Κοινοβουλευτική παρέμβαση για τις αθρόες προσλήψεις και τοποθετήσεις εργαζομένων, χωρίς εμπειρία, σε πόστα με ανύπαρκτο αντικείμενο, χαμηλόμισθων, χωρίς εργασιακά δικαιώματα, πραγματοποίησαν 41 βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, καταθέτοντας σχετική ερώτηση, προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με πρωτοβουλία του βουλευτή Ηρακλείου Σωκράτη Βαρδάκη.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η Αξιωματική Αντιπολίτευση, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία βρέθηκαν σε δεινή οικονομική κατάσταση, αποτέλεσμα των πολιτικών που εφαρμόστηκαν όλα τα προηγούμενα χρόνια, από τα κόμματα ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, που τα συρρίκνωσαν και τα απαξίωσαν με στόχο την εκποίηση τους, στα ιδιωτικά συμφέροντα, με την Κυβέρνηση Μητσοτάκη, μετά την εκλογή της τον Ιούλιο 2019, να συνεχίζει το καταστροφικό έργο της, για την διάλυση του Οργανισμού.
Αξίζουν να επισημανθούν οι διαδοχικές αποφάσεις για τη συρρίκνωση του δικτύου υποκαταστημάτων και του ανθρώπινου δυναμικού της Εταιρείας, το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, με τους εργαζόμενους να δέχονται μεγάλες πιέσεις και απειλές προκειμένου να συμμετάσχουν σε αυτό, αλλά και το γενικότερο σχέδιο της νεοφιλελεύθερης πολιτικής της Ν.Δ. Σπατάλες δημοσίου χρήματος, προκλητικά «πάρτι» και golden boys στα ΕΛΤΑ, αυξήσεις μελών της Διοίκησης στους εαυτούς τους, εν κρυπτώ προσλήψεις υψηλόμισθων συνεργατών, γενναίες αυξήσεις μισθών και παραχώρηση προνομίων σε όλους τους ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες που προσλαμβάνουν.
Ακολούθησαν φυσικά και οι απαραίτητες «επενδύσεις», την ίδια περίοδο, με τις περικοπές και τις απολύσεις, σε πολυτελέστατα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, με συνολικό κόστος που ξεπερνά, με βάση τις παραγγελίες και τις συμβάσεις που έχουν υπογράψει, τουλάχιστον τις 220.000 χιλ. Ευρώ.
Όλα αυτά η Κυβέρνηση τα βαφτίζει μέρος του σχεδίου εξυγίανσης και διάσωσης των ΕΛΤΑ. Αντί να εξασφαλίσει τις θέσεις εργασίας, τη βιωσιμότητα και τον εκσυγχρονισμό αυτού του πολύ σημαντικού οργανισμού, επιλέγει να επαναλάβει εγκληματικά λάθη και παραλείψεις 10ετιών και όλα αυτά στις πλάτες των εργαζομένων.
Το ανθρώπινο δυναμικό των ΕΛΤΑ στελεχώνεται πλέον, πέρα από ελάχιστους υπαλλήλους των ΕΛΤΑ και με ενοικιαζόμενους εργαζόμενους. Το αξιοσημείωτο είναι ότι οι τελευταίοι τοποθετούνται χωρίς αντικείμενο, στα κατά τόπους υποκαταστήματα. Ειδικότερα, υπάρχει περίπτωση υπαλλήλου που εμφανίστηκε σε υποκατάστημα για να αναλάβει τη θέση οδηγού, χωρίς ωστόσο να υφίσταται τέτοια υπηρεσιακή λειτουργία, στο εν λόγω υποκατάστημα. Άλλοι πάλι τοποθετούνται ως ταχυδρόμοι σε σημεία, χωρίς να γίνεται πλέον διανομή από το εν λόγω υποκατάστημα, παρά μόνο παράδοση και παραλαβή, αφού τη διανομή την έχει αναλάβει εργολάβος. Την ίδια ώρα, σημεία διανομής που χρήζουν προσωπικού, υποστελεχώνονται.
Κοινώς, μιλάμε για παραλογισμό, αφού από τη μια πλευρά, το έμπειρο προσωπικό των ΕΛΤΑ, είδε την πόρτα της εξόδου, είτε με πρόγραμμα εθελουσίας είτε με μη ανανέωση των συμβάσεων και από την άλλη, έχουμε αθρόες προσλήψεις και τοποθετήσεις ενοικιαζόμενων εργαζομένων, χωρίς αντικείμενο και μάλιστα χωρίς εμπειρία. Επιχειρείται η εγκαθίδρυση ενός εργασιακού καθεστώτος, χωρίς ΣΣΕ, χωρίς δικαιώματα. Η αναλγησία του κράτους και η έλλειψη ελεγκτικών μηχανισμών συνιστούν την τέλεια συνταγή για τις εταιρείες, οι οποίες απροκάλυπτα κερδοσκοπούν καταπατώντας βασικά εργασιακά δικαιώματα και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
Οι βουλευτές καλούν τον αρμόδιο Υπουργό, να διευκρινίσει αν οι αθρόες προσλήψεις εργαζομένων και οι τοποθετήσεις ενοικιαζόμενων εργαζόμενων με ανύπαρκτο αντικείμενο, χαμηλόμισθων, χωρίς εργασιακά δικαιώματα, είναι το σχέδιο εξυγίανσης της Κυβέρνησης για τα ΕΛΤΑ. Επιπλέον ζητούν να μάθουν βάσει ποιου πλαισίου πραγματοποιούνται οι προσλήψεις εργαζομένων και με ποιο γνώμονα γίνονται οι τοποθετήσεις αυτών. Τέλος επιδιώκουν να ενημερωθούν για τους τρόπους με τους οποίους διασφαλίζεται ότι οι μεγάλες εταιρείες, που ενοικιάζουν τους εργαζόμενούς τους, δεν κερδοσκοπούν, καταπατώντας βασικά εργασιακά δικαιώματα και κυρίως την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
Ακολουθεί αναλυτικά το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Θέμα: «Κύριε Υπουργέ, οι αθρόες προσλήψεις και οι τοποθετήσεις ενοικιαζόμενων εργαζόμενων με ανύπαρκτο αντικείμενο, χαμηλόμισθων, χωρίς εργασιακά δικαιώματα είναι το σχέδιο εξυγίανσης της Κυβέρνησης για τα ΕΛΤΑ;»
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, συνιστούν τον μακροβιότερο ελληνικό οργανισμό, που λειτουργεί από το 1828, παρέχοντας βασικές ταχυδρομικές και οικονομικές υπηρεσίες στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας. Όλα αυτά τα χρόνια, αδιάλειπτα και καθημερινά, οι εργαζόμενοι κλήθηκαν να ανταποκριθούν στις απαιτούμενες ανάγκες, υποστηρίζοντας με τον καλύτερο τρόπο το έργο του Οργανισμού. Ενός Οργανισμού, ο οποίος βρέθηκε σε δεινή οικονομική κατάσταση, αποτέλεσμα των πολιτικών που εφαρμόστηκαν όλα τα προηγούμενα χρόνια, από τα κόμματα ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, που τον συρρίκνωσαν και τον απαξίωσαν με στόχο την εκποίηση του, στα ιδιωτικά συμφέροντα.
Η Κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας, τον Ιούλιο 2019, δεν επιδίωξε τη σταθεροποίηση και την ανάπτυξη του Οργανισμού. Η Διοίκηση των ΕΛΤΑ, με τις ευλογίες της ΝΔ, επέλεξε αυτή τη δύσκολη συγκυρία για τη χώρα, μετά από διαδοχικές αποφάσεις της, τη συρρίκνωση του δικτύου υποκαταστημάτων και του ανθρώπινου δυναμικού της Εταιρείας. Ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, ζητήσαμε επανειλημμένως την ανάκληση αυτών των απαράδεκτων αποφάσεων και την ενημέρωση σχετικά με το σχέδιο λειτουργίας του Οργανισμού, αλλά εκλάβαμε μόνο την απαξίωση και την αδιαφορία των αρμοδίων.
Η Διοίκηση του Οργανισμού, υλοποιώντας προφανώς το σχέδιο της νεοφιλελεύθερης πολιτικής της Ν.Δ., προχώρησε στην υλοποίηση προγράμματος εθελουσίας εξόδου, με τους εργαζόμενους να δέχονται μεγάλες πιέσεις και απειλές προκειμένου να συμμετάσχουν σε αυτό.
Η απαξίωση της ΝΔ να σώσει τα ΕΛΤΑ ερμηνεύεται και μέσα από την σπατάλη δημοσίου χρήματος, τα προκλητικά «πάρτι» και τα golden boys στα ΕΛΤΑ, τις αυξήσεις μελών της Διοίκησης στους εαυτούς τους, τις εν κρυπτώ προσλήψεις υψηλόμισθων συνεργατών, τις γενναίες αυξήσεις μισθών και την παραχώρηση προνομίων σε όλους τους ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες που προσλαμβάνουν.
Ακολούθησαν φυσικά και οι απαραίτητες «επενδύσεις», την ίδια περίοδο, με τις περικοπές και τις απολύσεις, σε πολυτελέστατα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, με συνολικό κόστος που ξεπερνά, με βάση τις παραγγελίες και τις συμβάσεις που έχουν υπογράψει, τουλάχιστον τις 220 χιλιάδες Ευρώ.
Όλα αυτά η Κυβέρνηση τα βαφτίζει μέρος του σχεδίου εξυγίανσης και διάσωσης των ΕΛΤΑ. Αντί να εξασφαλίσει τις θέσεις εργασίας, τη βιωσιμότητα και τον εκσυγχρονισμό αυτού του πολύ σημαντικού οργανισμού, επιλέγει να επαναλάβει εγκληματικά λάθη και παραλείψεις 10ετιών και όλα αυτά στις πλάτες των εργαζομένων.
Το ανθρώπινο δυναμικό των ΕΛΤΑ στελεχώνεται πλέον, πέρα από ελάχιστους υπαλλήλους των ΕΛΤΑ και με ενοικιαζόμενους εργαζόμενους. Το αξιοσημείωτο είναι ότι οι τελευταίοι τοποθετούνται χωρίς αντικείμενο, στα κατά τόπους υποκαταστήματα. Ειδικότερα, υπάρχει περίπτωση υπαλλήλου που εμφανίστηκε σε υποκατάστημα για να αναλάβει τη θέση οδηγού, χωρίς ωστόσο να υφίσταται τέτοια υπηρεσιακή λειτουργία, στο εν λόγω υποκατάστημα. Άλλοι πάλι τοποθετούνται ως ταχυδρόμοι σε σημεία, χωρίς να γίνεται πλέον διανομή από το εν λόγω υποκατάστημα, παρά μόνο παράδοση και παραλαβή, αφού τη διανομή την έχει αναλάβει εργολάβος. Την ίδια ώρα, σημεία διανομής που χρήζουν προσωπικού, υποστελεχώνονται.
Κοινώς, μιλάμε για παραλογισμό, αφού από τη μια πλευρά, το έμπειρο προσωπικό των ΕΛΤΑ, είδε την πόρτα της εξόδου, είτε με πρόγραμμα εθελουσίας είτε με μη ανανέωση των συμβάσεων και από την άλλη, έχουμε αθρόες προσλήψεις και τοποθετήσεις ενοικιαζόμενων εργαζομένων, χωρίς αντικείμενο και μάλιστα χωρίς εμπειρία.
Επιχειρείται η εγκαθίδρυση ενός εργασιακού καθεστώτος, χωρίς ΣΣΕ, χωρίς δικαιώματα. Η αναλγησία του κράτους και η έλλειψη ελεγκτικών μηχανισμών συνιστούν την τέλεια συνταγή για τις εταιρείες, οι οποίες απροκάλυπτα κερδοσκοπούν καταπατώντας βασικά εργασιακά δικαιώματα και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
Επειδή οι δήθεν μεταρρυθμίσεις σας στα ΕΛΤΑ, όχι μόνο δεν λύνουν προβλήματα, αλλά τα εντείνουν, οδηγώντας στην ιδιωτικοποίηση της ταχυδρομικής υπηρεσίας.
Επειδή όλοι πρέπει να έχουμε δικαίωμα στο Κοινωνικό αγαθό του Ταχυδρομείου.
Επειδή είναι αδιανόητο να πραγματοποιούνται αθρόες προσλήψεις και τοποθετήσεις εργαζομένων, χωρίς εμπειρία, σε δύσκολες συγκυρίες για τα ΕΛΤΑ, σε πόστα με ανύπαρκτο αντικείμενο και σε γραφεία που δεν υφίστανται..
Επειδή οι εργαζόμενοι αυτοί είναι χαμηλόμισθοι χωρίς εργασιακά δικαιώματα, προσλαμβάνονται χωρίς ΣΣΕ και σταθερή εργασία.
Επειδή οι εργαζόμενοι διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο, στην λειτουργία του Οργανισμού.
Επειδή ως Κυβέρνηση έχετε την υποχρέωση να αποφασίζετε με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Είναι οι αθρόες προσλήψεις εργαζομένων και οι τοποθετήσεις ενοικιαζόμενων εργαζόμενων με ανύπαρκτο αντικείμενο, χαμηλόμισθων, χωρίς εργασιακά δικαιώματα, το σχέδιο εξυγίανσης της Κυβέρνησης για τα ΕΛΤΑ;
2. Βάσει ποιου πλαισίου πραγματοποιούνται οι προσλήψεις εργαζομένων και με ποιο γνώμονα γίνονται οι τοποθετήσεις αυτών;
3. Με ποιους τρόπους διασφαλίζεται ότι οι μεγάλες εταιρείες, που ενοικιάζουν τους εργαζόμενούς τους, δεν κερδοσκοπούν, καταπατώντας βασικά εργασιακά δικαιώματα και κυρίως την ανθρώπινη αξιοπρέπεια;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Βαρδάκης Σωκράτης
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αγαθοπούλου Ειρήνη-Ελένη
Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία (Νατάσα)
Γκιόλας Ιωάννης
Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Λάππας Σπυρίδων
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Παπαηλιού Γεώργιος
Πολάκης Παύλος
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Σπίρτζης Χρήστος
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γεώργιος
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νικόλαος
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτριος
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου