Επειδή, κανονική λειτουργία των σχολείων δε μπορεί να υπάρξει με κενά στην εκπαίδευση, Επειδή, ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι υπερβολικά μεγάλος, κάτι το οποίο αυξάνει τις πιθανότητες διασποράς του ιού Επειδή, τα μέσα προστασίας εκπαιδευτικών και μαθητών θα πρέπει να είναι τα ενδεδειγμένα για την προστασία της υγείας τους και αυτό έχει κόστος, Ερωτάται η κα Υπουργός: 1) Σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο, ώστε τα κενά στην εκπαίδευση να καλυφθούν εγκαίρως, για να εκκινήσει ομαλά η λειτουργία των σχολικών μονάδων; 2) Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου να προχωρήσει σε αύξηση των προσλήψεων εκπαιδευτικών και μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό ανά τετραγωνικά που ακολουθείται ως γενικός κανόνας και στους υπόλοιπους κοινωνικούς χώρους; 3) Σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο ώστε να παρέχονται δωρεάν σε όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας τα απαραίτητα μέσα προστασίας από τον ιό. 4) Υπάρχει πρόβλεψη και συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για το τι θα ισχύσει τη φετινή σχολική χρονιά για την παροχή ειδικής άδειας σε γονείς μαθητών από την εργασία τους, στις περιπτώσεις απαραίτητης προσωρινής αναστολής λειτουργίας σχολικών τμημάτων;