Την ανάγκη αναλογικής μείωσης των τελών κυκλοφορίας του 2021 για ιδιώτες και επαγγελματίες, τονίζουν 51 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία με ερώτηση τους που κατατέθηκε με πρωτοβουλία των βουλευτών Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου και Βασίλη Κόκκαλη.
Η προ ολίγων ημερών ηλεκτρονική ανάρτηση των τελών κυκλοφορίας έτους 2021, αποτελεί φορολογική υποχρέωση των ιδιοκτητών οχημάτων, η επιβολή της οποίας, την παρούσα χρονική στιγμή συμπίπτει, αφενός με γενικευμένη και καθολική οικονομική δυσχέρεια - έως ένδεια- του μεγαλύτερου μέρους του πληθυσμού, αφετέρου, με την γενικευμένη αναγκαστική «ακινησία» των πολιτών, άρα και των οχημάτων τους, τόσο των ιδιοκτητών ΙΧΕ όσο και των επαγγελματιών, λόγω των περιοριστικών μέτρων που έχουν τεθεί στις μετακινήσεις.
Οι έκτακτες αυτές συνθήκες, δεν συνυπολογίστηκαν από το οικονομικό επιτελείο πριν την ανάρτηση των ειδοποιητηρίων, με συνέπεια, εν μέσω της κατάστασης έκτακτης ανάγκης που έχει κηρυχθεί η κοινωνία, που ο καθημερινός φόβος των πολιτών είναι η εξασφάλιση της υγείας και των αναγκαίων βιοποριστικών μέσων, να επιβαρύνονται και με νέες οικονομικές υποχρεώσεις προς το Δημόσιο.
Είναι οξύμωρο, από την μια να επιβαρύνεται ο πολίτης και με οικονομικές υποχρεώσεις που συνδέονται αναγκαστικά και αιτιωδώς με την ελεύθερη μετακίνησή του οχήματος του και από την άλλη συγχρόνως να υφίσταται αναγκαστική στέρηση της μετακίνησης και δη για αόριστο και αβέβαιο χρόνο εντός και της επόμενης χρονιάς.
Ειδική μνεία πρέπει να γίνει για επαγγελματικούς κλάδους, όπως στα τουριστικά λεωφορεία.
Ο εν λόγω κλάδος παραμένει καθηλωμένος ουσιαστικά από τον Φεβρουάριο του 2020, λόγω απόλυτης έλλειψης ζήτησης εξαιτίας των περιορισμών που έχει προκαλέσει η εξάπλωση της πανδημίας.
Παρ’ όλη τη σχεδόν μηδενική κυκλοφορία τους, οι επαγγελματίες των τουριστικών λεωφορείων θα κληθούν να πληρώσουν τα ίδια τέλη κυκλοφορίας, με τα ίδια κριτήρια όπως και κάθε άλλη χρονιά, παρά τις έκτακτες συνθήκες που έχουν μεσολαβήσει και δικαιολογούν την θέσπιση εξαιρετικών κριτηρίων.
Σε παρόμοια θέση βρίσκονται και οι επαγγελματίες των υπεραστικών ΚΤΕΛ, καθώς εξαιτίας των περιορισμών στις μετακινήσεις, που επιβλήθηκαν για δεύτερη φορά μέσα στο χρόνο, έχουν μειώσει κατά πολύ τα δρομολόγια τους προς όλους τους προορισμούς που εξυπηρετούν. Επομένως, η επιβάρυνσή τους με τα ίδια τέλη κυκλοφορίας είναι υπέρμετρα δυσανάλογη.
Το ίδιο ισχύει και για τους πωλητές υπαίθριου, στάσιμου και πλανόδιου εμπορίου του νόμου 4497/2017. Οι συγκεκριμένοι επαγγελματίες έχουν υποστεί απώλειες άνω του 60% στον ετήσιο τζίρο τους εξαιτίας της αναστολής της δραστηριότητας τους για τα χρονικά διαστήματα από 14-03-20 έως 01-06-20 και από τις 28-08-20 έως σήμερα (ΚΥΑ 3573/28-08-20 και 3952/15-09-20), ενώ και κατά το μικρό διάστημα που επιτρεπόταν να ασκήσουν τη δραστηριότητά τους ουσιαστικά υπολειτουργούσαν, καθώς ιδίως πολλές από τις εμποροπανηγύρεις στις οποίες δύνανται να δραστηριοποιηθούν ακυρώθηκαν μετά από σχετική απόφαση του οικείου δήμου. Επομένως, η επιβάρυνσή τους με τέλη κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στο περσινό έτος, αποτελεί μία επιπρόσθετη οικονομική επιβάρυνση, δυσανάλογη με την πραγματική δραστηριότητά τους.
Επειδή, οι ανωτέρω συνθήκες, δημιουργούν την ανάγκη και επιβάλλουν την θέσπιση κατ’ εξαίρεση μέτρων, που παρεκκλίνουν επιτρεπτά από την αρχή του «ενιαίου και αδιαίρετου», του φόρου των τελών κυκλοφορίας, για όλο το έτος, ανεξάρτητα από την χρήση του οχήματος ή μη.
Επειδή, θα έπρεπε σύμφωνα με την αρχή της επιείκειας υπέρ του φορολογουμένου, να προβλεφθεί ως λόγος αναγκαστικής ακινησίας οχημάτων, που οδηγεί σε μείωση των τελών κυκλοφορίας και η με κρατική εντολή απαγόρευση ελεύθερης κυκλοφορίας των πολιτών, άρα και η ακινησία των οχημάτων τους και αναλογικά να προβλεφθεί η μείωση των τελών κυκλοφορίας, για όσο χρόνο διαρκεί η απαγόρευση.
Επειδή, η εξάπλωση της πανδημίας και τα ακόλουθα μέτρα που έχουν ληφθεί τώρα όσο και στο lockdown του Μαρτίου, έχουν καθηλώσει τα οχήματα ιδιοκτητών που βρίσκονται σε επιβεβλημένη αναστολή εργασίας ή σε εξ αποστάσεως εργασία.
Επειδή, κατά την διάρκεια των μέτρων αναγκαστικής στέρησης της ελεύθερης κίνησης των οχημάτων, οι πολίτες επιβαρύνονται με την φορολογική επιβάρυνση των τελών κυκλοφορίας, χωρίς να απολαμβάνουν του δικαιώματος της ελεύθερης κυκλοφορίας τους και παρά τον περιορισμό οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα κληθούν να πληρώσουν τα ίδια τέλη κυκλοφορίας, χωρίς το συνυπολογισμό του περιορισμού αυτής.
Επειδή, το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει τόσο ο κλάδος των τουριστικών λεωφορείων όσο και των υπεραστικών ΚΤΕΛ.
Ερωτάται ο κος. Υπουργός Οικονομικών:
1. Προτίθεται να προβεί σε αναλογική μείωση των τελών κυκλοφορίας, με βάση των περιορισμό της κυκλοφορίας των οχημάτων εξαιτίας των μέτρων που έχουν ληφθεί με κρατική εντολή για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας;
2. Προτίθεται να προβεί σε μείωση των τελών κυκλοφορίας για τους επαγγελματίες των τουριστικών λεωφορείων, των υπεραστικών λεωφορείων ΚΤΕΛ και τους πωλητές υπαίθρου εξαιτίας της σημαντικής μείωσης της κυκλοφορίας τους για μεγάλο μέρος του χρόνου;
3. Εν γένει σε ποια μέτρα προτίθεται να προβεί για ιδιώτες ιδιοκτήτες οχημάτων και επαγγελματίες;
Ακολουθεί η ερώτηση όπως κατατέθηκε:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Οικονομικών
Θέμα: « AΝΑΓΚΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΕΤΟΥΣ 2021 ΓΙΑ ΙΔΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ»
Η προ ολίγων ημερών ηλεκτρονική ανάρτηση των τελών κυκλοφορίας έτους 2021, αποτελεί φορολογική υποχρέωση των ιδιοκτητών οχημάτων, η επιβολή της οποίας, την παρούσα χρονική στιγμή συμπίπτει, αφενός με γενικευμένη και καθολική οικονομική δυσχέρεια - έως ένδεια- του μεγαλύτερου μέρους του πληθυσμού, αφετέρου, με την γενικευμένη αναγκαστική «ακινησία» των πολιτών, άρα και των οχημάτων τους, τόσο των ιδιοκτητών ΙΧΕ όσο και των επαγγελματιών, λόγω των περιοριστικών μέτρων που έχουν τεθεί στις μετακινήσεις.
Οι έκτακτες αυτές συνθήκες, δεν συνυπολογίστηκαν από το οικονομικό επιτελείο πριν την ανάρτηση των ειδοποιητηρίων, με συνέπεια, εν μέσω της κατάστασης έκτακτης ανάγκης που έχει κηρυχθεί η κοινωνία, που ο καθημερινός φόβος των πολιτών είναι η εξασφάλιση της υγείας και των αναγκαίων βιοποριστικών μέσων, να επιβαρύνονται και με νέες οικονομικές υποχρεώσεις προς το Δημόσιο. Είναι οξύμωρο, από την μια να επιβαρύνεται ο πολίτης και με οικονομικές υποχρεώσεις που συνδέονται αναγκαστικά και αιτιωδώς με την ελεύθερη μετακίνησή του οχήματος του και από την άλλη συγχρόνως να υφίσταται αναγκαστική στέρηση της μετακίνησης και δη για αόριστο και αβέβαιο χρόνο εντός και της επόμενης χρονιάς.
Ειδική μνεία πρέπει να γίνει για επαγγελματικούς κλάδους, όπως στα τουριστικά λεωφορεία. Ο εν λόγω κλάδος παραμένει καθηλωμένος ουσιαστικά από τον Φεβρουάριο του 2020, λόγω απόλυτης έλλειψης ζήτησης εξαιτίας των περιορισμών που έχει προκαλέσει η εξάπλωση της πανδημίας. Παρ’ όλη τη σχεδόν μηδενική κυκλοφορία τους, οι επαγγελματίες των τουριστικών λεωφορείων θα κληθούν να πληρώσουν τα ίδια τέλη κυκλοφορίας, με τα ίδια κριτήρια όπως και κάθε άλλη χρονιά, παρά τις έκτακτες συνθήκες που έχουν μεσολαβήσει και δικαιολογούν την θέσπιση εξαιρετικών κριτηρίων.
Σε παρόμοια θέση βρίσκονται και οι επαγγελματίες των υπεραστικών ΚΤΕΛ, καθώς εξαιτίας των περιορισμών στις μετακινήσεις, που επιβλήθηκαν για δεύτερη φορά μέσα στο χρόνο, έχουν μειώσει κατά πολύ τα δρομολόγια τους προς όλους τους προορισμούς που εξυπηρετούν. Επομένως, η επιβάρυνσή τους με τα ίδια τέλη κυκλοφορίας είναι υπέρμετρα δυσανάλογη.
Το ίδιο ισχύει και για τους πωλητές υπαίθριου, στάσιμου και πλανόδιου εμπορίου του νόμου 4497/2017. Οι συγκεκριμένοι επαγγελματίες έχουν υποστεί απώλειες άνω του 60% στον ετήσιο τζίρο τους εξαιτίας της αναστολής της δραστηριότητας τους για τα χρονικά διαστήματα από 14-03-20 έως 01-06-20 και από τις 28-08-20 έως σήμερα (ΚΥΑ 3573/28-08-20 και 3952/15-09-20), ενώ και κατά το μικρό διάστημα που επιτρεπόταν να ασκήσουν τη δραστηριότητά τους ουσιαστικά υπολειτουργούσαν, καθώς ιδίως πολλές από τις εμποροπανηγύρεις στις οποίες δύνανται να δραστηριοποιηθούν ακυρώθηκαν μετά από σχετική απόφαση του οικείου δήμου. Επομένως, η επιβάρυνσή τους με τέλη κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στο περσινό έτος, αποτελεί μία επιπρόσθετη οικονομική επιβάρυνση, δυσανάλογη με την πραγματική δραστηριότητά τους.
Επειδή, οι ανωτέρω συνθήκες, δημιουργούν την ανάγκη και επιβάλλουν την θέσπιση κατ’ εξαίρεση μέτρων, που παρεκκλίνουν επιτρεπτά από την αρχή του «ενιαίου και αδιαίρετου», του φόρου των τελών κυκλοφορίας, για όλο το έτος, ανεξάρτητα από την χρήση του οχήματος ή μη.
Επειδή, θα έπρεπε σύμφωνα με την αρχή της επιείκειας υπέρ του φορολογουμένου, να προβλεφθεί ως λόγος αναγκαστικής ακινησίας οχημάτων, που οδηγεί σε μείωση των τελών κυκλοφορίας και η με κρατική εντολή απαγόρευση ελεύθερης κυκλοφορίας των πολιτών, άρα και η ακινησία των οχημάτων τους και αναλογικά να προβλεφθεί η μείωση των τελών κυκλοφορίας, για όσο χρόνο διαρκεί η απαγόρευση.
Επειδή, η εξάπλωση της πανδημίας και τα ακόλουθα μέτρα που έχουν ληφθεί τώρα όσο και στο lockdown του Μαρτίου, έχουν καθηλώσει τα οχήματα ιδιοκτητών που βρίσκονται σε επιβεβλημένη αναστολή εργασίας ή σε εξ αποστάσεως εργασία.
Επειδή, κατά την διάρκεια των μέτρων αναγκαστικής στέρησης της ελεύθερης κίνησης των οχημάτων, οι πολίτες επιβαρύνονται με την φορολογική επιβάρυνση των τελών κυκλοφορίας, χωρίς να απολαμβάνουν του δικαιώματος της ελεύθερης κυκλοφορίας τους και παρά τον περιορισμό οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα κληθούν να πληρώσουν τα ίδια τέλη κυκλοφορίας, χωρίς το συνυπολογισμό του περιορισμού αυτής.
Επειδή, το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει τόσο ο κλάδος των τουριστικών λεωφορείων όσο και των υπεραστικών ΚΤΕΛ.
Ερωτάται ο κος. Υπουργός:
1. Προτίθεται να προβεί σε αναλογική μείωση των τελών κυκλοφορίας, με βάση των περιορισμό της κυκλοφορίας των οχημάτων εξαιτίας των μέτρων που έχουν ληφθεί με κρατική εντολή για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας;
2. Προτίθεται να προβεί σε μείωση των τελών κυκλοφορίας για τους επαγγελματίες των τουριστικών λεωφορείων, των υπεραστικών λεωφορείων ΚΤΕΛ και τους πωλητές υπαίθρου εξαιτίας της σημαντικής μείωσης της κυκλοφορίας τους για μεγάλο μέρος του χρόνου;
3. Εν γένε,ι σε ποια μέτρα προτίθεται να προβεί για ιδιώτες ιδιοκτήτες οχημάτων και επαγγελματίες;
ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Κόκκαλης Βασίλειος
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αλεξιάδης Τρύφων
Αμανατίδης Γιάννης
Αναγνωστοπούλου Σία
Αυγέρη Δώρα
Βαγενά Άννα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Νατάσα
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Τάνια
Ζαχαριάδης Κώστας
Ζεϊμπέκ Χουσείν
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Μανώλης
Καλαματιανός Διονύσης
Καρασαρλίδου Φρόσω
Κασιμάτη Νίνα
Κάτσης Μάριος
Καφαντάρη Χαρά
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χάρης
Μάρκου Κώστας
Μπάρκας Κώστας
Μπουρνούς Γιάννης
Μωραΐτης Θάνος
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Παπαδόπουλος Σάκης
Παπανάτσιου Κατερίνα
Παπαχριστόπουλος Θανάσης
Πούλου Γιώτα
Ραγκούσης Γιάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σαρακιώτης Γιάννης
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκούφα Μπέττυ
Σπίρτζης Χρήστος
Τζάκρη Θεοδώρα
Τζούφη Μερόπη
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτρης
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου