Παρασκευή 31 Μαρτίου 2023

🔊 Ερώτηση Νατάσας Γκαρά για σωρεία προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι στρατιωτικοί

 

❗Την ανάγκη για ικανοποίηση των αιτημάτων του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, θέτουν με Ερώτησή τους στη Βουλή των Ελλήνων 36 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με πρωτοβουλία της Βουλευτή Έβρου και Αν. Τομεάρχη Ψηφιακής Διακυβέρνησης Ενημέρωσης και Επικοινωνίας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νατάσας Γκαρά.

👉Οι Βουλευτές στην Ερώτησή τους αναφέρουν ότι οι στρατιωτικοί της χώρας υφίστανται χρόνια τον εμπαιγμό της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, η οποία αρνείται να δώσει λύσεις στα σωρευμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Συγκεκριμένα, η καταβολή δεδουλευμένων, η αποζημίωση νυκτερινής εργασίας το επίδομα επιχειρησιακής ετοιμότητας, αλλά και η θεσμοθέτηση της αποδεδειγμένης υπερωριακής εργασίας εκκρεμούν εδώ και χρόνια. Στα παραπάνω προστίθεται και η θεσμοθετημένη απλήρωτη εργασία, είτε διά των υπερωριών που δεν υποτυπώνονται ή διά της απασχόλησης για κάλυψη υποχρεώσεων τρίτων κάθε φορά που η Πολιτεία και οι κρατικοί μηχανισμοί αδυνατούν να ανταπεξέλθουν (πυρκαγιές, πλημμύρες, αποχιονισμοί, κ.ά.).

👉Όπως επισημαίνουν οι Βουλευτές, μεγάλες καθυστερήσεις παρατηρούνται επίσης στην εκκαθάριση αποζημιώσεων για τις ιατροφαρμακευτικές δαπάνες των ιδίων των στελεχών και των μελών των οικογενειών τους.

👉Σημειώνεται δε, ότι για το ευαίσθητο ζήτημα της ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής δεν λαμβάνεται καμία μέριμνα για τη διευκόλυνση των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων που βρίσκονται σε αυτή τη διαδικασία, με αύξηση των προβλεπόμενων ημερών άδειας, προκειμένου να διευκολύνονται κατά το δυνατόν περισσότερο και να υποστηριχθεί παράλληλα ο θεσμός της οικογένειας.

👉Επιπλέον, χιλιάδες είναι τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων τα οποία υπηρετούν σε παραμεθόριες περιοχές, χωρίς ωστόσο να λαμβάνουν το αντίστοιχο επίδομα απομακρυσμένων παραμεθόριων περιοχών. Άλυτο παραμένει και το ζήτημα των πρόωρων αποστρατειών των ΕΠΟΠ λόγω ορίων ηλικίας, το οποίο θα πρέπει να ρυθμιστεί.

🔊Το μεγαλύτερο πρόβλημα όλων όμως, τονίζουν οι Βουλευτές, είναι η ψαλίδα ανάμεσα στο κόστος ζωής και στο μισθολόγιο, που διαρκώς ανοίγει λόγω του πληθωρισμού. Η ακρίβεια σε ενέργεια, καύσιμα και βασικά αγαθά πλήττει βάναυσα το εισόδημα του προσωπικού των ενόπλων δυνάμεων, το οποίο δεν έχει αναπροσαρμοστεί τιμαριθμικά.

❓Τέλος, ρωτούν τους αρμόδιους Υπουργούς εάν σκοπεύουν να αναπροσαρμόσουν άμεσα το μισθολόγιο των στρατιωτικών, εάν θα δοθεί λύση στις εκκρεμείς πληρωμές για υπερωριακή απασχόληση, νυχτερινή εργασία και στο ζήτημα των πρόωρων αποστρατειών των ΕΠΟΠ. Επιπλέον ερωτώνται, εάν προτίθενται να χορηγήσουν το επίδομα απομακρυσμένων και παραμεθόριων περιοχών στα στελέχη που υπηρετούν στις περιοχές αυτές και επίσης εάν σκοπεύουν να λάβουν μέτρα ώστε να αρθούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες εκκαθάρισης των αποζημιώσεων για τις ιατροφαρμακευτικές δαπάνες και παράλληλα να ληφθεί ειδική την μέριμνα για όσα στελέχη βρίσκονται σε διαδικασία υποβοηθούμενης αναπαραγωγής.


Ακολουθεί η Ερώτηση όπως κατατέθηκε:

Αθήνα, 31 Μαρτίου 2023

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

Προς Υπουργούς

Εθνικής Άμυνας

Οικονομικών

 

Θέμα: «Άμεση ανάγκη ικανοποίησης αιτημάτων των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων»

Πολλά είναι τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν οι στρατιωτικοί της χώρας στα οποία η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αρνείται να δώσει λύση. Ο εμπαιγμός που υφίστανται και η αδυναμία εξεύρεσης λύσεων στα δίκαια αιτήματά τους έχει δημιουργήσει στο προσωπικό των ενόπλων δυνάμεων αίσθημα αδικίας και εργασιακής ανασφάλειας.

Πιο συγκεκριμένα, εδώ και χρόνια υπάρχει άρνηση από την πλευρά της Κυβέρνησης να καταβάλλει τα δεδουλευμένα του προσωπικού και επιπλέον  αρνείται να θεσμοθετήσει την αποδεδειγμένη υπερωριακή εργασία. Η δε αποζημίωση νυκτερινής εργασίας εκκρεμεί, όπως και το επίδομα επιχειρησιακής ετοιμότητας που έχει πάψει να καταβάλλεται. Σε αυτά προστίθενται η θεσμοθετημένη απλήρωτη εργασία, είτε διά των υπερωριών που δεν υποτυπώνονται ή διά της απασχόλησης για κάλυψη υποχρεώσεων τρίτων κάθε φορά που η Πολιτεία και οι κρατικοί μηχανισμοί αδυνατούν να ανταπεξέλθουν (πυρκαγιές, πλημμύρες, αποχιονισμοί, κ.ά.). Ενώ ταυτόχρονα χιλιάδες είναι τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων τα οποία υπηρετούν σε παραμεθόριες περιοχές, χωρίς ωστόσο να λαμβάνουν το αντίστοιχο επίδομα απομακρυσμένων παραμεθόριων περιοχών.

Μεγάλες καθυστερήσεις παρατηρούνται επίσης στην εκκαθάριση αποζημιώσεων για τις ιατροφαρμακευτικές δαπάνες των ιδίων των στελεχών και των μελών των οικογενειών τους. Επιπλέον, δεν λαμβάνεται καμία μέριμνα για διευκόλυνση των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων που βρίσκονται σε διαδικασία ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, με αύξηση των προβλεπόμενων ημερών άδειας, προκειμένου να διευκολύνονται κατά το δυνατόν περισσότερο στην ευαίσθητη αυτή διαδικασία και να υποστηριχθεί ο θεσμός της οικογένειας.

Ακόμη ένα πρόβλημα είναι το ζήτημα των πρόωρων αποστρατειών των ΕΠΟΠ λόγω ορίων ηλικίας, το οποίο θα πρέπει να ρυθμιστεί,  προκειμένου να υπάρχει ισότιμη αντιμετώπιση των ΕΠΟΠ με τα υπόλοιπα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα όλων όμως, είναι η ψαλίδα ανάμεσα στο κόστος ζωής και στο μισθολόγιο, που διαρκώς ανοίγει λόγω του πληθωρισμού. Η ακρίβεια σε ενέργεια, καύσιμα και βασικά αγαθά πλήττει βάναυσα το εισόδημα του προσωπικού των ενόπλων δυνάμεων, το οποίο δεν έχει αναπροσαρμοστεί τιμαριθμικά.

 

Επειδή, η πολιτεία οφείλει να αναγνωρίσει έμπρακτα το σημαντικό έργο των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων.

Επειδή, το μισθολόγιο των στρατιωτικών δεν έχει αναπροσαρμοστεί στα σημερινά δεδομένα.

Επειδή, αποτελεί αδικία τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων να έχουν οικονομικές εκκρεμότητες που αφορούν σε δεδουλευμένα.

Επειδή, τα προβλήματα του προσωπικού των ενόπλων δυνάμεων είναι πολύπλευρα και χρόνια.

 

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

-      Σκοπεύουν να αναπροσαρμόσουν άμεσα το μισθολόγιο των στρατιωτικών;

-    Θα δοθεί λύση στις εκκρεμείς πληρωμές για υπερωριακή απασχόληση και νυχτερινή εργασία που έχουν εκτελέσει τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων;

-      Είναι στις προθέσεις τους να δώσουν λύση στο ζήτημα των πρόωρων αποστρατειών των ΕΠΟΠ;

-      Προτίθενται να χορηγήσουν το επίδομα απομακρυσμένων και παραμεθόριων περιοχών σε όσα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων υπηρετούν στις περιοχές αυτές;

-      Προτίθενται να άρουν τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, ώστε να εκκαθαρίζονται άμεσα οι αποζημιώσεις για τις ιατροφαρμακευτικές δαπάνες και παράλληλα να λάβουν ειδική την μέριμνα για όσα στελέχη βρίσκονται σε διαδικασία υποβοηθούμενης αναπαραγωγής;

 

 

Οι ερωτώντες Βουλευτές

 

Γκαρά Αναστασία

 

Αραχωβίτης Σταύρος

Αυλωνίτης Αλέξανδρος

Βαρδάκης Σωκράτης

Βέττα Καλλιόπη

Γιαννούλης Χρήστος

Δρίτσας Θεόδωρος

Ελευθεριάδου Σουλτάνα

Ζουράρις Κωνσταντίνος

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Καλαματιανός Διονύσης

Κασιμάτη Νίνα

Καφαντάρη Χαρά

Κόκκαλης Βασίλης

Μάλαμα Κυριακή

Μάρκου Κωνσταντίνος

Μπακαδήμα Φωτεινή

Μπαλάφας Ιωάννης

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μπουρνούς Ιωάννης

Μωραΐτης Θάνος

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Ξανθόπουλος Θεόφιλος

Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα

Παπαδόπουλος Αθανάσιος

Παπαηλιού Γεώργιος

Παπανάτσιου Αικατερίνη

Πούλου Παναγιού

Ραγκούσης Ιωάννης

Σαρακιώτης Ιωάννης

Σκούφα Ελισάβετ

Τελιγιορίδου Ολυμπία

Τσίπρας Γεώργιος

Φάμελλος Σωκράτης

Φωτίου Θεανώ

Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης

Ψυχογιός Γεώργιος

Περιοδεία στον Έβρο έκανε ο Κ. Μητσοτάκης. Καμία απολύτως αναφορά στα προβλήματα του Νομού.


Περιοδεία στον Έβρο έκανε ο Κ. Μητσοτάκης. Καμία απολύτως αναφορά στα προβλήματα του Νομού.

👉Καμία πρόταση δεν είχε να κάνει για τις παραγωγικές δυνάμεις, τη νεολαία, την ανάπτυξη, τις υποδομές, τις δομές υγείας και παιδείας, τον πρωτογενή τομέα, τις υπηρεσίες.
👉Καμία προοπτική ή σχέδιο για τη βελτίωση των συνθηκών ζωής και εργασίας των Εβριτών.
Καμία αυτοκριτική για τις πολιτικές υποβάθμισης του τόπου και φτωχοποίησης της κοινωνίας που ασκεί.
👉Αρκέστηκε σε επικοινωνιακές φιέστες για τον φράχτη, σε αισχρά ψέματα, επικοινωνιακές κορώνες, σε ένα υπερσυντηρητικό κλίμα φόβου και ανασφάλειας.
Οι Εβρίτες δεν έχουν τίποτα θετικό να περιμένουν από έναν Κ. Μητσοτάκη και τη ΝΔ, παρά μόνο εμπαιγμό, αδιαφορία και υποβάθμιση.
Αναγκαία όσο ποτέ η πολιτική αλλαγή!

Καταγγελίες για αθέμιτες πρακτικές εισπρακτικών και funds κατά δανειοληπτών

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Καταγγελίες για αθέμιτες πρακτικές εισπρακτικών και funds κατά δανειοληπτών

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων

ΘΕΜΑ: «Καταγγελίες για αθέμιτες πρακτικές εισπρακτικών και funds κατά δανειοληπτών»

Διακόσιοι πέντε δικηγόροι από όλη την Ελλάδα έχουν προχωρήσει σε επίσημη καταγγελία για τις παράνομες πρακτικές εισπρακτικών εταιρειών και funds σε βάρος δανειοληπτών και των δικηγόρων τους.
Στην καταγγελία αναφέρεται ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου ο πελάτης έκανε εξουσιοδότηση σε δικηγόρο που προσπαθούσε να μιλήσει με τα funds, τα οποία δεν δεχόταν την εξουσιοδότηση και έκαναν τρεις μήνες για να την εγκρίνουν.
Την ίδια ώρα, κάποιες εισπρακτικές εταιρίες δεν αποστέλλουν δοσολόγια και λογαριασμούς για την καταβολή των δόσεων, κινήσεις λογαριασμών και άλλα έγγραφα, κωλυσιεργούν και καθυστερούν από 3 ως και 9 μήνες, διάστημα στο οποίο πηγαίνουν στους δανειολήπτες διαταγές πληρωμής που είναι το πρώτο βήμα για κατασχέσεις και πλειστηριασμούς.
Δημιουργείται με τον τρόπο αυτό ένα εξαιρετικά δυσμενές πλαίσιο για τους δανειολήπτες, οι οποίοι μπορεί και να φτάσουν να χάσουν τα σπίτια τους, όχι γιατί δεν έκαναν σωστά τη δουλειά τους οι δικηγόροι, ούτε και με υπαιτιότητα των ίδιων, αλλά γιατί η εταιρία δεν απάντησε.
Οι εισπρακτικές εταιρείες λειτουργούν ουσιαστικά σήμερα ανεξέλεγκτα καθώς δεν υπάρχει σαφές νομικό πλαίσιο που να διαμορφώνει τους κανόνες λειτουργίας τους και συγχρόνως να προστατεύει τους πολίτες από αθέμιτες πρακτικές.
Την ώρα που κυβέρνηση έχει απελευθερώσει πλήρως την προστασία της πρώτης κατοικίας, έχει επιτρέψει σε funds και servicers να διενεργούν πλειστηριασμούς, δεν έχει φροντίσει καν να διαμορφώσει ένα πλαίσιο προστασίας των δανειοληπτών από παράνομες και αθέμιτες πρακτικές, αφήνοντας παντελώς απροστάτευτες τις περιουσίες των πολιτών.
Επειδή, υπάρχουν καταγγελίες δικηγόρων από όλη την Ελλάδα για αθέμιτες και παράνομες πρακτικές εισπρακτικών εταιρειών και funds σε βάρος δανειοληπτών.
Επειδή, δημιουργείται ένα εξαιρετικά δυσμενές πλαίσιο για τους δανειολήπτες, οι οποίοι μπορεί και να φτάσουν να χάσουν τα σπίτια τους, χωρίς υπαιτιότητα των ίδιων ή των δικηγόρων τους.
Επειδή, οι εισπρακτικές εταιρείες λειτουργούν ουσιαστικά σήμερα ανεξέλεγκτα, καθώς δεν υπάρχει σαφές νομικό πλαίσιο που να διαμορφώνει τους κανόνες λειτουργίας τους και συγχρόνως να προστατεύει τους πολίτες από αθέμιτες πρακτικές.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Γνωρίζει τις καταγγελίες για τις αθέμιτες και παράνομες πρακτικές εισπρακτικών εταιρειών και funds σε βάρος δανειοληπτών;
2. Προτίθεται να παρέμβει άμεσα ώστε να διαμορφωθεί ένα σαφές νομικό πλαίσιο που να υποχρεώνει εισπρακτικές εταιρείας και funds σε λειτουργία με βάση τις αρχές τις νομιμότητας και της αναλογικότητας και να προστατεύει τους δανειολήπτες από παράνομες πρακτικές που μπορεί να οδηγήσουν και σε απώλεια των περιουσιών τους;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Αβραμάκης Ελευθέριος
Αλεξιάδης Τρύφωνας
Αναγνωστοπούλου Σία
Αυγέρη Δώρα
Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία
Γκιόλας Γιάννης
Δραγασάκης Ιωάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρά
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος
Μάρκου Κώστας
Μπαλάφας Γιάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μπουρνούς Ιωάννης
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Παπαηλιού Γεώργιος
Παπανάτσιου Αικατερίνη
Παππάς Νικόλαος
Πέρκα Θεοπίστη
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκούφα Μπέττυ
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τζάκρη Θεοδώρα
Τόλκας Άγγελος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γιώργος

 

Δασικές υπηρεσίες υποστελεχωμένες και χωρίς πόρους με επιλογή της κυβέρνησης

Ερώτηση και ΑΚΕ βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Δασικές υπηρεσίες υποστελεχωμένες και χωρίς πόρους με επιλογή της κυβέρνησης

ΕΡΩΤΗΣΗ και ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Προς τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Θέμα: «Δασικές υπηρεσίες υποστελεχωμένες και χωρίς πόρους με επιλογή της κυβέρνησης»

Σχεδόν ένα χρόνο μετά από την μεταφορά των Περιφερειακών Δασικών Υπηρεσιών στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τα διοικητικά – λειτουργικά προβλήματα παραμένουν και επιδεινώνονται. Εκτός από την αυξανόμενη υποστελέχωση (ειδικά μετά την 01-01-2023 όπου ένα μεγάλος αριθμός στελεχών συνταξιοδοτήθηκε και παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε βάλει στον προγραμματισμό με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση την πρόσληψη 550 υπαλλήλων), τα προβλήματα αφορούν στην έλλειψη χρηματοδότησης ή/και στην υπο-χρηματοδότηση για την κάλυψη των στοιχειωδών και ελάχιστων απαιτήσεων για την λειτουργία τους.
Τα ΚΥ οχήματα των Δασικών Υπηρεσιών παραμένουν καθηλωμένα και δεν μπορούν να κινηθούν γιατί δεν διατέθηκαν οι απαραίτητες πιστώσεις προκειμένου να συντηρηθούν και να επισκευασθούν και να περάσουν ΚΤΕΟ, ώστε να είναι ασφαλή για την μετακίνηση των Δασικών Υπαλλήλων.
Δεν έχουν διατεθεί πιστώσεις και δεν έχει ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την προμήθεια καυσίμων. Τυχόν επίκληση περί προμήθειας καυσίμων από την οικεία Πυροσβεστική Υπηρεσία1 (για τα πετρελαιοκίνητα ΚΥ οχήματα της Δασικής) ή τα πρατήρια της Αστυνομίας2 (για τα βενζινοκίνητα) δεν αποτελεί λύση, επειδή η προμήθεια καυσίμων από τις παραπάνω πηγές μπορεί να γίνεται μόνο για τις Δασικές Υπηρεσίες (και εφόσον διαθέτουν πετρελαιοκίνητα), οι οποίες έχουν ίδια έδρα με τις αντίστοιχες Πυροσβεστικές Υπηρεσίες, για τα δε βενζινοκίνητα ΚΥ, η προμήθεια από τα αντίστοιχα πρατήρια της Αστυνομίας μπορεί να γίνεται μόνο και εφόσον υπάρχουν αντίστοιχα στην έδρα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της απαράδεκτης αυτής κατάστασης είναι το γεγονός ότι υπάρχουν Υπηρεσίες, οι οποίες προκειμένου να προμηθευτούν καύσιμα, ειδικά σε βενζίνη (από πρατήρια Αστυνομίας), τα ΚΥ θα πρέπει να διασχίσουν ακόμη και απόσταση πενήντα (50) χιλιομέτρων (ανά κατεύθυνση).
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι, αυτοψίες και οι λοιπές εξωτερικές υπηρεσίες που απαιτούνται για την ικανοποίηση των πολιτών ή των επενδυτών, αλλά και της ίδιας της υπηρεσίας, να μην μπορούν να πραγματοποιηθούν και να παρατηρείται καθυστέρηση.

Οι εκκρεμότητες για τις δασικές υπηρεσίες είναι πολλές καθώς ακόμη δεν έχουν διατεθεί πιστώσεις και δεν έχει ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας (με αποτέλεσμα σε πολλές των περιπτώσεων οι υπάλληλοι να αναγκάζονται να καθαρίζουν μόνοι τους χώρους εργασίας) και για την προμήθεια αναλωσίμων για τους Η/Υ (π.χ. μελάνια ) και γραφικής ύλης.
Δασικοί Συνεταιρισμοί Εργασίας (ΔΑΣΕ) που έχουν εκτελέσει εργασίες που απορρέουν από το ετήσιο πρόγραμμα εκμετάλλευσης των δημοσίων δασών δεν έχουν πληρωθεί και το κυριότερο δεν έχουν εξοφληθεί οι ασφαλιστικές τους εισφορές (αφού αυτές τις πληρώνει το Ελληνικό Δημόσιο) με αποτέλεσμα τα μέλη τους και οι οικογένειες τους να είναι ανασφάλιστα (!)
Στον κατάλογο των εκκρεμοτήτων προστίθενται και οι μη εξοφληθείσες δαπάνες των Δασικών Υπηρεσιών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας, οι οποίες ανατρέχουν έως και τρία (3) χρόνια πριν.
Δασικοί Υπάλληλοι τριών (3) Επιθεωρήσεων Εφαρμογής Δασικής Πολιτικής, δεν έχουν πληρωθεί τις δαπάνες του προγράμματος Δασοπροστασίας έτους 2022, παρά τις διαβεβαιώσεις / δεσμεύσεις των υπευθύνων περί πλήρους καταβολής των δαπανών αυτών μέχρι τέλος του 2022!.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειωθεί ότι στους Δασικούς Υπαλλήλους της Επιθεώρησης Εφαρμογής Δασικής Πολιτικής Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, δεν έχουν ακόμη καταβληθεί και οι δαπάνες (υπερωρίες και οδοιπορικά) του προγράμματος Δασοπροστασίας έτους 2021, αναγκάζοντάς τους να προσφύγουν δικαστικά προκειμένου να μη χαθούν, εν μέσω μάλιστα και αυτής της τεράστιας οικονομικής κρίσης.
Σε διοικητικό επίπεδο και ενώ οι Δασικοί Υπάλληλοι ιδιαίτερα αυτοί που έχουν τοποθετηθεί στα τμήματα Υποστηρικτικής Λειτουργίας έχουν μετατραπεί σε διοικητικούς – οικονομικούς υπαλλήλους έχουν και ως επιπλέον καθήκον την παροχή υποστήριξης σε επίπεδο θεμάτων πληροφορικής, χωρίς να διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις!
Η δε αντιστοίχιση των κλάδων των υπηρετούντων υπαλλήλων με βάση τις διατάξεις του ΠΔ 85/2022, δεν έχει ακόμη πραγματοποιηθεί3 και επομένως το ΥΠΕΝ είναι εκτός της διαδικασίας της κινητικότητας.
Επιπλέον, δεν υπήρξε πρόβλεψη για υποστήριξη των τμημάτων Υποστηρικτικής Λειτουργίας με διοικητικούς – οικονομικούς υπαλλήλους και υπαλλήλους Πληροφορικής μέσω του πολυδιαφημισμένου προγράμματος της ΔΥΠΑ. Έτσι συνεχίζεται η απευθείας ανάθεση σε εταιρεία για την παροχή υπηρεσιών στα εν λόγω τμήματα, με περιορισμένες δυνατότητες λόγω του δημοσίου λογιστικού αλλά με μεγάλες αμοιβές.
Και ενώ επικρατεί η απαράδεκτη αυτή κατάσταση, η ηγεσία του ΥΠΕΝ «καμαρώνει» για την εκτέλεση δασοτεχνικών έργων, τα επονομαζόμενα ως ANTINERO, με διαγωνιστικές διαδικασίες μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας!
Ανατίθεται μέσω μιας ανώνυμης εταιρείας (η οποία αμείβεται με υπέρογκα ποσά - χωρίς να έχουν γίνει γνωστά τα δεδομένα για τον υπολογισμό αυτής), η εκτέλεση έργων και εργασιών εντός δημοσίων δασών και δασικών εκτάσεων παραγκωνίζοντας τις δασικές Υπηρεσίες, οι οποίες έχουν γνώση και είναι εξοικειωμένες με αυτές τις διαδικασίες. Υποχρεώνοντάς τες όμως να επιβλέψουν και να παραλάβουν τα έργα αυτά. Και αναρωτιέται κανείς πως; Πως θα μεταβούν στον τόπο εκτέλεσης των έργων οι οποίοι είναι μακριά από την έδρα, σε δύσβατα και ορεινά σημεία; Με τι οχήματα;
Πιστώσεις όμως δεν έχουν διατεθεί για το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και Πράσινο Ταμείο για την εκτέλεση δασοτεχνικών έργων για τις περιφερειακές Δασικές Υπηρεσίες.
Το ΥΠΕΝ και η κυβέρνηση της ΝΔ επιλέγουν να χρηματοδοτούν συνεχώς με υπέρογκα ποσά το ΤΑΙΠΕΔ ή άλλες εταιρείες παρά να διαθέσουν χρήματα για να στηρίξουν τις Υπηρεσίες και τους Υπαλλήλους τους, πιστοί στο δόγμα της αδιαφάνειας, της αναξιοκρατίας και των απευθείας αναθέσεων.
Επειδή, η ηγεσία του ΥΠΕΝ, με την ακολουθούμενη αυτή τακτική της απαξιώνει καθημερινά τους Δασικούς Υπαλλήλους και κατ’ επέκταση και τις Δασικές Υπηρεσίες,
Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:
1. Πότε θα διατεθούν οι απαραίτητες πιστώσεις και θα ξεκινήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες (όπου απαιτείται) για:
Α) Τις επισκευές - συντήρηση των ΚΥ οχημάτων των Περιφερειακών Δασικών Υπηρεσιών
Β) την απαιτούμενη δαπάνη των ΚΤΕΟ
Γ) την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας
2. Πότε θα ολοκληρωθεί η καταβολή των δαπανών (υπερωριών – εκτός έδρας) των δασικών υπαλλήλων των τριών (3) Επιθεωρήσεων Εφαρμογής δασικής πολιτικής έτους 2022 καθώς και αυτές που υπολείπονται (ανειλημμένες Δεκεμβρίου) των λοιπών Ε.Ε.Δ.Π., ώστε να μπορεί να ξεκινήσει το πρόγραμμα Δασοπροστασίας έτους 2023 ;
3. Ποιες είναι οι ενέργειες που θα πραγματοποιηθούν ώστε να καταβληθούν στους δασικούς υπαλλήλους της Εφαρμογής Δασικής Πολιτικής Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, οι πραγματοποιηθείσες δαπάνες από το πρόγραμμα Δασοπροστασίας έτους 2021 προκειμένου να μην χαθούν και να μην υποβληθούν σε δικαστικά έξοδα.
4. Πότε θα αντιμετωπίσει την τεράστια υποστελέχωση των δασικών υπηρεσιών, πότε θα γίνουν προσλήψεις;
5. Πως προτίθεται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της υποστήριξης σε θέματα πληροφορικής των περιφερειακών δασικών υπηρεσιών με δεδομένο ότι το αντικείμενο τους (κήρυξη εκτάσεων ως αναδασωτέων, άρση ή ανάκληση αποφάσεων αναδασωτέων, εγκρίσεις επέμβασης, γνωμοδοτήσεις επί ΜΠΕ) απαιτεί τον χειρισμό προγραμμάτων με ειδικό περιφερειακό εξοπλισμό (όπως το autocad) και την επίλυση ανακυπτόντων θεμάτων;
6. Πως θα αντιμετωπιστούν τα διοικητικά – οικονομικά θέματα με την ελλιπή στελέχωση των Τμημάτων Υποστηρικτικής Λειτουργίας ;
7. Πόσες είναι οι πιστώσεις που θα διατεθούν για την εκτέλεση έργων μέσω του ΤΑΙΠΕΔ; Ποια θα είναι η αμοιβή του; Και ποια θα είναι η ακριβής διαγωνιστική διαδικασία; (διαγωνισμός, πρόσκληση κ.λ.π.); Ποια θα είναι τα ακριβή έργα που θα πραγματοποιηθούν;
8. Ποια είναι η αμοιβή της εταιρείας, η οποία έχει αναλάβει την υποστήριξη των τμημάτων διοικητικής υποστήριξης, με ποιο κριτήριο επιλέχθηκε και ποιο έργο έχει ασκήσει από την ημερομηνία ανάθεσης (συμπεριλαμβανομένου και του έτους 2022 έως και σήμερα);

Ζητάμε να κατατεθούν προς ενημέρωση της Βουλής και των πολιτών όλα τα έγγραφα σχετικά με :
α) Την εκτέλεση δασοτεχνικών έργων, τα επονομαζόμενα ως ANTINERO, με διαγωνιστικές διαδικασίες μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
β) Την σύμβαση ανάθεσης της διοικητικής υποστήριξης των Δασικών Υπηρεσιών, τους όρους αυτής, την διαδικασία ανάθεσης, το αντικείμενο αυτής και την συμφωνηθείσα αμοιβή για την παροχή των συγκεκριμένων υπηρεσιών


Οι ερωτώντες και αιτούντες Βουλευτές

Φάμελλος Σωκράτης

Αβραμάκης Ελευθέριος
Αλεξιάδης Τρύφωνας
Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)
Αυλωνίτης Αλέξανδρος - Χρήστος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία (Νατάσα)
Γκιόλας Γιάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νίκος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καλαματιανός Διονύσιος - Χαράλαμπος
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Κόκκαλης Βασίλειος
Λάππας Σπυρίδων
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μπακαδήμα Φωτεινή
Μπαλάφας Γιάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μπουρνούς Γιάννης
Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)
Νοτοπούλου Κατερίνα
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Παπαηλιού Γιώργος
Παπανάτσιου Κατερίνα
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Γιάννης
Σαρακιώτης Γιάννης
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Συρμαλένιος Νίκος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τζάκρη Θεοδώρα
Τόλκας Άγγελος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φίλης Νίκος
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος


1 Σχετ. η με αριθ. 20864/οικ.Φ.109.1 (ΦΕΚ 2298/τ.Β/2022) απόφαση του Υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

2 Σχετ. το με αριθ. 8055/γ/212-μγ/2022 έγγραφο του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας και 1744/23/72385/17-01-2023 όμοιο.

3 Πραγματοποιήθηκε μόνο για τις κενές οργανικές θέσεις σύμφωνα με την αριθ. Υ.Α. ΥΠΕΝ/ΔΔ Υ/22334/2105/2.3.2023 (Β΄ 1186) απόφαση του ΥΠΕΝ

Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023

🆘 Ν. Γκαρά: «Νομοθετούν ακαταδίωκτο για να συγκαλύψουν τις ευθύνες στην τραγωδία των Τεμπών»

 

- Βασικά σημεία ομιλίας της Βουλευτή Έβρου για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη & το πολυνομοσχέδιο «σκούπα» του Υπουργείου Ανάπτυξης
-Η κυβέρνηση της ακρίβειας, των υποκλοπών , των απευθείας αναθέσεων, φέρνει σήμερα ένα ακόμη νομοσχέδιο χωρίς στρατηγική, χωρίς σύνδεση, με διατάξεις κυρίως ρουσφετολογικού χαρακτήρα
-Σε ένα νομοσχέδιο που θα έπρεπε να συζητάμε μόνο για τα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θυμάτων και των τραυματιών της τραγωδίας στα Τέμπη, με ειλικρίνεια και ευαισθησία, εσείς φέρνετε πλείστες διατάξεις, με εξυπηρετήσεις και ιδιωτικοποιήσεις πριν τις εκλογές
-Δεν αναλαμβάνετε καμία ευθύνη, επενδύετε στην τοξικότητα, αδιαφορείτε για την ασφάλεια στις μετακινήσεις και τις μεταφορές, για την κοινωνία που αγωνιά, επιχειρείτε τη συγκάλυψη και την επικοινωνιακή διαχείριση για να διασωθείτε
-Οι πολίτες ζητούν απαντήσεις, ζητούν να μάθουν:
• γιατί η ΝΔ ακύρωσε συστήματα ασφαλείας που λειτουργούσαν στον σιδηρόδρομο μέχρι το 2019,
• γιατί αφαιρέσατε από τη σύμβαση με την Hellenic Train την υποχρέωση της πολιτείας να ολοκληρώσει το σύστημα ασφαλείας
• για ποιο λόγο ο κ. Καραμανλής, ως αρμόδιος Υπουργός, δεν έκανε το παραμικρό, παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις, τις απεργίες, τα εξώδικα των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο αλλά και τις παρεμβάσεις μας στη Βουλή που επεσήμαιναν τα κενά στο σύστημα ασφαλείας
• γιατί μειώθηκε το προσωπικό και πολλά ακόμη
-Αντί να δώσετε απαντήσεις εσείς έρχεστε και νομοθετείτε το ακαταδίωκτο σε όσους θα ερευνήσουν τις αιτίες και τις ευθύνες
-Το παρόν νομοσχέδιο επιβεβαιώνει πως οι καλές δουλειές, η ασφάλεια και η ανάπτυξη που υποσχόταν η κυβέρνηση προεκλογικά, ήταν λόγια του αέρα
-4 χρόνια τώρα, υποβαθμίσατε την περιφέρεια, καταδικάσατε τις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας, λεηλατήσατε τα δημόσια ταμεία, φτωχοποιήσατε τους πολίτες, πλήξατε το αίσθημα ασφάλειας και δικαιοσύνης
-Φέρνετε σήμερα πρόταση για επέκταση στο «καλάθι του νοικοκυριού» - Η αναπτυξιακή σας πρόταση είναι τελικά τρόφιμα με κουπόνια, αντί να πατάξετε την αισχροκέρδεια και να συγκρατήσετε το υψηλό κόστος
-Οι πάροχοι ενέργειας θησαυρίζουν σε βάρος της κοινωνίας, με τους λογαριασμούς να έχουν τριπλασιαστεί, αρνείστε να φορολογήσετε τα δις που έχουν υπερκέρδη τα διυλιστήρια, και απαντάτε με κουπόνια, καλάθια, market pass και fuel pass.
-Κάποιοι θησαυρίζουν στις πλάτες του ελληνικού λαού - Στις εκλογές, σύντομα, οι πολίτες θα σας στείλουν πίσω τον λογαριασμό - Ακρίβεια ,ανασφάλεια, προπαγάνδα, αυταρχισμός, υποβάθμιση του κράτους δικαίου οι πολιτικές σας
-Η ίδρυση του Τμήματος Ψυχολογίας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης είναι μια θετική είδηση για τον Έβρο, ο οποίος τα τελευταία 3,5 χρόνια βιώνει συνθήκες υποβάθμισης και αποψίλωσης από δομές και υπηρεσίες, με ευθύνη της ΝΔ
-Ελπίζουμε η διάταξη που έρχεται τελευταία στιγμή, να μην αποτελεί ένα προεκλογικό πυροτέχνημα χωρίς προετοιμασία και αντίκρισμα - Η έναρξη λειτουργίας της Σχολής μεταφέρεται για το 2024, παρά τις δεσμεύσεις που υπήρχαν
-Η συγκεκριμένη διάταξη που φέρνετε προκαλεί ανασφάλεια και ασάφειες στην τοπική κοινωνία του Έβρου, για αυτό και ζητάμε διευκρινίσεις
Η πολιτική της ΝΔ ενισχύει την υποβάθμιση της Περιφέρειας:
• Υποβάθμισε τα Πανεπιστημιακά Τμήματα με την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, αποκλείοντας χιλιάδες φοιτητές από αυτά.
•Ακύρωσε την ίδρυση 9 Πανεπιστημιακών Τμημάτων στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης που είχε δρομολογηθεί επί ΣΥΡΙΖΑ
• Ακύρωσε τη λειτουργία των διετών Τμημάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που θα λειτουργούσαν από τη σκέπη των Πανεπιστημίων και σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, απαντώντας στις τοπικές ανάγκες εργασίας και εξειδίκευσης
• Αμφισβήτησε τη λειτουργία του Τμήματος Νοσηλευτικής στο Διδυμότειχο
-Η ανάπτυξη που οραματίζονται ο Κ. Μητσοτάκης και η ΝΔ είναι το ξεπούλημα της ΔΕΗ και άλλων υποδομών, οι «Πάτσηδες», οι «Στάσσηδες» και οι «Καππάτοι» που παίρνουν τα σπίτια ανήμπορων πολιτών και απομυζούν τα δημόσια ταμεία
-Απέναντι στο οδοστρωτήρα Μητσοτάκη ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προτάσσει ένα αναπτυξιακό πρόγραμμα που θα απαντά στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας, με δικαιοσύνη, ειλικρίνεια, σχέδιο και όραμα, με τη στήριξη των παραγωγικών δυνάμεων
-Η πολιτική αλλαγή, η απαλλαγή, μια νέα αρχή με τη νέα γενιά και τον κόσμο της εργασίας στο επίκεντρο, είναι όχι μόνο αναγκαία, αλλά και θα πραγματοποιηθεί με την ψήφο των πολιτών την 21η Μαΐου

Τετάρτη 29 Μαρτίου 2023

Διαγωνισμός για την πρόσληψη υπαλλήλων του κλάδου ΠΕ Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Διαγωνισμός για την πρόσληψη υπαλλήλων του κλάδου ΠΕ Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Δικαιοσύνης

ΘΕΜΑ: «Διαγωνισμός για την πρόσληψη υπαλλήλων του κλάδου ΠΕ Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου»

Με τις διατάξεις του ν. 4798/21 (ΦΕΚ 68 Α’/24-4-2021) «Κώδικας δικαστικών υπαλλήλων και λοιπές επείγουσες διατάξεις» η κυβέρνηση Μητσοτάκη με επισπεύδον το Υπουργείο Δικαιοσύνης τροποποίησε μεταξύ άλλων τις διατάξεις του Κώδικα δικαστικών υπαλλήλων.
Στον ίδιο ως άνω νόμο το Υπουργείο Δικαιοσύνης θεσμοθέτησε θέσεις υπαλλήλων νέου κλάδου, προέβλεψε τη διαγωνιστική διαδικασία και τον μήνα διενέργειας αυτής (τον Οκτώβριο του έτους της προκήρυξης), ο οποίος όμως παρανόμως ορίστηκε εν μέσω εκλογικής περιόδου (Ιούνιο τρέχοντος έτους), μειώνοντας δραματικά και το χρόνο προετοιμασίας των υποψηφίων.
Ειδικότερα, με τις διατάξεις του άρθρου 23 του Κεφαλαίου Γ’ του ανωτέρω νόμου συστάθηκαν οργανικές θέσεις του κλάδου ΠΕ Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου για τα δικαστήρια όλων των κατευθύνσεων της χώρας:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’
ΕΙΔΙΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΠΕ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΥΡΙΑΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ - ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 23
Σύσταση οργανικών θέσεων - Κλάδος ΠΕ Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου
1. Συστήνονται οργανικές θέσεις του Κλάδου ΠΕ Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου, ως εξής: α) Από τριάντα (30) θέσεις στο Συμβούλιο της Επικρατείας, τον Άρειο Πάγο και το Ελεγκτικό Συνέδριο. β) Δέκα (10) θέσεις στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου. γ) Από τρεις (3) θέσεις στη Γενική Επιτροπεία των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων και στη Γενική Επιτροπεία της Επικρατείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου. δ) Από δέκα (10) θέσεις στο Εφετείο Αθηνών, το Πρωτοδικείο Αθηνών, το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών και το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών. ε) Από πέντε (5) θέσεις στο Εφετείο Θεσσαλονίκης, το Εφετείο Πειραιά, το Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, το Πρωτοδικείο Πειραιά, το Διοικητικό Εφετείο Θεσσαλονίκης, το Διοικητικό Εφετείο Πειραιά, το Διοικητικό Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης και το Διοικητικό Πρωτοδικείο Πειραιά. στ) Από δέκα (10) θέσεις στην Εισαγγελία Εφετών Αθηνών και την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών. ζ) Από πέντε (5) θέσεις στην Εισαγγελία Εφετών Θεσσαλονίκης, την Εισαγγελία Εφετών Πειραιά, την Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης και την Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά.
………….
Περαιτέρω, με τις διατάξεις του άρθρου 27 του ιδίου ως άνω νόμου ορίστηκαν οι όροι προκήρυξης διαγωνισμού για την πλήρωση των θέσεων αυτών:
Άρθρο 27
Προκήρυξη του διαγωνισμού
1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Δικαιοσύνης και Οικονομικών, η οποία εκδίδεται μετά από πρόταση των Προέδρων των ανώτατων δικαστηρίων, του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο και του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως έως τις 30 Απριλίου κάθε έτους, προκηρύσσεται διαγωνισμός για τις κατευθύνσεις: α) Διοικητικής Δικαιοσύνης, β) Πολιτικής και Ποινικής Δικαιοσύνης και Εισαγγελέων, γ) Ελεγκτικού Συνεδρίου.
2. Στην προκήρυξη ορίζονται: α) ο αριθμός των προς πλήρωση οργανικών θέσεων ανά δικαστήριο, εισαγγελία και γενική επιτροπεία, β) ο συνολικός αριθμός των εισακτέων ανά κατεύθυνση, γ) ο τόπος και ο χρόνος έναρξης του διαγωνισμού, εντός του μηνός Οκτωβρίου του έτους δημοσίευσης της προκήρυξης, δ) η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη των δεκαπέντε (15) ημερών από τη δημοσίευση της προκήρυξης, καθώς και ε) κατάλογος των δικαιολογητικών που συνυποβάλλονται με την αίτηση συμμετοχής. Στην προκήρυξη προσαρτάται παράρτημα, στο οποίο απαριθμούνται πενήντα (50) αποφάσεις του ανώτατου δικαστηρίου του δικαιοδοτικού κλάδου, το κείμενο των οποίων αναρτάται στην ιστοσελίδα του, καθώς και δέκα (10) αποφάσεις του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δέκα (10) αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, που έχουν επιλεγεί από τη Διοικητική Ολομέλεια του ανώτατου δικαστηρίου.
3. Με αποφάσεις των επιτροπών διαγωνισμού, που προβλέπονται στο άρθρο 29 καθορίζονται το πρόγραμμα, η διαδικασία, τα εξεταστικά κέντρα διεξαγωγής του διαγωνισμού, ο ορισμός επιτηρητών, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια η οποία αναφέρεται στους υποψηφίους, τους όρους και τον τρόπο διεξαγωγής του διαγωνισμού. Η ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού δεν απέχει λιγότερο από τέσσερις (4) μήνες από τη δημοσίευση της προκήρυξης.
…………
Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, στις 23 Ιανουαρίου 2023 αναρτήθηκε στον ιστότοπο ΔΙΑΥΓΕΙΑ η υπ’ αριθ. 4532/23-1-23 Κοινή Απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών για την προκήρυξη διαγωνισμού προς πλήρωση εβδομήντα τριών (73) θέσεων του κλάδου ΠΕ Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 3 Προκηρύξεων ΑΣΕΠ στις 27 Ιανουαρίου 2023.
Στην προκήρυξη ωστόσο - και κατά παράβαση των διατάξεων της περ. γ της παρ. 2 του άρθρου 27 του ν. 4798/21, όπου προβλέπεται ρητώς ο χρόνος έναρξης του διαγωνισμού εντός του μηνός Οκτωβρίου του έτους δημοσίευσης της προκήρυξης - ορίζεται ως χρόνος έναρξης του διαγωνισμού η 5η Ιουνίου 2023.
Πέραν του ότι η ανωτέρω ορισθείσα ημερομηνία για τη διεξαγωγή της διαγωνιστικής διαδικασίας είναι καταφανώς παράνομη, δημιουργεί και εύλογα ερωτηματικά ως προς το επιλεχθέν χρονικό πλαίσιο, το οποίο είναι εντός αυτού της διενέργειας των εθνικών εκλογών, ενώ παράλληλα δημιουργεί τεράστια προβλήματα στους υποψήφιους, καθώς μειώνεται δραστικά (τουλάχιστον κατά τέσσερεις μήνες) ο χρόνος που έχουν στη διάθεσή τους για την επαρκή προετοιμασία συμμετοχής τους στις εξετάσεις.
Τα ερωτήματα που εγείρονται και οι εύλογες απορίες επιτείνονται από την αντιθεσμική συμπεριφορά του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργείου Δικαιοσύνης, για το οποίο - όπως αποδεικνύεται από τις ενέργειές του - ο ορισμός της επίμαχης ημερομηνίας δεν οφείλεται σε κάποιο λάθος ή αστοχία, αλλά σε συνειδητή επιλογή της πολιτικής του ηγεσίας.
Έτσι, το Υπουργείο Δικαιοσύνης αποφάσισε να νομιμοποιήσει (!) την απαράδεκτη αυτή και παράνομη απόφαση με εκ των υστέρων νομοθετική ρύθμιση.
Ειδικότερα, με τις διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 5028/23 (ΦΕΚ Α’ 54/9-3-2023) και αφού έχει παρέλθει το χρονικό διάστημα (17-02-2023 έως 03-03-2023) κατά το οποίο είχαν το δικαίωμα οι υποψήφιοι να καταθέσουν τις αιτήσεις συμμετοχής τους, τροποποιήθηκαν οι όροι της προκήρυξης και διεγράφη η ρητή υποχρέωση της διεξαγωγής της διαγωνιστικής διαδικασίας εντός του μηνός Οκτωβρίου του έτους δημοσίευσης αυτής, ρύθμιση που καταλαμβάνει και την τρέχουσα:
Άρθρο 36
Χρόνος έναρξης διαγωνισμού για την πλήρωση θέσεων Κλάδου ΠΕ Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου - Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 27 Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων
1.Στην περ.  γ’ του πρώτου εδαφίου της παρ.  2 του άρθρου 27 του Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων (ν. 4798/2021, Α’68) διαγράφονται οι λέξεις «εντός του μηνός Οκτωβρίου του έτους δημοσίευσης της προκήρυξης» και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:
«2. Στην προκήρυξη ορίζονται: α) ο αριθμός των προς πλήρωση οργανικών θέσεων ανά δικαστήριο, εισαγγελία και γενική επιτροπεία, β) ο συνολικός αριθμός των εισακτέων ανά κατεύθυνση, γ) ο τόπος και ο χρόνος έναρξης του διαγωνισμού, δ) η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη των δεκαπέντε (15) ημερών από τη δημοσίευση της προκήρυξης, καθώς και ε) κατάλογος των δικαιολογητικών που συνυποβάλλονται με την αίτηση συμμετοχής. Στην προκήρυξη προσαρτάται παράρτημα, στο οποίο απαριθμούνται πενήντα (50) αποφάσεις του ανώτατου δικαστηρίου του δικαιοδοτικού κλάδου, το κείμενο των οποίων αναρτάται στην ιστοσελίδα του, καθώς και δέκα (10) αποφάσεις του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δέκα (10) αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, που έχουν επιλεγεί από τη Διοικητική Ολομέλεια του ανώτατου δικαστηρίου.»
2. Η παρ. 1 καταλαμβάνει και τις διαγωνιστικές διαδικασίες που είναι εκκρεμείς κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος.
Επειδή:
1. Η αρχή της προστασίας της εμπιστοσύνης του πολίτη προς το κράτος και της χρηστής διοίκησης, που υποχρεώνει τον κοινό νομοθέτη στην τήρηση των δεσμεύσεων τις οποίες έχει αναλάβει, αποτελεί αναγκαία και κύρια λογική συνέπεια της θεμελιώδους αρχής του κράτους δικαίου.
2. Η αρχή της καλής νομοθέτησης είναι μία από τις βασικότερες προϋποθέσεις για την αντιμετώπιση της διαφθοράς.
3. Οι Έλληνες πολίτες έχουν απόλυτο και αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα να συμμετέχουν σε διαφανείς και αξιοκρατικές διαγωνιστικές διαδικασίες.

Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:

1. Δεν γνώριζε ο Υπουργός της Δικαιοσύνης και οι υπογράφοντες την προκήρυξη 4532/23-1-23, ότι με δικό τους νόμο ορίστηκε ο μήνας Οκτώβριος του έτους δημοσίευσης της προκήρυξης, για να διεξαχθεί ο διαγωνισμός πρόσληψης προσωπικού του κλάδου ΠΕ Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου;
2. Για ποιο λόγο στην προκήρυξη του έτους 2023 δεν όρισε – ως όφειλε – τον Οκτώβριο τρέχοντος έτους για τη διενέργεια του διαγωνισμού, αλλά τον Ιούνιο;
3. Πώς απολογείται στους διαμαρτυρόμενους υποψηφίους για την τόσο δραστική μείωση του χρόνου προετοιμασίας τους;
4. Πώς δικαιολογεί τις τουλάχιστον αντιδεοντολογικές και εκ των υστέρων ενέργειες νομιμοποίησης μιας παράνομης διαδικασίας και μάλιστα όταν αυτές διενεργούνται από το ίδιο το Υπουργείο της Δικαιοσύνης;
5. Γιατί είναι τόσο σημαντικό για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης να διεξαχθεί η διαγωνιστική διαδικασία νωρίτερα από τον Οκτώβριο έτους 2023, ώστε να επιβάλει μέσω νέας νομοθετικής ρύθμισης την απαλοιφή αυτού του όρου και να νομιμοποιήσει την 5η Ιουνίου 2023 ως ημερομηνία έναρξης διεξαγωγής των εξετάσεων;
6. Η προκήρυξη και διενέργεια εθνικών βουλευτικών εκλογών θα επηρεάσει τη διαγωνιστική διαδικασία και τους υποψήφιους που θα λάβουν μέρος σε αυτήν; Εάν ναι, πώς προτίθεται το Υπουργείο Δικαιοσύνης να αντιμετωπίσει ενδεχόμενα προβλήματα;

Οι ερωτώντες Βουλευτές
Σπίρτζης Χρήστος
Ξανθόπουλος Θεόφιλος

Αλεξιάδης Τρύφων
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αραχωβίτης Σταύρος
Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)
Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γάκης Δημήτριος
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία (Νατάσσα)
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Σουλτάνα
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καλαματιανός Διονύσιος-Χαράλαμπος
Κασιμάτη Νίνα
Κάτσης Μάριος
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Κόκκαλης Βασίλειος
Λάππας Σπυρίδωνας
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπακαδήμα Φωτεινή
Μπαλάφας Ιωάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μπουρνούς Ιωάννης
Νοτοπούλου Αικατερίνη (Κατερίνα)
Ξενογιαννακοπούλου Μαρία-Ελίζα (Μαριλίζα)
Παπαηλιού Γεώργιος
Παππάς Νικόλαος
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Σκούφα Ελισάβετ (Μπέττυ)
Τζάκρη Θεοδώρα
Τόλκας Άγγελος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νικόλαος
Φωτίου Θεανώ
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος

Στο «περίμενε» οι πρώην ανταποκριτές του ΟΓΑ για την εφάπαξ αποζημίωση που δικαιούνται από τον ΕΦΚΑ

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Στο «περίμενε» οι πρώην ανταποκριτές του ΟΓΑ για την εφάπαξ αποζημίωση που δικαιούνται από τον ΕΦΚΑΕρώτηση

Προς τον κ. Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων

Θέμα: «Στο «περίμενε» οι πρώην ανταποκριτές του ΟΓΑ για την εφάπαξ αποζημίωση που δικαιούνται από τον ΕΦΚΑ»
Δεκατέσσερις μήνες έχουν περάσει από όταν η διοίκηση του ΕΦΚΑ αποφάσισε την κατάργηση των ανταποκριτών του ΟΓΑ στην ΠΕ Σερρών. Παρά όμως το γεγονός ότι οι πρώην ανταποκριτές του ΟΓΑ ολοκλήρωσαν τις σχετικές διαδικασίες που προβλεπόταν, ακόμα δεν έχουν εισπράξει την εφάπαξ αποζημίωσή τους από τον ΕΦΚΑ όπως προβλέπεται.

Συγκεκριμένα, η απόφαση παύσης 70 περίπου ανταποκριτών του ΟΓΑ που κάλυπταν τις ανάγκες των χωριών στο σύνολο της ΠΕ Σερρών υπογράφτηκε στις 24/01/2022. Ολοκληρώνοντας και τον Μάρτιο του 2023 χωρίς να έχει καταβληθεί η προβλεπόμενη αποζημίωση και χωρίς να έχει υπάρξει κάποια σχετική ενημέρωση, δημιουργούνται εύλογες απορίες για τους λόγους της επιτελικής αυτής υπερβολικής καθυστέρησης.

Οι πρώην ανταποκριτές του ΟΓΑ της ΠΕ Σερρών βρίσκονται σε μια ιδιότυπη ομηρία, περιμένοντας τη διοίκηση του ΕΦΚΑ να ξεπεράσει τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και να καταβάλει σε κάθε έναν από αυτούς την αποζημίωση που δικαιούνται.

ΕΠΕΙΔΗ η καθυστέρηση που παρατηρείται στην απόδοση της εφάπαξ αποζημίωσης στους πρώην ανταποκριτές του ΟΓΑ της ΠΕ Σερρών δεν δικαιολογείται
ΕΠΕΙΔΗ ο ΕΦΚΑ όφειλε να έχει ολοκληρώσει ήδη τις σχετικές διαδικασίες

Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:
1. Για ποιους λόγους δεν έχουν δοθεί ακόμα οι αποζημιώσεις στους παυθέντες ανταποκριτές του ΟΓΑ της ΠΕ Σερρών;
2. Πότε θα καταβληθεί σε κάθε δικαιούχο πρώην ανταποκριτή του ΟΓΑ η οφειλόμενη αποζημίωση;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αλεξιάδης Τρύφων
Αραχωβίτης Σταύρος
Αυλωνίτης Αλέξανδρος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Νατάσα
Θραψανιώτης Μανόλης
Καλαματιανός Διονύσης
Καφαντάρη Χαρά
Κόκκαλης Βασίλης
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κώστας
Μπάρκας Κώστας
Μωραΐτης Θάνος
Παπαδόπουλος Σάκης
Παπαηλιού Γιώργος
Παπανάτσιου Κατερίνα
Πούλου Γιώτα
Σαρακιώτης Γιάννης
Σκούφα Μπέττυ
Συρμαλένιος Νίκος
Τζάκρη Θεοδώρα
Φάμελλος Σωκράτης

🔊Ν. Γκαρά: «Απαιτείται ολιστικό σχέδιο για τη στήριξη της γυναίκας στην περιφέρεια – Η ΝΔ γιγαντώνει και τις έμφυλες ανισότητες»

 


Βασικά σημεία ομιλίας της Βουλευτή Έβρου στη συνεδρίαση της Επιτροπής Ισότητας για τα δικαιώματα των γυναικών και την ισότητα των φύλων
⚠️Συζητάμε για την ισότητα των φύλων, τα δικαιώματα των γυναικών και την ενδυνάμωσή τους στην Ελλάδα, με τη χώρα να σημειώνει από τις χειρότερες επιδόσεις στην Ευρώπη, συνθήκη που διαρκώς επιδεινώνεται επί ΝΔ.
‼️Τον «τόνο» έδωσε ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης δηλώνοντας αρχικά πως «δεν υπάρχουν τόσες γυναίκες που θα ενδιαφέρονταν να ασχοληθούν με την πολιτική» για να δικαιολογήσει τον ελάχιστο αριθμό γυναικών στην κυβέρνησή του.
⚠️Και συνέχισε λέγοντας το περίφημο «έχω πλήρη αίσθηση ότι οι βασικές δουλειές στο σπίτι γίνονται από τη νοικοκυρά» - Πώς να ασκήσει πολιτικές ισότητας, όταν αναπαράγει τέτοια στερεότυπα;
‼️Οι έμφυλες ανισότητες, η βία και καταπίεση σε βάρος των γυναικών στην Ελλάδα, συναντώνται σχεδόν παντού: στο εργασιακό ή επαγγελματικό χώρο, αλλά και στο οικιακό περιβάλλον.
⚠️Την περίοδο της πανδημίας και του εγκλεισμού, οι γυναίκες επωμίστηκαν σχεδόν αποκλειστικά τις οικιακές εργασίες αλλά και τη φροντίδα των παιδιών και ηλικιωμένων στο σπίτι, με αποτέλεσμα η επιβάρυνση σε βάρος τους να είναι δυσανάλογη.
‼️Η αρνητική πρωτιά της Ελλάδας στην ανεργία των γυναικών, μαζί με την Ισπανία, σύμφωνα με τη Eurostat, αλλά και το ξεχαρβάλωμα των εργασιακών σχέσεων από τη ΝΔ με τον νόμο Χατζηδάκη, με θύμα και πάλι τις γυναίκες, αποδεικνύουν τι βιώνει η σύγχρονη Ελληνίδα.
⚠️Τι κάνει η κυβέρνηση για να διευκολύνει, για να βελτιώσει, να κάνει αξιοπρεπή την καθημερινότητα, τη διαβίωση των γυναικών στη χώρα μας;
‼️Κάνατε τίποτα για την αγρότισσα στον Έβρο που βλέπει το εισόδημά της να εξανεμίζεται, λόγω του τεράστιου κόστους παραγωγής, τα υπέρογκα κόστη στην ενέργεια, σε αγροεφόδια, πετρέλαιο, άρδευση;
⚠️Κάνατε κάτι για να στηρίξετε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στην περιφέρεια; Για να προστατέψτε την ελεύθερη επαγγελματία στον Έβρο που βιώνει καθημερινά τον αθέμιτο ανταγωνισμό, λόγω διασυνοριακότητας και γειτνίασης, με Βουλγαρία και Τουρκία, με θύμα τις επιχειρήσεις και την τοπική οικονομία;
‼️Βελτιώσατε τις υποδομές, τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, τις πανεπιστημιακές σχολές, ώστε να μπορούν οι νέες γυναίκες, οι νέες μητέρες να ανοίξουν ορίζοντες;
⚠️Τα κάνατε μπάχαλο με τα voucher στους βρεφονηπιακούς και οδηγείτε στη διάλυση των σχολείων και των πανεπιστημιακών Σχολών στην περιφέρεια με τον νόμο Κεραμέως.
‼️Ακόμη και για την ίδρυση γραφείων για την αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας, αφήσατε εκτός σχεδιασμού όχι μόνο τον Έβρο αλλά και ολόκληρη την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Έτσι προστατεύτε τα θύματα;
👉Απαιτείται η υλοποίηση συγκεκριμένων προτάσεων για τη στήριξη των γυναικών και τη μείωση των έμφυλων διακρίσεων, όπως:
🔻•Πρόσβαση στην εργασία με χαρακτηριστικά ισότητας για άνδρες και γυναίκες- Δίκαιοι μισθοί, δίκαιες συνθήκες εργασίας - Εναρμόνιση επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής
🔻•Διασφάλιση της υγείας, της ασφάλειας και της ευημερίας των γυναικών και των τέκνων τους μέσα από ένα ισχυρό δημόσιο σύστημα υγείας - Ιδιαίτερες προβλέψεις για μονογονεϊκές οικογένειες
🔻•Εισαγωγή της οπτικής του φύλου και της σεξουαλικότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία με την αντίστοιχη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
🔻•Ίδρυση πανελλαδικά, Γραφείων Αντιμετώπισης Ενδοοικογενειακής Βίας στα Αστυνομικά Τμήματα και στελέχωσή τους με εξειδικευμένο προσωπικό
🔻•Φιλοξενία, οικονομική και νομική στήριξη γυναικών και παιδιών που δραπετεύουν από κακοποιητικό περιβάλλον
🔻•Εφαρμογή μέτρων για την προώθηση της ισότητας των φύλων στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
🔻•Ένταξη του όρου «Γυναικοκτονία» ως διακριτό έγκλημα στον Ποινικό μας Κώδικα - Πλήρης εφαρμογή της Σύμβασης της Κωνσταντινούπολης
👉Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, σύντομα ως κυβέρνηση θα εφαρμόσει πολλά από τα παραπάνω, για μια κοινωνία ασφαλή, ισότιμη, δίκαιη, συμπεριληπτική, χωρίς διακρίσεις, στερεότυπα και αποκλεισμούς, με τη γυναίκα στο προσκήνιο.
Ορεστιάδα, 29.03.2023