ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς
Ανάπτυξης & Επενδύσεων
Οικονομικών
Θέμα: «Ένταξη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα – Επιχειρηματικότητα – Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ 2021-2027 των επιχειρήσεων ενοικίασης αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών»
Μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα - Επιχειρηματικότητα –Καινοτομία» (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ 2021-2027, αποφασίστηκε η στήριξη κλάδων της οικονομίας για την επανεκκίνησή τους, μετά τα παρατεταμένα lockdowns. Στο πρόγραμμα εντάχθηκαν τουριστικές επιχειρήσεις οι οποίες ως επί το πλείστον λειτουργούν εποχικά.
Διαπιστώνουμε όμως ότι δεν συμπεριλήφθηκαν οι επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων και εκμίσθωσης Μοτοσικλετών, Τρίτροχων και Τετράτροχων οχημάτων άνω των 50 κ.εκ. αν και εντάσσονται στις τουριστικές επιχειρήσεις βάσει του Ν. 4276 ΦΕΚ Α 155/30.7.2014 Άρθρο 1. και το 95% αυτών λειτουργεί εποχιακά.
Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Γραφείων Ιδιοκτητών Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων & Δικύκλων (Π.ΟΓ.Ε.Α.ΔΙ) οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις ξεπερνούν τις 7000, είναι μικρές, μεσαίες και μεγάλες. Απασχολούν δεκάδες χιλιάδες εποχιακά εργαζόμενους, και το προσωπικό προσλαμβάνεται κατά την αντίστοιχη περίοδο, σταδιακά με την έναρξη της τουριστικής περιόδου.
Λόγω των συνθηκών, η φετινή τουριστική περίοδος αναμένεται να είναι πολύ μικρής διάρκειας, η επιβίωση των επιχειρήσεων αμφίβολη χωρίς οικονομική στήριξη, και ακόμα πιο αμφίβολη η διατήρηση των θέσεων εργασίας σε αυτές.
Η Ομοσπονδία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, αφού οι επιχειρήσεις είναι καταχρεωμένες καθώς έχουν υψηλό κόστος “πρώτης ύλης”, δηλαδή αγορές αυτοκινήτων, υψηλό κόστος συντήρησης του στόλου και τεράστιο λειτουργικό κόστος.
Πολλές από αυτές έχουν τραπεζικό δανεισμό τόσο από τις εγχώριες τράπεζες, όσο και από τράπεζες εξωτερικού που δραστηριοποιούνται στην χρηματοδότηση αγοράς αυτοκινήτων (V/W Bank, FGA κτλ). Λόγω της φύσης του επαγγέλματος όλες οι υποχρεώσεις (χρεολύσια – δόσεις ) κατανέμονται κατά την διάρκεια δύο έως και τριών Τουριστικών περιόδων.
Παράλληλα, πέρα από την αδυναμία εξυπηρέτησης των πάγιων οικονομικών υποχρεώσεων και των σωρευμένων χρεών, αλλά και όσων αυτό συνεπάγεται, οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις βρίσκονται αντιμέτωπες και με την αλλαγή της μεθόδου κρατήσεων (ηλεκτρονική κράτηση) με ενδιάμεσους BROKERS sε πάρα πολύ χαμηλή τιμή, με αποτέλεσμα τη μείωση του τζίρου των επιχειρήσεων, την απώλεια τεράστιων εσόδων και την κατάργηση της ντόπιας αγοράς. Να σημειωθεί ότι πολύ μικρές επιχειρήσεις δεν διαθέτουν την απαιτούμενη υποδομή για κάτι τέτοιο.
Επειδή, οι επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων και εκμίσθωσης Μοτοσικλετών, Τρίτροχων και Τετράτροχων οχημάτων άνω των 50 κ.εκ. εντάσσονται στις τουριστικές επιχειρήσεις βάσει του Ν. 4276 ΦΕΚ Α 155/30.7.2014 Άρθρο 1. και το 95% αυτών λειτουργεί εποχιακά.
Επειδή, απειλούνται με λουκέτο πολλές από αυτές
Επειδή, θα χαθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί
Σκοπεύετε να εντάξετε τους ΚΑΔ 77.11.10 ενοικίασης αυτοκινήτων και 78124 ενοικίασης μοτοσυκλετών, οι οποίες είναι αμιγώς τουριστικές, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, Ανταγωνιστικότητα – Επιχειρηματικότητα – Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ 2021-2027;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Βαρδάκης Σωκράτης
Αυλωνίτης Αλέξανδρος - Χρήστος
Γκαρά Αναστασία (Νατάσα)
Γκιόλας Ιωάννης
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καλαματιανός Διονύσιος
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραΐτης Αθανάσιος
Πολάκης Παύλος
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Σπίρτζης Χρήστος
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Χαρίτου Δημήτριος
Χρηστίδου Ραλλία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου