Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2022

Από τη δήθεν «κάλυψη 100%» στα εκατοντάδες κενά για την Ειδική Αγωγή

Ερώτηση 61 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ: Από τη δήθεν «κάλυψη 100%» στα εκατοντάδες κενά για την Ειδική Αγωγή

Τις βαρύγδουπες δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για 100% κάλυψη των κενών στην Ειδική Αγωγή, διαψεύδει -δυστυχώς- η ζοφερή πραγματικότητα, όσον αφορά τους φιλολόγους Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Στην περίοδο μεταξύ Α΄ και Β΄ φάσης προσλήψεων οι ιθύνοντες του ΥΠΑΙΘ δεν έχαναν την ευκαιρία να διατυμπανίζουν ότι στη Β΄ φάση το υπουργείο θα κάλυπτε το 100% των κενών. Ωστόσο, κάλυψε μετά βίας το 24%!

Με άλλα λόγια εκατοντάδες παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μένουν χωρίς στήριξη στα φιλολογικά μαθήματα.Την ίδια στιγμή, το ΥΠΑΙΘ ακυρώνοντας επί της ουσίας τις γνωματεύσεις της διεπιστημονικής ομάδας των ΚΕΔΑΣΥ, τοποθετεί έναν φιλόλογο για να παρέχει παράλληλη στήριξη σε 5 και 7 μαθητές, με αποτέλεσμα αντί για 12 ώρες στήριξης την εβδομάδα, όπως ορίζεται από τις γνωματεύσεις, να παρέχονται από 3 έως 6.

Ακολουθεί η σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση που κατέθεσαν 61 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ μετά από πρωτοβουλία του τομεάρχη Παιδείας Νίκου Φίλη, της αναπληρώτριας Μερόπης Τζούφη και των βουλευτών Αχαΐας Κώστα Μάρκου και Σίας Αναγνωστοπούλου.

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Ανάγκη κάλυψης των κενών της ειδικής αγωγής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε ποσοστό 100%

Παρά τις βαρύγδουπες δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας κας Νίκης Κεραμέως, της Υφυπουργού Παιδείας κας Ζέττας Μακρή και του Γενικού Γραμματέα κου Αλέξανδρου Κόπτση για 100% κάλυψη των κενών, η ζοφερή πραγματικότητα δυστυχώς τους διαψεύδει όσον αφορά τους φιλολόγους Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Στην περίοδο μεταξύ Α΄ και Β΄ φάσης οι ιθύνοντες του ΥΠΑΙΘ δεν έχαναν την ευκαιρία να διατυμπανίζουν ότι στη Β΄ φάση θα καλυφθεί το 100% των κενών. Ωστόσο, κάλυψαν μετά βίας το 24% των κενών φιλολόγων ΕΑΕ.

Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι οι ίδιοι οι Φιλόλογοι ΕΑΕ κατόπιν των σχετικών δηλώσεων του Γενικού Γραμματέα κου Κόπτση «τα κενά καλύπτονται σύμφωνα με τις ανάγκες που δηλώνονται από τις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», ανέλαβαν να συγκεντρώσουν τα κενά που δηλώθηκαν στον ΟΠΣΥΔ καλώντας μία προς μία όλες τις ΔΔΕ της επικράτειας. Συγκέντρωσαν, λοιπόν, 438 κενά, χωρίς να περιλαμβάνονται σε αυτά τα κενά Δυτικής Θεσσαλονίκης, Αχαΐας, Λακωνίας, Αργολίδας, Δωδεκανήσου και αυτά των ΚΕΔΑΣΥ. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ότι το βράδυ πριν την υλοποίηση της Β΄ φάσης προσλήψεων διέρρευσαν τα κενά από το Υπουργείο Παιδείας και αυτά ήταν τελικά 551, αριθμός που έρχεται σε απόλυτη συμφωνία με τα κενά που συγκέντρωσαν οι ίδιοι οι Φιλόλογοι ΕΑΕ, εάν λάβουμε υπόψη μας τις περιοχές που αρνήθηκαν να δώσουν τις σχετικές πληροφορίες, ακολουθώντας τις συστάσεις του ΥΠΑΙΘ να μη δημοσιοποιούν τα κενά για ευνόητους λόγους.

Εν τέλει την Παρασκευή 30/09/2022 πραγματοποιείται η Β΄ Φάση προσλήψεων και προσλαμβάνονται μόλις 111 Φιλόλογοι Ειδικής Αγωγής από τους 551 που θα έπρεπε κανονικά. Επομένως, πρόκειται για κάλυψη 24% και όχι 100%, όπως με τόση ευκολία ισχυρίζονται οι ιθύνοντες του ΥΠΑΙΘ.

Με άλλα λόγια, πάνω από 440 παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (μιας και σε αυτά τα κενά εντάσσονται και τα Τμήματα Ένταξης) έμειναν χωρίς στήριξη στα φιλολογικά μαθήματα και χωρίς ουσιαστική βοήθεια από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Την ίδια στιγμή, το ΥΠΑΙΘ ακυρώνοντας επί της ουσίας τις γνωματεύσεις της διεπιστημονικής ομάδας των ΚΕΔΑΣΥ, τοποθετεί έναν φιλόλογο για να παρέχει Παράλληλη Στήριξη σε 5 και 7 μαθητές, με αποτέλεσμα αντί για 12 ώρες στήριξης την εβδομάδα, όπως ορίζεται από τις γνωματεύσεις, να παρέχονται από 3 έως 6.

Για άλλη μια φορά το ΥΠΑΙΘ έδειξε το σκληρό του πρόσωπο σε αυτά τα παιδιά γυρνώντας τους την πλάτη και αφήνοντας τα στο έλεός τους. Μαζί με αυτά και τους γονείς τους, οι οποίοι βρίσκονται σε απόγνωση.

Την ίδια στιγμή παρατηρείται αδικαιολόγητη ολιγωρία αναφορικά με τη λειτουργία των νέων Τμημάτων Ένταξης (ΤΕ). Έχουν μεσολαβήσει σχεδόν 14 μήνες από την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ και την ολοκλήρωση των διαδικασιών (26/07/2021). Η ίδρυση νέων ΤΕ συνδέεται άρρηκτα με την κάλυψη νέων αναδυόμενων αναγκών των μαθητών μέσω της τοποθέτησης εκπαιδευτικών.
Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται η αρμόδια υπουργός:
1. Πόσα είναι τα πραγματικά κενά φιλολόγων ΕΑΕ (ΠΕ02.5) που δηλώθηκαν από τις διευθύνσεις;
2. Με ποιο κριτήριο καταργείται συστηματικά η Παράλληλη Στήριξη στη Β΄θμια Εκπαίδευση και το ΥΠΑΙΘ πετάει στον κάλαθο των αχρήστων τις γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ;
3. Που οφείλεται η τόση καθυστέρηση της ίδρυσης των νέων Τμημάτων Ένταξης, παρόλο που οι διαδικασίες έχουν ολοκληρωθεί από 26/07/2021;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Φίλης Νίκος
Τζούφη Μερόπη
Μάρκου Κώστας
Αναγνωστοπούλου Σία
Αβραμάκης Λευτέρης
Αγαθοπούλου Ειρήνη
Αλεξιάδης Τρύφων
Αμανατίδης Γιάννης
Αραχωβίτης Σταύρος
Αυγέρη Δώρα
Αυλωνίτης Αλέξανδρος
Βαγενά Άννα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Νατάσα
Γκιόλας Γιάννης
Δρίτσας Θοδωρής
Ελευθεριάδου Τάνια
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ζουράρις Κώστας
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Μανόλης
Καλαματιανός Διονύσης
Κασιμάτη Νίνα
Κάτσης Μάριος
Καφαντάρη Χαρά
Κόκκαλης Βασίλης
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χάρης
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Μουζάλας Γιάννης
Μπάρκας Κώστας
Μπουρνούς Γιάννης
Μωραΐτης Θάνος
Νοτοπούλου Κατερίνα
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Ξανθός Ανδρέας
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαδόπουλος Σάκης
Παπαηλιού Γιώργος
Παπανάτσιου Κατερίνα
Πέρκα Θεοπίστη
Πούλου Γιώτα
Ραγκούσης Γιάννης
Σαρακιώτης Γιάννης
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκούφα Μπέττυ
Συρμαλένιος Νίκος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τζάκρη Θεοδώρα
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσακαλώτος Ευκλείδης
Τσίπρας Γιώργος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτρης
Χαρίτσης Αλέξης
Ψυχογιός Γιώργος

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου